top icon
Αγώνες

GP Ισπανίας: Η στρατηγική και το grid του αγώνα

Το GP Ισπανίας έρχεται να προσφέρει έναν ενδιαφέροντα από άποψη στρατηγικής αγώνα, με τους Lewis Hamilton και Max Verstappen να είναι αμφότεροι φαβορί για τη νίκη.

Η στρατηγική αποτελεί πάντοτε κομβικής σημασίας για την έκβαση ενός αγώνα Formula 1 – πολλώ δε μάλλον όταν οι διαφορές ανάμεσα στις ομάδες, είτε στην κορυφή είτε πιο πίσω στο grid, είναι τόσο λεπτές και ευμετάβλητες.

Στο GP Ισπανίας, τον 4ο γύρο του φετινού πρωταθλήματος, τα πράγματα είναι πιο οριακά από ποτέ.

Με δεδομένο ότι μόλις 36 χιλιοστά του δευτερολέπτου χώρισαν τους Lewis Hamilton και Max Verstappen στις χθεσινές κατατακτήριες, και αφού αμφότεροι εκκινούν με τη μαλακή γόμα (όπως κι η υπόλοιπη πρώτη δεκάδα), ο οποιοσδήποτε εξ αυτών θα μπορούσε να πάρει πρώτος την καρώ σημαία με τη συμπλήρωση των 66 γύρων του αγώνα.

Μειονέκτημα για τον Ολλανδό είναι η απουσία του Sergio Perez από τις υψηλές θέσεις, μετά τις κακές κατατακτήριες που είχε, εν μέρει και λόγω ενός τραυματισμού στον ώμο που τον ταλαιπωρεί από την Παρασκευή ακόμη.

Πιο πίσω, Ferrari και Alpine αναμένεται να έχουν μία ενδιαφέρουσα μάχη για το ποια θα αναδειχθεί 3η δύναμη στη Βαρκελώνη, που παραδοσιακά είναι μία πίστα-βαρόμετρο για την απόδοση του εκάστοτε μονοθέσιου.

Στρατηγικά, η πιο δημοφιλής επιλογή θα πρέπει να είναι οι δύο στάσεις για αλλαγή ελαστικών, ως εξής:

  • Με τη μαλακή γόμα: πρώτο pit stop στον 19ο γύρο, και μετά 28 γύρους με τη μέση και 19 με τη μαλακή γόμα
  • Εναλλακτικά, 16 γύρους στην αρχή με τη μαλακή γόμα, κι από δύο stints των 25 γύρων με το μεσαίο ελαστικό
  • Για όσους εκκινούν με τη μέση γόμα, προβλέπεται μία αλλαγή, στον 36ο γύρο, για τη σκληρή. Θεωρείται, όμως, κι η πιο αργή από τις στρατηγικές.

Ο επικεφαλής της Pirelli Motorsport, Mario Isola, δήλωσε σχετικά:

«Σε αντίθεση με την Πορτογαλία, δεν είδαμε τη χρήση της μέσης γόμας στο Q2, που σημαίνει ότι το τοπ 10 θα αρχίσει τον αγώνα με τη μαλακή γόμα. Αυτό δείχνει πως το συγκεκριμένο ελαστικό θα είναι ‘κλειδί’ για τον αγώνα, με αρκετούς οδηγούς να πηγαίνουν σε δύο γρήγορα stints με τη μαλακή γόμα. 

«Αυτό δε σημαίνει πως είναι απίθανο να δούμε και στρατηγική ενός pit stop. Μόνο ορισμένοι οδηγοί έχουν δύο σετ μέσης γόμας δοαθέσιμα, είτε φρέσκα, είτε χρησιμοποιημένα. Αν οι υπόλοιποι οδηγοί, με τα δύο σετ μέσης, θελήσουν να πάνε σε στρατηγική δύο αλλαγών, θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν ένα σετ μέσης και δύο μαλακής. Εναλλακτικά, θα μπορούσαν να πάνε για μία στάση, με τη σκληρή γόμα.»

Τα διαθέσιμα ελαστικά για κάθε οδηγό:

Χρονική διαφορά από γόμα σε γόμα:

GP Ισπανίας

Έτσι θα εκκινήσουν οι 20 οδηγοί:

1η Σειρά 1. Lewis Hamilton 1’16.741
2. Max Verstappen 1’16.777
2η Σειρά 3. Valtteri Bottas 1’16.873
4. Charles Leclerc 1’17.510
3η Σειρά 5. Esteban Ocon 1’17.580
6. Carlos Sainz Jnr 1’17.620
4η Σειρά 7. Daniel Ricciardo 1’17.622
8. Sergio Perez 1’17.701
5η Σειρά 9. Lando Norris 1’18.010
10. Fernando Alonso 1’18.147
6η Σειρά 11. Lance Stroll 1’17.974
12. Pierre Gasly 1’17.982
7η Σειρά 13. Sebastian Vettel 1’18.079
14. Antonio Giovinazzi 1’18.356
8η Σειρά 15. George Russell 1’19.154
16. Yuki Tsunoda 1’18.556
9η Σειρά 17. Kimi Raikkonen 1’18.917
18. Mick Schumacher 1’19.117
10η Σειρά 19. Nicholas Latifi 1’19.219
20. Nikita Mazepin 1’19.807
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ