Αγώνες Formula 1

GP 70ής Επετείου: Στρατηγική νίκη Verstappen στο καυτό Silverstone

Ο Max Verstappen οδήγησε εξαιρετικά και πήρε τη νίκη στο Grand Prix 70ής Επετείου της Formula 1. Στο βάθρο οι Lewis Hamilton και Valtteri Bottas.

Στην εκκίνηση, ο Bottas διατηρήθηκε στην πρωτοπορία, αν κι ο Hamilton πάλεψε για την πρωτοπορία στον πρώτο γύρο. Ο Verstappen ανέβηκε 3ος εις βάρος του Hulkenberg, ενώ πίσω ο Vettel έπεσε τελευταίος, πατώντας άτσαλα στα κερμπ της 1ης στροφής, με αποτέλεσμα να φέρει τετακέ.

Μετά τους πρώτους γύρους, η μάχη για την 8η θέση ανάμεσα σε Norris, Albon και Leclerc μαινόταν, ενώ μπροστά ο Hamilton διατηρείτο κοντά στο δευτερόλεπτο πίσω από τον Bottas.

Πρώτος στα pits μπήκε ο Ταϊλανδός της Red Bull, για να βάλει την σκληρή γόμα, μόλις στον 7ο γύρο. Τον ακολούθησε ο Gasly έναν γύρο μετά, για να αποφύγει το undercut. Ήταν σαφές ότι η σκληρή γόμα ήταν γρήγορη και αξιόπιστη επιλογή, με δεδομένο ότι ο Verstappen είχε φοβερό ρυθμό με αυτήν.

Το παράδειγμά τους ακολούθησαν αρκετοί οδηγοί εκτός δεκάδας, όπως ο Latifi, o Russell και ο Magnussen.

Μέχρι τον 12ο γύρο, ο Verstappen ήταν στο DRS του Hamiltοn, και παρά τις υποδείξεις των μηχανικών του, θέλησε να πιέσει για την 2η θέση. 

Ο Bottas τράβηξε πρώτος τη σκανδάλη και μπήκε στα pits στον 13ο γύρο, για να βάλει τη σκληρή γόμα, βλέποντας τον ρυθμό του Verstappen και τις δυσκολίες του Hamilton. Ο Βρετανός δρούσε πια σαν κινητό εμπόδιο για τον teammate του, παραδόξως. Έναν γύρο μετά, ο πρωταθλητής μπήκε για να ξεφορτωθεί το μεσαίο σετ, και βγήκε 4 δευτερόλεπτα πίσω από τον Bottas.

Ο Verstappen μπροστά είχε καθαρό αέρα, αλλά πλέον ήταν πιο αργός από τον Bottas, που ήταν γύρω στα 13 δλ. πίσω από τον Ολλανδό - κι η διαφορά δεν έμοιαζε να πέφτει.

Μέχρι τον 19ο γύρο είχαν μπει για τη σκληρή γόμα κι οι Stroll, Leclerc. Ο Μονεγάσκος έδωσε και μία εξαιρετική μάχη με τον Norris με έπαθλο τη δέκατη θέση, προσπερνώντας τον Βρετανό.

Ξανά στην μάχη της πρωτιάς, ο Verstappen είχε φοβερό γυρολόγιο με τη σκληρή, ένας δευτερόλεπτο ταχύτερο των Bottas-Hamilton, και διαχειριζόταν εξαιρετικά τα ελαστικά του, όσο οι δύο Mercedes άρχιζαν να χάνουν πρόσφυση από τα πίσω ελαστικά μόλις 8 γύρους αφού έβαλαν το σκληρό σετ.

Στα των pit stops, Sainz, Ocon και Vettel μπήκαν μαζί στα pits στον 22ο γύρο. Είχαν ξεκινήσει με τη σκληρή γόμα. Ο Ισπανός έχασε και χρόνο, καθώς έπρεπε να περιμένει τον Ocon να βγει από τα pits.

Στον 27ο γύρο αποφάσισαν να φέρουν τον Verstappen στα pits, για τη μέση γόμα, σε ένα stop 3.2 δλ. Βγαίνοντας από το pitlane, ο Bottas τον πέρασε, όμως στο DRS ο ίδιος πέρασε τον Φινλανδό αποφασιστικά για την πρωτοπορία του αγώνα.

Πίσω, η έτερη Red Bull του Albon ανέβαινε συνέχεια στην κατάταξη, κάνοντας το ένα προσπέρασμα μετά το άλλο. 

Τον χορό των δεύτερων stop άνοιξε ο Norris, για να ακολουθήσουν Hulkenberg-Ricciardo. Ο Αυστραλός είχε και έξοδο, όταν σε μάχη με τον Sainz έκανε τετακέ.

Ξαφνικά, Verstappen και Bottas μπήκαν στα pits ταυτόχρονα για δεύτερη αλλαγή για τη σκληρή γόμα ως το τέλος του αγώνα, δηλαδή για 19 γύρους.

Ο Hamilton παρέμεινε στην πίστα, παρά το blistering των πίσω ελαστικών του. Όλα έδειχναν πως ο ίδιος θα πήγαινε σε στρατηγική ενός pit stop, 

Στις θέσεις εκτός βάθρου, ο Leclerc έκανε εξαιρετικό αγώνα, όντας 4ος με 12 γύρους να απομένουν και μόλις ένα pit stop, κρατώντας πίσω του τους Hulkenberg και Stroll.

Με 10 γύρους να απομένουν, ο Verstappen πήρε το ΟΚ από τη Red Bull να πιέσει και να κλείσει τη διαφορά από τον Hamilton. 

Την ίδια ώρα, ο Βρετανός μπήκε τελικά στα pits, και φάνηκε να μπαίνει και με πολλά χλμ/ώρα στο pitlane, για τη σκληρή γόμα. Έτσι, ο Verstappen πέρασε 1ος, ο Bottas 2ος κι ο Leclerc 3ος. 

Ο Hamilton άρχισε αμέσως να πιέζει, γνωρίζοντας ότι είχε κάτι λιγότερο από 60 χιλιόμετρα για να περάσει 3 μονοθέσια, αν ήθελε τη νίκη.

Πέρασε τον Leclerc στον 45ο γύρο, στα φρένα για τη Stowe, και είχε πλέον 9 δευτερόλεπτα διαφορά από τον πρωτοπόρο Verstappen.

Με τρεις γύρους να απομένουν, είχε έρθει η ώρα για τη μάχη των «μαύρων βελών». Μετά από μία κλειστή μάχη, ο Hamilton πέρασε, έχοντας και πολύ πιο φρέσκα ελαστικά, αλλά με διαφορά 9 δευτερολέπτων από τον Verstappen, δεν είχε χρόνο να φτάσει τον Ολλανδό.

Έτσι, ο οδηγός της Red Bull πήρε την πρώτη του νίκη φέτος, την πρώτη μη-Mercedes νίκη του 2020 και την πρώτη μη-Mercedes νίκη στο Silverstone από το 2018.

Στη δεκάδα ήταν κατά σειρά οι Hamilton, Bottas, Leclerc, Albon, Stroll, Hulkenberg, Ocon, Norris και Kvyat.

Η συνέχεια του πρωταθλήματος την ερχόμενη εβδομάδα με το Ισπανικό Grand Prix._Δ.Μ.

Η βαθμολογία των οδηγών:

1. L. Hamilton - 107

2. M. Verstappen - 77

3. V. Bottas - 73

4. C. Leclerc - 45

5. L. Norris - 38

6. A. Albon - 36

7. L. Stroll - 28

8. S. Perez - 22

9. D. Ricciardo - 20

10. E. Ocon - 16

11. C. Sainz - 15

12. P. Gasly - 12

13. S. Vettel - 10

14. N. Hulkenberg - 6

15. A. Giovinazzi - 2

15. D. Kvyat - 2

17. K. Magnussen - 1

Η βαθμολογία των κατασκευαστών:

Mercedes 180, Red Bull 113, Ferrari 55, McLaren 53, Racing Point 41, Renault 36, AlphaTauri 14, Alfa Romeo 2, Haas 1, Williams 0

Ψηφίστε το πιο όμορφο sport coupe των τελευταίων 50 ετών. Προσοχή, δεν αναζητούμε το καλύτερο αλλά το πλέον όμορφο από το 1970 μέχρι σήμερα.

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου