Η F1 καταφτάνει αυτό το Σαββατοκύριακο στη Suzuka, σε μία άκρως τεχνική πίστα, που μας έχει προσφέρει ουκ ολίγες θρυλικές στιγμές στο παρελθόν.

Κατασκευασμένη από τη Honda το 1962 ως πίστα δοκιμών και σχεδιασμένη από τον φημισμένο John Hugenholz, η πίστα της Suzuka αποτελεί τη «Μέκκα» του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ασία, καθώς φιλοξενεί το Ιαπωνικό GP εδώ και τριάντα χρόνια (με εξαίρεση το 2007 και το 2008) έχοντας πάρει τα σκήπτρα από την πίστα του Fuji από το 1987.

Είναι οι στιγμές που έχει δει αυτή η πίστα που την καθιστούν θρυλική, κομμάτι της ιστορίας της Formula 1. Δεκατρία πρωταθλήματα έχουν κριθεί στη Suzuka, με πιο αξιομνημόνευτα αυτά του 1989 (όταν Senna και Prost ήρθαν σε επαφή στο τελευταίο σικέιν, με τον Βραζιλιάνο να συνεχίζει, αλλά να αποκλείεται μετά τον αγώνα και να χάνει τον τίτλο) και του 1990 (πάλι με πρωταγωνιστές τους δυο τους).

Ωστόσο, η χάραξη αυτού του σιρκουί το καθιστά ένα από τα αγαπημένα των οδηγών. Από τα πιο σημαντικά της χαρακτηριστικά πρώτο sector της, ένα από τα πιο τεχνικά κομμάτια στο καλεντάρι της F1, αλλά και το ότι είναι μία από τις ελάχιστες πίστες σε σχήμα «8» στον πλανήτη. Φυσικά, δε γίνεται να μην γίνει ειδική μνεία σε δύο στροφές που «κόβουν την ανάσα»: την 130R και την Spoon, που προσφέρονται ακόμα και για – εντυπωσιακά - προσπεράσματα. Επίσης, το θεματικό πάρκο που κατασκευάστηκε μαζί με την πίστα με την τεράστια ρόδα αποτελεί σήμα κατατεθέν της.

Η κάθετη δύναμη παίζει ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο, ενώ οι ευκαιρίες για προσπέρασμα, αν κι όχι πολλές, υπάρχουν. Ποιος μπορεί να ξεχάσει άλλωστε την προσπέραση του Kimi Raikkonen επί του Giancarlo Fisichella το 2005, όταν ο Φινλανδός τελικά πανηγύρισε και τη νίκη, έχοντας εκκινήσει 17ος.

Στο σήμερα, η Ferrari έχει ταχύτητα, η Mercedes έχει μομέντουμ σε αυτήν την πίστα, και η Red Bull έχει κίνητρο (ελέω Honda). Δεν υπάρχει ξεκάθαρο φαβορί, αφού και τα χαρακτηριστικά της πίστας είναι τέτοια που μοιάζουν να ευνοούν τα στοιχεία των μονοθέσιων και των τριών μεγάλων ομάδων.

Πάντως, είναι σημαντικό το γεγονός πως οι Γερμανοί μπορούν να «κλειδώσουν» τον τίτλο από τώρα, και δε θα διστάσουν να το κάνουν, αν δουν ότι έχουν την ευκαιρία.

Φυσικά, ο τυφώνας Hagibi ενδέχεται να παίξει σημαντικό ρόλο στο πώς θα εξελιχθεί το τριήμερο, αφού αναμένεται να «χτυπήσει» την πίστα το Σάββατο, θυμίζοντας την περίπτωση του 2004, όταν οι κατατακτήριες είχαν γίνει την Κυριακή, για τον ίδιο λόγο.

Όλα είναι ανοιχτά ενόψει ενός αγώνα που δύσκολα απογοητεύει._Δ.Μ.

Το πρόγραμμα του τριημέρου

Παρασκευή 11/10

FP1: 04:00-05:30

FP2: 08:00-09:30

Σάββατο 12/10

FP3: 06:00-07:00

Κατατακτήριες: 09:00 - 10:00

Κυριακή 13/10

Αγώνας: 08:10

Πληροφορίες για το GP

Πρώτος αγώνας: 1963

Μήκος πίστας: 5.807km

Γύροι: 53

Περισσότερες νίκες (οδηγοί): Michael Schumacher (6)

Περισσότερες νίκες (κατασκευαστές): McLaren (9)

Περυσινός νικητής: Lewis Hamilton

Ποιός πιστεύετε ότι θα κερδίσει φέτος το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών στο WRC;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά