Αγώνες Formula 1

GP Βελγίου (Παρασκευή): Mercedes-Red Bull 1-1

H Mercedes ξεκίνησε την ημέρα με το… συνηθισμένο 1-2 της, ωστόσο το απόγευμα οι οδηγοί της Red Bull ήταν αυτοί που φιγουράριζαν στις δύο πρώτες θέσεις του FP2, καθώς τα γερμανικά μονοθέσια δεν χρησιμοποίησαν την supersoft γόμα ελαστικών το απόγευμα. 

Με τις ασυνήθιστα υψηλές για το Spa θερμοκρασίες που επικρατούν στην περιοχή, οι οδηγοί αντιμετωπίζουν μεγάλες δυσκολίες να κάνουν τα ελαστικά να διαρκέσουν όσο θα ήθελαν οι ομάδες. Εκτεταμένο blistering παρουσιάστηκε στα supersoft (πίσω) ελαστικά έπειτα από stint 6-8 γύρων. Αλλά και η μέση γόμα δε διαρκούσε πολύ περισσότερο, όπως αποδείχθηκε. Συνεπώς, ενδέχεται να δούμε έναν αγώνα τριών pit stop την Κυριακή. Η Ferrari ίσως έχει ρισκάρει υπερβολικά έχοντας φέρει 7 σετ supersoft γόμας και μόλις 1 μέσης. Η ιδανική γόμα για αυτές τις συνθήκες φαίνεται να είναι η μαλακή. Οι οδηγοί των Mercedes και Ferrari έχουν 5-6 σετ αυτής, αλλά οι οδηγοί της Red Bull μονάχα τρία. Ωστόσο, η RB12 φαίνεται να είναι πιο ευγενική προς τα supersoft ελαστικά και μπορεί να τα κάνει να διαρκέσουν λίγους περισσότερους γύρους.

Ο Max Verstappen είναι ο τοπικός ήρωας στο Spa με αρκετές χιλιάδες θεατές να ζητωκραυγάζουν τις προσπάθειές του σήμερα. Αν και ο 18χρονος αγωνίζεται με Ολλανδική αγωνιστική άδεια, έχει γεννηθεί στο Βέλγιο, απ’ όπου κατάγεται η μητέρα του. Ο Verstappen δεν απογοήτευσε, γράφοντας τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας στο FP2 με την supersoft γόμα, 0,25 δλ. εμπρός από τον team mate του, Daniel Ricciardo.

Εξαιρετικά ανταγωνιστικές έδειχναν σήμερα οι Force India, καθώς στο FP2 κατέλαβαν την 3η και την 5η θέση με τη supersoft γόμα, ενώ το πρωί (με τη μαλακή γόμα) είχαν καταλάβει τις θέσεις 4 και 8. Το μονοθέσιο της ομάδας είναι ευγενικό προς τα ελαστικά και ο κινητήρας της Mercedes βοηθάει πολύ στις μεγάλες περιόδους με τέρμα γκάζι που παρουσιάζει το Spa.

Ο Sebastian Vettel κατάφερε να τοποθετήσει τη Ferrari του ανάμεσα στις Force India στο FP2, σε μια ημέρα που δε φάνηκε να έφερε ιδιαίτερη χαρά στο ιταλικό στρατόπεδο. Ο Γερμανός έχασε 0,4 δλ. στο μεσαίο τομέα της πίστας από τον Nico Hulkenberg, στο οποίο επιβραβεύεται η αεροδυναμική απόδοση των μονοθεσίων... Ο Vettel παραδέχθηκε ότι η Ferrari δεν είχε το ιδανικό στήσιμο σήμερα. Ο Kimi Raikkonen (σπεσιαλίστας του Spa, με τέσσερις νίκες) ξεκίνησε την ημέρα του θετικά, σημειώνοντας τον 3ο χρόνο του FP1, μόλις 7/100 του δλ. πίσω από τον Lewis Hamilton. Εντούτοις, το απόγευμα Φινλανδός αντιμετώπισε δυσκολίες με τη συμπεριφορά των εμπρός ελαστικών, σχολιάζοντας ότι με τα supersoft δε μπορούσε να διατηρήσει το μονοθέσιο εντός πίστας.

Στο στρατόπεδο της Mercedes, ο Lewis Hamilton έχει συγκεντρώσει -μέχρι στιγμής- ποινή 30 θέσεων στη σειρά εκκίνησης, καθώς η γερμανική ομάδα τοποθέτησε δύο καινούργιες μονάδες ισχύος στο μονοθέσιο του Βρετανού. Συνεπώς, ο Hamilton χρησιμοποίησε σήμερα το 6ο και 7ο σύνολο MGU-H και turbo, γεγονός που του εξασφάλισε την προαναφερθείσα ποινή, η οποία ενδέχεται να αυξηθεί, αν η Mercedes αποφασίσει να χρησιμοποιήσει καινούργια μονάδα ισχύος για τον Βρετανό και αύριο, μην έχοντας τίποτα να χάσει. Με δεδομένο ότι ο Hamilton θα εκκινήσει από τις τελευταίες θέσεις, η ομάδα επικεντρώθηκε σε προσομοιώσεις αγώνα το απόγευμα, κάνοντας ένα μεγάλο stint με τη μέση γόμα. Ο Hamilton ανέφερε κραδασμούς από τα ελαστικά στον πρώτο γύρο και μόλις στον 12ο ανέφερε ότι η ζωή τους είχε τελειώσει. Ο Nico Rosberg κατάφερε το πρωί να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο του FP1, παρ’ ότι ήταν τοποθετημένη η προστατευτική στεφάνη γύρω από το cockpit του μονοθεσίου του (στη διαδικασία συγκέντρωσης περισσότερων δεδομένων για την πιθανή μελλοντική χρήση του στην F1), που επιβαρύνει την αεροδυναμική απόδοση. Παρά ταύτα, ο Γερμανός ήταν 0,7 δλ. ταχύτερος από τον team mate του το πρωί, με την Mercedes να είναι η μοναδική ομάδα η οποία επέλεξε να χρησιμοποιήσει τη supersoft γόμα στο FP1. Οι οδηγοί της Mercedes διαθέτουν άλλα τρία σετ supersoft γόμας για το υπόλοιπο σαββατοκύριακο. Οι επιλογές της Mercedes δεν επέτρεψαν την άμεση σύγκριση με τους αντιπάλους της, αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η γερμανική ομάδα παραμένει το φαβορί και αυτό το σαββατοκύριακο.

Τη μεγαλύτερη ποινή στη σειρά εκκίνησης έχει συγκεντρώσει –μέχρι στιγμής- ο Fernando Alonso: 35! Η Honda είχε τοποθετήσει καινούργια μονάδα ισχύος στη McLaren του Ισπανού σήμερα το πρωί. Εντούτοις, μια διαρροή νερού ανάγκασε την ομάδα να αντικαταστήσει τη ολόκληρη την ιαπωνική μονάδα, η οποία αποτελεί την 6η φετινή για τον Alonso. Ευτυχώς για τον Ισπανό, η Honda διέθετε εφεδρικά εξαρτήματα των αναβαθμίσεων που παρουσίασε στη μονάδα ισχύος για αυτό τον αγώνα.

Ο Valtteri Bottas έχασε μεγάλο μέρος του FP2, καθώς η Williams αναγκάστηκε να αντικαταστήσει την (ενιαία για όλες τις ομάδες) ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου. Επίσης, ο Jolyon Palmer είχε πρόβλημα με το διαφορικό της Renault το πρωί και αναγκάστηκε να σταματήσει στην πίστα και στα αρχικά στάδια του FP2, με απώλεια ισχύος, αν και κατάφερε να συνεχίσει, επανεκκινώντας το μονοθέσιο με τη βοήθεια της MGU-K.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην εσωτερική μάχη των δύο νεαρών οδηγών της Manor, ο Esteban Ocon ήταν 1 δλ. ταχύτερος του Pascal Wehrlein στο FP1, ο Γερμανός όμως σημείωσε έναν εντυπωσιακό χρόνο το απόγευμα, για να καταταγεί στην 11η θέση του FP2._Φ.Λ.

Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Τουρκίας;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου