Αγώνες Formula 1

F1: Τι συμβαίνει με τον κινητήρα της Ferrari

Η Scuderia βρίσκεται στο «μάτι του κυκλώνα» με τη μονάδα ισχύος της και τις υποθέσεις που γίνονται εδώ και έναν μήνα γύρω απ’ αυτήν

Η μονάδα ισχύος της Ferrari είναι το δυνατό της σημείο και φέτος. Ήδη από την περυσινή σεζόν είχε φανεί η πρόοδος που είχε σημειώσει το εργοστάσιο του Μαρανέλο σε αυτόν τον τομέα, όμως φέτος, η διαφορά των Ιταλών έναντι των ανταγωνιστών τους έφτανε ακόμα και τα 0,8 δλ. στις ευθείες.

Γρήγορα άρχισαν οι «ψίθυροι» σχετικά με τη νομιμότητα του κινητήρα. Πρώτη η Red Bull, ανεπίσημα και επίσημα αργότερα, παραδέχτηκε πως αμφισβητεί ανοιχτά το αν και κατά πόσο η Scuderia κινείται εντός των νόμιμων πλαισίων σε δύο καίριους τομείς: στη ροή του καυσίμου και την χρήση του λαδιού στον κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Αυτές οι υποθέσεις βγήκαν στην επιφάνεια μετά το Ιαπωνικό Grand Prix, όταν στις 17 Οκτωβρίου, δημοσίευμα του motorsport.com έδινε το ρεπορτάζ πως το paddock είχε ξεκάθαρη στάση σχεδόν εν τω συνόλω του έναντι της Ferrari.

Προφανώς οι Ιταλοί πέρασαν στην (παθητική) επίθεση, με τον Charles Leclerc να δηλώνει χαρακτηριστικά πριν το Grand Prix του Μεξικού:

«Πιστεύω πως κάθε φορά που μία ομάδα είναι σε καλή φάση, προφανώς όλοι εστιάζουν στα μικρά πράγματα για να προσπαθήσουν να την αποσταθεροποιήσουν. Αυτό δε συμβαίνει [στη Ferrari].»

Σε εκείνο το GP, οι φήμες που ήθελαν τις ομάδες να εξετάζουν σοβαρά το ενδεχόμενο να καταθέτουν επίσημη καταγγελία κατά της Ferrari δεν επιβεβαιώθηκαν. Το ρεπορτάζ τότε ανέφερε πως η ένσταση θα γινόταν μόνο αν κέρδιζαν οι Ιταλοί εκείνον τον αγώνα.

Αυτό δε σήμαινε όμως πως το ζήτημα θα έμπαινε στο συρτάρι. 

Μία εβδομάδα μετά, στο Αμερικανικό GP, η Red Bull ζήτησε διευκρινίσεις από τη FIA για τη ροή του καυσίμου και αν μπορεί μία ομάδα να παρέμβει στους σένσορες που τοποθετεί η Ομοσπονδία μέσα στο σύστημα καυσίμου κάθε κινητήρα και οι οποίοι ελέγχουν αν οι ομάδες συμβαδίζουν με τον κανονισμό των 100 κιλών καυσίμου ανά ώρα. 

Η FIA εξέδωσε σχετική τεχνική ντιρεκτίβα με την οποία καθιστούσε σαφές πως κάτι τέτοιο παραβιάζει τους κανονισμούς (συγκεκριμένα το Άρθρο 5.3 και 5.5 των Τεχνικών Κανονισμών). 

(Σημείωση: η τεχνική ντιρεκτίβα δεν αποτελεί ποτέ προϊόν έρευνας ή απόφαση της Ομοσπονδίας για κάτι δυνητικά παράνομο. Είναι μόνο μία υπενθύμιση υφιστάμενων κανονισμών ή προσπάθεια εντατικοποίησης μέτρων προς όφελος της διαφάνειας στο σπορ).

Αυτή η κίνηση θεωρήθηκε σαν νύξη προς την Ferrari, αναφορικά με την πρώτη υπόθεση που είχε γίνει από τη μεριά της αυστριακής ομάδας για τον κινητήρα της. Και, για κακή τύχη της Scuderia, σε εκείνον τον αγώνα ήταν άκρως απογοητευτική, πυροδοτώντας σωρεία φημών σχετικά με τον αντίκτυπο που μπορεί να είχε αυτή η ντιρεκτίβα στην απόδοσή της.

Μέχρι σήμερα, έχουν εκδοθεί ακόμα δύο τεχνικές ντιρεκτίβες.

Η πρώτη ήρθε στις 14 Νοεμβρίου, και αφορούσε την χρήση λαδιού στον θάλαμο καύσης του κινητήρα. Το ρεπορτάζ του Auto Motor und Sport ανέφερε πως η Ομοσπονδία ήθελε να τονίσει (προφανώς μετά από πιέσεις αντιπάλων της Ferrari) πως η χρήση λαδιού ή οποιοδήποτε άλλου υλικού πέραν του κανονικού καυσίμου για την ενίσχυση της καύσης κι άρα της ισχύος του κινητήρα απαγορεύεται αυστηρά, ειδικά μετά το φιάσκο του 2017. Αυτή η ντιρεκτίβα «έλυνε απορίες» και διευθετούσε εμμέσως πλην σαφώς την δεύτερη υπόθεση της Red Bull.

Η δεύτερη ντιρεκτίβα εξεδόθη στις 21 Νοεμβρίου. Σύμφωνα με αυτήν όλες οι ομάδες θα φέρουν στα συστήματα καυσίμου τους και δεύτερο σένσορα ελέγχου της ροής καυσίμου αρχής γενομένης από το 2020, ώστε να είναι σίγουρο πως καμία ομάδα δεν μπορεί να ξεπεράσει το ανώτερο επιτρεπόμενο όριο.

Η FIA, πάντως, θέλει να διαλύσει κάθε αμφιβολία, και σύμφωνα με σχετικό ρεπορτάζ του AMuS, κατάσχεσε το σύστημα καυσίμου της Ferrari, μίας πελατειακής ομάδας και μίας τρίτης ομάδας, άγνωστης ως τώρα, ώστε να κάνει τους απαραίτητους ελέγχους στα εργαστήριά της και να βγάλει το τελικό της πόρισμα.

Το ζητούμενο είναι πως, σε ένα σπορ τόσο ανταγωνιστικό όσο η Formula 1, όλοι οι αγωνιζόμενοι θα ψάξουν το «παράθυρο» στους κανονισμούς που θα τους επιτρέψει να έχουν τυχόν οφέλη στο όριο της νομιμότητας. Το σκιώδες της υπόθεσης της Ferrari είναι η έλλειψη ενδελεχούς έρευνας, έστω κι αυτεπάγγελτης. Εφόσον η κατάσχεση του συστήματος καυσίμου έγινε και τα ευρήματα της εργαστηριακής έρευνας βγουν στο φως, τότε θα μπορέσει το όλο θέμα να περάσει στον σχετικό φάκελο.

Με έναν μαγικό και σχεδόν αξιοθαύμαστο τρόπο, η Scuderia βρίσκει τον εαυτό της σταθερά στο επίκεντρο της επικαιρότητας για όλους τους λάθος λόγους._Δ.Μ.

Ποιος είναι ο αγαπημένος σας Έλληνας οδηγός ράλλυ;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου