Αγώνες Formula 1

GP Βελγίου – Στο Μικροσκόπιο: Η επιτομή της κυριαρχίας και σε αντιδιαστολή το ναυάγιο

Η Mercedes πήρε τη νίκη στο Βέλγιο, η Renault έκανε τον αγώνα της χρονιάς, η Ferrari παραμένει σε ένα αέναο ναυάγιο. Βάζουμε το Grand Prix Βελγίου «στο μικροσκόπιο».

Τα λόγια πια περιττεύουν

Υπάρχει πια να καταντήσει γραφική αυτή η αναφορά στην ανωτερότητα της Mercedes και τον Hamilton, αλλά η κατάσταση είναι έτσι, κι είναι εις βάρος του ανταγωνισμού.

Ενδεχομένως κι εις βάρος του θεάματος, κάτι που αναγνώρισε κι ο ίδιος ο 6κις πρωταθλητής μετά το πέρας του αγώνα:

«Ξέρω ότι δεν είναι αυτό που θέλουν όλοι, αλλά όσες επιτυχίες κι αν έχουμε, κρατάμε χαμηλά το κεφάλι… Είναι φοβερή αυτή η νοοτροπία (της ομάδας).»

Danny Ric απ’ τα παλιά

Το ενδιαφέρον για τον αγώνα μεταφέρθηκε σχεδόν αμέσως μετά την έναρξη του αγώνα στο τι θα γινόταν πίσω από την 3η θέση. Ο Ricciardo, εκκινώντας 4ος και με μαλακή γόμα, επιδίωξε να περάσει τον 3ο Verstappen στα φρένα της Kemmel, αλλά δεν τα κατάφερε, κι επικεντρώθηκε αυτομάτως στο να διατηρήσει την θέση του μέχρι τέλους.

Το Αυτοκίνητο Ασφαλείας που βγήκε μετά το ατύχημα των Giovinazzi και Russell ήρθε την καλύτερη δυνατή στιγμή για τον Αυστραλό, που πέρασε στη σκληρή γόμα για τους 33 γύρους που απέμεναν. Έχασε, μεν, δύο θέσεις από τους Gasly και Perez που δεν μπήκαν στα pits, όμως κατάφερε να τους περάσει με άνεση. Ήταν εξαιρετικός, αφού εκμεταλλεύτηκε όσο περισσότερο μπορούσε τη δυναμική της R.S.20, και κυρίως του κινητήρα της Renault, που ήδη από το 2019 είχε δείξει ότι έχει σημειώσει σαφή βήματα προόδου στον τομέα της ιπποδύναμης.

Στον τελευταίο σημείωσε και τον ταχύτερο γύρο, τον πρώτο του μετά το Ουγγρικό GP του 2018, για να κλείσει το καλύτερό του Grand Prix με τη Renault.

Τα εύσημα πρέπει να δοθούν και στον Esteban Ocon. Ο Γάλλος εκκινούσε 6ος, για λίγο έχασε την θέση του, αλλά στο δεύτερο stint, αυτό με τη σκληρή γόμα, αναρριχήθηκε για να φτάσει πίσω από τον Albon, τον οποίον και πέρασε (μετά από τρεις προσπάθειες σε ισάριθμους γύρους) στον τελευταίο γύρο, για την 5η θέση.

Μαζί με τον teammate του, πήρανε το καλύτερο αποτέλεσμα της ομάδας από την επιστροφή της στην F1 το 2016 και τους περισσότερους βαθμούς στην ιστορία της Renault σε έναν αγώνα (23).

Τον αδίκησε το Αυτοκίνητο Ασφαλείας

Αυτός που μπορεί δικαιολογημένα να νιώσει τρομερά άτυχος με το timing του Αυτοκινήτου Ασφαλείας είναι ο Pierre Gasly. Ο Γάλλος πήρε το ρίσκο της εκκίνησης με τη σκληρή γόμα, ο μοναδικός που δεν επέλεξε τη μέση ή τη μαλακή, με στόχο να κάνει 30-33 γύρους με αυτήν, ώστε να πιέσει στους τελευταίους 10 γύρους.

Αντ’ αυτού, είδε το Αυτοκίνητο Ασφαλείας να βγαίνει στον 11ο γύρο, και την πλειονότητα του grid να μπαίνει στα pits για ένα «δωρεάν» stop. Εκείνος, κέρδισε θέσεις, αλλά βρέθηκε ανάμεσα σε οδηγούς με φρέσκα ελαστικά και καμία προοπτική για δεύτερη αλλαγή ελαστικών.

Έκανε το stint του, μέχρι τον 26ο γύρο, όταν και πέρασε στη μέση γόμα μέχρι το τέλος.

Έπεσε -αναπόφευκτα- εκτός δεκάδας, και πλέον είχε να διαβεί τον δύσκολο δρόμο της επιστροφής στους βαθμούς. Το κατάφερε, και πρέπει να δοθούν τα εύσημα και στη Honda για αυτό το επίτευγμα.

Κι αυτό, γιατί ο Ιάπωνας κατασκευαστής έχει φτιάξει πλέον ένα σύνολο ικανό να ανταπεξέρχεται (και με το παραπάνω) σε πίστες που έχουν απαιτήσεις από τους κινητήρες. Το Spa είναι μία τέτοια διαδρομή, κι η AT01 ήταν -μετά τη Renault- το καλύτερο μονοθέσιο του midfield, με διαφορά από το επόμενο.

Βαρέλι δίχως πάτο

Τα λόγια είναι φτωχά πια για να περιγράψουν την ένδεια στην οποία έχει περιπέσει το Cavalino Rampante. Όπως ανέφερε σωστά κι ο Binotto, η σεζόν έμοιαζε εξ αρχής δύσκολη. Αλλά, αυτό απέχει πολύ από το να εμφανίζεται η πιο ιστορική κι επιτυχημένη ομάδα του σπορ ως η πιο αδύναμη και η πιο ερασιτεχνική.

O Leclerc, λακωνικός: «Πρέπει να βρούμε κάτι, γιατί δε γίνεται να συνεχιστεί αυτό».

Ο διευθυντής της ομάδας, Mattia Binotto, δήλωσε από τη μεριά του:

«Είμαστε απογοητευμένοι και θυμωμένοι, όπως και οι οπαδοί μας και δικαιολογημένα. Είναι μια δύσκολη στιγμή σε μια σεζόν που γνωρίζαμε από την αρχή ότι θα ήταν δύσκολη, αλλά σε τέτοιες στιγμές πρέπει να είμαστε σταθεροί και να κοιτάμε μπροστά για να ξεπεράσουμε αυτή τη δύσκολη περίοδο. Είναι ο μόνος τρόπος για να ξεφύγουμε από αυτή την κατάσταση».

Οι ερωτήσεις σας:

@minas_kat7 στο Twitter: Ποιοι θα οδηγούν του χρόνου στην F1 από την F2;

-Με τα τωρινά δεδομένα, οι Shwartzman, Schumacher, Ilott και Tsunoda θα έχουν τους superlicense πόντους για να τρέξουν στη Formula 1. Οι τρεις πρώτοι είναι της Ferrari Driver Academy, ο Ιάπωνας είναι στο πρόγραμμα της Red Bull ελέω Honda.

Κι εκείνος είναι που έχει τις περισσότερες πιθανότητες να έχει θέση στο κορυφαίο επίπεδο το 2021, στην AlphaTauri (για την οποία, άλλωστε, θα δοκιμάσει τον Δεκέμβριο στο τεστ της Pirelli).

Εκ των άλλων τριών, θεωρώ το προβάδισμα το έχει ο Schumacher, ενδεχομένως και λόγω ονόματος, αλλά σε κάθε περίπτωση έχει βελτιωθεί σε σχέση με το 2019. Έπειτα, οι Shwartzman και Ilott θα πρέπει να συνεχίσουν σε αυτό το επίπεδο για να πείσουν τον Binotto ότι αξίζουν πρώτη την θέση στην Alfa Romeo.

 

@TsidVicious στο Twitter: Υπάρχει πιθανότητα να μπορέσει η Renault να ανταγωνιστεί επί ίσοις όροις την Red Bull;

-Όχι, γιατί δεν έχουν το πακέτο για κάτι τέτοιο. Το Spa, πιθανώς κι η Monza, είναι εξαιρέσεις στον κανόνα. Όσο κι αν έχει βελτιωθεί η ομάδα του Enstone, δεν θα είναι τόσο δυνατή όσο ήταν στο Βέλγιο όταν θα πάνε σε πίστες πιο κλειστές, πιο τεχνικές, με μεγάλες απαιτήσεις σε κάθετη δύναμη.

 

@EugeniaPetraki1 στο Twitter: Παίζει να διώξει η Red Bull τον Albon του χρόνου;

-Ναι, φυσικά. Ο Ταϊλανδός δεν έχει συμβόλαιο για το 2021, και ακόμα δεν υπάρχει ένδειξη για ανανέωσή του.

Πάντως, ο Christian Horner, επικεφαλής της ομάδας, δείχνει πως τον πιστεύει – προς ώρας. Ίσως να έμαθαν από το λάθος με τον Gasly.

 

@nick_fcb13 στο Twitter: Τι έγινε με τον Sainz;

-Θα αφήσω τον ίδιο να απαντήσει:

«Στον δεύτερο γύρο μου προς το grid, άρχισα να μυρίζω κάτι άσχημα στο μονοθέσιο. Και άρχισα να ακούω την εξάτμιση να σπάει.

«Πήγα στα pits και τότε είδαμε ότι στην πραγματικότητα είχε θέμα η μονάδα ισχύος που τελικά οδήγησε στην αστοχία της εξάτμισης.

«Είναι η δεύτερη συνεχόμενη χρονιά που πάει άσχημα ο αγώνας στο Spa, την αγαπημένη μου πίστα.»

 

@thetriant στο Twitter: Ποιος θα είναι το νο.1 της Renault του χρόνου;

-Ο Fernando Alonso, ποιος άλλος; Αφήνει περιθώριο ο Ισπανός πρωταθλητής σε teammate του; Την τελευταία φορά που αμφισβητήθηκε στην ομάδα του, έχασε. Από έναν rookie, αν μη τι άλλο.

 

@w0nd3rchi1d στο Twitter: Μπορεί η Renault να επαναλάβει τέτοιες εμφανίσεις; Και αν ναι, που;

-Ναι, σε Monza και Mugello. Αυτές οι πίστες μοιράζονται χαρακτηριστικά με το Spa, κι είναι γνωστό πια πως η Renault είναι καλή σε πίστες με μικρές απαιτήσεις σε κάθετη δύναμη και μεγάλες απαιτήσεις από τον κινητήρα.

 

@PsychogiosAkis στο Twitter: Γιατί έκανε δεύτερο pit stop ο Leclerc χωρίς λόγο;

-Αυτό αναρωτήθηκα κι εγώ, κι όλοι μας, στην αρχή. Ωστόσο, αν παρατηρήσεις, μαζί με τα ελαστικά, του έβαλαν και αέρα στο πλάι του μονοθέσιου. Στο Sky Sports F1, καθώς και στην ισπανική τηλεόραση, αναφέρθηκαν σε πιθανή απώλεια πίεσης μέσα στο μονοθέσιο, που με την προσθήκη αέρα θα επιδιορθωνόταν.

Μάλιστα, η ομάδα είχε ενημερώσει τον Leclerc, σε team radio που δεν ακούστηκε στη μετάδοση, ότι το pit stop θα είναι αργό. Τον λόγο δεν τον εξήγησε τότε. Κακώς, κατ’ εμέ.

 

@gogolisss στο Twitter: Η διαφορά σήμερα υπέρ του Max με τον Riccirdo δεδομένη. Αλλα την αντίθετη ανάμεσα σε Ricciardo και Albon πως την εξηγείς, όντας δυνατότερη η Red Bull;

-Ο ένας είναι ένας αποδεδειγμένος οδηγός με νίκες και βάθρα στο ενεργητικό του, ο άλλος μετρά 28 εκκινήσεις, 16 με τη Red Bull, σε ένα περιβάλλον κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του Verstappen. Δεδομένα θα έπρεπε να είναι πάνω από τις Renault, κι αυτό σχολίασε αρκετά καυστικά ο Hamilton, αλλά πρέπει να του δοθεί χρόνος. Μέχρι τον Νοέμβρη του 2018, είχε δεδομένο ότι θα έτρεχε στη Formula E.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου