top icon
Αγώνες

GP Μ. Βρετανίας: Σπουδαία νίκη για τον Sebastian Vettel

Ο Sebastian Vettel κατέκτησε την 4η νίκη του στη φετινή σεζόν, δίνοντας μάχη με τον Valtteri Bottas στο τέλος του αγώνα. Ανέκαμψε ο Lewis Hamilton μετά το συμβάν της εκκίνησης και πήρε την 2η θέση, ενώ τρίτος τερμάτισε ο Kimi Raikkonen.

Στην εκκίνηση, ο Vettel έφυγε καλύτερα από όλους, πέρασε πρώτος πριν την Κ1, με τον Bottas να κερδίζει τον teammate του. Στα φρένα της Κ3, όμως, ο Raikkonen έχει επαφή με το πίσω μέρος του μονοθέσιου του Hamilton, με τον Βρετανό να φέρνει τετακέ και να πέφτει 18ος. Φυσικά, το συμβάν τέθηκε υπόψη των αγωνοδικών, οι οποίοι επέβαλαν ποινή 10 δλ. στον Φινλανδό.

Πιο πίσω, ο Leclerc είχε επωφεληθεί, ανεβαίνοντας στην 7η θέση, την οποία και διατηρούσε μπροστά από τον Ocon, ενώ και ο Hulkenberg ανέβηκε, όντας 6ος.

Μετά το χάος του πρώτου γύρου, ο Βρετανός άρχισε να ανεβαίνει θέσεις, αν και παραπονιόταν για ζημιά στο πίσω μέρος της W09, την ώρα που ο Vettel μπροστά έχτιζε σιγά-σιγά μία διαφορά ασφαλείας από τον Bottas. Ο Raikkonen είχε μάχη με τον Verstappen για την 3η θέση, ενώ έπρεπε να έχει στο νου του και τη χρονική ποινή που «κουβαλούσε».

Μέχρι τον 11ο γύρο, ο Hamilton είχε ανέβει 6ος, πίσω από τους 5 οδηγούς των πιο ισχυρών συνδυασμών, 27,2 δλ. από τον πρώτο Vettel.

Στον 14ο γύρο, ο Raikkonen μπήκε στα pits για να εκτίσει την ποινή του και να βάλει τη μέση γόμα, ώστε να πάει ως το τέλος με αυτό το ελαστικό. Ο ίδιος κατάφερε να περάσει τον Hulkenberg και τον Sainz, ανεβαίνοντας 6ος.

Στον 18ο γύρο είχε έρθει η σειρά του Verstappen να μπει στα pits, κι ένα γύρο μετά τον ακολούθησε ο Ricciardo. Όπως αναμενόταν, αμφότεροι έβαλαν τη μέση γόμα. Με αυτόν τον τρόπο, ο Hamilton πέρασε 3ος, πίσω από τους Vettel και Bottas, χωρίς όμως ακόμα να έχει μπει για τη δική του αλλαγή.

Παράλληλα, ο Leclerc μπήκε για το δικό του pitstop, όμως αναγκάστηκε να εγκαταλείψει λίγα μέτρα μετά την έξοδο του pitlane, αφού ένα ελαστικό δεν αλλάχθηκε σωστά.

Ο Raikkonen συνέχιζε να πιέζει για να ανέβει θέσεις, και επόμενος στόχος του ήταν ο Ricciardo. Την ίδια ώρα, ο Vettel έμπαινε στα pits για να βάλει τη μέση γόμα. Βγήκε μόλις 1 δλ. μπροστά από τον Hamilton.

Σειρά είχε ο Bottas, στον 22ο γύρο, ο οποίος βγήκε πίσω από τον teammate του. Ωστόσο, η ομάδα ζήτησε από τον Βρετανό να αφήσει τον Φινλανδό να περάσει, ώστε να μπορέσει να παλέψει με τον πρωτοπόρο Vettel.

Ο ίδιος μπήκε στα pits στον 25ο γύρο, ολοκληρώνοντας έτσι τις αλλαγές και των έξι πρώτων οδηγών. Βγήκε στην 6η θέση, πίσω από τον Raikkonen, και πλέον έπρεπε να δώσει μάχη για να ανέβει ξανά στο βάθρο.

Στον 31ο γύρο, έγινε σαφές ότι η σωστή στρατηγική αφορά δύο pitstop -πέραν των δύο Renault, που είχαν επιλέξει την σκληρή γόμα. Πρώτος άνοιξε τον «χορό» των δεύτερων αλλαγών ο Ricciardo, βάζοντας φρέσκο σετ της μαλακής.

Όλα όμως ανατράπηκαν στον 33ο γύρο, όταν ο Ericsson έχασε τον έλεγχο της C37 στην 1η στροφή και χτύπησε με πολλά χιλιόμετρα στις μπαριέρες. Το θετικό είναι πως βγήκε από το μονοθέσιο κανονικά, όμως το Αυτοκίνητο Ασφαλείας ήταν απαραίτητο.

Τότε ήταν η στιγμή για άμεσες κινήσεις. Ο Vettel μπήκε για τη μαλακή γόμα, όπως και ο Raikkonen και οι δύο Red Bull. Αυτή που έμεινε για άλλη μία φορά έξω ήταν η Mercedes, με τον Bottas πλέον 1ο και τον Hamilton 3ο.

Στον 36ο γύρο, το Αυτοκίνητο Ασφαλείας μπήκε στα pits και ο αγώνας επανεκκίνησε. Ο Bottas κράτησε την πρωτιά, με τους Verstappen και Raikkonen να δίνουν μία επική μάχη για την 4η θέση. Ωστόσο, λίγο πιο πίσω, ο Grosjean είχε επαφή με τον Sainz, με τους δύο οδηγούς να μένουν εκτός αγώνα. Αυτό έβγαλε και πάλι το Safety Car στην πίστα.

Στον 41ο γύρο η δράση συνεχίστηκε, χωρίς κανένα απρόοπτο. Πλέον έμεναν 10 γύροι να φανεί αν η στρατηγική της Mercedesθα έβγαινε προς όφελός της.

Bottas, Vettel, Hamilton και Raikkonen ήταν μέσα σε 1,5 δλ., με τον Vettel να οδηγεί οριακά για να περάσει τον Φινλανδό -πράγμα που κατάφερε με 6 γύρους να απομένουν, την ώρα που και ο Hamilton περνούσε τον teammate του για την 2η θέση, με τον Bottas να χάνει συνεχώς θέσεις. Ο Raikkonen ήταν ο επόμενος που τον προσπέρασε, για την 3η θέση.

Όσο γίνονταν αυτές οι αλλαγές στην κορυφή, ο Verstappen οδηγείτο σε εγκατάλειψη, μετά τη φοβερή εμφάνισή του στην Αυστρία, φέρνοντας έτσι στους βαθμούς τον Gasly.

Κάπως έτσι ολοκληρώθηκε ένα ακόμα συναρπαστικό Grand Prix. Συνέχεια στο Π.Π. της F1 θα δοθεί σε δύο εβδομάδες, στο Γερμανικό Grand Prix._Δ.Μ.

Η βαθμολογία των οδηγών

1. S. Vettel 171 2. L. Hamilton 163 3. K. Raikkonen 116 4. D. Ricciardo 106 5. V. Bottas 104 6. M. Verstappen 93 7. N. Hulkenberg 42 8. F. Alonso 40 9. K. Magnussen 39 10. C. Sainz 28 11. E. Ocon 25 12. S. Perez 23 13. P. Gasly 19 14. C. Leclerc 13 15. R. Grosjean 12 16. S. Vandoorne 8 17. L. Stroll 4 18. M. Ericsson 3 19.B. Hartley 1

Η βαθμολογία των κατασκευαστών

1. Ferrari 287 2. Mercedes 267 3. Red Bull 199 4. Renault 70 5. Haas 51 6. Force India 48 7. McLaren 48 8. Toro Rosso 20 9.Sauber 16 10. Williams 4

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ