top icon
Αγώνες

GP Μεξικού: Viva Mexico!

Το ιδιαίτερο σιρκουί Autodromo Hermanos Rodriguez ετοιμάζεται να φιλοξενήσει τον 19ο αγώνα του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1, μπροστά σε μερικούς από τους πιο ένθερμους οπαδούς.

Ήταν οι επιτυχίες των αδερφών Rodriguez, Ricardo και Pedro, που αποτέλεσαν και το έναυσμα για τη δημιουργία μίας πίστα στο Μεξικό, ώστε να φιλοξενηθεί ένας αγώνας F1 εκεί. Πράγματι, το 1962, στο πάρκο Magdalena Mixhuca της Πόλης του Μεξικού, η πίστα εγκαινιάστηκε με έναν μη πρωταθληματικό αγώνα, τον Οκτώβριο της ίδιας χρονιάς. Εκεί αγωνίστηκε ο Ricardo Rodriguez, όχι με τη Ferrari (για την οποία αγωνιζόταν τότε), αλλά με μία Lotus 24. Σκοτώθηκε στις κατατακτήριες, βυθίζοντας σε πένθος τους συμπατριώτες του και δίνοντας το όνομά του στην νεόκτιστη πίστα. Ωστόσο, το όνομα των Rodriguez συνέχισε να εκπροσωπείται επάξια από τον μικρότερο Pedro, που το 1963, στον πρώτο επίσημο αγώνα F1 επί μεξικανικού εδάφους, ήταν αρκετά ανταγωνιστικός. Το 1967 θα κατακτούσε και τη νίκη στην πατρίδα του. Ο αγώνας είχε επιτυχία, όντας κι ο τελικός του πρωταθλήματος καθ’ ολη τη διάρκεια της δεκαετίας του ’60. Οδηγοί όπως ο John Surtees και ο Sir Jackie Stewart στέφθηκαν νικητές στο Μεξικό, αλλά όλα αυτά ως το 1970, όταν και το Grand Prix έπαψε να συμπεριλαμβάνεται στο πρόγραμμα, μέχρι το 1986. Μετά από μερικές απαραίτητες αλλαγές, η πίστα ήταν έτοιμη να φιλοξενήσει εκ νέου την F1, από το 1986 ως το 1992, μέχρι που και πάλι αποχώρησε από το καλεντάρι για 23 χρόνια.

Η μεγάλη επιστροφή έγινε το 2015. O Hermann Tilke ανέλαβε την ανακατασκευή της, με μερικές επεμβάσεις, ακόμη και στην Στροφή 14, την περίφημη peraltada. Χαρακτηριστικό της πίστας το μεγάλο υψόμετρο, που αγγίζει τα 2.285 μέτρα, πράγμα που κάνει τον αέρα πολύ λεπτό εκεί. Αυτό σημαίνει φυσικά πως οι ομάδες εστιάζουν αρκετά στην κάθετη δύναμη, ώστε να πάρουν το μέγιστο από τις συνθήκες. Οι κεντρική ευθεία όμως, μήκους 1,2 χιλιομέτρων, επιτρέπει στα μονοθέσια να φτάνουν τελικές ταχύτητες ακόμα και κοντά στα 370 χλμ/ώρα. Επίσης, το ιδιαίτερα τεχνικό δεύτερο κομμάτι της πίστας, με τις αλεπάλλες στροφές μέσης και υψηλής ταχύτητας, απαιτούν την πλήρη αφοσίωση των οδηγών και την άριστη ισορροπία του μονοθέσιου.

Φυσικά, ποιος μπορεί να παραλείψει το κομμάτι του σταδίου, πριν την peraltada, που αποτελεί γήπεδο baseball, το Foro Sol, προσφέροντάς μας αυτές τις μονάδικές κερκίδες. Στο εν λόγω γήπεδο έχουν γίνει μεγάλες συναυλίες, από ονόματα όπως οι U2, η Madonna κι ο Santana, αλλά για τρεις μέρες τον χρόνο, είναι ίσως το πιο όμορφο σκηνικό στο πρωτάθλημα της F1. Αγωνιστικά μιλώντας, σε συνθήκες υψηλών απαιτήσεων στον αεροδυναμικό τομέα, η Ferrari μοιάζει ιδιαίτερα ανταγωνιστική όλη τη χρονιά, το ίδιο όμως κι η Red Bull, που αποτελεί φόβητρο πλέον για τη Scuderia. Οι ευθείες εξακολουθούν να ευνοούν τη Mercedes, η οποία θα πρέπει να διαχειριστεί και τις θερμοκρασίες που μπορούν να αγγίξουν ως και τους 57°C στο οδόστρωμα, όπως έγινε το 2015. Το πρωτάθλημα οδηγών δεν κρίθηκε στο Austin, όμως με τον Hamilton να θέλει 5 βαθμούς παραπάνω από τον Vettel, δεν αποκλείεται αυτό να συμβεί στο Μεξικό.


Πληροφορίες: Πρώτος αγώνας: 1962 Μήκος πίστας: 4.304 μ. Γύροι: 71 Περισσότερες νίκες (οδηγοί): Jim Clark (3) Περισσότερες νίκες (κατασκευαστές): Lotus (4)


ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΤΡΙΗΜΕΡΟΥ


Παρασκευή 26 Οκτωβρίου: FP1: 18:00 – 19:30 FP2: 22:00 – 23:30


Σάββατο 27 Οκτωβρίου: FP3: 18:00 – 19:00 Κατατακτήριες: 21:00 – 22:00


Κυριακή 28 Οκτωβρίου: Αγώνας: 21:10

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ