Ο Max Verstappen πανηγύρισε την πρώτη νίκη της συνεργασίας Red Bull-Honda στο Spielberg, μετά από μία τρομερή μάχη με τον Charles Leclerc - και μία επαφή που θα εξεταστεί από τους αγωνοδίκες.

Υπό τρομερή ηλιοφάνεια και θερμοκρασίες παρόμοιες με εκείνες της Γαλλίας (51 βαθμοί Κελσίου στο οδόστρωμα) διεξήχθη ο 9ος γύρος του φετινού πρωταθλήματος της F1.

Στην εκκίνηση, ο Leclerc κράτησε την πρωτοπορία, ο Verstappen έχασε 5 θέσεις έχοντας καθυστερήσει στην εκκίνηση, ενώ ο Vettel είχε ανέβει 6ος.

Ο Norris πέρασε για λίγο στην τρίτη θέση, προτού χάσει τη μάχη από τον Hamilton, και μετά τον Raikkonen. O Φινλανδός είχε κάνει ονειρικό ξεκίνημα, όντας 4ος στο τέλος του πρώτου γύρου.

Ο Vettel κατάφερε με το DRS να περάσει τον Norris στον 4ο γύρο, περνώντας 5ος, αν κι ο Βρετανός προσπάθησε να δώσει μάχη για να κρατηθεί. 

Ο Verstappen είχε πλέον φτάσει με τη σειρά του τον οδηγό της McLaren, τη στιγμή που ο Vettel είχε σε απόσταση βολής τον Raikkonen. Ο Γερμανός κατάφερε να περάσει 4ος στον 7ο γύρο, κι έναν γύρο μετά έπραξε το ίδιο κι ο Ολλανδός επί του rookie.

Μπροστά, ο Leclerc είχε ανοίξει μία διαφορά κοντά στα 2,5 δλ. από τον Bottas και στα 5 δλ. από τον Hamilton. 

Πιο πίσω, στο πεδίο μαχών στις θέσεις 5 ως 7, ο Verstappen συνέχιζε να ανακτά το χαμένο έδαφος, πιέζοντας τον Raikkonen για την 5η θέση. Στον 9ο γύρο, τα κατάφερε. Το ίδιο έπραξε κι ο Norris στον 14ο γύρο, όταν τον έφτασε ξανά μετά την πρότερη μάχη που είχαν.

Μετά τον 10ο γύρο, ο Vettel ανέβασε αρκετά τον ρυθμό του, κλείνοντας σταδιακά στη διαφορά από τον τρίτο Hamilton. Αμφότερες οι Mercedes ήταν κοντά στο 0,5 δλ. πιο αργές από τις Ferrari. Λίγο μετά, η κατάσταση εξισορροπήθηκε, και μαζί και οι διαφορές, προτού αρχίσουν και πάλι να πιέζουν οι Leclerc-Vettel, γράφοντας ταχύτερους γύρους εναλλάξ.

Ο Gasly συνέχιζε να παλεύει για την 7η θέση με τον Raikkonen, και δεν τα κατάφερνε, παρά τη χρήση του DRS. Τα κατάφερε με νέα ελαστικά στον 35ο γύρο.

Τον «χορό» των pit stops για τους κορυφαίους συνδυασμούς άνοιξαν στον ίδιο γύρο οι Bottas και Vettel, με τους Ιταλούς να ολιγορούν με την αλλαγή ενός ελαστικού, το οποίο άργησαν να φέρουν. Αμφότεροι επέλεξαν τη σκληρή γόμα.

Ακολούθησε ο Leclerc, στον 23ο γύρο, κι αυτός για τη σκληρή. 

Μόνο ο Hamilton έμεινε στην πίστα παραπάνω, γράφοντας και ταχύτερο γύρο, προσπαθώντας να ανοίξει τη διαφορά από τον Leclerc, ώστε να βγει όχι πολύ μακριά του. Το ίδιο έπραξε κι ο Verstappen.

Την έκπληξη έκανε ο Norris που διάλεξε τη μέση γόμα στο δικό του stop, στον 27ο γύρο.

Την ίδια στιγμή, ο Hamilton ανέφερε πως «έχασε κάθετη δύναμη» στον 28ο γύρο, μετά από άτσαλο πάτημά του στα κέρμπ της εξόδου της Στροφής 10. Παρόλα αυτά, συνέχιζε έξω, έχοντας κάκιστο ρυθμό. 

Η ώρα του ήρθε στον 30ο γύρο, και μαζί με τη σκληρή γόμα, άλλαξε κι εμπρός πτέρυγα. Αυτό σήμαινε πως έχασε παραπάνω από τον προβλεπόμενο χρόνο στα pits.

Μετά την ολοκλήρωση όλων των στάσεων, ο Leclerc ήταν πρώτος, με τους Bottas, Vettel, Verstappen και Hamilton να ακολουθούν.

Πίσω, ο Norris έψαχνε το προσπέρασμα στον Ricciardo, που ακόμα δεν είχε κάνει τη δική του αλλαγή. Ο Βρετανός είχε επιλέξει -παραδόξως- τη μέση γόμα για το 2ο stint του, οπότε είχε ρυθμό. Τα κατάφερε στον 42ο γύρο.

Ο Vettel μάζευε συνεχώς τη διαφορά του από τον Bottas, παλεύοντας για την 2η θέση. Με τη σειρά του, ο Verstappen ήταν στα 2 δλ. από τον Γερμανό, έχοντας πολύ καλό ρυθμό, σημειώνοντας τον έναν ταχύτερο γύρο μετά τον άλλον.

Ο Ολλανδός είχε φτάσει σε απόσταση βολής από τον οδηγό της Ferrari, έχοντας DRS. Μετά από μία εξαιρετική μάχη μεταξύ τους, ο οδηγός της Red Bull πέρασε καθαρά στα φρένα της Κ4, και είχε πλέον στόχο τον Bottas.

Ο Vettel μπήκε στα pits για τη μαλακή με 20 γύρους να απομένουν, καθυστερώντας ξανά στα pits, πέφτοντας πίσω από τον Hamilton κατά 8.6 δλ. 

Ο Verstappen συνέχιζε να κινείται τρομακτικά γρήγορα. Με 18 γύρους ακόμα, είχε διαφορά 6 δλ. από τον πρώτο Leclerc και ήταν στο DRS του Bottas. Τα κατάφερε με μία εξαιρετική κίνηση στον 56ο, και είχε 15 γύρους να πιέσει, να φτάσει και να παλέψει για την νίκη με τον Leclerc.

Ο Ολλανδός είχε φτάσει σε απόσταση δευτερολέπτου με 6 γύρους ακόμα. Στον 69ο, και μετά από μία τρομερή μάχη μεταξύ των δύο νεαρών αστέρων, ο Verstappen πέρασε και πλέον ήταν για τη νίκη. Οι δυο τους, όμως, είχαν επαφή στη στιγμή του περάσματος, με τον Leclerc να πατάει εκτός πίστας για λίγο. Το συμβάν θα εξεταστεί μετά τον αγώνα.

Πίσω, ο Vettel πίεζε να περάσει τον Hamilton και τα κατάφερε για την 4η θέση.

Έτσι, ο Verstappen πανηγύρισε τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη του στην Αυστρία και την πρώτη νίκη της συνεργασία Red Bull-Honda.

Επόμενος αγώνας, σε δύο εβδομάδες στο Silverstone της Μεγάλης Βρετανίας (13-15 Ιουλίου)._Δ.Μ.

Η βαθμολογία των οδηγών:

1. L. Hamilton - 197

2. V. Bottas - 166

3. M. Verstappen - 126

4. S. Vettel - 123 

5. C. Leclerc - 105

6. P. Gasly - 43

7. C. Sainz - 30

8. L. Norris - 22

9. K. Raikkonen - 21

10. D. Ricciardo - 16

11. N. Hulkenberg - 16

12. K. Magnussen - 14

13. S. Perez - 13

14. D. Kvyat - 10

15. A. Albon - 7

16. L. Stroll - 6

17. R. Grosjean - 2

18. A. Giovinazzi - 1

19. G. Russell - 0

20. R. Kubica - 0

Η βαθμολογία των ομάδων:

Mercedes 363, Ferrari 228, Red Bull 169, McLaren 52, Renault 32, Alfa Romeo 22, Racing Point 19, Toro Rosso 17, Haas 16, Williams 0