11 Ιουλ 2019

GP Μεγάλης Βρετανίας: Επιστροφή στο σπίτι

Η Formula 1 επιστρέφει στο Silverstone, εκεί όπου πριν 69 χρόνια o θεσμός έπαιρνε σάρκα κι οστά.

Μπορεί η τωρινή χάραξη της πίστας να μη θυμίζει πολύ την αρχική, αλλά και την πιο πρόσφατη, όμως η ατμόσφαιρα δεν αλλάζει, όποιες κι αν είναι οι στροφές. Πώς να αλλάξει άλλωστε, όταν σε αυτές τις στροφές γεννήθηκε η F1, στις 13 Μαΐου του 1950, όταν το Silverstone φιλοξένησε τον πρώτο αγώνα του νεοσύστατου πρωταθλήματος. Το Βρετανικό GP δεν έχει διεξαχθεί αποκλειστικά στην εν λόγω πίστα. Από το 1955, το Aintree και το Silverstone φιλοξενούσαν εναλλάξ τον αγώνα, μέχρι τη δεκαετία του ’60, όπου το Brands Hatch πήρε τη θέση του Aintree. Πάντα όμως θα θεωρείται «σπίτι» του αγώνα το Silverstone, ακόμα και με τη νέα του μορφή, όπως αυτή χρησιμοποιείται από το 2010 και μετά. Τίποτα και κανείς δεν μπορεί να στερήσει από αυτό το θρυλικό σιρκουί την ακολουθία των Maggots-Becketts-Chapel που διαδέχεται από την Hangar Straight, τίποτα δε συγκρίνεται με τη ροή που έχει αυτή η διαδρομή, είτε η παλιά είτε η νέα.

Θετικό είναι, επίσης, το γεγονός ότι εκεί θα φιλοξενείται το GP για τα επόμενα πέντε χρόνια, όπως έγινε κι επίσημα γνωστό χθες από τα χείλη του επικεφαλής της F1, Chase Carey.

Γύρω από την πίστα (ή κοντά σε αυτήν) είχαν κι έχουν την έδρα τους πολλές ομάδες, όπως τώρα η Force India, ενώ δεν είναι τυχαίο ότι στη Βρετανία εδρεύουν κι άλλες ομάδες, όπως η Red Bull, η Mercedes, η Williams, η McLaren και το ευρωπαϊκό εργοστάσιο της Haas.

Στα αγωνιστικά, η πίστα του Silverstone απαιτεί την απόλυτη ισορροπία στο set-up μεταξύ τελικής ταχύτητας και κάθετης δύναμης. Η Hangar Straight προσφέρεται για προσπεράσματα μόνο αν έχεις καλή έξοδο από τις Maggots-Becketts-Chapel, κι αυτό είναι και το πλέον χαρακτηριστικό δείγμα της πίστας: γρήγορες ή μέσης ταχύτητας στροφές ακολουθούμενες από ευθείες ή flat-out καμπές. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως πολλές ομάδες επιλέγουν να φέρουν μεγάλα πακέτα αναβαθμίσεων, για να προσαρμοστούν σε αυτήν την ιδιαίτερη πίστα με τα πολλά, διαφορετικά μεταξύ τους, χαρακτηριστικά.

Και το ερώτημα είναι: ήταν πυροτέχνημα η απόδοση της Ferrari στην Αυστρία, ή υπήρχε πραγματικά κάτι στο μονοθέσιο των Ιταλών;

Το πιθανότερο είναι να γίνει μία απότομη επιστροφή στην κανονικότητα, με τη Mercedes ξανά στην κορυφή. Η γερμανική ομάδα έχει κυριαρχήσει την τελευταία πενταετία στην Βρετανία, παρά την περυσινή ήττα από τον Vettel.

Στο midfield, η McLaren αναμένεται να βρίσκεται πάλι ψηλά στη μάχη της δεκάδας, ενώ και η Alfa Romeo μπορεί να βολευτεί στα χαρακτηριστικά της πίστας, ειδικά μετά το σερί των δύο αγώνων στους οποίους έδειξε ότι έχει επιστρέψει δυναμικά και είναι σε θέση να διεκδικεί την θέση της μέσα στους βαθμούς.

Όλα θα φανούν το προσεχές τριήμερο._Δ.Μ.

Παρασκευή 12 Ιουλίου

FP1: 12.00-13.30

FP2: 16.00-17.30

Σάββατο 13 Ιουλίου

FP3: 13.00-14.00

Κατατακτήριες: 16.00-17.00

Κυριακή 14 Ιουλίου

Αγώνας: 16.10

Πληροφορίες για τον αγώνα

Πρώτη διοργάνωση: 1950

Μήκος πίστας: 5,891 χλμ

Γύροι: 52

Ρεκόρ γύρου: Mark Webber (2013) - 1:33.401

Περισσότερες νίκες (οδηγοί): Lewis Hamilton, Jim Clark, Alain Prost (5)

Περισσότερες νίκες (κατασκευαστές): Ferrari (15)

Περισσότερες φωτογραφίες:
Ετικέτες: