top icon
Αγώνες

GP Αυστρίας: Στο μικροσκόπιο

Η άψογη στρατηγική της Red Bull, η καταστροφή της Mercedes, η Ferrari που έπραξε το σωστό, η Haas που πήρε τους βαθμούς που άξιζε. Το γεμάτο εκπλήξεις Grand Prix Αυστρίας μπαίνει «στο μικροσκόπιο».

Ό,τι δε χάρισαν σε θέαμα και ανατροπές τα τρία προηγούμενα GP, το αναπλήρωσε και με το παραπάνω ο αγώνας στο Spielberg. Στα δάση της Στυρίας, η F1 έδωσε ένα ξεχωριστό show, επιβεβαιώνοντας αυτό που γράφεται και λέγεται από τον Μάρτιο: ότι η φετινή σεζόν είναι από τις καλύτερες των τελευταίων ετών, αν όχι η καλύτερη.

Η εκκίνηση ήταν ενδεικτική του τι θα ακολουθούσε. Ο Raikkonen «έφυγε» καλύτερα από όλους, αλλά το λάθος του στην Κ3 άφησε τους Verstappen και Bottas να τον περάσουν.O Hamilton ήταν ήδη μπροστά, άνοιξε μία διαφορά κοντά στα 2,5 δλ., και έμοιαζε να διαχειρίζεται την πρωτοπορία, με δεδομένο ότι η Mercedes είχε εκείνη τη στιγμή τον καλύτερο ρυθμό.

Όταν ο Bottas αντιμετώπισε θέμα με τη υδραυλική πίεση της μονάδας ισχύος του στον 15ο γύρο, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει, αφήνοντας το μονοθέσιο σε μέρος που καθιστούσε επιτακτική την ανάγκη για ένα Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας. Σε εκείνο το σημείο, άλλαξε όλος ο αγώνας. Verstappen, Raikkonen, Vettel, Ricciardo, όλοι μπήκαν στα pits για την δική τους αλλαγή -τη μοναδική, όπως το είχαν σχεδιάσει πριν τον αγώνα. Η Mercedes όμως έδειξε για ακόμα μία φορά φέτος ότι δεν έχει αντανακλαστικά, δεν παίρνει τις σωστές αποφάσεις όταν αλλάζουν τα δεδομένα. Όπως και στην Κίνα, έτσι και στην Αυστρία, το pit wall των Γερμανών δεν έπραξε το αυτονόητο, αυτό που έκανε η Red Bull και η Ferrari, και άφησε τον Hamilton στην πίστα με μία γόμα που γύρο με τον γύρο έχανε την απόδοσή της. Όταν τον κάλεσε στα pits10 γύρους μετά, ήταν ήδη πολύ αργά. Ο Βρετανός βγήκε στην πίστα οριακά μπροστά από τον Vettel, στην 4η θέση.

Και πάλι όμως, η στρατηγική των Red Bull και Ferrari είχε πετύχει. Όλοι ήταν με τη μαλακή γόμα, αλλά ο Hamilton έμοιαζε και πάλι να είναι πιο αργός από όλους. Πριν καν εμφανίσει το δικό του πρόβλημα με την πίεση του καυσίμου, ο ρυθμός του είχε πέσει αισθητά. Ο Vettel βρήκε την ευκαιρία και πέρασε, καταδεικνύοντας το πόσο κακή ήταν η απόφαση της Mercedes στην κρίσιμη στιγμή.

Κατ’ ουσίαν, όλη η ροή του Grand Prix αλλάζει τη στιγμή που ο James Vowles, επικεφαλής στρατηγικής της ομάδας, επιλέγει να μην εκμεταλλευτεί την ευκαιρία του VSC. Χωρίς αυτό το ολέθριο λάθος, η νίκη του Hamilton ήταν διασφαλισμένη. Ακόμα και το blistering (η τοπική παραμόρφωση του ελαστικού) που αντιμετώπισε πιο μετά ο Βρετανός και οι δύο Red Bull, δεν θα στεκόταν αρκετή για να του στερήσει την πρωτιά.

Βέβαια, τα δικά της θέματα είχε και η ομάδα που κέρδισε τελικά, με τον Ricciardo να μένει εκτός αγώνα με ρωγμή στην εξάτμιση της RB14 στον 53ο γύρο. Με αυτόν τον τρόπο, έφερε τις δύο Ferrari στο βάθρο, «σώζωντας» τον αγώνα για τους Ιταλούς.

Είναι αλήθεια πως ο ρυθμός της Scuderia σε κανονικές συνθήκες δεν ήταν ο καλύτερος. Η Red Bull, είτε με τον Verstappen που κέρδισε πανάξια, είτε με τον άτυχο Ricciardo, είχε το καλύτερο γυρολόγιο στην πλειονότητα του αγώνα. Δεν βρίσκονταν πολύ πίσω οι Ιταλοί, αλλά δεν είχαν τη δυναμική να φτάσουν τους Αυστριακούς, παρά μόνο στο τέλος, όταν ο Ολλανδός προσπαθούσε να διαφυλάξει τα ελαστικά του και να κρατήσει την πρωτιά.

Για αυτό και το βάθρο ήταν «δίκαιο» -αν υπάρχει η έννοια της δικαιοσύνης στην F1. Έτσι όπως κύλησε ο αγώνας, η πρώτη τριάδα ήταν αυτή που έκανε τη σωστή στρατηγική, προσπέρασε, κράτησε έναν καλό ρυθμό, διαχειρίστηκε τον αγώνα της και βγήκε κερδισμένη. Ο Verstappen επέστρεψε στις νίκες, ο Raikkonenαποδεικνύει συνεχώς με τα αποτελέσματά του ότι η Ferrariπρέπει να τον κρατήσει, και ο Vettelανάκτησε την πρωτοπορία του πρωταθλήματος.

Πέραν των πρωταγωνιστών, η ομάδα που έκλεψε την παράσταση ήταν η Haas. Η σεζόν των Αμερικανών ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς, αλλά ατυχίες και λάθη την άφησαν μακριά από αυτό που θα μπορούσε να πετύχει. Το αποτέλεσμα της Αυστρίας είναι η δικαίωσή τους –εκείνο το αποτέλεσμα που έχασαν από δικό τους λάθος στην Αυστραλία, τον Μάρτιο. Τώρα όμως, η ατυχία χτύπησε τον ανταγωνισμό και οι Grosjean και Magnussen εκμεταλλεύτηκαν όσες ευκαιρίες τους δόθηκαν. Οι καλές κατατακτήριες το Σάββατο τους έφεραν σε καλή θέση, και η Κυριακή αποτέλεσε το πιο δυνατό τριήμερο της ομάδας, ίσως κι από την αρχή της ιστορίας της, το 2016.

Το Αυστριακό Grand Prix άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο στη σεζόν. Η Mercedes είναι τρωτή, η Ferrari είναι έτοιμη να αρπάξει ευκαιρίες (και να τις δημιουργεί εν πολλοίς), ενώ η Red Bull δεν είναι τόσο μακριά όσο θα πίστευε κανείς. Δώδεκα Σ/Κ ακόμη και θα ξέρουμε τον φετινό πρωταθλητή. Και δεν χωρούν προβλέψεις._Δ.Μ.

ΔΕΙΤΕ ΠΩΣ ΕΧΕΙ ΔΙΑΜOΡΦΩΘΕΙ ΜΕΧΡΙ ΣΤΙΓΜΗΣ Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΜΑΔΩΝ ΚΑΙ ΟΔΗΓΩΝ ΣΤΟ Π.Π. ΤΗΣ F1 ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΛΗΡΗ ΟΔΗΓΟ ΤΟΥ ΦΕΤΙΝΟΥ ΘΕΣΜΟΥ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ