top icon
Αγώνες

GP Mπαχρέιν: Ο Hamilton στην pole

O Lewis Hamilton κατέκτησε την pole position με έναν καταπληκτικό τελικό γύρο στο Sakhir, καταρρίπτοντας το απόλυτο ρεκόρ γύρου της πίστας.

Ο Hamilton ήταν εξαιρετικά χαρούμενος από τον γύρο που κατάφερε να κάνει προς το τέλος του Q3. O Βρετανός είχε βρεθεί πίσω από τον team mate του σε όλες τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών και μονάχα στο Q2 ήταν ταχύτερος από την άλλη Mercedes. Στην πρώτη προσπάθεια των οδηγών στο Q3, ο Hamilton βγήκε εκτός πίστας στην τελευταία στροφή. Ωστόσο, στη δεύτερη προσπάθεια έκανε έναν "σέξι" γύρο, όπως τον χαρακτήρισε στον ασύρματο. Ο Βρετανός, με το 1:29.493 κατέρριψε το χρόνο του καλύτερου γύρου που είχε ποτέ σημειωθεί στην πίστα του Μπαχρέιν, το 2005, με ατμοσφαιρικούς V10 (Mark Webber, Williams-BMW, 1:29.527, FP3), για να κατακτήσει την 25η pole position του με την ομάδα της Mercedes. Ο Hamilton δήλωσε ότι έχει στήσει το μονοθέσιό του για τον αγώνα και πιθανολόγησε ότι ίσως για αυτό ο team mate του ήταν ταχύτερος στις ελεύθερες δοκιμές. H pole position του Βρετανού βρέθηκε υπό κίνδυνο για λίγη ώρα, καθώς έκανε όπισθεν στο pit lane (έχοντας σταματήσει σε λάθος σημείο στο parc ferme), πράγμα που απαγορεύεται ρητά από τους κανονισμούς. Εντέλει, οι αγωνοδίκες επέπληξαν απλά τον Hamilton, χωρίς να του αποδώσουν ποινή.

O Nico Rosberg ήταν ταχύτερος του team mate του σε όλες τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών. Ωστόσο, στην κρίσιμη στιγμή, του Q3 και παρά το γεγονός ότι έκανε έναν πολύ καλό γύρο, ο Γερμανός βρέθηκε 77 χλστ. του δλ. πίσω από την άλλη Mercedes. Ωστόσο, ο Rosberg δήλωσε ότι δεν ανησυχεί ιδιαίτερα εν όψει του αυριανού αγώνα, δηλώνοντας ότι η pole position μετράει λιγότερο στο Μπαχρέιν απ' ότι σε άλλες πίστες. 

Η Ferrari έδειξε σα να έχει τη δυνατότητα να προκαλέσει την Mercedes στην πρώτη προσπάθεια του Q3. Εντούτοις, στην τελική προσπάθεια, οι οδηγοί της Scuderia βρέθηκαν μισό δευτερόλεπτο πίσω από τα ασημί βέλη. Ίσως η Mercedes χρησιμοποίησε μονάχα στον τελευταίο γύρο τις ειδικές χαρτογραφήσεις κατατακτήριων δοκιμών, οι οποίες καταπονούν τον κινητήρα και χρησιμοποιούνται όσο το δυνατό λιγότερο. Οι δύο Ferrari θα παραταχθούν στη δεύτερη σειρά εκκίνησης αύριο, με τον Sebastian Vettel εμπρός από τον Kimi Raikkonen. Εκτιμάται ότι η Ferrari βρίσκεται πιο κοντά στην Mercedes όσον αφορά το ρυθμό αγώνα. Η  στρατηγική τριών pit stop αναμένεται να είναι η επικρατέστερη αύριο, αν και κάποιες ομάδες θα επιχειρήσουν μόνο δύο αλλαγές ελαστικών.

Ωστόσο, αναφέρεται ότι η Ferrari δεν έχει τη δυνατότητα να αντλήσει το μέγιστο της απόδοσης από τη μονάδα ισχύος της, λόγω του σχεδιασμού του τούρμπο. Σύμφωνα με τα στοιχεία από το GPS των μονοθεσίων, ο V6 της Ferrari είναι ταχύτατος στο πρώτο μισό των ευθειών. Ωστόσο, στο δεύτερο μισό χάνει τελική ταχύτητα. Η ιταλική ομάδα, έχοντας καταφέρει να αντλήσει περισσότερη απόδοση από την μονάδα της, έχει αυξημένες απαιτήσεις από το τούρμπο, γεγονός που οδηγεί την MGU-H να συλλέγει ενέργεια στο δεύτερο μισό της ευθείας, μειώνοντας την απόδοση. Η Ferrari έχει ήδη δρομολογήσει αλλαγές που θα γιατρέψουν την κατάσταση. Ωστόσο, η κατασκευή του τούρμπο (από την Henywell) είναι μια διαδικασία που διαρκεί περίπου 12 εβδομάδες. Συνεπώς, η Ferrari αναμένεται να παρουσιάσει τη βελτιωμένη έκδοση του V6 (χρησιμοποιώντας tokens εξέλιξης) στο Ισπανικό GP. Άλλες πηγές αναφέρουν ότι η Ferrari θα προσπαθήσει να βρει περισσότερη απόδοση πραγματοποιώντας αλλαγές στο θάλαμο κάυσης του V6 και το λογισμικό, με σκοπό την καλύτερη εκμετάλλευση των καινούργιων καυσίμων της Shell. Αξίζει να αναφερθεί ότι η Ferrari πραγματοποίησε τροποποιήσεις στις πλήμνες των τροχών και τα μπουλόνια της έπειτα από το πρόβλημα του Vettel εχθές στο FP3. 

Ιδιαίτερα ευχαριστημένος από την 5η θέση ήταν ο Daniel Ricciardo, ο οποίος δεν ήταν χαρούμενος με το στήσιμο της Red Bull του πριν τις κατατακτήριες δοκιμές. Ο Αυστραλός κατάφερε να βρεθεί εμπρός από τις Williams και η Red Bull έχει πίστη στο ρυθμό αγώνα που μπορεί να ακολουθήσει η RB12. Η απόδοση του Daniil Kvyat ήταν απογοητευτική, καθώς ο Ρώσος ήταν ο πιο αργός οδηγός του Q2 και κατέληξε στην 16η θέση. 

Οι χρόνοι των δύο οδηγών της Williams απείχαν μόλις 2 χλστ. του δλ, με τον Valtteri Bottas αναδεικνύεται, παρ' ότι ο Felipe Massa ήταν αυτός που χρησιμοποούσε το μοναδικό δείγμα του καινούργιου ρύγχους και εμπρός αεροτομής της FW38. O Βραζιλιάνος δήλωσε ότι βρέθηκε σε αρκετά δύσκολη κατάσταση με την άφιξη του καινούργιου ρύγχους σήμερα, διότι μόλις τοποθετήθηκε στο μονοθέσιο, διαπιστώθηκε ότι παρήγαγε υπερβολική πρόσφυση στον εμπρός άξονα. Η ομάδα κατάφερε να βρει ένα καλύτερο ζύγισμα για τις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά πιθανότατα να μην είναι το ιδανικό. H Williams έκανε μια περίεργη επιλογή στο Q2. Ενώ αμφότεροι οι οδηγοί της είχαν προαχθεί στο Q3, επέστρεψαν στην πίστα στα τελευταία λεπτά του μεσαίου σκέλου με ένα φρέσκο σετ ελαστικών. Ο λόγος ήταν ότι με τη βελτίωση των συνθηκών της πίστας, οι οδηγοί θα μπορούσαν να πιέσουν λιγότερο και να κατεβάσουν το χρόνο τους, καταπονώντας λιγότερο τα ελαστικά, τα οποία θα χρησιμοποιήσουν στην εκκίνηση του αυριανού αγώνα. Το κόλπο πέτυχε για τον Bottas.

Ο Nico Hulkenberg με την Force India θα εκκινήσει από την 8η θέση αύριο, έχοντας καταφέρει να προαχθεί στο Q3. Αντιθέτως, ο team mate του, Sergio Perez, αποκλείστηκε ήδη από το πρώτο σκέλος της διακασίας. Εξαιρετική ήταν η απόδοση των Haas, που προάχθηκαν στο Q2. Ο Romain Grosjean θα εκκινήσει από την 9η θέση, όντας ο πρώτος εξ αυτών που έχουν ελεύθερη επιλογή ελαστικών για την εκκίνηση. 

Στο ντεμπούτο του στην F1, o Stoffel Vandoorne κατάφερε να πλασαριστεί εμπρός από τον Jenson Button στη σειρά εκκίνησης, γεγονός το οποίο ο 24χρονος Ολλανδός χαρακτήρισε ως έκπληξη. Παρά τους εντυπωσιακούς χθεσινούς χρόνους της, η McLaren απογοήτευσε λίγο σήμερα. Ο Button δήλωσε ότι το μονοθέσιο ανέπτυξε υπερβολική υπερστροφή στο μεσαίο σκέλος της διαδικασίας, ενδεχομένως λόγω της πτώσης της θερμοκρασίας στην πίστα. 

Αξίζει να αναφερθεί ότι η McLaren προσέγγισε τη FIA το βράδυ της Παρασκευής, ώστε να επανεξετάσει το ενδεχόμενο συμμετοχής του Fernando Alonso στον αγώνα. Η McLaren ζητούσε να βγει μια αξονική τομογραφία θώρακα του Ισπανού το πρωί του Σαββάτου, καθώς η προηγούμενη, σύμφωνα με την οποία οι ιατροί δεν του επέτρεψαν να αγωνιστεί ήταν από τη Δευτέρα. Το επιχείρημα της ομάδας ήταν ότι εντός των ημερών που είχαν παρεμβληθεί, ενδέχεται το κάταγμα να είχε επυλωθεί επαρκώς, ώστε να μην υπάρχει κίνδυνος. Εντέλει, η FIA απέρριψε το ενδεχόμενο να αγωνιστεί στο Μπαχρέιν ο Alonso. 

Μεγάλος αστέρας του Q3 ήταν ο περυσινός πρωταθλητής του DTM, Pascal Wehrlein. Με το χρόνο που σημείωσε, ο Γερμανός κατάφερε να βρεθεί εμπρός από τις Sauber και τις Renault, μία Force India και τον team mate του. Συνεπώς, ο Wherlein θα εκκινήσει τον αυριανό αγώνα από την 17η θέση.

Ο Kevin Magnussen θα εκκινήσει τον αγώνα από το pit lane λόγω ενός μπερδέματος εχθές στο τέλος του FP2. Όταν εισήλθε στο pit lane o Magnussen είχε ακριβώς μπροστά του τον Kvyat και τότε άναψε το κόκκινο φως που καλεί τους οδηγούς στις ζυγαριές της FIA. O Kvyat σταμάτησε και ο Magnussen συνέχισε, πιστεύοντας ότι το σήμα ήταν για το Ρώσο και όχι για τον ίδιο. Ωστόσο, οι αγωνοδίκες έκριναν ότι ο Δανός θα έπρεπε να έχει σταματήσει και κατά συνέπεια του επέβαλαν την ποινή εκκίνησης από το pit lane. 

Τέλος, το σύστημα κατατακτήριων δοκιμών απέδειξε και πάλι ότι δε λειτουργεί όπως θα έπρεπε. Αντί να υπάρχει αγωνία στα τελευταία λεπτά των σκελών, η πίστα έχει αδειάσει αρκετά λεπτά πριν την καρό σημαία. Οι διευθυντές των ομάδων ζητούν επιστροφή στο περυσινό σύστημα. Το ζήτημα θα συζητηθεί εκ νέου αύριο, σε συνεδρίαση των ομάδων με τη FIA και τον Bernie Ecclestone._Φ.Λ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ