Αγώνες Formula 1

GP Ιαπωνίας: Ακόμα μία νίκη για τον Hamilton

Ο Lewis Hamilton κατέκτησε την τέταρτη συνεχόμενη νίκη του στο φετινό πρωτάθλημα, την ώρα που ο Sebastian Vettel έπεσε 19ος και μπόρεσε να ανέβει ως την 6η θέση.

Στην εκκίνηση, όλοι έφυγαν καθαρά, με τον Vettel πίσω να κάνει το καλύτερο ξεκίνημα, ανεβαίνοντας 4ος μέχρι το τέλος του πρώτο γύρου, περνώντας και τον Raikkonen. Ο Γερμανός πέρασε τον teammate του, όταν εκείνος έδινε μάχη με τον Verstappen, και όταν ο Ολλανδός έβγαλε λίγο εκτός του Φινλανδό στην έξοδο του τελευταίου σικέιν. Το συγκεκριμένο περιστατικό τέθηκε υπό εξέταση από τους αγωνοδίκες, και η απόφαση ήταν 5 δευτερόλεπτα ποινής. Πιο πίσω, ο Magnussen έδινε μάχη με τον Leclerc, όταν ο πρώτος άλλαξε γραμμή και χτύπησαν με τον Μονεγάσκο, προκαλώντας κλατάρισμα στον ένα και μία σπασμένη αεροτομή για τον οδηγό της Sauber. Ο οδηγός της Haas άφησε πολλά θραύσματα στην πίστα, βγάζοντας το Αυτοκίνητο Ασφαλείας στον 4ο γύρο ώστε να καθαριστούν. Την ίδια ώρα ο Ricciardo είχε ανέβει 10ος, με φρέσκια μαλακή γόμα στη διάθεσή του. Στον 7ο γύρο, το SC επέστρεψε στα pits και ο αγώνας συνεχίστηκε. Στον 8ο γύρο όμως, συνέβη το απρόσμενο: στην Spoon, ο Vettel προσπάθησε να μπει στην εσωτερική και να περάσει τον Verstappen, σε ένα σημείο που δεν είχε αρκετό χώρο για να το κάνει αυτό, οπότε ακούμπησε με τον Ολλανδό, έφερε τετακέ και έπεσε 19ος. Το συμβάν εξετάστηκε και δεν δόθηκε ποινή.

Παράλληλα, ο Ricciardo προσπερνούσε για να ανέβει μέσα στην πρώτη δεκάδα, φτάνοντας 5ος στον 14ο γύρο. Είχε μάλιστα καλό ρυθμό, παραπλήσιο του Hamilton, που μπροστά έκανε έναν άνετο αγώνα, διατηρώντας την πρωτοπορία. Στον 17ο γύρο, άνοιξε το παράθυρο για τα pit stop, με τον Raikkonen να μπαίνει για τη δική του αλλαγή, βάζοντας τη μέση γόμα. Ο Ricciardo συνέχιζε να γράφει πολύ καλούς χρόνους, μαζεύοντας 1 δλ. στον γύρο από τον Verstappen, με ξεκάθαρο στόχο πλέον το βάθρο. Στον 21ο γύρο, ο Ολλανδός μπήκε στα pits, εξέτισε την ποινή του και έβαλε τη μαλακή γόμα. Μέσα σε 2 γύρους, ήταν πάλι πίσω στην 4η θέση. Στον 24ο γύρο, ο Bottas μπήκε πρώτος για τη μέση γόμα, για να προστατευτεί από τις Red Bull, την ώρα που και ο Ricciardo μπήκε για την πολύ μαλακή, περνώντας τον Raikkonen – κρίσιμο σημείο. Στον επόμενο γύρο ήταν και η σειρά του Hamilton να βάλει τη μέση γόμα, για να συνεχίσει να προηγείται του αγώνα. Μετά τα pit stop, o Verstappen ήταν μπροστά από τον Ricciardo με τη μαλακή γόμα, αλλά για μόλις ένα δευτερόλεπτο, οπότε πλέον η μάχη του βάθρου αφορούσε τους δύο teammates.

Στον 27ο γύρο, ήταν η σειρά του Vettel να αλλάξει ελαστικά και να βάλει τη μαλακή γόμα, για τους υπόλοιπους 26 γύρους του αγώνα, πέφτοντας ξανά 16ος. Οι μάχες στο midfield συνεχίζονταν, με τον Perez να κερδίζει αρκετές θέσεις μετά τα pit stops. Ως τον 34ο γύρο, ο Vettel προσπερνούσε τους οδηγούς του midfield κι ανέβηε 7ος, πίσω από τον Grosjean. Ο Γερμανός όμως πέρασε τον Γάλλο και με αυτόν τον τρόπο αρκετά γρήγορα. Σε εκείνο το σημείο του αγώνα, οι Red Bull γυρνούσαν σχεδόν 1 δλ. πιο γρήγορα από τις Mercedes και στον 38ο γύρο, ο Verstappen ήταν κοντά στο 1,5 δλ. πίσω από τον Bottas. Στον ίδιο γύρο, ο Hulkenberg αναγκάστηκε να εγκαταλείψει, έχοντας ήδη χάσει πολύ έδαφος μέσα στον αγώνα, ενώ τρεις γύρους μετά, ο Leclerc έμεινε στην πίστα, στην έξοδο της Degner 2, βγάζοντας το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας για έναν γύρο. Όταν ο αγώνας συνεχίστηκε κανονικά, ο Verstappen είχε φτάσει στο 1 δευτερόλεπτο από τον Bottas, στη μάχη για τη δεύτερη θέση. Βέβαια, η διαφορά άνοιξε, όταν ο Φινλανδός στάθηκε για ακόμα μία φορά ανίκανος να ντουμπλάρει πιο αργό μονοθέσιο (αυτή τη φορά τον Alonso), έφερε τον Ολλανδό κοντά στον Ισπανό, με αποτέλεσμα εκείνος να χάσει λίγο χρόνο. Ωστόσο, όσο κι αν το πάλευε ο οδηγός της Red Bull, ο Bottas μπόρεσε να κρατηθεί μπροστά και να πάρει την 2η θέση. Έτσι, τα πράγματα έμειναν ως είχαν και ο Hamilton πανηγύρισε την 4η νίκη του μέσα σε 5 χρόνια στη Suzuka. Το πρωτάθλημα συνεχίζεται στο Austin των ΗΠΑ, το τριήμερο 19-21 Οκτωβρίου.

Η βαθμολογία των οδηγών:

1. L. Hamilton - 331 2. S. Vettel - 264 3. V. Bottas - 207 4. K. Raikkonen - 196 5. M. Verstappen - 173 6. D. Ricciardo - 146 7. S. Perez - 53 8. K. Magnussen - 53 9. N. Hulkenberg - 53 10. F. Alonso – 50 11. E. Ocon - 49 12. C. Sainz - 38 13. R. Grosjean - 31 14. P. Gasly - 29 15. C. Leclerc - 21 16. S. Vandoorne - 8 17. L. Stroll - 6 18. M. Ericsson - 6 19. B. Hartley - 2 20. S. Sirotkin - 1


Η βαθμολογία των κατασκευαστών:

1. Mercedes - 538 2. Ferrari - 460 3. Red Bull - 319 4. Renault - 92 5. Haas - 84 6. McLaren - 58 7. Force India - 43 8. Toro Rosso - 30 9. Sauber - 27 10. Williams - 7


 

Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο νικητής του φετινού Ράλλυ Μόντε Κάρλο;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου