07 Ιουν 2018

GP Καναδά: Εκεί που το απρόβλεπτο είναι κανόνας

Στο Μόντρεαλ τις τελευταίες πέντε δεκαετίες διεξάγεται ένας αγώνας ξεχωριστός, σε μία πίστα χτισμένη πάνω σε ένα τεχνητό νησί που φέρει το όνομα ενός πρωταθλητή χωρίς στέμμα, και με έναν τοίχο που αναφέρεται ως ο «Τοίχος των Πρωταθλητών». Καλώς ήρθατε στο GP του Καναδά.

Από το 1961 διεξάγεται ο αγώνας στην χώρα της Βόρειας Αμερικής, κι από το 1967 γινόταν εναλλάξ στο Mosport Park και Mont-Tremblant, εξαιτίας της αντιπαλότητας των Γαλλο-Καναδών και των Αγγλο-Καναδών. Αυτό ως το 1970, όταν το Mont-Tremblant κρίθηκε επικίνδυνο και το Mosport Par kέγινε το μόνιμο «σπίτι» του GP. Η άνοδος του Gilles Villeneuve στην F1 ώθησε τους Γαλλο-Καναδούς να αναλάβουν δράση και να φέρουν στα δικά τους μέρη τον αγώνα. Η απόφαση να συνδεθούν οι δρόμοι του τεχνητού νησιού Ile Notre-Dame ώστε να δημιουργηθεί ένα σιρκουί πάρθηκε το 1977 και στις 8 Οκτωβρίου 1978, ο πρώτος αγώνας στο Circuit Ile Notre-Dame έλαβε χώρα. Μέχρι τότε, ο Villeneuve δεν είχε πανηγυρίσει νίκη. Αυτό θα άλλαζε στην πατρίδα του, σε άσχημες καιρικές συνθήκες. Μετά τον χαμό του το 1982, η πίστα πήρε το όνομά του.

Τα χρόνια που πέρασαν είδαν μερικούς ακόμα οδηγούς να παίρνουν την παρθενική τους νίκη εκεί, όπως ο Jean Alesi το 1995, ή και πιο πρόσφατα, ο Lewis Hamilton το 2007, ο Robert Kubica το 2008 κι ο Daniel Ricciardo το 2014. Μάλιστα, ο Πολωνός είχε κι ένα τρομακτικό ατύχημα μία χρονιά πριν κατακτήσει τη νίκη, ένα από τα πιο σοβαρά στην ιστορία του σπορ, από το οποίο όμως βγήκε αλώβητος. Βέβαια, αν είναι για κάτι γνωστή η πίστα του Μόντρεαλ, αυτό είναι ο περίφημος «Τοίχος των Πρωταθλητών». Έτσι ονομάστηκε η μπαρίερα στην έξοδο του τελευταίου σικέιν του σιρκουί, καθώς εκεί για πρώτη φορά το 1999 έχασε τη γραμμή του κι έπεσε, μένοντας εκτός αγώνα, o Michael Schumacher. Άλλα θύματά του οι Jacques Villeneuve, Jenson Button, Juan Pablo Montoya, Sebastian Vettel.

Τα χαρακτηριστικά της πίστας ευνοούν ιδιαίτερα τους κινητήρες που μπορούν κι αναπτύσσουν υψηλές τελικές ταχύτητες, με δεδομένο ότι η πίσω ευθεία είναι η τέλεια ευκαιρία για προσπέρασμα. Φέτος, αυτόν τον κινητήρα φαίνεται να τον διαθέτει η Ferrari, η οποία έφτασε πλέον στα επίπεδα της Mercedes, οπότε φυσιολογικά αυτές οι δύο ομάδες αναμένεται να πρωταγωνιστήσουν. Η Red Bull μένει ελαφρώς πίσω, εκτός κι αν η Renault προμηθεύσει με το αναβαθμισμένο μοτέρ τους Αυστριακούς, οπότε οι πιθανότητές τους να παλέψουν για κάτι καλό αυξάνονται σημαντικά.

Στο midfield, δεν είναι απίθανο να δούμε τη Haas ή τη Force India να πρωταγωνιστούν, έναντι των καλύτερων αεροδυναμικά αλλά ασθενέστερων από άποψη ιπποδύναμης Renault και McLaren. Όλα θα φανούν στο προσεχές τριήμερο.


Αναλυτικά το πρόγραμμα του φετινού GP


Παρασκευή 8 Ιουνίου:

FP1: 17:00-18:30

FP2: 21:00-22:30

Σάββατο 9 Ιουνίου:

FP3: 18:00-19:00

Κατατακτήριες: 21:00-22:00

Κυριακή 10 Ιουνίου:

Αγώνας: 21:10


Μερικά σημαντικά στατιστικά για το Grand Prix: Γύροι: 70. Μήκος πίστας: 4,361 χλμ. Περισσότερες νίκες (οδηγοί): Michael Schumacher (7) Περισσότερες νίκες (κατασκευαστές): McLaren/Ferrari (13)

 

 

 

Περισσότερες φωτογραφίες:

Σχόλια