Αγώνες Formula 1

GP Βελγίου: Pole στο δέκατο για τον Rosberg

O Nico Rosberg κατέκτησε την pole position στο Spa, με τον τοπικό ήρωα Max Verstappen να μοιράζεται την πρώτη σειρά εκκίνησης μαζί του, ενώ ο Kimi Raikkonen θα εκκινήσει τρίτος, εμπρός από τον team mate του, Sebastian Vettel. 

Ο διευθυντής της Mercedes, Toto Wolff, είχε παραδεχθεί έπειτα από τις ελεύθερες δοκιμές σήμερα το πρωί ότι τα γερμανικά μονοθέσια είχαν δυσκολία να διατηρήσουν τα ελαστικά στο ιδανικό πλαίσιο θερμοκρασιών, δημιουργώντας εκτεταμένο blistering, ιδίως στη supersoft γόμα. Ο πρωινός χρόνος του Rosberg τον είχε φέρει μόλις στην 7η θέση. Στα προβλήματα αυτά συμβάλλουν και οι εξαιρετικά υψηλές πιέσεις που έχει θέσει η Pirelli ως κατώτατο όριο για τα ελαστικά (23,5 psi εμπρός, 22 psi πίσω, ενώ οι ομάδες αν είχαν ελεύθερη επιλογή θα κινούνταν περισσότερο προς τα 19 psi). Έπειτα από το FP3, ο Nico Rosberg και η ομάδα μηχανικών του πραγματοποίησαν πολλές αλλαγές στο στήσιμο του μονοθεσίου για να καταφέρουν να είναι ανταγωνιστικοί τη στιγμή που μετρούσε περισσότερο, στο Q3. Ο Rosberg κατάφερε να κινηθεί 1,5 δέκατο του δλ. ταχύτερα από τον Max Verstappen στην πρώτη προσπάθεια του Q3, όπου οι συνθήκες της πίστας ήταν οι καλύτερες, καθώς αργότερα άλλαξε η κατεύθυνση του ανέμου, επηρεάζοντας αρνητικά την απόδοση των μονοθεσίων.

Στην απευθείας σύγκριση μεταξύ των γύρων του Rosberg και του Verstappen είναι εμφανές ότι ο νεαρός Ολλανδός έκανε πολύ λιγότερα λάθη στο δικό του γύρο, ωστόσο η ισχύς του V6 της Mercedes έφερε τον Γερμανό μπροστά. Ο Verstappen ήταν απόλυτα ευχαριστημένος με τη δεύτερη θέση, στον αγώνα όπου χαίρει υποστήριξης από πολλούς θεατές, αφού γεννήθηκε μόλις 50 χλμ. μακριά από την πίστα (στο Βέλγιο) μόλις 18 χρόνια πριν. Μάλιστα, ο Ολλανδός έγινε ο νεότερος οδηγός στην ιστορία της F1 που θα ξεκινήσει αγώνα από την πρώτη σειρά εκκίνησης. Και όλα αυτά παρά το γεγονός ότι ο Verstappen έχασε ολόκληρο το FP3 λόγω ενός προβλήματος σε αισθητήρα του κιβωτίου ταχυτήτων.

Η διαφορά όμως για τον Verstappen είναι ότι θα εκκινήσει τον αγώνα με τη supersoft γόμα ελαστικών, σε αντίθεση με όλους τους υπόλοιπους οδηγούς στις πρώτες πέντε θέσεις, που επέλεξαν τη μαλακή για να διεξάγουν το Q2. Κατά τις εκτιμήσεις του Lewis Hamilton (που θα εκκινήσει από την τελευταία σειρά λόγω ποινών αντικατάστασης μονάδων ισχύος), η supersoft γόμα δε διαρκεί περισσότερους από τρεις γύρους, τουλάχιστον στη Mercedes. Ίσως ο Verstappen, που έχει χτίσει φήμη ότι είναι ευγενικός προς τα ελαστικά του, τα κάνει να διαρκέσουν λίγο περισσότερο. Αλλά είναι σχεδόν δεδομένο ότι θα αναγκαστεί να εισέλθει στα pits νωρίτερα από τους οδηγούς που θα βρίσκονται γύρω του. Ίσως αυτό του δώσει καλύτερη θέση στην πίστα, αλλά θα πρέπει να την υπερασπιστεί στο τέλος του αγώνα με φθαρμένα ελαστικά σε μια πίστα που ευνοεί τα προσπεράσματα. Η Red Bull έδωσε ελεύθερη επιλογή στους οδηγούς και τις ομάδες μηχανικών τους και ο Verstappen υποστήριξε την απόφαση αυτή στις δηλώσεις του.

Τη δεύτερη σειρά εκκίνησης θα καταλάβουν οι Ferrari, με τον Kimi Raikkonen να παρατάσσεται τρίτος, εμπρός από τον Sebastian Vettel. Αμφότεροι οι οδηγοί ανέφεραν ότι έχασαν χρόνο στην επιτάχυνση από την τελευταία, ανηφορική στροφή. O Raikkonen έχασε στο συγκεκριμένο σημείο 2/10 του δλ. σε σύγκριση με το γύρο του στο Q2. Αυτά τα 2/10 θα μπορούσαν να είχαν αποφέρει στον Φινλανδό την pole position, καθώς κατέληξε μόλις 166 χλστ. του δλ. πίσω από τον Rosberg. Όπως ανέφερε ο Raikkonen, μπορεί η σύγκριση με τους προηγούμενους αγώνες να είναι θετική, αλλά δε μπορεί να είναι ευχαριστημένος αν δε βρίσκεται στην κορυφή. Ίσως ο Φινλανδός είχε καταφέρει κάτι καλύτερο αν δεν είχε κάνει ένα ταξιδάκι στην αμμοπαγίδα της Stavelot στην πρώτη προσπάθειά του στο Q2, πριν αλλάξει φορά ο άνεμος, γεγονός που απέτρεψε πολλούς οδηγούς να βελτιώσουν τους χρόνους τους στο τέλος. Ο Vettel δεν ήταν ένας από αυτούς, αλλά και πάλι, ο Γερμανός εκφράστηκε έντονα στον ασύρματο όσον αφορά το πρόβλημα πρόσφυσης στην ανηφορική έξοδο της τελευταίας στροφής, καθώς δεν ήταν η πρώτη φορά που το αντιμετώπιζε αυτό το σαββατοκύριακο.

Πίσω από τις Ferrari, στην 5η θέση, βρέθηκε ο Daniel Ricciardo, ο οποίος δήλωσε ότι δεν είναι δυσαρεστημένος από το σημερινό αποτέλεσμα (παρ’ ότι ο team mate του βρίσκεται στην πρώτη σειρά), καθώς κρίνει ότι έχει επιλέξει την ιδανική στρατηγική για τον αγώνα, έχοντας χρησιμοποιήσει τη μαλακή γόμα για το Q2 και κατά συνέπεια για την εκκίνηση. Ο Αυστραλός όμως θα μπορούσε να έχει βρεθεί υψηλότερα αν δεν είχε κάνει λάθος σε αμφότερους τους γύρους του στην πρώτη στροφή.

Αν οι διαφορές παραμείνουν και στον αγώνα όσο μικρές φάνηκαν να είναι σήμερα, θεωρητικά υπάρχουν πέντε οδηγοί που μπορούν να παλέψουν για τη νίκη. Πιο δύσκολα μάλλον θα είναι τα πράγματα για τον Hamilton, ο οποίος με τρίτη αλλαγή μερικών στοιχείων της μονάδας ισχύος του σήμερα το πρωί, συγκέντρωσε ποινή… 55 θέσεων στη σειρά εκκίνησης. Συνεπώς, ο Hamilton επικεντρώθηκε αποκλειστικά στο στήσιμο του μονοθεσίου για τον αγώνα (πιθανώς με χαμηλότερες τιμές αρνητικής άντωσης, για να μπορεί να προσπεράσει πιο εύκολα), στον οποίο η Mercedes επέλεξε να πάρει την ποινή. Ο Hamilton δήλωσε ότι η απόφαση αυτή ενδέχεται να εκπυρσοκροτήσει εναντίον της ομάδας, καθώς λόγω των υψηλών θερμοκρασιών που επικρατούν, τα ελαστικά καταπονούνται υπερβολικά. Αν ο Βρετανός βρίσκεται πίσω από συνδυασμούς που προσπαθεί να προσπεράσει, ενδέχεται να καταστρέψει τα Pirelli του νωρίτερα από τους αντιπάλους του. Ο ακάθαρτος αεροδυναμικά αέρα που αφήνουν πίσω οι προπορευόμενοι μονοθέσια μειώνουν την πρόσφυση, κάνοντας το μονοθέσιο να γλιστράει περισσότερο, καταπονώντας τα ελαστικά.

Πολύ καλή εμφάνιση πραγματοποίησε η ομάδα της Force India, καταλαμβάνοντας την 6η και 7η θέση, με τον Sergio Perez εμπρός από τον Nico Hulkenberg, παρ’ ότι ο Γερμανός έδειχνε σε καλύτερη φόρμα σε FP2, FP3, Q1 και Q2. Αμφότερες οι Williams παρουσίασαν ηλεκτρονικά προβλήματα διαχείρισης της μονάδας ισχύος και δεν είχαν τη δυνατότητα να αντλήσουν το μέγιστο από τον V6 της Mercedes. O Felipe Massa κατέστρεψε τη μοναδική του προσπάθεια στο Q3 με ένα μπλοκάρισμα φρένων στην πρώτη στροφή, για να καταλήξει 10ος.

Αντιθέτως, ο Jenson Button δήλωσε ότι στο Q2 πραγματοποίησε έναν από τους καλύτερους γύρους της καριέρας του, σαν κι αυτόν που του είχε χαρίσει την pole position στο Spa το 2012. Ο Βρετανός θα εκκινήσει μεταξύ των δύο Williams, ωστόσο ο team mate του δεν ήταν τόσο τυχερός. Ο Fernando Alonso πρόλαβε να καλύψει μόλις 500 μέτρα πριν αναγκαστεί να εγκαταλείψει στην πίστα την McLaren του, πιθανώς λόγω διαρροής λαδιού. Η Honda είχε παρατηρήσει μια ανωμαλία στα δεδομένα του κινητήρα του Ισπανού μετά το FP3 αλλά είχε δώσει έγκριση να πραγματοποιήσει ο Ισπανός τη διαδικασία κατατακτήριων δοκιμών με αυτή τη μονάδα. Ο Alonso είχε συγκεντρώσει 35 θέσεις ποινής λόγω αλλαγής μονάδας ισχύος εχθές. Εάν χρειαστεί κι άλλη πριν τον αγώνα, ίσως καταλήξει πίσω από τον Hamilton στη σειρά εκκίνησης του αγώνα.

Εξαιρετικό γύρο πραγματοποίησε στο Q1 και ο Pascal Wehrlein, για να βρεθεί στην 9η θέση εκείνου του σκέλους, μόλις 1,5 δέκατο του δλ. πίσω από τις Red Bull. Ωστόσο, ο Γερμανός δεν κατάφερε να επαναλάβει την επίδοση αυτή στο Q2. Ο νέος team mate του στη Manor, Esteban Ocon κατάφερε στο ντεμπούτο του να βρεθεί εμπρός από τους Daniil Kvyat (Toro Rosso) και Marcus Ericsson (Sauber). O Σουηδός έχει να εκτίσει άλλωστε ποινή 10 θέσεων λόγω χρήσης 6ου turbo φέτος. Ποινή πέντε θέσεων επιβλήθηκε και στον Esteban Gutierrez, διότι οι αγωνοδίκες έκριναν ότι εμπόδισε (και ώθησε εκτός πίστας) τον Wehrlein στο FP3._Φ.Λ.

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου