Αγώνες Formula 1

GP Αζερμπαϊτζάν: Το ιδιαίτερο Μπακού

Το τσίρκο της Formula 1 ταξιδεύει για τέταρτη φορά στο Μπακού, για το τρίτο Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν, σε μία ιδιαίτερη διαδρομή στους δρόμους της πόλης.

Όταν το 2014 ανακοινωνόταν και επίσημα πως το Μπακού θα έμπαινε στον χάρτη της F1, τιτλοφορούμενο ως GP Ευρώπης, δεν ήταν λίγοι αυτοί που αντέδρασαν, τόσο για τη χάραξη της πίστας, όσο και για την ονομασία και τη γενικότερη τάση που υπήρχε υπό την ηγεσία Ecclestone προς την Ασία. Τώρα, με την Liberty Media στο «τιμόνι», ο αγώνας μετονομάστηκε σε «Grand Prix Αζερμπαϊτζάν», κι αυτό μόνο καλό μπορεί να κάνει στη χώρα της Ευρασίας.

Ο τίτλος του Ευρωπαϊκού GP σύναδε με το πνεύμα των Αζέρων και του προέδρου Ιλχάμ Αλίγιεφ, που στόχο τους έχουν να γίνουν ένα κομμάτι της Ευρώπης, κάτι που καθίσταται έκδηλο κι από την αρχιτεκτονική της πρωτεύουσας. Βέβαια, το να έχουν το δικό τους GP προσδίδει κύρος και μπορεί κάλλιστα να ενεργοποιήσει την προώθηση νεαρών Αζέρων οδηγών στις μικρότερες κατηγορίες, όπως συνέβη και με άλλα κράτη τα οποία φιλοξένησαν αγώνα F1.

Και η μετονομασία συνδυάστηκε με ένα συναρπαστικό αγώνα, όπου οι διεκδικητές του τίτλου, Lewis Hamilton και Sebastian Vettel, είχαν τη δική τους στιγμή πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, το ένα εκ των τριών που βγήκαν εκείνη την Κυριακή. Το τριπλό προσπέρασμα του Daniel Ricciardo και το ανέλπιστο βάθρο του Lance Stroll συνέθεσαν ένα ιδανικό σκηνικό, ίσως στο πλέον εντυπωσιακό GP της περασμένης σεζόν.

Όσον αφορά τον αμιγώς αγωνιστικό τομέα, το Baku City Circuit έχει τύχει σκληρής κριτικής από την παρουσίασή του κιόλας πριν δύο χρόνια, καθώς μοιάζει να αποτελείται από μεγάλες ευθείες και καμπές των 90 μοιρών. Βέβαια, διατηρεί έντονα το στοιχείο του σιρκουί πόλης, με την άσφαλτο που φθείρει ελάχιστα τα ελαστικά, τις συχνές κι απότομες υψομετρικές αλλαγές και τα αξιοθέατα που πλαισιώνουν τη διαδρομή.

Σε αυτές τις συνθήκες, θα έλεγε κανείς ότι το προβάδισμα θα το έχει η Mercedes εξαιτίας της μονάδας ισχύος της, όμως φέτος η Ferrari είναι αυτή που φαίνεται πως έχει το πιο δυνατό κινητήριο σύνολο.

Το «ερωτηματικό» στην απόδοση της Scuderia είναι τα κλειστά κομμάτια, και με την πίστα του Αζερμπαϊτζάν να έχει ένα από τα πιο τεχνικά μεσαία sector στο καλεντάρι, δεν είναι βέβαιο πως το όποιο πλεονέκτημα έχει το Μαρανέλο στις ευθείες θα μπορέσει να καλύψει το εμφανές μειονέκτημα στις αργές στροφές.

Στη μάχη του midfield τα πάντα είναι ανοιχτά, αφού η δυναμική των ομάδων από πίστα σε πίστα αλλάζει σημαντικά. Είναι, πλέον, ξεκάθαρα ζήτημα συνθηκών και χαρακτηριστικών της εκάστοτε χάραξης, και δεν είναι απίθανο να δούμε ακόμα και βροχή.

Όλα θα φανούν το προσεχές Σαββατοκύριακο, στον τέταρτο αγώνα μίας σεζόν που μέχρι στιγμής δεν απογοητεύει._Δ.Μ.

Το πρόγραμμα του τριημέρου:

Παρασκευή 26 Απριλίου:

FP1: 12:00-13:30

FP2: 16:00-17:30

Σάββατο 27 Απριλίου:

FP3: 13:00-14:00

Κατατακτήριες: 16:00-17:00

Κυριακή 28 Απριλίου:

Αγώνας: 15:10

Πληροφορίες για το GrandPrix:

Γύροι: 51

Μήκος πίστας: 6,003 χλμ.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου