21 Ιουν 2018

GP Γαλλίας: Με όνομα βαρύ σαν ιστορία

Ένα εκ των πλέον ιστορικών Grand Prix, αυτό της Γαλλίας, επιστρέφει στο πρόγραμμα του Π.Π. της Formula 1, μετά από μία δεκαετία, σε μία πίστα με μεγάλη ιστορία.

F1 - Paul Ricard

Το Γαλλικό Grand Prix γυρνά μετά από 10 χρόνια απουσίας, και το «Circuit Paul Ricard» μετά από 28. Αν και ο αγώνας λείπει τα τελευταία χρόνια από το πρόγραμμα και η πίστα να αποτελεί ένας χώρος δοκιμών τόσο για τις ομάδες, όσο και για την Pirelli, όμως αυτό δεν αναιρεί τα χρόνια που η F1 επισκεπτόταν με συνέπεια και συνέχεια την Γαλλία.

Το «Grand Prix del’ ACF» (όπως ήταν γνωστό παλαιότερα) χρονολογείται στο 1906, κάτι που το καθιστά ένα εκ των παλαιότερων στην ιστορία του παγκόσμιου motorsport. Η F1 τίμησε την χώρα που έχει προσφέρει όσο λίγες στην αυτοκίνηση από το 1950 ως και το 2008, με μόνη εξαίρεση το 1955. Διεξαγόταν κυρίως σε δημόσιους δρόμους (προσφιλής τακτική των Γάλλων), μέχρι να αποκτήσει δύο νέα «σπίτια», αμφότερα σε πίστες: το Paul Ricardκαι το Dijon. Οι δύο αγώνες εναλλάσσονταν από το 1973 ως το 1980, όταν μετά το Paul Ricard φιλοξένησε 8 από τα επόμενα 10 GP.

Έγινε το κέντρο του γαλλικού motorsport. Μία πίστα που κατασκευάστηκε σε μόλις ένα χρόνο και πήρε το όνομα του χρηματοδότη της, δημιουργήθηκε με την καίρια συμβολή των θρύλων Jean-Pierre Beltoise και Henri Pescarolo. Άνοιξε το 1970, κι έγινε αμέσως αγαπημένη διαδρομή για τους Γάλλους οδηγούς. Από τους 14 αγώνες εκεί, οι 6 έχουν κερδηθεί από τους Alain Prost και Rene Arnoux.

Φυσικά, η διαδρομή έχει αλλάξει με τα χρόνια, αποτελώντας μία απαιτητική χάραξη μήκους 5,8 χλμ. Μεγάλες ευθείες και γρήγορες καμπές χαρακτηρίζουν τα πρώτα δύο κομμάτια, με το τελευταίο να θυμίζει αρκετά τα «S» του πρώτου sector της Suzuka: απότομες αλλαγές κατεύθυνσης, τρομερές απαιτήσεις σε μηχανική πρόσφυση και κάθετη δύναμη.

Είναι σαφές πως η δύναμη του κινητήρα παίζει καταλυτικό ρόλο σε αυτό το σιρκουί, κάτι που καθιστά άμεσα φαβορί τη Mercedes, η οποία αναμένεται να έχει και την αναβαθμισμένη μονάδα ισχύος στο πίσω μέρος της W09. Αυτό δε σημαίνει πως η Ferrari δεν έχει ελπίδες, όμως ο συνδυασμός νέου μοτέρ και πιο λεπτού πέλματος στα ελαστικά της Pirelli (όπως και στην Ισπανία) μπορεί να αποδειχθεί ιδανικός για τους πρωταθλητές.

Αυτό σημαίνει πως είναι πιθανό να δούμε και τη Force India σε πολύ καλή κατάσταση, στην σκληρή και κλειστή μάχη του midfield, αν και η Renault μοιάζει να μπορεί να τα πάει καλά και σε «power sensitive» πίστες, όπως φάνηκε και στο Μόντρεαλ.

Όλα θα φανούν το προσεχές τριήμερο._Δ.Μ.


Το πρόγραμμα του τριημέρου

Παρασκευή 22 Ιουνίου

FP1: 13:00-14:30

FP2: 17:00-18:30

Σάββατο 23 Ιουνίου

FP3: 14:00-15:00

Κατατακτήριες: 17:00 - 18:00

Κυριακή 24 Ιουνίου

Αγώνας: 17:00


Πληροφορίες για τον αγώνα

Πρώτο GP: 1950

Μήκος πίστας: 5.842 km

Γύροι: -

Περισσότερες νίκες (οδηγοί): Michael Schumacher (8)

Περισσότερες νίκες (κατασκευαστές): Ferrari (17)

Περισσότερες φωτογραφίες:
  • F1 - Paul Ricard
  • F1 - Paul Ricard
  • F1 - Paul Ricard
  • F1 - Paul Ricard
Ετικέτες:

Σχόλια

Αφού η πίστα έχει απαιτήσεις

Αφού η πίστα έχει απαιτήσεις ισχύος, από άποψη κινητήρα φαβορί είναι η Ferrari. Πρέπει επιτέλους να κατανοήσετε ότι φέτος έχει τον ισχυρότερο κινητήρα. Από εκεί και πέρα τα λεπτότερα ελαστικά ίσως ευνοήσουν την Mercedes, όπως έκαναν και στην Ισπανία.