top icon
Αγώνες

GP Αυστραλίας 2019 – Στο μικροσκόπιο: Δημιουργικό χάος

Ο εξαιρετικός Valtteri Bottas, ο «χαμένος» Lewis Hamilton, η Honda με τον Max Verstappen, η σκιά της Ferrari και το midfield. Βάζουμε το Grand Prix Αυστραλίας «στο μικροσκόπιο».

Ακόμα ένα πρωτάθλημα της F1 ξεκινά, το 70ο, και για τους επόμενους 21 αγώνες, τα πάντα μπορούν να συμβούν. Ήδη από τον εναρκτήριο αγώνα της Αυστραλίας έγινε σαφές πως, ό,τι ξέραμε και είδαμε από τις χειμερινές δοκιμές, μπορούμε κάλλιστα να το ξεχάσουμε και να ξεκινήσουμε από λευκή σελίδα, αφού όλα (ή σχεδόν όλα) έχουν ανατραπεί.

Η Mercedes στο τιμόνι

Σε αντίθεση με ό,τι παρατηρήθηκε στις δοκιμές της Βαρκελώνης, η Mercedes είχε το πάνω χέρι, τόσο στον έναν γρήγορο γύρο, όσο και σε ρυθμό αγώνα. Η μέση (C3 για αυτόν τον αγώνα) και μαλακή (C4) βόλεψαν απόλυτα τη W10, που στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα είχε το καλύτερο γυρολόγιο – όχι από τον Hamilton, αλλά από τον Bottas.

Ο Φινλανδός έκανε εξαιρετική εκκίνηση, πέρασε στην πρωτοπορία του αγώνα, και με το πρώτο stintτου με τη μαλακή γόμα, ουσιαστικά «κλείδωσε» τη νίκη. Όσο κι αν διατεινόταν η Pirelliπως η στρατηγική2 pitstopθα είναι η ταχύτερη, την Κυριακή η μία αλλαγή ήταν η σωστή επιλογή.

Μάλιστα, όσο πιο πολύ μεγιστοποιούσε κανείς το πρώτο του stint, τόσο μεγαλύτερες πιθανότητες είχε να κερδίσει θέσεις στο δεύτερο μέρος του αγώνα, με δεδομένο ότι θα έβαζε τη μέση γόμα (ή τη σκληρή), για να κινηθεί πιο γρήγορα.

Ο παρακάτω πίνακας δείχνει συνολικά τις στρατηγικές των οδηγών:

Στα της Mercedes, όμως, μόνο ο Bottas λειτούργησε εντός του πλαισίου αυτής της στρατηγικής. Ο Hamilton είχε έναν πολύ περίεργο και δύσκολο αγώνα, αφού σύμφωνα με την ομάδα, έλειπε ένα μεγάλο κομμάτι από το πάτωμα του Βρετανού, κάτι που τον περιόρισε σημαντικά από άποψη ρυθμού και απόδοσης.

Βέβαια, από την αρχή ο πρωταθλητής υστερούσε έναντι του teammateτου, οπότε σε κάθε περίπτωση, δεν βρισκόταν στη διεκδίκηση της νίκης, και το γεγονός ότι ήρθε τελικά 2ος, οφείλεται εν πολλοίς στο ότι ο Verstappenδεν μπόρεσε να τον περάσει.

Η Honda ήρθε

Χρειάστηκε μόλις ένας αγώνας για να μπορέσει η συνεργασία της Red Bull με τη Honda να φέρει το πρώτο βάθρο της ιαπωνικής εταιρείας στην F1 μετά το 2008, όταν στο Silverstone ο Rubens Barrichello κατετάγη τρίτος.

Αν εξαιρέσει κανείς τη λανθασμένη επιλογή να μη βγει ξανά ο Gasly για γύρο στο Q1, η αυστριακή ομάδα έκανε ένα εξαιρετικό τριήμερο. Ο Verstappen ήταν σταθερός τόσο στο πρώτο stint (το οποίο και μεγιστοποίησε, σε παρόμοια στρατηγική με αυτή του Bottas), ενώ στο δεύτερο, με τη μέση γόμα, ο Ολλανδός ήταν σχεδόν… ιπτάμενος.

Αφού πέρασε με άνεση τον Vettel για να εξασφαλίσει τη θέση στην πρώτη τριάδα, άρχισε την επίθεση στον Hamilton. Κι ενώ τον έφτασε στο δευτερόλεπτο, δεν είχε την ευκαιρία του, αφού ο Βρετανός ήλεγχε σταθερά τη διαφορά, με αποτέλεσμα να μείνει τρίτος.

Διόλου άσχημα για έναν συνδυασμό που κανείς δεν ήξερε πού στέκεται μετά τα χειμερινά τεστ, και που τελικά ίσως και να είναι πολύ πιο κοντά στις Mercedes-Ferrari από κάθε άλλη χρονιά της υβριδικής εποχής.

Ferrari, τι σου συνέβη;

«Μέρα με τη νύχτα» η Ferrari από τα τεστ στο πρώτο Grand Prix, και δεν απορεί μόνο το κοινό, αλλά κι οι άνθρωποι της Scuderia.

«Στη Βαρκελώνη, ήμασταν χαρούμενοι με το μονοθέσιο από την πρώτη μέρα,» δήλωσε μετά τον αγώνα στη Μελβούρνη ο Vettel. «Η ισορροπία ήταν καλή, το μονοθέσιο ανταποκρινόταν καλά. Είχα αυτοπεποίθηση.

«Εδώ, σ’ όλο το τριήμερο, δεν είχα αυτήν την αυτοπεποίθηση, οπότε δεν είχα το μονοθέσιο για να ‘παίξω’. Δεν έκανε αυτό που του ζητούσα.

«Υπήρχαν σκόρπιες ενδείξεις ότι ήμασταν δυνατοί, και πιστεύω πως η απόδοσή μας σε κάποιες στροφές ήταν καλή. Αλλά, στις περισσότερες δεν ήταν. Για αυτό ήμασταν πιο αργοί από άλλους και χάσαμε τόσο χθες, όσο και σήμερα.»

Το ζήτημα της SF90 στην Αυστραλία ήταν, κυρίως, η απόδοση με τη μαλακή (C4) γόμα, σε μία πίστα που φημίζεται για την ελάχιστη πρόσφυση που προσφέρει.

Το ζήτημα της Ferrari, εν γένει, ήταν το γεγονός πως από τώρα κιόλας, ο Leclerc αποτελεί υπαρκτή και σοβαρή απειλή για τον Vettel. Ο Μονεγάσκος έκανε εξαιρετικό αγώνα, τηρουμένων των αναλογιών, και θα μπορούσε να τερματίσει 4ος, αν δεν του ζητούσε η ομάδα να μείνει πίσω από τον teammate του.

Σε μία κίνηση ψυχολογίας, και όχι «διασφάλισης του αποτελέσματος» (όπως ήταν η επίσημη δικαιολογία του Mattia Binotto για το team order), η Scuderia κατέστησε σαφές το ποια γραμμή θα ακολουθήσει, τουλάχιστον στην αρχή.

Πριν από αυτό, όμως, θα πρέπει να βρει λύσεις στα αγωνιστικά της. Το ευτυχές για εκείνη, πως το Μπαχρέιν «της πάει», ταιριάζει στα χαρακτηριστικά του μονοθέσιού της και μπορεί να πάρει ένα καλύτερο αποτέλεσμα.

Midfield: Χωρίς λογική, χωρίς ειρμό

Οι προβλέψεις για κλειστό midfield, με μάχες μέχρι τέλους μέχρι για τον 1 βαθμό της 10ης θέσης, επιβεβαιώθηκαν πλήρως από την πρεμιέρα κιόλας.

Μέχρι και τον τελευταίο γύρο, οι Magnussen, Hulkenberg, Raikkonen, Stroll, Kvyat και Gasly βρίσκονταν σε απόσταση αναπνοής ο ένας από τον άλλον, έτοιμοι να εκμεταλλευτούν το παραμικρό ολίσθημα του μπροστινού τους, την παραμικρή ευκαιρία.

Σε όλο τον αγώνα, οι διαφορές ήταν μικρές σε αυτό το μέρος του grid, με τον Δανό της Haas να επιβεβαιώνει τον καλό ρυθμό της VF-19 από την Παρασκευή, τερματίζοντας για πρώτη φορά στην Αυστραλία μετά από τρία χρόνια.

Η Renault μοιάζει να είναι πολύ κοντά στην 4η θέση, ενώ και η Alfa Romeo με τη Racing Point και την Toro Rosso είναι σε μία δική τους, ξεχωριστή μάχη, για την 5η θέση.

Συνολικά, το τριήμερο της Αυστραλίας δεν είναι ποτέ πλήρως αντιπροσωπευτικό για το υπόλοιπο της χρονιάς – αλλά είναι μία πολύ καλή ένδειξη για το τι έπεται.

Αν η Ferrari δεν κλείσει τη διαφορά της από τη Mercedes, κι αν και η Red Bull δεν είναι σε θέση να κερδίσει ακόμα αγώνες «στα ίσια», όλα συγκλίνουν σε επικράτηση των Γερμανών.

Με τις υποθέσεις, όμως, δεν κρίθηκε ποτέ τίποτα, και ο επερχόμενος αγώνας στο Μπαχρέιν θα λύσει πολλές απορίες και θα φωτίσει «σκοτεινά» σημεία._Δ.Μ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ