02 Απρ 2019

GP Μπαχρέιν - Στο μικροσκόπιο: Ένα νέο αστέρι γεννήθηκε

Ο Charles Leclerc που αναδείχθηκε μαζί με την αναγεννημένη Ferrari, η Mercedes που και πάλι υπήρξε η καλύτερη ομάδα και ο Lando Norris. Το Grand Prix του Μπαχρέιν μπαίνει «στο μικροσκόπιο.»

Στο Μπαχρέιν, το απόλυτο φαβορί ήταν η Ferrari. Πριν καν ξεκινήσει το Grand Prix, η δυναμική της Scuderia στους δύο προηγούμενους αγώνες στο Σακχίρ, προμήνυαν μία αντίστοιχη εικόνα και φέτος, παρά το δυσμενές ξεκίνημα στην Αυστραλία.

Το ζητούμενο ήταν αυτό το κακό τριήμερο να το μετέτρεπαν γρήγορα και αποτελεσματικά σε ένα καλό, αφήνοντας πίσω την πρεμιέρα, σα μία κακή ανάμνηση. Το έπραξε, αλλά της έλειψε η νίκη, αφού η τύχη δε χαμογέλασε στον Charles Leclerc.

Άτυχος, αλλά θα έχει πολλές ευκαιρίες

Ο Μονεγάσκος ήταν σαφώς ανώτερος του Sebastian Vettel εξ αρχής, αποδεικνύοντας έμπρακτα πως μπορεί να είναι ταχύτερος του 4κις πρωταθλητή teammate του – κρίσιμο για το status που θα έχει ο ίδιος έναντι του Γερμανού. Τα 0,3 δλ. διαφοράς ήταν αρκετά για να του δώσουν την πρώτη του pole position στην καριέρα του, όντας πλέον ο 99ος οδηγός που ξεκίνησε από την πρώτη θέση.

Στους 42 γύρους πριν το πρόβλημα, ο Leclerc έκανε μόλις ένα λάθος: στην εκκίνηση, «έφυγε» χειρότερα από τον Vettel (αποτέλεσμα της χαμηλής θερμοκρασίας στα ελαστικά του). Από εκείνο το σημείο και μετά, κάθε γύρος του ήταν αυτός που έπρεπε, στον ρυθμό που έπρεπε, και τα προσπεράσματα επί του Bottas και του Vettel - αμφότερα καίριας σημασίας - αποτέλεσαν επιστέγασμα της ταχύτητας που επέδειξε ο 21χρονος σε εκείνους τους πρώτους έξι γύρους.

Όταν ο ένας εκ των έξι κυλίνδρων του κινητήρα αστόχησε, ζητούμενο ήταν ο τερματισμός. Ένα εξαιρετικό τριήμερο, που χαρακτηρίστηκε από σταθερότητα, ταχύτητα και ωριμότητα μέσα στην πίστα, διαλύθηκε μπροστά σε ένα απρόσμενο πρόβλημα, για το οποίο όπως τόνισαν και στη Scuderia, δεν υπήρχε καμία προειδοποίηση.

Αυτό το θέμα μπορεί να προκύψει από ζήτημα ψύξης του κινητήρα, κάτι που φάνηκε να ταλαιπωρεί τη Scuderia και στη Μελβούρνη. Φυσικά, ούτε ο επικεφαλής αυτής, Mattia Binotto, ούτε ο Vettel το παραδέχτηκαν, και όλα μένουν στη σπέκουλα. Ωστόσο, αν κάτι τέτοιο ισχύει, οι Ιταλοί καλούνται να ξεπεράσουν ένα εμπόδιο που δεν είχαν μέχρι και πέρυσι.

Το πιθανότερο, βέβαια, είναι να πρόκειται για μεμονωμένο συμβάν, για κάτι που μπορεί να λυθεί άμεσα, όταν ο κινητήρας επιστραφεί στο Μαρανέλο για περαιτέρω ελέγχους. Άλλωστε, προτίθενται να τον χρησιμοποιήσουν και στην Κίνα, εφόσον είναι λειτουργικός.

Αυτό που μπορεί να πάρει ο Leclerc από το Σακχίρ είναι το πρώτο του βάθρο και την πρώτη του πραγματικά σπουδαία εμφάνιση. Μόλις στον δεύτερο αγώνα του με μεγάλη ομάδα, μία ομάδα που έχει τη φήμη να «λυγίζει» το ηθικό ακόμα και των καταξιωμένων, ο νεαρός έδειξε να είναι ένας οδηγός από ατόφιο ατσάλι, με ψυχολογία νικητή και ωριμότητα… πρωταθλητή.

Δε χάνει η Mercedes (;)

Η Mercedes απέδειξε για ακόμα μία φορά πως, ακόμα κι όταν δεν έχει το καλύτερο μονοθέσιο, διαθέτει την καλύτερη ομάδα ανθρώπων, που μπορεί μία κακή Παρασκευή να τη μετατρέψει σε αξιοπρεπή Κυριακή.

Ακόμα και χωρίς το πρόβλημα του Leclerc, ο Lewis Hamilton θα έπαιρνε μία 2η θέση που δεν δικαιολογείται από την απόδοση του μονοθέσιου, αλλά από προσωπική προσπάθεια. Το γυρολόγιό του, ακόμα και όταν είχε τη μαλακή γόμα και έχανε έδαφος από τον Vettel, μπόρεσε να διατηρηθεί κοντά του και να κρατήσει τις ελπίδες του ζωντανές, για το τελευταίο stint.

Εκεί, με τη μέση γόμα, η W10 «ζωντάνεψε» και ο Βρετανός πέρασε τον αντίπαλό του, οδηγώντας τον σε τετακέ.

Έπειτα, εκμεταλλεύτηκε την ατυχία του πρωτοπόρου, πέρασε, έδωσε τα εύσημα στον οδηγό που θα έπρεπε να κερδίσει αξιωματικά, και έκλεισε ένα μέτριο τριήμερο για την ομάδα του με 1-2 τερματισμό.

Spinning around

Για 11η φορά από τις αρχές του 2017, ο Sebastian Vettel κάνει ένα προσωπικό λάθος, όταν οι απαιτήσεις είναι υψηλές και οι προσδοκίες μεγάλες. Σε ένα φαινομενικά απλό προσπέρασμα του Hamilton στον 39ο γύρο, ο Γερμανός απλώς έφερε τετακέ.

Δεν μοιάζει να έχει βρει ακόμα τον καλό του εαυτό μετά το καταστροφικό συμβάν στο Hockenheimring πέρυσι, και η ήττα από τον Leclerc τόσο το Σάββατο, όσο και την Κυριακή, σίγουρα δε βοήθησε στην ψυχολογία του.

Αυτό που κάνει ακόμα χειρότερο το λάθος του είναι πως, χωρίς αυτό, θα μπορούσε να πάρει τη νίκη που έχασε ο Leclerc, ή έστω, να είναι αυτός 2ος, και όχι ο Bottas.

Ουσιαστικά, στέρησε από τη Ferrari υπερπολύτιμους βαθμούς στη μάχη της για το πρωτάθλημα κατασκευαστών, επιτρέποντας στη Mercedes να πάρει το μάξιμουμ, τη στιγμή που δεν το άξιζε.

Κάπως έτσι, ξεκινά και η συζήτηση για το αν και κατά πόσο θα έπρεπε το Μαρανέλο να δίνει προτεραιότητα στον Vettel. Σίγουρα, το γεγονός πως έδωσε τον πρώτο λόγο στον Leclerc στη στρατηγική δείχνει πως η αντιμετώπιση της ομάδας απέναντι στους οδηγούς της θα αλλάζει από αγώνα σε αγώνα, ανάλογα με το πώς αυτός εξελίσσεται, όμως το ότι ζήτησαν από τον Μονεγάσκο να μείνει πίσω από τον Vettel ενώ ήταν σαφώς ταχύτερός του στις αρχές του αγώνα, μαρτυρά την ιδιοσυγκρασία τους και το σκεπτικό τους. Ευτυχώς για τον ίδιο, ο ρυθμός του τού επέτρεψε να περάσει, παρά τις εντολές της ομάδας.

Ίσως αυτό το ζήτημα να είναι μεγαλύτερης βαρύτητας από την απόδοση του μονοθεσίου.

Lando Norris, όπως Chuck Norris

Μέσα σε όλα όσα συνέβησαν στις πρώτες θέσεις, πέρασε σχεδόν απαρατήρητος ο εξαιρετικός αγώνας του Lando Norris.

Με τη McLaren να είναι ένα αληθινά ανταγωνιστικό και σταθερό μονοθέσιο, ο Βρετανός rookieμπήκε στο Q3 το Σάββατο, αλλά στην αρχή του αγώνα, έπεσε εκτός δεκάδας.

Από εκεί κι έπειτα, δεν κοίταξε πίσω. Με εξαιρετική στρατηγική, που τον είδε να βγάζει 33 γύρους με χρησιμοποιημένη μαλακή γόμα στο τέλος, μπόρεσε να ανέβει 8ος και, επωφελούμενος της διπλής εγκατάλειψης των Renault, κατετάγη 6ος – το καλύτερο αποτέλεσμα της McLaren από το περυσινό GP Αυστραλίας.

Συνολικά, στο Μπαχρέιν το σκηνικό διέφερε σημαντικά σε σχέση με την πρεμιέρα του πρωταθλήματος – όλα ήταν πιο κοντά σε αυτά που είδαμε στις χειμερινές δοκιμές. Πλέον, σε δύο εβδομάδες, η Σαγκάη καλείται να επιβεβαιώσει ποια από τις δύο εικόνες ισχύει._Δ.Μ.

Περισσότερες φωτογραφίες:
Ετικέτες: