22 Ιουλ 2018

GP Γερμανίας: Hamilton στο δράμα του Hockenheim

O Lewis Hamilton είναι ο νικητής του δραματικού αγώνα στο Hockenheim, μετά την αναπάντεχη εγκατάλειψη του Sebastian Vettel. Δεύτερος ο Valtteri Bottas, τρίτος ο Kimi Raikkonen.

Lewis Hamilton

Με τη βροχή να κατευθύνεται απειλητικά προς την πίστα, ομάδες κι οδηγοί έμπαιναν σε έναν αγώνα στον οποίο λίγοι θα προέβλεπαν το τελικό αποτέλεσμα. Στην εκκίνηση, όλοι έφυγαν καθαρά, με την πρώτη τριάδα να μην αλλάζει θέσεις. Ο Hamilton έχασε μόνο μία θέση, την οποία ανέκτησε πριν το τέλος του πρώτου γύρου, ξεκινώντας την αντεπίθεσή του. Στο υπόλοιπο midfield, κανείς δεν επιχείρησε κάτι το παράτολμο, σε μία πίστα που η πρώτη της στροφή δεν «συγχωρεί» εύκολα.

Όσο ο Βρετανός ανέβαινε θέσεις με τη μαλακή γόμα (ήταν ήδη στους βαθμούς στον 5ο γύρο), ο Vettel άνοιγε τη διαφορά του από τον Bottas, ενώ ακόμα πιο πίσω, ο Ricciardo πάλευε με τη μέση γόμα να περάσει τους πιο αργούς συνδυασμούς.

Η μοναδική μάχη ήταν για την 10η θέση, με τον Ricciardo να ακολουθεί τους Alonso και Leclerc, θέλοντας να ανέβει 11ος, ενώ κι ο Sainz, που ήταν 10ος, δεν απείχε και πολύ, δίνοντας τη δική του μάχη με τον 9ο Grosjean.

Λίγο μετά, στον 15ο γύρο, ξεκίνησαν και τα pitstops. Ο Raikkonen ήταν αυτός που μπήκε πρώτος, βάζοντας τη μαλακή γόμα, και βγαίνοντας μπροστά από τον 5ο πλέον Hamilton.

Δύο γύρους μετά, ο Ricciardo έκανε το προσπέρασμα στον Alonso για την 12η θέση, τη στιγμή που ο Raikkonen ήταν ο ταχύτερος της πίστας.

Οι πρωτοπόροι και ο Hamilton παρέμεναν στην πίστα, την ώρα που οι περισσότεροι οδηγοί του midfield έμπαιναν για τις δικές τους αλλαγές, επιλέγοντας όλοι τη μέση γόμα. Αυτό έδειχνε πως ο Raikkonen πήγαινε για στρατηγική δύο pit stop.

Με όλα τα pits tops, ο Ricciardo είχε ανέβει 6ος, και με τη μέση γόμα θα συνέχιζε για πολύ ακόμα.

Στον 26ο γύρο, είχε έρθει η σειρά του Vettel να αλλάξει τα ελαστικά του, βάζοντας κι αυτός (όπως κι ο teammate του) τη μαλακή γόμα, εγείροντας ερωτηματικά για το ποια στρατηγική θα ακολουθήσει. Βγήκε πίσω από τον Φινλανδό, αλλά και μπροστά από τον Hamilton.

Στον 29ο μπήκε κι ο Bottas στα pits, κι αυτός για τη μαλακή γόμα, και βγήκε πίσω από τον Hamilton, στην 5η θέση. Παράλληλα, ο Ricciardo αναγκάστηκε να εγκαταλείψει, με πρόβλημα στη μονάδα ισχύος του.

Στον 30ο γύρο ολοκληρώθηκαν τα pits των πρώτων τεσσάρων, με τον Verstappen να μπαίνει για τη μαλακή γόμα. Ο μόνος που δεν είχε κάνει τη δική του αλλαγή ήταν ο Hamilton.

Η κατάταξη είχε διαφοροποιηθεί, με τον Raikkonen να προηγείται, τον Vettel να ακολουθεί κατά πόδας, θέλοντας να περάσει τον teammate του, τον Hamilton τρίτο (χωρίς να έχει μπει στα pits) και τους Bottas και Verstappen να καλύπτουν τις θέσεις 4 και 5, αντίστοιχα.

Ο Vettel εξέφραζε τα παράπονά του για την κατάσταση μέσω teamradio, αφού πίστευε πως θα έπρεπε να τον αφήσει ο Raikkonen να περάσει, όντας με ελαστικά 11 γύρους πιο φρέσκα από του Φινλανδού.

Στον 39ο γύρο, η Ferrari ζήτησε από τον Raikkonen να αφήσει τον Vettel για να μπορέσει ο Γερμανός να κινηθεί ταχύτερα. Πράγματι, εκείνος ήταν σταθερά πιο γρήγορος από τους αντιπάλους του.

Στον 43ο γύρο έφτασε και η στιγμή για την αλλαγή του Hamilton. Ο Βρετανός μπήκε στα pits, έβαλε την ultrasoft γόμα και βρέθηκε πίσω από τον Verstappen, στην 5η θέση.

Μόλις ένα γύρο μετά, έντονη βροχόπτωση παρατηρήθηκε στην Στροφή 6, ενώ στην υπόλοιπη πίστα δεν έπεφτε σταγόνα. Μερικοί οδηγοί, όπως ο Leclerc, ο Gasly κι ο Alonso μπήκαν για την ενδιάμεση γόμα, με τον Γάλλο να επιλέγει τη fullwet. Λίγο μετά μπήκε κι ο Verstappen για ενδιάμεσα ελαστικά.

Την ίδια στιγμή, ο Hamilton «πετούσε» με την ultrasoft, όντας σχεδόν 2 δλ. ταχύτερος όλων. Η βροχή είχε πλέον κοπάσει στην Κ6, κι όσοι επέλεξαν να βάλουν ενδιάμεσα ή βρόχινα, μπήκαν στα pits για σλικ ξανά.

Κι ενώ η βροχή εμφανιζόταν σε μεμονωμένες στροφές,o Bottas προσπερνούσε τον Raikkonen για την 2η θέση.

Ωστόσο, το δράμα ήρθε μερικούς γύρους μετά. Ο Vettel ήταν πρώτος άνετα, όταν στην κλειστή αριστερή στροφή στο κομμάτι του σταδίου, έχασε τον έλεγχο του μονοθέσιου και βρέθηκε στις μπαριέρες. Αυτό έφερε τρομερές ανακατατάξεις: το Αυτοκίνητο Ασφαλείας βγήκε, Bottas και Raikkonen μπήκαν για ultrasoft γόμα, με τον Hamilton να είναι πρώτος, και τους Bottas και Raikkonen από πίσω.

Βέβαια, ο Βρετανός έκανε μία κίνηση αρκετά επικίνδυνη, αφού μπήκε στη γραμμή των pits, προτού ξαφνικά η ομάδα του τού ζητήσει να μείνει εκτός, κάτι που τον ανάγκασε να μπει ξανά στην πίστα αρκετά περίεργα.

Στην επανεκκίνηση, κανείς δεν άλλαξε θέση, με 9 γύρους να απομένουν για το πέσιμο της καρό σημαίας. Ο Bottas πίεσε τον teammate του για την 1η θέση, αλλά δεν τα κατάφερε, και βρέθηκε σε ευάλωτη θέση από τον τρίτο Raikkonen.

Τίποτα όμως δεν άλλαξε κι oLewis Hamilton πήρε μία τρομερή νίκη στον εντός έδρας αγώνα της ομάδας του, έχοντας ξεκινήσει 14ος.

Μένει μόνο ένας αγώνας για το θερινό διάλειμμα, αυτός της Ουγγαρίας σε μία εβδομάδα από σήμερα._Δ.Μ.

Η βαθμολογία των οδηγών

1. L. Hamilton 188 2. S. Vettel 171 3. K. Raikkonen 131 4. V. Bottas 122 5. D. Ricciardo 106 6. M. Verstappen 105 7. N. Hulkenberg 52 8. F. Alonso 40 9. K. Magnussen 39 10. E. Ocon 29 11. C. Sainz 28 12. S. Perez 24 13. P. Gasly 18 14. C. Leclerc 13 15. R. Grosjean 12 16. S. Vandoorne 8 17. L. Stroll 4 18. M. Ericsson 3 19. B. Hartley 1

Η βαθμολογία των κατασκευαστών

1. Mercedes 310 2. Ferrari 302 3. Red Bull 211 4. Renault 80 5. Force India 59 6. Haas 59 7. McLaren 48 8. Toro Rosso 20 9. Sauber 18 10. Williams 4

Περισσότερες φωτογραφίες:
  • German GP
  • Kimi Raikkonen
  • Lewis Hamilton
  • Valtteri Bottas
Ετικέτες: