top icon
Αγώνες

GP Ιταλίας: Ο Hamilton διατηρεί τη νίκη

…καθώς η Mercedes είχε βρεθεί υπό έρευνα, διότι ελαστικά από τα μονοθέσιά της μετρήθηκαν στην εκκίνηση να έχουν χαμηλότερες πιέσεις από αυτές που είχαν οριστεί από την Pirelli για αυτό τον αγώνα. 

Αυτός ήταν ο λόγος για τον οποίο η Mercedes ζήτησε στους τελευταίους γύρους από τον Lewis Hamilton να αυξήσει το ρυθμό του και τη διαφορά του από τον 2ο, Sebastian Vettel, ενώ ο Βρετανός ήταν ήδη μακράν μπροστά από τη Ferrari. To pit wall της Mercedes δεν παρείχε εξηγήσεις στον Hamilton και του ζήτησε απλά να εκτελέσει τις εντολές. Ο Βρετανός, που εντέλει τερμάτισε κάτι παραπάνω από 25 δλ. εμπρός από τον Vettel ανέφερε στον ασύρματο μετά τον τερματισμό ότι δεν ήταν ευχαριστημένος με την κατάσταση. Στη συνέχεια έγινε γνωστό ότι οι Mercedes βρίσκονταν υπό έρευνα για τις πιέσεις ελαστικών που διέθεταν στην εκκίνηση.

Οι μετρήσεις έγιναν με τον καλιμπραρισμένο μετρητή της Pirelli στο grid (στα 4 πρώτα μονοθέσια, δηλαδή τις Mercedes και τις Ferrari), μετά το σήμα των 5 λεπτών για την εκκίνηση. Στην περίπτωση αμφότερων των Mercedes, η πίεση του πίσω αριστερού ελαστικού ήταν χαμηλότερη από το κατώτατο όριο των 19,5 psi που είχε ορίσει η Pirelli. Στην περίπτωση του Hamilton η ένδειξη ήταν 0,3 psi χαμηλότερη, ενώ στο ελαστικό του Rosberg 1,1 psi. Οι φήμες που έκαναν τους κύκλους στο paddock είναι ότι υπήρχε περίπτωση μέχρι και να ακυρωθεί ο Hamilton… Στις κατατακτήριες δοκιμές του GP2 στη Monza, δύο οδηγοί που βρέθηκαν με πιέσεις ελαστικών χαμηλότερες των επιτρεπτών, είδαν τους χρόνους τους να ακυρώνονται. Εντέλει, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να μην τιμωρήσουν τον Hamilton.

Η αύξηση των ελάχιστων πιέσεων ελαστικών για το Ιταλικό GP τέθηκε σε εφαρμογή έπειτα από τις αστοχίες ελαστικών των Rosberg και Vettel στο Βέλγιο, για να ενισχύσουν τα πλευρικά τοιχώματα των Pirelli. H ιταλική εταιρεία βρήκε και πάλι χαράγματα σε ελαστικά έπειτα από τις κατατακτήριες δοκιμές. Οι ομάδες γνωρίζουν ότι μπορούν να βρουν αρκετή απόδοση χαμηλώνοντας τις πιέσεις των ελαστικών και όλες λειτουργούν στο όριο. Η Pirelli είχε προειδοποιήσει τις ομάδες να μην προσπαθήσουν να κάνουν «κόλπα» με τις πιέσεις των ελαστικών. Το σίγουρο είναι ότι οι πιέσεις ελαστικών αυξομειώνονται ενόσω το μονοθέσιο βρίσκεται στην πίστα. Οι ομάδες έχουν τρόπους να κάνουν τις πιέσεις να πέσουν στην πίστα ενώ ήταν νόμιμες όταν είχαν τα ελαστικά είχαν βγει από τη θερμαντική κουβέρτα. Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery όταν ρωτήθηκε πριν την εκκίνηση αν οι ομάδες σέβονται τις υποδείξεις της ιταλικής εταιρείας απάντησε «οι περισσότερες…» Οι Toto Wolff και Paddy Lowe δήλωσαν ότι οι πιέσεις των ελαστικών των Mercedes ρυθμίστηκαν πριν την εκκίνηση υπό την έγκριση μηχανολόγου της Pirelli να έχει εγκρίνει τη διαδικασία. Ο Wolff έθεσε επίσης υπό αμφισβήτηση και τον τρόπο μέτρησης ο οποίος υιοθετήθηκε από τη FIA.

Η οριστική απόφαση των αγωνοδικών εκδόθηκε δυόμιση ώρες(!) μετά τον τερματισμό. Στη σχετική ανακοίνωση, η FIA αναγνωρίζει ότι οι πιέσεις των ελαστικών της Mercedes βρίσκονταν στο χαμηλότερο επιτρεπτό όριο όταν τοποθετήθηκαν στα μονοθέσια. Περιμένοντας στην εκκίνηση, η ομάδα «έβγαλε από την πρίζα» τις ηλεκτρικές θερμαντικές κουβέρτες, όπως είναι η συνηθισμένη διαδικασία. Η FIA αποκάλυψε ότι η θερμοκρασία των ελαστικών της Mercedes είχε πέσει πολύ περισσότερο σε σύγκριση με άλλες ομάδες. Οι αγωνοδίκες κάλεσαν τη FIA να θέσει σαφή καθοδήγηση όσον αφορά τον τρόπο μέτρησης των πρωτόκολλων μέτρησης των πιέσεων των ελαστικών. Συνεπώς, ένα πρώτο συμπέρασμα είναι συνιστά ότι οι αγωνοδίκες αποφάνθηκαν πως όλο αυτό το μπέρδεμα προκλήθηκε, επειδή η FIA δεν είχε θέσει σαφείς όρους όσον αφορά τη μέτρηση των πιέσεων των ελαστικών… Καθαρό αυτογκόλ…

Όσον αφορά την αγωνιστική δράση, δεν υπήρξε πολλή, με εξαίρεση ίσως τους τελευταίους γύρους. Ο Hamilton κυριάρχησε και σε αυτόν τον αγώνα και δεν είχε αντίπαλο στο δρόμο του προς τη νίκη.  έχοντας κατακτήσει την pole position, τέθηκε επικεφαλής στην εκκίνηση και παρέμεινε εκεί καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα. Ο Βρετανός είχε να ανησυχήσει μονάχα για την απειλή του Vettel, από τον οποίο είχε τη δυνατότητα να απομακρυνθεί με ρυθμό 0,5 δλ. στο γύρο κατά μέσο όρο. Ειδικά προς το τέλος του πρώτου stint, όπου τα ελαστικά του Vettel είχαν αρχίσει να χάνουν απόδοση, ο Γερμανός έχανε πάνω από 1 δλ. στο γύρο από τον Hamilton.

Rosberg και Bottas αποφεύγουν στην εκκίνηση τον ακινητοποιημένο Raikkonen. 

Μία από τις απειλές του Hamilton εξουδετερώθηκε στην εκκίνηση. Ο Kimi Raikkonen δεν κατάφερε να ξεκινήσει μόλις έσβησαν οι κόκκινοι σηματοδότες. Ο Φινλανδός ανέφερε στον ασύρματο ότι άφησε τον πρώτο μοχλό του συμπλέκτη κανονικά, αλλά το μονοθέσιο δεν ξεκίνησε. Ενεργοποιήθηκε ο μηχανισμός anti-stall, που δεν αφήνει τον κινητήρα να σβήσει και μέχρι ο Raikkonen να καταφέρει να ξεκινήσει, είχε χάσει αρκετό χρόνο για να καταλήξει τελευταίος… Αξίζει να αναφερθεί ότι ο διευθυντής της Ferrari, Maurizio Arrivabene δήλωσε ότι ο Raikkonen μάλλον έκανε κάποιο λάθος με τα δάχτυλά του. Ο Raikkonen είχε αναφέρει στον ασύρματο ότι είχε τη σωστές ρυθμίσεις στους επιλογείς του τιμονιού.

Όντας πίσω από τον Raikkonen, χρόνο έχασε και ο Rosberg στην προσπάθειά του να αποφύγει την ακινητοποιημένη Ferrari. Συνεπώς, ο Γερμανός έχασε δύο θέσεις από τις Williams στην εκκίνηση. Έπειτα από την έρευνα που διενέργησε η Mercedes για το χθεσινό συμβάν με τον κινητήρα του Rosberg, διαπίστωσε ότι ένα πρόβλημα στο πλαίσιο δημιούργησε διαρροή του συστήματος απαγωγής θερμότητας, η οποία κατέληξε στην περιοχή του κινητήρα, προκαλώντας τη δυσλειτουργία. Συνεπώς, η Mercedes δεν είχε ανησυχίες για τον κινητήρα του Hamilton. Στον αγώνα, ο Rosberg δεν είχε τη δυνατότητα να προσπεράσει τις Williams στην πίστα, αλλά η Mercedes εκτέλεσε άψογα τη στρατηγική του undercut. Ο Γερμανός μπήκε στα pits νωρίτερα, έκανε τους γύρους που έπρεπε άψογα και πέρασε εμπρός από τις Williams. Στους τελευταίους γύρους, ο Rosberg είχε φτάσει σε απόσταση αναπνοής από τον Vettel. Ωστόσο, ο γερασμένος κινητήρας της Mercedes στην πλάτη του Rosberg παρέδωσε πνεύμα μόλις δύο γύρους πριν την καρό σημαία. Συνεπώς, ο Γερμανός έχει βρεθεί πλέον 53 βαθμούς πίσω από τον team mate του στο πρωτάθλημα.

To… καπνιστό μονοθέσιο του Rosberg.

Με την εγκατάλειψη του Rosberg, o Vettel διασφάλισε τη δεύτερη θέση στο βάθρο της Monza, στο οποίο ανέβηκε για πρώτη φορά με τα χρώματα της Ferrari. Επιπλέον, με την εγκατάλειψη του Rosberg, η μάχη των Williams μετετράπη σε μάχη για το τελευταίο σκαλί του βάθρου. Ο Valtteri Bottas είχε καθυστερήσει το pit stop του, σε σύγκριση με τον Felipe Massa, που είχε απαντήσει άμεσα στην αλλαγή ελαστικών του Rosberg, αλλά και πάλι έχασε τη θέση. Προς το τέλος του αγώνα, τα ελαστικά του Massa είχαν αρχίσει να δείχνουν την ηλικία τους και ο Bottas εξαπέλυσε επίθεση. Ωστόσο ο Φινλανδός δεν κατάφερε να προσπεράσει. Ο Massa αναφώνησε χαρούμενος στον ασύρματο «είμαι πολύ γέρος για τέτοια πράγματα» και έγινε δεκτός με ζητωκραυγές από τους tifosi που δεν έχουν ξεχάσει τα 8 χρόνια θητείας του στο Maranello.

Ωραία ήταν η μάχη μεταξύ των Williams στους τελευταίους γύρους.

Ο Raikkonen κατάφερε εντέλει να τερματίσει 5ος έχοντας πραγματοποιήσει εντυπωσιακή ανάκαμψη, παρ' ότι ο Mehri παραλίγο να τον εμβολίσει στην είσοδο του pit lane, όπου ο Φινλανδός επιβράδυνε υπερβολικά και ο οδηγός της Manor μπλόκαρε τα φρένα του. Ο Raikkonen κατάφερε να προσπεράσει τον Sergio Perez στα τελικά στάδια του αγώνα. Ο Μεξικανός οδηγός της Force India έκανε πολύ καλή εμφάνιση, ενώ αντιθέτως ο team mate του, Nico Hulkenberg (7oς) είχε παράπονα απώλειας πρόσφυσης στον πίσω άξονα.

Η παραλίγο σύγκρουση μεταξύ Mehri και Raikkonen. 

Ο Daniel Ricciardo κατάφερε να «κλέψει» την 8η θέση από τον Marcus Erricsson στην τελευταία στροφή, ενώ την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Daniil Kvyat και Carlos Sainz. O Ισπανός δέχθηκε ποινή διέλευσης από το pit lane επειδή έκοψε δρόμο στο πρώτο chicane κατά την εκκίνηση, κερδίζοντας θέσεις τις οποίες δεν έδωσε πίσω. Αμφότερες οι Lotus τέθηκαν νοκ-άουτ στην πρώτη στροφή. Ο Ericsson χτύπησε τον Grosjean, που χτύπησε τον Button, που χτύπησε τον Maldonado. Αμφότερες οι Lotus κατέληξαν με σπασμένη ανάρτηση… Ήταν ένα κακό τέλος σε ένα κακό σαββατοκύριακο για την ομάδα, που εχθές είχε αναγκαστεί να δανειστεί ηλεκτρικές θερμαντικές κουβέρτες ελαστικών από τις Ferrari, Sauber και Toro Rosso για τις κατατακτήριες δοκιμές, διότι οι δικές της είχαν βραχεί από την καταιγίδα και δε λειτουργούσαν…_Φ.Λ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ