top icon
Αγώνες

FIA WEC: Μια γενική εισαγωγή…

Τη δεκαετία του 1960, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων, είχε το ίδιο κύρος με τη Formula 1 και ήταν πιο σημαντικό για τους Κατασκευαστές. Με κορωνίδα τις 24 Ώρες του Mans, αλλά και ιστορικούς αγώνες όπως τις 6 Ώρες του Spa

Τη δεκαετία του 1960, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων, είχε το ίδιο κύρος με τη Formula 1 και ήταν πιο σημαντικό για τους Κατασκευαστές. Με κορωνίδα τις 24 Ώρες του Mans, αλλά και ιστορικούς αγώνες όπως τις 6 Ώρες του Spa, του Nurburgring ή του Silverstone (παλαιότερα γνωστά ως 1.000 Χιλιόμετρα του Spa, του Nurburging και του Silverstone, αντίστοιχα) το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA (World Endurance Championship), που εγκαθιδρύθηκε το 2012, έπειτα από την επιτυχία του ILMS, στοχεύει να αναβιώσει τις ημέρες δόξας του θεσμού. Με υβριδικά θηρία 1.000 ίππων, κανονισμούς που αφήνουν αρκετή ελευθερία και πολυάριθμους πρώην οδηγούς της F1, έχει καταφέρει να προσελκύσει κατασκευαστές όπως Toyota, Audi, Porsche, και στο μέλλον Nissan/NISMO, που μάχονται στην ανώτερη κατηγορία (LMP1) και Ferrari, Aston Martin στην κατηγορία GT.

Υπάρχουν δυο κατηγορίες πρωτοτύπων, η LMP1 (χωρισμένη σε υβριδικά και μη) και η LMP2, όπου αγωνίζονται ιδιώτες, με πιο οικονομικά πρωτότυπα ανοιχτού ή κλειστού cockpit. Tα LMP1 έχουν υποχρεωτικά κλειστό cockpit. Επίσης υπάρχουν δυο κατηγορίες GT (εργοστασιακών ομάδων και ιδιωτικών συμμετοχών), με αυτοκίνητα που είναι βασισμένα σε μοντέλα παραγωγής. Οι εργοστασιακές ομάδες της κατηγορίας LMP1 υποχρεούνται από τους φετινούς κανονισμούς να χρησιμοποιούν υβριδικούς κινητήρες, δίνοντας έμφαση σε μια πιο φιλική προς το περιβάλλον προσέγγιση. Υπάρχουν περιορισμοί όσον αφορά την κατανάλωση ενέργειας και τη ροή καυσίμου, οι οποίοι υπολογίζονται σύμφωνα με τα καύσιμα που χρησιμοποιούνται.

Στην κατηγορία LMP1 δεν υπάρχουν περιορισμοί όσον αφορά το σχεδιασμό του κινητήρα, πέραν ότι θα πρέπει να καταναλώνει για καύσιμα βενζίνη ή diesel και να είναι τετράχρονος. Επί παραδείγματος, η περυσινή πρωταθλήτρια Toyota, έχει σχεδιάσει έναν ατμοσφαιρικό V8 κινητήρα 3,7 λίτρων που αποδίδει 520 ίππους, συν άλλους 480 που παράγονται από τα συστήματα ανάκτησης ενέργειας. Η Audi από την πλευρά της, χρησιμοποιεί έναν turbo diesel V6 κινητήρα 4.000 κ. εκ., που αποδίδει 558 ίππους, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας παράγει άλλους 272, με τη συνολική ροπή να ξεπερνάει τα 850 Nm. H Nissan έχει επιλέξει έναν 3λιτρο V6 βενζινοκινητήρα με διπλό turbo για το μελλοντικό της πρωτότυπο. Όλα αυτά με συνολικό βάρος κάτω από 900 κιλά και με μικροσκοπικά ρεζερβουάρ καυσίμου! Αυτό της Toyota χωράει 68,5 λίτρα βενζίνης, ενώ της Audi μόλις 54,2 λίτρα diesel.

Ομάδες δύο ή τριών οδηγών εναλλάσσονται στο τιμόνι των πολύωρων αγώνων, που προσφέρουν μεγάλες προκλήσεις πέραν της οδήγησης μέρα και νύχτα. Οι διαφορετικές ταχύτητες που έχουν τη δυνατότητα να αναπτύξουν τα πρωτότυπα των διαφορετικών κατηγοριών αποτελεί μια άσκηση ικανοτήτων για τους οδηγούς. Οι οδηγοί αξιολογούνται σε επίπεδα (χρυσού, ασημένιου και χάλκινου) και υπάρχουν περιορισμοί όσον αφορά την κατηγορία στην οποία έχουν το δικαίωμα να αγωνιστούν οδηγοί διαφορετικών επιπέδων.

Η Toyota παρατάσσει στο ένα πρωτότυπο τους περυσινούς πρωταθλητές Anthony Davidson και Sebastien Buemi μαζί με τον Kazuki Nakajima και στο άλλο τους Alex Wurz, Stephane Sarrazin και Mike Conway. Η Audi διαθέτει για οδηγούς τους Marcel Fassler, Andre Lotterer και Benoit Treluyer και το άλλο πλήρωμα αποτελείται από τους Lucas di Grassi, Loic Duval και Oliver Jarvis. Στην Porsche το ένα πρωτότυπο οδηγούν οι Mark Webber, Timo Bernhard και Brendon Hartley και το άλλο οι Romain Dumas, Neel Jani και Marc Lieb.

Στις 6 Ώρες του Silverstone, τον πρώτο από τους οκτώ γύρους του φετινού πρωταθλήματος, η Audi έκανε το 1-2. Αυτό το Σάββατο, οδηγοί και ομάδες θα αναμετρηθούν ξανά, αυτή τη φορά στο Spa. Ο αγώνας αυτός είναι το ζέσταμα για τη μεγάλη αναμέτρηση, τις 24 Ώρες του Mans.

 

 

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ