Ο Lewis Hamilton έγινε έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Formula 1, την ώρα που ο Valtteri Bottas πανηγύρισε την 7η νίκη της καριέρας του στο Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών.

Στην εκκίνηση, ο Bottas κρατήθηκε πρώτος, με τον Verstappen δεύτερο, την ώρα που οι δύο Ferrari έπεσαν πίσω.

Ο Hamilton κατάφερε να μείνει 5ος και να περάσει τις δύο Ferrari για να ανέβει 3ος μέχρι το τέλος του πρώτου γύρου.

Ο Vettel, αντιθέτως, έχανε συνεχώς χρόνο και θέσεις, πέφτοντας 7ος, παραπονούμενος για υποστροφή. Norris και Ricciardo τον πέρασαν εύκολα.

Στα πρώτα στάδια του αγώνα, η μοναδική μάχη ήταν για την 5η θέση, ανάμεσα σε Norris και Ricciardo, με τον Vettel πίσω να συνεχίζει να δυσκολεύεται να βρει πρόσφυση από τα εμπρός ελαστικά.

Στον 8ο γύρο, ο Γερμανός εγκατέλειψε όταν έσπασε η πίσω δεξιά ανάρτηση της SF90, πιθανόν και από τα άπειρα σαμαράκια και τα άτσαλα πατήματα στα kerbs.

Στο μεσοδιάστημα, ο Norris έχασε την θέση του από τον Ricciardo, ενώ πλέον στη δεκάδα είχε μπει ο Raikkonen.

Μπροστά, ο Hamilton είχε πλησιάσει στο δευτερόλεπτο τον Verstappen για τη 2η θέση.

Ο Ολλανδός, όμως, «τράβηξε» πρώτος, και μπήκε για τη σκληρή γόμα στον 13ο γύρο. Απάντησε στον αμέσως επόμενο γύρο ο Bottas, για να καλύψει το undercut, και έβαλε κι αυτός τη σκληρή. Βγήκε μπροστά από τον αντίπαλό του.

Ο Hamilton έμενε έξω για να μεγιστοποιήσει το πρώτο του stint και να πάει σίγουρα σε μία αλλαγή. Υπήρχαν αμφιβολίες αν οι Bottas-Verstappen θα άντεχαν με ένα stop.

Στον 20ο γύρο, ήταν η σειρά του Leclerc να αλλάξει τη μέση για μία σκληρή γόμα.

Στο midfield, ο Ricciardo συνέχιζε να έχει μάχη με τον Norris μετά τα pit stops τους, ενώ ο Perez με τη σκληρή προσπαθούσε να κάνει όσους περισσότερους γύρους μπορεί, έχοντας εκκινήσει από το pitlane.

Στον 24ο γύρ, η Mercedes κάλεσε τον Hamilton για τη δική του αλλαγή, εκείνος αρνήθηκε θέλοντας να καθυστερήσει τον Bottas, όμως ο Φινλανδός πέρασε εύκολα και έτσι ο Βρετανός μπήκε στον 25ο γύρο, για τη σκληρή γόμα.

Ο Hamilton έπρεπε να αντέξει ως το τέλος, όπως του τόνισε κι η ομάδα στο team radio. Ήταν ένας αγώνας διαχείρισης για τον ίδιο, που θα έπρεπε να κάνει υπομονή και να οδηγεί σε έναν σταθερό ρυθμό, για να περάσει τους Bottas-Verstappen όταν θα έμπαιναν για τις δικές τους αλλαγές, και να μείνει μπροστά.

Στον 35ο γύρο, ο Verstappen ήταν και πάλι ο πρώτος που θα έκανε pit stop, βάζοντας φρέσκο σετ μέσης. Και δεν άργησε να αντιδράσει ο Bottas.

Όταν και οι δύο ήταν ξανά στην πίστα, ο Hamilton ήταν πρώτος, ο Bottas κρατήθηκε μπροστά από τον Verstappen και 9,6 δλ. πίσω από τον teammate.

Φυσικά, ο Bottas, με φρέσκο σετ μέσης γόμας, μάζευε ταχύτητα τη διαφορά από τον Hamilton.

Πίσω, ο Albon έκανε το comeback του μετά την επαφή που είχε με τον Sainz στην αρχή του αγώνα, και ήταν 5ος μέχρι τον 38ο γύρο.

Στην μάχη της πρωτοπορίας και πάλι, ο Hamilton επωφελήθηκε από την κίνηση μπροστά του και κέρδισε 2-3 δευτερόλεπτα έναντι του Bottas, διατηρώντας τη μεταξύ τους διαφορά στα 4 δλ. σταθερά για αρκετούς γύρους.

Από τον 43ο γύρο και μετά άρχισε ξανά ο Φινλανδός να μειώνει τη διαφορά, αλλά με μόνο έπαθλο τη νίκη, αφού ο τίτλος θα κατέληγε στον Hamilton όσο ο ίδιος δεν έπεφτε 9ος με κάποιο τρόπο.

Με πέντε γύρους να μένουν, ο Bottas ήταν πλέον στο DRS του Hamilton, την ώρα που ο Verstappen είχε το καλύτερο γυρολόγιο. 

Τα «ασημί βέλη» έδωσαν μία σκληρή, αλλά δίκαιη μάχη, μέχρι ο Bottas να πάρει ξανά την πρωτοπορία του αγώνα, τον οποίο και τελικά κέρδισε. 

Ο μεγάλος πρωταγωνιστής όμως ήταν ο Lewis Hamilton, που έγινε έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής με τη 2η θέση!

Ο Verstappen έμεινε τρίτος, ο Leclerc με τον Albon έκλεισαν την πρώτη πεντάδα.

Τη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Ricciardo, Norris, Sainz, Hulkenberg, Perez. Ο Kvyat είχε επαφή με τον Perez στη μεταξύ τους μάχη όταν πέρασε τον Μεξικανό, κι οι αγωνοδίκες έκριναν ότι έπρεπε να δοθεί 5 δλ. ποινή στον Ρώσο, θέτοντάς τον εκτός δεκάδας.

Η βαθμολογία των οδηγών:

1. L. Hamilton - 380

2. V. Bottas - 314

3. C. Leclerc - 247

4. M. Verstappen - 235

5. S. Vettel - 230

6. A. Albon - 84

7. C. Sainz - 80

8. P. Gasly - 77

9. D. Ricciardo - 46

10. S. Perez - 43

11. L. Norris - 41

12. N. Hulkenberg - 37

13. D. Kvyat - 35

14. K. Raikkonen - 31

15. L. Stroll - 21 

16. K. Magnussen - 20

17. R. Grosjean - 8

18. A. Giovinazzi - 4

19. R. Kubica - 1

20. G. Russell - 0

 

Η βαθμολογία των κατασκευαστών:

Mercedes 694, Ferrari 477, Red Bull 366, McLaren 121, Renault 83, Toro Rosso 65, Racing Point 64, Alfa Romeo 35, Haas 28, Williams 1

Ποιός πιστεύετε ότι θα κερδίσει φέτος το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών στο WRC;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά