Αγώνες Formula 1

GP Ισπανίας – Στο μικροσκόπιο: Κανείς δεν τον σταματά

Ο Lewis Hamilton πήρε μία διαδικαστική νίκη, ο Sebastian Vettel πήρε ένα ρίσκο μόνος του, κι ο Sergio Perez γύρισε πιο δυνατός από ότι έφυγε. Βάζουμε το Grand Prix Ισπανίας «στο μικροσκόπιο».

Δεν αρκεί να απαγορευτεί το party mode

Δεν είναι μόνο ο κινητήρας το δυνατό σημείο της Mercedes. Η W11 είναι ένα εξαιρετικό πακέτο, που όταν δεν κερδίζει (δηλαδή τη μία φορά που έχασε στο Silverstone) προκαλεί εντύπωση και συζητήσεις για το τι πήγε στραβά.

Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι η μονάδα ισχύος των Γερμανών δεν είναι ιδιαίτερα δυνατή – τόσο, που και η ίδια η FIA έχει αρχίσει να αναρωτιέται πώς βρήκανε τόσο χρόνο από τη μία σεζόν στην άλλη. Για αυτό και έχει ζητήσει τα CAD σχέδια του ERS (σύστημα ανάκτησης ενέργειας) όλων των κατασκευαστών, για να διάγει τους σχετικούς ελέγχους, πιθανότατα για να κάνει τη σύγκριση από σύστημα σε σύστημα.

Γιατί το ERS; Γιατί η Ομοσπονδία έχει ήδη θέσει σαφείς και αυστηρότατους περιορισμούς στο θέμα της ροής του καυσίμου με δύο διαφορετικούς σένσορες που το ελέγχουν: έναν δικό της κι έναν της εκάστοτε ομάδας.

Δεν έχει υπάρξει η αίσθηση για κάποιου είδους παρανομία, και δεν είναι τόσο έντονη η αντίδραση των έτερων κατασκευαστών όπως ήταν για τη Ferrari πέρυσι. Αυτό, πάντως, δεν αλλάζει το γεγονός ότι οι αντίπαλοι, και κυρίως η Red Bull, βλέπουν ένα σαφές πλεονέκτημα των PU της Mercedes στις ευθείες, που μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 7 δέκατα του δευτερολέπτου.

Επιμένω: δεν είναι μόνο αυτό, και το party mode που θα απαγορευτεί από το προσεχές Βελγικό GP δεν θα μειώσει τις διαφορές, ούτε θα αλλάξει την εικόνα τους. Υπάρχει, όμως, κάτι εκεί που πρέπει να διερευνηθεί.

Μόνος του ο Vettel

Η Ferrari φέρεται στον απερχόμενο οδηγό της με τρομερή αναίδεια από ένα σημείο και μετά. Το έκανε στον Lauda, στο Prost, στον Mansell, στον Alonso, στον Raikkonen. Μόνο ο Schumacher δεν έτυχε τέτοιας αντιμετώπισης, ίσως γιατί σεβάστηκαν τα 10 χρόνια μαζί του.

Ο Sebastian Vettel φέρει μεγάλο μερίδιο ευθύνης για τις αποτυχίες στην 5ετία του με τη Ferrari. Αλλά δεν είναι μόνος του σε αυτό. Δεν ήταν λίγες οι φορές που η ομάδα τον άφησε ξεκρέμαστο, έφερε αναβαθμίσεις που δε δούλεψαν σε κομβικά σημεία της σεζόν (βλ. 2017).

Αλλά, η εικόνα των δύο πλευρών πια είναι η εικόνα μίας σχέσης δυσλειτουργικής, τουλάχιστον σε επαγγελματικό επίπεδο.

F1

Η πρωτοβουλία -όπως φάνηκε- του Vettel να μείνει εκτός και να πάει σε μία στρατηγική ενός pit stop ήταν αυτή που έδωσε την 7η θέση στον Γερμανό και τους μοναδικούς βαθμούς στην ομάδα μετά την εγκατάλειψη του Leclerc.

Μιλώντας μετά το GP, ο 4κις πρωταθλητής δήλωσε:

«Είναι αρκετά απλό, δεν είχαμε τίποτα να χάσουμε. Οι άλλοι μπήκανε για το δεύτερο pitstop τους, αλλά δεν βιαζόμουν να τους φτάσω και διαχειρίστηκα τα ελαστικά μου. Μετά μου είπε η ομάδα να πιέσω, κάτι που έκανα, και μετά μου είπαν να πάω με αυτό το σετ μέχρι το τέλος, ή μάλλον με ρώτησαν αν μπορώ να το κάνω αυτό.

«Είπα: ‘Θα μπορούσατε να με είχατε ρωτήσει τρεις γύρους πριν, γιατί σας ρώτησα εγώ ήδη δύο φορές, τι στόχο έχουμε, πόσο θέλετε να πάω με αυτά τα ελαστικά, ώστε να μπορέσω να τα προφυλλάξω’.

«Προφανώς πήραμε αυτό το ρίσκο γιατί δεν είχαμε τίποτα να χάσουμε, και τελικά δούλεψε, αλλά δεν ήταν στα πλάνα μας πριν τον αγώνα να κάνουμε 40 γύρους με το μαλακό ελαστικό.»

Κλειδί το ένα pitstop

Σε έναν αγώνα που η διαχείριση των ελαστικών ήταν και πάλι στο επίκεντρο για όλες τις ομάδες, δύο οδηγοί τόλμησαν: ο Vettel, και ο Perez.

Ο Μεξικανός επέστρεψε μετά από δύο εβδομάδες ανάρρωσης και καραντίνας για να πάρει το μέγιστο από την RP20, που στην Ισπανία έδειξε την δυναμική της ίσως για πρώτη φορά από την αρχή της σεζόν.

F1

Στον αγώνα, κατάφερε να διαχειριστεί εξαιρετικά την μαλακή γόμα στο πρώτο μέρος του αγώνα, για να φτάσει μέχρι τον 29 γύρο για να αλλάξει σε μέση για τους 37 γύρους που απέμεναν.

Μόνο μελανό σημείο του αγώνα του η ποινή 5 δευτερολέπτων γιατί αγνόησε τις μπλε σημαίες όταν ήταν να του ρίξει γύρο ο Hamilton.

Η Formula 1 κάνει διάλειμμα μίας εβδομάδας, για να επιστρέψει το τριήμερο 28-30 Αυγούστου για το Grand Prix Βελγίου._Δ.Μ.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου