top icon
Αγώνες

F1: Top 3 Review – Red Bull

Η Red Bull έκανε μία αρκετά μεστή χρονιά, με νίκες και συνεχείς παρουσίες σε βάθρα, όμως πολύ συχνά βρισκόταν μακριά από τον ανταγωνισμό. Αυτή ήταν η πορεία των «Ταύρων» μέσα στο 2018.

Οι φίλοι μας οι Άγγλοι έχουν μία πολύ ωραία έκφραση για τις ομάδες που προσπαθούν απλώς να φανούν αξιοπρεπείς, υπό το φόβο της πλήρους αποτυχίας: «damage limitation». Στη Red Bull, κινούνται με μότο τους αυτές τις δύο λέξεις από το 2014 και μετά, και το 2018 δεν αποτέλεσε εξαίρεση.

Η RB14 ήταν (όπως και η προκάτοχός της) ένα εξαιρετικό μονοθέσιο, αλλά με ένα μεγάλο μειονέκτημα: διέθετε κινητήρα Renault. Ο ανταγωνισμός εξήρε ουκ ολίγες φορές την δυναμική του σασί (δημιούργημα του Adrian Newey, άλλωστε), όμως η συνεργασία της αυστριακής ομάδας με τους Γάλλους είχε φτάσει πλέον σε κάκιστο σημείο, και αυτό φαινόταν συχνά στην πίστα.

Τα προβλήματα αξιοπιστίας που ταλάνισαν τόσο τον Daniel Ricciardo, όσο και τον Max Verstappen καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν στέρησαν από το Milton Keynes αρκετά δυνατά αποτελέσματα – όμως, δεν ήταν μόνο αυτό το πρόβλημα των πάλαι ποτέ πρωταθλητών.

Ωρολογιακή βόμβα

Την στιγμή που ο Ricciardo κατάφερε να πάρει μία ανέλπιστη νίκη στην Κίνα και μία νίκη-δικαίωση στο Μονακό, ο Verstappen ανάγκαζε τους μηχανικούς της ομάδας να προχωρούν συνεχώς σε εκτεταμένες επιδιορθώσεις.

Μέχρι και τον αγώνα στο Μόντε Κάρλο, ο Ολλανδός έχει μόλις ένα βάθρο (3η θέση στην Ισπανία), και μετρά απανωτά λάθη και απερισκεψίες, που στην περίπτωση της επαφής του με τον Vettel στη Σαγκάη, του στέρησαν ακόμα και μία πιθανή νίκη. Ακόμα και στο Πριγκιπάτο, το παιδαριώδες λάθος στο FP3 του κόστισε ένα πολύ καλύτερο πλασάρισμα, δεδομένης της υπεροχής της Red Bull εκείνο το τριήμερο.

Η πραγματικότητα ήταν πως ο 21χρονος ήταν μία σωστή «ωρολογιακή βόμβα», που ανά πάσα ώρα και στιγμή θα μπορούσε να εκραγεί, και για φαινομενικά ασήμαντους λόγους. Η άτσαλη προσπάθειά του να αμυνθεί του Ricciardo πάνω στην αγωνιστική γραμμή ήταν το αποκορύφωμα αυτών των ατοπημάτων, που ήταν ξεκάθαρο δείγμα έλλειψης ψυχραιμίας και νηφαλιότητας από την μεριά του.

Αυτό εκμεταλλευόταν συνεχώς ο teammate του, που είχε δύο νίκες σε 6 αγώνες και ήταν σταθερά στην 5άδα, μαζεύοντας πολύτιμους βαθμούς για τον ίδιο και την ομάδα του. Μόνη του εγκατάλειψη στο Μπακού, κι αυτή εξαιτίας του «mad Max».

Παράλληλα, η RB ως ομάδα προσπαθούσε να εκμεταλλευτεί ένα μεγάλο πλεονέκτημα που διέθετε έναντι του ανταγωνισμού: τις αποφάσεις της στον τομέα της στρατηγικής. Στην Κίνα, τα αντανακλαστικά του pit wall των «Ταύρων» έδωσαν την ευκαιρία στον Ricciardo να παλέψει με αξιώσεις για τη νίκη, καλώντας τον άμεσα στα pits και «πιάνοντας στον ύπνο» Mercedes και Ferrari.

Ανάκαμψη Verstappen και μπαράζ ατυχιών για τον Ricciardo

Κι ενώ η απόδοση της RB14 παρέμενε σε σταθερά αξιοπρεπές επίπεδο, η εικόνα των οδηγών άλλαξε από ένα σημείο και μετά μέσα στη χρονιά.

Μετά τα λάθη του, ο Verstappen φάνηκε να συνειδητοποιεί πως θα πρέπει να τερματίζει, αν θέλει να πετύχει κάτι σπουδαίο. Η υπέρ το δέον επιθετική τακτική του, αντικαταστάθηκε από μία πολύ πιο νηφάλια προσέγγιση, που του εξασφάλισε και νίκες στην Αυστρία και το Μεξικό.

Κι αν στο Spielberg ο Ολλανδός στάθηκε «τυχερός» με τις εγκαταλείψεις των δύο Mercedes, στο Μεξικό η απόδοσή του στον αγώνα ήταν τέτοια που δεν άφηνε περιθώριο αντίδρασης.

Παράλληλα, τα οχτώ βάθρα που πήρε από τον Καναδά και μετά έδειξαν το πόσο έτοιμος ήταν να αρπάξει τις ευκαιρίες που του παρουσιάζονταν για ένα καλό πλασάρισμα, με αποτέλεσμα να ανεβαίνει αργά και σταθερά από την 6η θέση της βαθμολογίας, στην 4η.

Την αντίθετη πορεία ακολούθησε, όμως, ο Ricciardo. Ο Αυστραλός άρχισε να ταλαιπωρείται από τρομακτικά προβλήματα αξιοπιστίας, κυρίως από την στιγμή που ανακοινώθηκε πως θα μεταβεί στη Renault για τη νέα σεζόν, μετά το Ουγγρικό GP. Ύποπτο, θα έλεγε κανείς, αλλά όχι απίθανο. Η δυναμική της RB14 ήταν αντιστρόφως ανάλογη της αξιοπιστίας, και οι πέντε εγκαταλείψεις σε 9 αγώνες δεν είναι κάτι που δεν θα μπορούσε να συμβεί.

Αυτό «χαντάκωσε» το εκπληκτικό πρώτο μισό του Ricciardo, και τον αποθάρρυνε μέχρι το τέλος της χρονιάς. Χαρακτηριστικό του πόσο άσχημα εξελίχθηκε για τον ίδιο η χρονιά, είναι το γεγονός ότι η τελευταία φορά που ανέβηκε στο βάθρο ήταν στη νίκη του στο Μονακό!

Κατ’ ουσίαν, η χρονιά για τους οδηγούς της Red Bull κύλησε με αρκετά σκαμπανεβάσματα, καθώς, πέρα από το ότι έπρεπε να διαχειριστούν ένα μονοθέσιο που βελτιωνόταν αλλά πάντα έμενε πίσω από τον άμεσο ανταγωνισμό, είχαν να διαχειριστούν και τη δική τους ψυχολογία.

Με νέο οδηγό, στο πρόσωπο του Pierre Gasly, και νέα προμηθεύτρια κινητήρων, τη Honda, οι Αυστριακοί μπορούν να κάνουν μόνο ένα πράγμα: να μας εκπλήξουν._Δ.Μ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ