top icon
Αγώνες

GP Άμπου Ντάμπι: Ο Rosberg επικρατεί

Ο Nico Rosberg κατάφερε να κάνει ένα σερί τριών νικών στους τελευταίους αγώνες της σεζόν, για να χαλάσει λίγο τη διάθεση του φετινού πρωταθλητή, Lewis Hamilton, ο οποίος τερμάτισε 2ος, εμπρός από τον Kimi Raikkonen, που συμπλήρωσε το βάθρο.

O Rosberg ήταν άψογος και δεν έκανε κανένα λάθος σήμερα. Η μοναδική περίοδος στον αγώνα που ο Γερμανός βρέθηκε υπό απειλή ήταν στο τέλος του δεύτερου stint, όπου το εμπρός δεξιό ελαστικό του είχε χάσει απόδοση λόγω graining. Μόλις… μύρισε αίμα, ο Hamilton επιτέθηκε και κάλυψε μια διαφορά 6 δλ. για να φτάσει στο κιβώτιο του team mate του, ο οποίος εισήλθε στα pits για δεύτερη φορά στον 32ο γύρο. Ο Hamilton αποφάσισε να ακολουθήσει μια διαφορετική στρατηγική. Επέκτεινε 10 γύρους το δεύτερο stint για να έχει πιο φρέσκα ελαστικά στους τελικούς γύρους. Ωστόσο τα πράγματα δεν κύλησαν τόσο ομαλά. Ήδη πριν το τελευταίο του pit stop, ο Hamilton ρώτησε το pit wall αν θα μπορούσε να πάει μέχρι το τέλος με αυτό το σετ ελαστικών. Ο αρχιμηχανικός του, Peter Bonnington του είπε ότι δε θα τα κατάφερνε. Ο Hamilton εισήλθε στα pits εντέλει, αλλά είχε χάσει αρκετό χρόνο από τον Rosberg στους 10 γύρους που παρέμεινε στην πίστα με παλιά ελαστικά. Η Mercedes συνέστησε στο Βρετανό τη μαλακή γόμα για το τελευταίο stint (την ίδια με τον Rosberg) καθώς εκτιμούσε ότι θα διαρκούσε μονάχα 7-8 γύρους στο όριο. O Hamilton δεν επέλεξε γόμα, οπότε η ομάδα αποφάσισε να τοποθετήσει τη μαλακή γόμα. Ο Hamilton είχε να καλύψει 12 δευτερόλεπτα σε 12 γύρους με ελαστικά 10 γύρους νεότερα. Ο Hamilton πλησίασε στα 7 δευτερόλεπτα 7 γύρους πριν το τέλος. Ωστόσο, όταν το pit lane του είπε να χρησιμοποιήσει ρυθμίσεις χαμηλότερης απόδοσης, ο Βρετανός αρνήθηκε. Ως απάντηση, η Mercedes έδωσε την άδεια στον Rosberg να αυξήσει την απόδοση του δικού του κινητήρα. Συνεπώς, ο Hamilton δεν είχε τη δυνατότητα να πλησιάσει περισσότερο και αποδέχθηκε πλέον ότι είχε χάσει τη νίκη. Ο Βρετανός δήλωσε στο βάθρο ότι πιθανότατα η επιλογή στρατηγικής που έκανε δεν ήταν σωστή, καθώς είχε ήδη καταπονήσει αρκετά το δεύτερο σετ ελαστικών του.

O Kimi Raikkonen έκανε έναν πολύ καλό αγώνα για να ανέβει στο βάθρο για τρίτη φορά φέτος και 80ή στην καριέρα του. Ο Φινλανδός έκανε καθαρό αγώνα και είχε πολύ καλό ρυθμό, πλησιάζοντας τον Hamilton στο μέσο του αγώνα, πριν ο Βρετανός ανεβάσει το ρυθμό του. Πολύ καλή εμφάνιση πραγματοποίησε και ο Sebastian Vettel έπειτα από το χθεσινό λάθος της ομάδας, το οποίο ο τεχνικός διευθυντής της Scuderia, James Allison παραδέχθηκε ότι ήταν δικό του. Ο Vettel μπλέχτηκε στο ατύχημα της πρώτης στροφής, όταν ο Alonso στρίμωξε τον Nasr μεταξύ της McLaren του και της Ferrari του Vettel, προκαλώντας επαφή μεταξύ τους, που έστειλε τον Ισπανό επάνω στη Lotus του Maldonado. Παρά την επαφή αυτή και τον παραλίγο εμβολισμό του Verstappen στην τελευταία στροφή, ο Vettel ολοκλήρωσε τον πρώτο γύρο στη 12η θέση. Ο Γερμανός είχε εκκινήσει με τη μαλακή γόμα (την πιο σκληρή εκ των δύο) και έκανε αρκετά μεγάλο πρώτο stint, για να βρεθεί σε κάποιο σημείο μεταξύ των δύο Mercedes. Ωστόσο, αναγκάστηκε επίσης να παραχωρήσει τη θέση του δύο φορές στον Raikkonen, που βρισκόταν σε διαφορετική στρατηγική. Τη δεύτερη φορά, ο Φινλανδός είχε χάσει χρόνο λόγω ενός προβλήματος στην αφαίρεση του εμπρός δεξιού τροχού στο δεύτερο pit stop του και για αυτό το λόγο βρέθηκε και πάλι πίσω από τον team mate του. O Γερμανός μάλιστα ανέφερε στον ασύρματο ότι ο Alonso πρέπει να τον μισεί, διότι του κόστισε ένα δευτερόλεπτο καθώς του έριχνε γύρο. Ο Vettel έκανε το τελευταίο stint με την πολύ μαλακή γόμα ελαστικών και κατάφερε να προσπεράσει τους Ricciardo και Perez για να τερματίσει πίσω από τον Raikkonen.

Στο παρασκήνιο, έπειτα από την αναζήτηση αποσαφηνίσεων όσον αφορά τη συνεργασία μεταξύ ομάδων, δεδομένης της φετινής συνεργασίας Ferrari-Haas. Οι αγωνοδίκες αποφάσισαν ότι εφεξής, ομάδες που θα εισέρχονται στο πρωτάθλημα της F1 θα πρέπει να υπακούν στους τεχνικούς κανονισμούς ήδη από τη σεζόν προετοιμασίας της. Η FIA ουσιαστικά θα κάνει κινήσεις να κλείσει το παραθυράκι στους κανονισμούς που εκμεταλλεύτηκε η Ferrari φέτος (χωρίς να τιμωρηθεί, καθώς η FIA είχε στείλει τον επιτηρητή της Marcin Budkowski στις εγκαταστάσεις του Maranello, όπου δεν είχε διαπιστωθεί κάτι παράτυπο), μέσω της συνεργασίας της με τη Haas. Η ιταλική ομάδα είχε τη δυνατότητα να πραγματοποιήσει αεροδυναμικές προσομοιώσεις χωρίς περιορισμούς για λογαριασμό της Haas. Μπορεί αυτό να βοηθήσει τη Scuderia να πλησιάσει την Mercedes. Σίγουρα τα φετινά τεκταινόμενα έχουν θορυβήσει το γερμανικό στρατόπεδο.

Η σύγκρουση μεταξύ Button και Bottas στα pits.

Στην 5η θέση τερμάτισε εντέλει ο Sergio Perez, ο οποίος δήλωσε ότι άντλησε το μέγιστο από το μονοθέσιό του. Δεν είχε ελπίδα εναντίον του Vettel, ενώ διατήρησε σε απόσταση ασφαλείας τον Daniel Ricciardo. Ο Αυστραλός έδωσε σκληρή μάχη με την άλλη Force India, αυτή του Hulkenberg στους πρώτους γύρους και κατάφερε να περάσει εμπρός από τον Γερμανό μέσω των pit stop, αλλά στη συνέχεια δεν κατάφερε να πλησιάσει τον Perez. O Hulkenberg είδε την καρό σημαία πίσω από τον Ricciardo, ενώ στην 8η θέση τερμάτισε ο Felipe Massa, έπειτα από έναν βαρετό, όπως τον χαρακτήρισε αγώνα, πέραν του προσπεράσματος επί του Kvyat (10ος), ο οποίος αντιμετώπιζε προβλήματα με το ERS. Οι Williams έδειχναν δύστροπες στην πίστα σήμερα. Ο Bottas είχε πολύ κακό πρώτο γύρο, χάνοντας αρκετές θέσεις, ενώ στο πρώτο του pit stop δέχθηκε πράσινο φως από το σηματοδότη καθώς εισερχόταν στα pits της McLaren. Η εμπρός αεροτομή της Williams καταστράφηκε στον πίσω τροχό της McLaren και μετά από αυτό ο αγώνας του Φινλανδού ήταν χαμένος. Ο Romain Grosjean ακολούθησε ίδια στρατηγική με τον Vettel και πραγματοποίησε μερικά εντυπωσιακά προσπεράσματα στους τελευταίους γύρους, στον τελευταίο του αγώνα με την ομάδα της Lotus. Ο Max Verstappen είχε επεισοδιακό αγώνα. Η Toro Rosso έδωσε εντολή στον Sainz να παραχωρήσει τη θέση του στον team mate του. Ο Ισπανός το έκανε, ωστόσο μόλις ο Verstappen πέρασε μπροστά, μπλόκαρε τα φρένα του, τραυμάτισε τα ελαστικά και αναγκάστηκε να εισέλθει στα pits. Στη συνέχεια προσπέρασε τον Button όντας εκτός πίστας (και δέχθηκε ποινή 5 δλ.) και αγνόησε μπλε σημαίες, παράπτωμα για το οποίο δέχθηκε χρονική ποινή αντίστοιχη ποινής διέλευσης από το pit lane. Έχει πλέον 8 βαθμούς ποινής στο όνομά του και στους 12 θα του επιβληθεί ποινή αποκλεισμού ενός αγώνα._Φ.Λ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ