top icon
Αγώνες

GP Μαλαισίας (Παρασκευή): Επικεφαλής οι Mercedes

Ο Nico Rosberg σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στο FP1, όπου ο Lewis Hamilton έκανε λάθος στο γρήγορο γύρο του, ωστόσο ο Βρετανός ήταν επικεφαλής το απόγευμα στη Sepang. Όσον αφορά τις προσομοιώσεις, φαίνεται ότι οι αντίπαλοι της γερμανικής ομάδας δε βρίσκονται πολύ μακριά από τα ασημί μονοθέσια σε ρυθμό αγώνα. 

Ο Rosberg ήταν μισό δευτερόλεπτο ταχύτερος από τον Hamilton στην πρωινή περίοδο ελεύθερων δοκιμών, αλλά ο Βρετανός μπλόκαρε τα φρένα του στην 9η στροφή κατά τη διάρκεια της πρώτης γρήγορης προσπάθειάς του με τη μαλακή γόμα. Στο FP2, όπου αμφότεροι οι οδηγοί σημείωσαν πιο αντιπροσωπευτικούς χρόνους (αν και ο Rosberg καθυστέρησε στον τελευταίο τομέα της πίστας έχοντας βρει τη Manor του Ocon μπροστά του), o Βρετανός ήταν 0,2 δλ. ταχύτερος του team mate του. Ο Hamilton είχε καταφέρει επίσης να σημειώσει στην αρχή του FP2 με τη σκληρή γόμα χρόνο 0,4 δλ. ταχύτερο από αυτόν του Rosberg, που χρησιμοποίησε τη μέση.

H καινούργια άσφαλτος επέφερε μεγάλες αλλαγές στην πίστα. Οι χρόνοι ήταν 5 δλ. πιο γρήγοροι από τους περυσινούς στο FP2, ενώ οι οδηγοί δυσκολεύονταν περισσότερο στην προσέγγιση της τελευταίας στροφή που διαθέτει πλέον έντονο ανάποδο κάμπερ. Η ζέστη της Μαλαισίας σε συνδυασμό με το πιο σκούρο χρώμα του ασφαλτοτάπητα ανύψωσαν τη θερμοκρασία της ασφάλτου έως τους 58ο C στο FP2. Αποτέλεσμα αυτού ήταν τα ελαστικά να καταπονούνται θερμικά πριν προλάβουν να φθαρούν. Κάποιες ομάδες ήταν σε θέση να διατηρήσουν τα ελαστικά τους σε καλή κατάσταση για περισσότερους γύρους, όπως η Ferrari με τον Sebastian Vettel, που κατάφερε να κάνει 20 γύρους με τη μαλακή γόμα.

Η Ferrari κατέλαβε τις θέσεις 3 και 4 σε αμφότερες τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών. Η απογευματινή προσομοίωση αγώνα του Vettel με τη μαλακή γόμα ήταν άκρως ενθαρρυντική για την Scuderia, καθώς ο Γερμανός βρέθηκε μόλις 0,1 δλ. πίσω από τον Rosberg έπειτα από αρκετούς γύρους, χωρίς βέβαια να γνωρίζουμε τα φορτία καυσίμου. Ωστόσο φαίνεται ότι η Mercedes δυσκολεύεται περισσότερο με τα μαλακά ελαστικά απ’ ότι η Ferrari στις αρκετά ακραίες συνθήκες της Sepang. Για τον Kimi Raikkonen η σημερινή δεν ήταν η καλύτερη ημέρα, καθώς ο Φινλανδός σχολίασε ότι υπήρχαν διάφορες διακοπές στο πρόγραμμά του (αναφέροντας μέσω ασυρμάτου διακοπή λειτουργίας της μονάδας ισχύος λίγο μετά τη συμπλήρωση του πρώτου μισαώρου στο FP2) και το μονοθέσιο δε συμπεριφερόταν όπως ήθελε. Ο Raikkonen δήλωσε έκπληκτος που ο γύρος που έκανε στο FP2 τον έφερε στην 4η θέση.

Αν η προσομοίωση αγώνα του Vettel ήταν ενθαρρυντική, εντυπωσιακή θα πρέπει να χαρακτηριστεί αυτή του Max Verstappen (o οποίος γιορτάζει σήμερα τα 19α γενέθλιά του) με την Red Bull. O Ολλανδός ήταν ο μοναδικός οδηγός που γύριζε σταθερά στο 1:39 με τη μέση γόμα και η προσομοίωσή του ήταν η ταχύτερη της ημέρας. Ο Verstappen δήλωσε ότι η Red Bull μπορεί να βελτιωθεί σε απόδοση στον ένα γύρο, καθώς οι σημερινοί χρόνοι δείχνουν ότι βρίσκεται ξεκάθαρα πίσω από τη Ferrari σε αυτό τον τομέα. Ο ταχύτερος χρόνος του Ricciardo στο FP2 δεν ήταν ανταγωνιστικός.

Η Force India δείχνει δυνατή, όπως και η McLaren, ιδίως στα χέρια του Fernando Alonso, ο οποίος χρησιμοποιούσε σήμερα την αναβαθμισμένη έκδοση του κινητήρα της Honda. Σύμφωνα με τις πληροφορίες ο Ισπανός δε θα αγωνιστεί αυτό το σαββατοκύριακο με τον αναβαθμισμένο V6 αλλά στην Ιαπωνία. Ο Alonso όμως θα εκτίσει σε αυτό το GP ποινή 30 θέσεων στη σειρά εκκίνησης, γεγονός που του επέτρεψε να χρησιμοποιήσει περισσότερα σετ μαλακών ελαστικών, καθώς αναμένεται να κάνει μόλις ένα γρήγορο γύρο στο Q1 αύριο. Παράλληλα, ο Jenson Button θα εκκινήσει αυτό το σαββατοκύριακο το 300ό GP του.

Αμφότερες οι περίοδοι ελεύθερων δοκιμών εξελίχθηκαν ομαλά, με εξαίρεση την κόκκινη σημαία διάρκειας 15 λεπτών στα αρχικά στάδια του FP1, έπειτα από τη φωτιά που ξέσπασε στη Renault του Kevin Magnussen εντός του pit lane ύστερα από τον πρώτο αναγνωριστικό του γύρο. Η γαλλική ομάδα δοκίμαζε πειραματικά εξαρτήματα στο σύστημα καυσίμου ενόψει του αγώνα στο Μεξικό, ο οποίος επειδή διεξάγεται σε αυξημένο υψόμετρο, παρουσιάζει διαφορετική ατμοσφαιρική πίεση. Οι πρώτες ενδείξεις συνιστούν ότι ένα πρόβλημα στη βαλβίδα εξαέρωσης του ρεζερβουάρ, δεν άφηνε τις αναθυμιάσεις να εξέλθουν, αναπτύσσοντας υψηλή πίεση εντός του ντεπόζιτου. Εντέλει, ο Δανός οδηγός κατάφερε να συμμετάσχει στο FP2, αφού οι ζημιές που υπέστη το μονοθέσιό του ήταν αρκετά επιφανειακές._Φ.Λ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ