Αγώνες Formula 1

GP Βελγίου: O Rosberg νικητής σε έναν επεισοδιακό αγώνα

Ο Nico Rosberg μετέτρεψε την pole position του σε νίκη χωρίς να απειληθεί ποτέ, με τον Daniel Ricciardo να τερματίζει για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα στη δεύτερη θέση, έχοντας αποφύγει το ατύχημα της πρώτης στροφής. Ο Lewis Hamilton κατάφερε να ανέβει στην τρίτη θέση του βάθρου από την 21η εκκίνησης, έπειτα από μια εντυπωσιακή ανάκαμψη. 

Θεωρητικά, πέντε οδηγοί θα μπορούσαν να είχαν παλέψει για τη νίκη σήμερα, εντούτοις, ο Sebastian Vettel εξάλειψε τις ελπίδες τριών εξ αυτών (του εαυτού του, του Raikkonen και του Verstappen) στην πρώτη στροφή. Οι Ferrari έκαναν καλό ξεκίνημα και προσπέρασαν τον Max Verstappen πριν την πρώτη στροφή. Ο Raikkonen άφησε ανοιχτή την πόρτα για την εσωτερική της La Source και ο Verstappen βούτηξε εκεί. Ο Vettel βρισκόταν στην εξωτερική και έστριψε επιθετικά, μην αφήνοντας χώρο για τα δύο μονοθέσιο που βρίσκονταν εκεί, προκαλώντας σύγκρουση μεταξύ τους. Με αυτή την κίνηση, ο Vettel κατέστρεψε τις ελπίδες της Ferrari για νίκη όπως και αυτές του Verstappen, καθώς από την επαφή καταστράφηκε η εμπρός αεροτομή της Red Bull του Ολλανδού, όπως και αυτή του Raikkonen, ο οποίος είχε και αστοχία εμπρός αριστερού ελαστικού.

Με τρεις από τους πρωταγωνιστές εκτός μάχης για τη διεκδίκηση της νίκης τα πράγματα έγιναν πιο εύκολα για τον Rosberg. Ο Γερμανός απομακρύνθηκε στο πρώτο stint αλλά η κόκκινη σημαία εξάλειψε το προβάδισμά του. Στο δεύτερο stint, ο Rosberg χρησιμοποίησε τη μέση γόμα, σε αντίθεση με τον Ricciardo που βρισκόταν στη δεύτερη θέση. Ο Γερμανός διατηρούσε την διαφορά από την Red Bull σταθερή στα 1,3 δλ. στην αρχή του stint παρά τα διαφορετικά ελαστικά. Ωστόσο, προς το τέλος του stint ο Rosberg είχε το ρυθμό να κινηθεί έως και 2 δλ. ταχύτερα από τον Ricciardo του οποίου τα ελαστικά είχαν καταπονηθεί. Αυτό το stint ήταν αποφασιστικό για την έκβαση του αγώνα, καθώς σε αυτό ανέπτυξε ο Rosberg τη διαφορά που επισφράγισε τη νίκη του. Η Mercedes ήταν ενθουσιασμένη με την απόδοση του Rosberg στο δεύτερο stint και τον συνεχάρη μέσω ασυρμάτου μετά τον τερματισμό για αυτό. Ωστόσο ο Γερμανός παραδέχθηκε ότι ήταν μια άνετη νίκη.

Ο RIcciardo έκανε επίσης εξαιρετική δουλειά στη διατήρηση των ελαστικών του για να φτάσει έως τη δεύτερη θέση και να κεράσει τον συμπατριώτη του, Mark Webber (που διεξήγαγε τις συνεντεύξεις στο βάθρο) σαμπάνια από το μποτάκι του! Η εμπρός αεροτομή της Red Bull του Ricciardo είχε υποστεί ζημιές στο συμβάν της πρώτης στροφής, αλλά η ομάδα είχε την ευκαιρία να την αντικαταστήσει κατά τη διάρκεια της διακοπής του αγώνα. Ο Αυστραλός δεν είχε δύο σετ μέσης γόμας για τον αγώνα, όπως ο Rosberg, οπότε έχασε χρόνο στο τέλος του δεύτερου stint. Από εκεί και πέρα, ο στόχος του Ricciardo ήταν να διατηρήσει πίσω του τον Hamilton μέχρι την καρό σημαία, πράγμα που κατάφερε, με σχετική ευκολία.

Πολύ ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα του αγώνα ήταν και o Hamilton, o οποίος παραμένει επικεφαλής στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος, καθώς η 3η θέση του βάθρου ήταν καλύτερη από αυτό που θα μπορούσε να ελπίζει πριν τον αγώνα. Ο Βρετανός πραγματοποίησε μια εντυπωσιακή ανάκαμψη, αλλά μαχόμενος με άλλα μονοθέσια καταπόνησε περισσότερο τα ελαστικά του από τους Rosberg και Ricciardo και αναγκάστηκε να πραγματοποιήσει ένα επιπλέον pit stop. O Hamilton κατάφερε να κερδίσει τις περισσότερες θέσεις μέχρι την κόκκινη σημαία (έχοντας φτάσει 5ος), δεδομένων των ατυχημάτων αλλά και των στρατηγικών λαθών μερικών ομάδων.

Η Force India είχε εκπληκτική ημέρα σήμερα, βλέποντας τους οδηγούς της να τερματίζουν στην 4η και 5η θέση. Ο Nico Hulkenberg απέφυγε το ατύχημα της πρώτης στροφής για να βρεθεί δεύτερος, σε αντίθεση με τον Sergio Perez που έχασε θέσεις. Εντούτοις, η Force India (όπως και η Williams) είχε καλέσει τους οδηγούς της στα pits κατά τη διάρκεια του αυτοκινήτου ασφαλείας και με την ακόλουθη κόκκινη σημαία η επιλογή ο Hulkenberg παρέδωσε τη θέση του στον Ricciardo. Δύσκολα όμως θα μπορούσαν οι Force India να έχουν τερματίσει υψηλότερα. Ο Hulkenberg είχε μια μικρή επαφή με τον Alonso στο pit lane όταν και οι δύο έκαναν αλλαγή ελαστικών στον ίδιο γύρο, αλλά δεν υπήρξε κάτι περαιτέρω. Ο Sergio Perez έδωσε ωραίες μάχες πραγματοποιώντας μαχητικά προσπεράσματα, ιδίως επί του Massa. Με το σημερινό αποτέλεσμα, η Force India κατάφερε να προσπεράσει την Williams για την 4η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Στην 6η θέση κατέληξε εντέλει ο Vettel, ενώ η Ferrari κρίνει ότι σήμερα είχε την απαιτούμενη ταχύτητα να ανέβει στο βάθρο ενδεχομένως και με τους δύο οδηγούς της. Ωστόσο η κίνηση του Vettel στην πρώτη στροφή τερμάτισε τις ελπίδες της Ferrari για διάκριση σήμερα. Ο Γερμανός ισχυρίστηκε ότι έδωσε αρκετό χώρο στον Raikkonen, αλλά κάποιοι αναρωτιούνται αν οι δύο Ferrari θα συγκρούονταν ακόμη και χωρίς τον Verstappen στην εσωτερική, δεδομένης της γραμμής που ακολούθησε ο Vettel, που δεν άφησε κανένα περιθώριο στον team mate του. H ιταλική ομάδα έριξε την ευθύνη για το συμβάν του πρώτου γύρου στο νεαρό Ολλανδό της Red Bull, o οποίος ρίσκαρε, τοποθετώντας το μονοθέσιο του στην εσωτερική, στην προσπάθεια να ανακτήσει τις χαμένες θέσεις λόγω υπερβολικού σπιναρίσματος στην εκκίνηση. Ο Vettel δεν είχε δει ότι ο Verstappen βρισκόταν στην εσωτερική. Ο Γερμανός όμως θα έπρεπε να έχει πάρει πιο ανοιχτά την πρώτη στροφή, για να αποφύγει τον κίνδυνο συγκρούσεως.

Οι διαμάχες μεταξύ των δύο στρατοπέδων δεν σταμάτησαν στην πρώτη στροφή. Ο Verstappen ήταν και πάλι επικίνδυνος στην υπεράσπιση της θέσης του από τον Raikkonen. O Φινλανδός κατάφερε ουσιαστικά να προσπεράσει τη Red Bull πριν το chicane της Les Combes, ωστόσο ο Verstappen, έχοντας διατηρήσει την εσωτερική, ώθησε τη Ferrari εκτός πίστας. Ο Raikkonen παρέδωσε πίσω τη θέση διότι παράκαμψε το chicane, παρ’ ότι και ο Verstappen βγήκε εκτός πίστας. Στην επόμενη επίθεση του Φινλανδού, στη μεγάλη ευθεία πριν το ίδιο chicane, ο Verstappen μπλόκαρε τον Raikkonen ενώ αμφότεροι κινούνταν με περισσότερα από 300 χλμ/ώρα. Ο Φινλανδός αναγκάστηκε να πατήσει φρένο για να αποφύγει μια σφοδρή σύγκρουση, δηλώνοντας ότι δεν του έχει τύχει ξανά κάτι αντίστοιχο με άλλο οδηγό σε τόσα χρόνια καριέρας… Έπειτα από τα παράπονα του Raikkonen στον ασύρματο η Ferrari απευθύνθηκε στη διεύθυνση αγώνα, αλλά το συμβάν δεν προωθήθηκε στους αγωνοδίκες για εξέταση. Ο Ολλανδός εξακολουθεί να τη γλιτώνει ατιμώρητος παρ’ ότι δημιουργεί πολύ επικίνδυνες καταστάσεις στην πίστα… Ο Vettel ήταν πιο αποφασιστικός στο προσπέρασμά του επί του Verstappen, κλείνοντας την πόρτα στα φρένα αφότου είχε ολοκληρώσει την κίνησή του, αναγκάζοντας τον Ολλανδό να μπλοκάρει του εμπρός τροχούς της Red Bull. Εντέλει, ο Raikkonen τερμάτισε στην 9η θέση, ενώ ο Verstappen κατέληξε στην 11η.

Μια από τις καλύτερες εμφανίσεις του με την McLaren-Honda πραγματοποίησε ο μαχητικότατος Fernando Alonso, ο οποίος είχε καταφέρει να περάσει τον Hamilton στην εκκίνηση και παρέμεινε μπροστά του έως την κόκκινη σημαία. Ο Ισπανός δεν είχε τη δυνατότητα να διατηρήσει τις Force India και τον Vettel πίσω του, αλλά κέρδισε τη μάχη με τις Williams. Κάτι τέτοιο θα ήταν αδιανόητο σε αυτή την πίστα λίγους μήνες νωρίτερα, κατά τον Alonso. O team mate του Ισπανού δεν ήταν τόσο τυχερός, καθώς αναγκάστηκε να εγκαταλείψει αφότου η Manor του Wehrlein προσέκρουσε στο πίσω μέρος του μονοθεσίου του Βρετανού στην 6η στροφή του αγώνα…

Κακή ημέρα αποτέλεσε η σημερινή για την Williams, η οποία έκανε το λάθος να καλέσει τους οδηγούς της στα pits κατά τη διάρκεια του αυτοκινήτου ασφαλείας, πριν την κόκκινη σημαία, χάνοντας μερικές θέσεις. Στα τελικά στάδια του αγώνα, ο Valtteri Bottas είχε εγκλωβιστεί πίσω από τον Felipe Massa. Το pit wall της Williams ζήτησε από τον Βραζιλιάνο να παραχωρήσει τη θέση του στον team mate του. Ωστόσο ο Massa δεν ήταν πρόθυμος να το κάνει, φοβούμενος ότι στη συνέχεια θα είναι εκτεθειμένος στην επίθεση του Raikkonen. Εντέλει, ο Bottas κατάφερε να προσπεράσει τον team mate του, αλλά δεν πρόλαβε να κυνηγήσει τον Alonso. Ο Φινλανδός δεν ήταν ευχαριστημένος που η ομάδα δεν κατάφερε να επιβάλλει τις εντολές της. Από την πλευρά του ο Massa ήταν επίσης εκνευρισμένος διότι εντέλει αφέθηκε εκτεθειμένος στη Ferrari του Raikkonen ο οποίος τον προσπέρασε λίγο πριν την καρό σημαία.

Το συμβάν που προκάλεσε την κόκκινη σημαία στο (για να επισκευαστούν οι μπαριέρες), ήταν η έξοδος του Kevin Magnussen στη Raidillon (ακριβώς μετά την Eau Rouge). H Renault του Δανού αποσταθεροποιήθηκε καβαλώντας το kerb της εσωτερικής στην κορυφή του λόφου. Ο Magnussen έχασε το πίσω μέρος, πήγε να διορθώσει, αλλά οποιαδήποτε κίνηση με το τιμόνι σε τέτοιες ταχύτητες μεγεθύνεται. Συνεπώς η αντίδραση του Magnussen αποδείχθηκε υπερβολική και η Renault προσέκρουσε με τόση σφοδρότητα στις μπαριέρες ελαστικών, που το προστατευτικό του cockpit για το κεφάλι του οδηγού ξεκούμπωσε και πετάχτηκε μακριά. Ο Magnussen ευτυχώς είναι καλά, με ένα μικρό κόψιμο στον αριστερό αστράγαλο και μερικούς μώλωπες. Η ακτινογραφίες του δεν έδειξαν κάποιο σοβαρό τραυματισμό. O Δανός πιστεύει ότι θα είναι έτοιμος για τo Ιταλικό GP το επόμενο σαββατοκύριακο._Φ.Λ.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου