top icon
Αγώνες

GP Καναδά: Εκεί που το απρόβλεπτο είναι κανόνας

Στο Μόντρεαλ τις τελευταίες πέντε δεκαετίες διεξάγεται ένας αγώνας ξεχωριστός, σε μία πίστα χτισμένη πάνω σε ένα τεχνητό νησί που φέρει το όνομα ενός πρωταθλητή χωρίς στέμμα, και με έναν τοίχο που αναφέρεται ως ο «Τοίχος των Πρωταθλητών». Καλώς ήρθατε στο GP του Καναδά.

Από το 1961 διεξάγεται ο αγώνας στη χώρα της Βόρειας Αμερικής, κι από το 1967 γινόταν εναλλάξ στο Mosport Park και Mont-Tremblant, εξαιτίας της αντιπαλότητας των Γαλλο-Καναδών και των Αγγλο-Καναδών. Αυτό ως το 1970, όταν το Mont-Tremblant κρίθηκε επικίνδυνο και το Mosport Park έγινε το μόνιμο «σπίτι» του GP. Η άνοδος του Gilles Villeneuve στην F1 ώθησε τους Γαλλο-Καναδούς να αναλάβουν δράση και να φέρουν στα δικά τους μέρη τον αγώνα. Η απόφαση να συνδεθούν οι δρόμοι του τεχνητού νησιού Ile Notre-Dame ώστε να δημιουργηθεί ένα σιρκουί πάρθηκε το 1977 και στις 8 Οκτωβρίου 1978, ο πρώτος αγώνας στο Circuit Ile Notre-Dame έλαβε χώρα. Μέχρι τότε, ο Villeneuve δεν είχε πανηγυρίσει νίκη. Αυτό θα άλλαζε στην πατρίδα του, σε άσχημες καιρικές συνθήκες. Μετά τον χαμό του το 1982, η πίστα πήρε το όνομά του.

Τα χρόνια που πέρασαν είδαν μερικούς ακόμα οδηγούς να παίρνουν την παρθενική τους νίκη εκεί, όπως ο JeanAlesi το 1995, ή και πιο πρόσφατα, ο Lewis Hamilton το 2007, ο Robert Kubica το 2008 κι ο Daniel Ricciardo το 2014. Μάλιστα, ο Πολωνός είχε κι ένα τρομακτικό ατύχημα μία χρονιά πριν κατακτήσει τη νίκη, ένα από τα πιο σοβαρά στην ιστορία του σπορ, από το οποίο όμως βγήκε αλώβητος. Βέβαια, αν είναι για κάτι γνωστή η πίστα του Μόντρεαλ, αυτό είναι ο περίφημος «Τοίχος των Πρωταθλητών». Έτσι ονομάστηκε η μπαρίερα στην έξοδο του τελευταίου σικέιν του σιρκουί, καθώς εκεί για πρώτη φορά το 1999 έχασε τη γραμμή του κι έπεσε, μένοντας εκτός αγώνα, o Michael Schumacher. Άλλα θύματά του οι Jacques Villeneuve, Jenson Button, Juan Pablo Montoya και Sebastian Vettel.

Τα χαρακτηριστικά της πίστας ευνοούν ιδιαίτερα τους κινητήρες που μπορούν κι αναπτύσσουν υψηλές τελικές ταχύτητες, με δεδομένο ότι η πίσω ευθεία είναι η τέλεια ευκαιρία για προσπέρασμα.

Υπό αυτό το πρίσμα, η Ferrari θα μπορούσε να έχει την πρώτη ευκαιρία της μετά το Μπαχρέιν για να κερδίσει ένα Grand Prix φέτος, μετά από 6 αγώνες που είδαν τη Mercedes να ανεβαίνει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου. Φυσικά, οι Γερμανοί έχουν αποδείξει πως, ακόμα κι αν δεν διαθέτουν πλέον τον πιο ισχυρό κινητήρα, έχουν το πακέτο για να τα πάνε καλά ακόμα και σε πίστες που -θεωρητικά- δεν τους ταιριάζουν.

Στο midfield, η McLaren διατηρεί το προβάδισμά της, με την Toro Rosso να έχει αναδειχθεί σε δυνατό παίκτη στο μέσον του grid. Οι μεγάλες απαιτήσεις από τους κινητήρες, όμως, μπορούν να φέρουν ξανά στο προσκήνιο όχι μόνο τη «συνήθη ύποπτο» Racing Point (που θα αγωνίζεται και εντός έδρας), αλλά και τις Haasκαι Alfa Romeo.

Αναλυτικά το πρόγραμμα του φετινού GP

Παρασκευή 7 Ιουνίου

FP1: 17:00-18:30

FP2: 21:00-22:30

Σάββατο 8 Ιουνίου

FP3: 18:00-19:00

Κατατακτήριες: 21:00-22:00

Κυριακή 9 Ιουνίου

Αγώνας: 21:10

Μερικά σημαντικά στατιστικά για το Grand Prix: Γύροι: 70 > Μήκος πίστας: 4,361 χλμ. > Περισσότερες νίκες (οδηγοί): Michael Schumacher (7) > Περισσότερες νίκες (κατασκευαστές): Ferrari (14)

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ