Από το 2014 που επέστρεψε το Grand Prix Αυστρίας στην πίστα του Spielberg, επέστρεψε μαζί του και ένα κομμάτι μίας άλλης, πολύ διαφορετικής εποχής.

Πολύπαθη πίστα, με το πρώτο GP να διεξάγεται εκεί το 1970, όταν ο Jochen Rindt με Lotus ήταν ο τοπικός ήρωας και έδειχνε πως κι οι Αυστριακοί ξέρουν να στρίβουν. Ωστόσο, στην πρεμιέρα, o Jacky Ickx με Ferrari θα ήταν αυτός που θα έβλεπε πρώτος την καρό σημαία.

Και γιατί πολύπαθη; Γιατί έχει αποχωρήσει και επιστρέψει στο σπορ τρεις φορές. Το 1987 η πίστα κρίθηκε πως δεν πληρούσε όλες τις προδιαγραφές για την ασφάλεια οδηγών και θεατών, μέχρι να επιστρέψει το 1997 με τη βοήθεια της A1, μιας εταιρείας τηλεπικοινωνιών της Αυστρίας, ώσπου και πάλι αποχώρησε το 2003. Πλέον, η Red Bull ανέλαβε την ανακαίνισή της και την επιστροφή της στην F1, κάτι που επετεύχθη το 2014.

Δύσκολα θα δει κανείς δάση δίπλα σε μία πίστα. Στο Red Bull Ring (όπως ονομάζεται πλέον η πίστα) μπορεί να δει κανείς τα μονοθέσια να χάνονται στις κατηφόρες και μπροστά τους να ξεδιπλώνονται εκτάσεις πράσινου που πάνε το νου αλλού, σε εποχές που δεν ήταν λίγες οι πίστες που συνδύαζαν το φυσικό κάλλος με την ταχύτητα και τους ήχους των μοτέρ.

Κι αν η φυσιολατρεία δεν είναι το στοιχείο σας, το πάλαι ποτέ A1 Ring έχει χαρίσει στιγμές που δύσκολα θα ξεχαστούν. Από το comeback του Mika Hakkinen το 1999, όταν στον πρώτο γύρο έμεινε τελευταίος και τερμάτισε 3ος, τον τερματισμό των Ferrari το 2002, όταν ο Rubens Barichello άφησε για εκατοστά του δευτερολέπτου τον MichaelS chumacher να περάσει για να πάρει τη νίκη μετά από εντολή της ομάδας, ως την καταστροφική για τον Nico Rosberg επαφή με τον Lewis Hamilton το 2016, στον τελευταίο γύρο.

Όντας η πίστα με τις λιγότερες στροφές (10) και τον λιγότερο χρόνο για την ολοκλήρωση ενός γύρου (μικρότερο κι από το Μονακό!), οι διαφορές αναμένεται να είναι μικρές.

Δεν υπάρχει πίστα φέτος στην οποία να μην περιμένει κανείς τη Mercedes να είναι το φαβορί ή μέσα στη διεκδίκηση της νίκης. Το Red Bull Ring δεν αποτελεί εξαίρεση, αλλά το γεγονός ότι ο κινητήρας παίζει μεγάλο ρόλο στο συγκεκριμένο σιρκουί, και εν απουσία αργών στροφών, η Ferrari μπορεί να ελπίζει σε ένα καλύτερο αποτέλεσμα από αυτό του Γαλλικού GP.

Όσο για το midfield, κάθε πρόβλεψη δύναται να πέσει στο κενό. Ναι, η McLaren ξεπροβάλει αγώνα με τον αγώνα ως η κυρίαρχη ομάδα πίσω από τις τρεις πρώτες (απειλώντας με αξιώσεις τη Red Bull, ανάλογα με τις συνθήκες), αλλά η Renault ανακάμπτει σταδιακά, ενώ κι η Alfa Romeo βρίσκει τα πατήματά της, μετά από 4 αγώνες μακριά από τον καλό της εαυτό.

Όλα θα φανούν το προσεχές Σ/Κ, στον πρώτο back-to-back αγώνα της χρονιάς._Δ.Μ.

Το πρόγραμμα του τριημέρου:

Παρασκευή 28 Ιουνίου

FP1: 12:00-13:30

FP2: 16:00-17:30

Σάββατο 29 Ιουνίου

FP3: 13:00-14:00

Q: 16:00-17:00

Κυριακή 30 Ιουνίου

Αγώνας: 16:10

Για τον αγώνα:

Μήκος Πίστας: 4,318 χλμ

Γύροι: 71

Πρώτο GP: 1970

Περυσινός νικητής: Max Verstappen (Red Bull)