Σε μία πίστα-ορόσημο για την F1 στην άλλη μεριά του Ατλαντικού συνεχίζεται το φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα.

Οι ΗΠΑ αποτελούν μία αγορά 300 εκ. ανθρώπων, αλλά η F1 ποτέ δεν έμοιαζε να μπορεί να αξιοποιήσει τη δυναμική αυτού του κοινού, είτε λόγω δικής της αδυναμίας, είτε λόγω των ισχυρών ερεισμάτων που έχουν οι εγχώριες κατηγορίες (π.χ. NASCAR, IndyCar, IMSA). Ωστόσο, το 2010 έγινε η πρόταση για την κατασκευή μίας πίστας με σκοπό τη φιλοξενία ενός Grand Prix της Formula 1, μία απόφαση-σταθμός για το μηχανοκίνητο αθλητισμό της χώρας.

Μέχρι τότε, η F1 είχε επισκεφθεί πολλάκις την Αμερική, σε πίστες όπως αυτή του Long Beach, του Las Vegas, του Detroit, του Watkins Glen, του Sebring, του Phoenix αλλά και της Ινδιανάπολης. Ποτέ όμως δεν κατασκευάστηκε ένα σιρκουί αποκλειστικά για αυτήν, μέχρι το 2012. Τότε ήταν που έγινε το πρώτο GP στο Circuit of the Americas, στο Austin του Τέξας.

Η 5,5 χιλιομέτρων διαδρομή, σχεδιασμένη από τον Hermann Tlike σε αντίστροφη του ρολογιού φορά, ενσωματώνει στοιχεία από πολλές διαφορετικές πίστες, με πλέον χαρακτηριστικό σύμπλεγμα των Στροφών 3-6 που προσιδιάζουν στις Maggots/Becketts του Silverstone. Σήμα κατατεθέν της πίστας, πέραν της ανηφορικής Στροφής 1, είναι και ο μεγάλος πύργος (ObservationTower), που αποτελεί το απόλυτο σημείο παρακολούθησης της δράσης.

Μέσα σε αυτά τα 7 χρόνια, το COTA έχει καταφέρει να προσφέρει όμορφους αγώνες, ενώ το 2015 ήταν κι η πρώτη (και μοναδική μέχρι στιγμής) φορά που ανακηρύχτηκε πρωταθλητής, όταν ο Lewis Hamilton με τη νίκη του πήρε τον τρίτο του παγκόσμιο τίτλο.

Ο Βρετανός είναι από τους πλέον πετυχημένους οδηγούς στο COTA (με 5 νίκες σε 6 αγώνες), ενώ μετρά συνολικά 6 επί αμερικανικού εδάφους, έχοντας πανηγυρίσει την πρωτιά το 2007 στην Ινδιανάπολη.

Τα χαρακτηριστικά της πίστας φαίνεται να ευνοούν, πάντως, τη Ferrari, λόγω και των υψηλών απαιτήσεων σε τελική ταχύτητα. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, πως ο Kimi Raikkonen κατάφερε να πάρει την τελευταία (μέχρι σήμερα) νίκη του, χάρη και στη στρατηγική, αλλά και στην ανωτερότητα του κινητήριου συνόλου της Scuderia.

Όσο για την μάχη του τίτλου, ο Hamilton χρειάζεται να πάρει απλά 4 βαθμούς για να γίνει έξι φορές πρωταθλητής, ανεξαρτήτως του αποτελέσματος που θα πάρει ο Bottas.

Η συνέχεια, στις οθόνες μας._Δ.Μ.

Το πρόγραμμα του τριημέρου

Παρασκευή 1 Νοεμβρίου

FP1: 18:00 – 19:30, FP2: 22:00 – 23:30

Σάββατο 2 Νοεμβρίου

FP3: 20:00 – 21:00, Κατατακτήριες: 23:00 – 00:00

Κυριακή 3 Νοεμβρίου

Αγώνας: 21:10

Πληροφορίες για το Grand Prix

Πρώτος αγώνας: 1959, Μήκος πίστας: 5.516 km, Γύροι: 56, Περισσότερες νίκες (οδηγοί): Lewis Hamilton (6), Περισσότερες νίκες (κατασκευαστές): Ferrari (9), Περυσινός νικητής: Kimi Raikkonen

Ποιός πιστεύετε ότι θα κερδίσει φέτος το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών στο WRC;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά