top icon
Formula 1

GP Ολλανδίας: Κυρίαρχη επικράτηση του Verstappen

Σε μια καυτή ατμόσφαιρα που δημιούργησαν οι 70.000 Ολλανδοί που βρίσκονταν στο Zandvoort, ο Max Verstappen είχε τη δυνατότητα να τους δώσει αυτό για το οποίο είχαν έρθει, δηλαδή τη νίκη επί του Lewis Hamilton.

Η Red Bull είχε το ταχύτερο μονοθέσιο την Κυριακή στο GP Ολλανδίας. Οτιδήποτε και αν προσπάθησε η Mercedes, διαχωρίζοντας τη στρατηγική των δύο οδηγών της, ο Lewis Hamilton δεν είχε τη δυνατότητα να απειλήσει τον Verstappen στο Zandvoort.

Ο Verstappen κατέκτησε την 7η προσωπική του φετινή νίκη και την 17η της καριέρας του, τις περισσότερες από οποιονδήποτε οδηγό που δεν έχει κατακτήσει Πρωτάθλημα, προσπερνώντας τον Stirling Moss και επιστρέφοντας στην πρώτη θέση της βαθμολογίας.

O Verstappen είχε τη δυνατότητα να διατηρήσει την πρωτοπορία στην εκκίνηση και να αναπτύξει αρκετά μεγάλη διαφορά για να μην έχει DRS στη διάθεσή του ο Hamilton μετά το δεύτερο γύρο, που επιτρέπεται η λειτουργία του.

Με τις συνεχείς στροφές και πολύ σύντομες ευθείες, το Zandvoort ευνοούσε τη σχεδιαστική φιλοσοφία της Red Bull. Όπως σχολίασε ο Hamilton, πίεζε καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα, χωρίς να σκέφτεται τη συντήρηση ελαστικών.

Πιθανότατα να μη συνέβαινε ακριβώς το ίδιο και με τον Verstappen, ο οποίος είχε τη δυνατότητα, όποτε αύξανε το ρυθμό του o Hamilton, είχε τη δυνατότητα να απαντήσει. Ο Ολλανδός διατηρούσε τη διαφορά σταθερά στα 3,5 δλ. Περίπου.

Ο Hamilton πραγματοποίησε την πρώτη του επίσκεψη στα pits στον 20ό γύρο (η οποία ήταν χρονοβόρα, καθώς υπήρξε δυσκολία στην αφαίρεση του εμπρός δεξιού τροχού), για να περάσει από τη μαλακή στη μέση γόμα και η Red Bull απάντησε άμεσα, καλώντας τον Verstappen στον αμέσως επόμενο γύρο. Η αυστριακή ομάδα είχε ξεκάθαρο αντίπαλο και αυτός ήταν ο Hamilton. Συνεπώς, η Red Bull δεν είχε πρόβλημα να παραχωρήσει την πρωτοπορία στον Bottas.

Το σχέδιο της Mercedes ήταν να καθυστερήσει τον Verstappen, χρησιμοποιώντας τον Bottas ως εμπόδιο, για να επιτρέψει στον Hamilton να πλησιάσει και να επιτεθεί στη Red Bull.

O Bottas είχε προστατεύσει τα ελαστικά του στους 20 πρώτους γύρους, και ανέλαβε την πρωτοπορία του αγώνα με προβάδισμα 10,8 δλ. επί του Verstappen. Ο Ολλανδός όμως μέσα σε μόλις 9 γύρους είχε «κολλήσει» στο κιβώτιο της Mercedes.

Ο Φινλανδός έκανε ένα λάθος στην ακολουθία στροφών 11 και 12, γεγονός που επέτρεψε στον Verstappen να ακολουθήσει από πολύ κοντά την Mercedes στις δύο τελευταίες στροφές και να ολοκληρώσει το προσπέρασμα πριν την ολοκλήρωση του 30ού γύρου. Μέχρι εκείνη τη στιγμή, ο Hamilton είχε καταφέρει να πλησιάσει στο δευτερόλεπτο τον Verstappen.

O Bottas άφησε άμεσα και τον Hamilton να περάσει, για να συνεχίσει να καταδιώκει τον Verstappen. Ωστόσο ο Βρετανός είχε τη δυνατότητα να διατηρήσει τη διαφορά από τον πρωτοπόρο κάτω από τα 2 δλ. για μόλις 6 γύρους, καθώς ο ακάθαρτος αέρας που άφηνε πίσω της η Red Bull επηρέαζε την αεροδυναμική απόδοση της Mercedes, φθείροντας τα ελαστικά του.

Η Mercedes αποφάσισε να καλέσει τον Hamilton για το δεύτερο pit stop του στον 39ο γύρο. Γνωρίζοντας ότι οι οδηγοί της διαθέτουν δύο σετ μέσης γόμας και ο Verstappen μονάχα ένα, η γερμανική ομάδα προσπάθησε να ωθήσει τον Ολλανδό να κάνει ένα μεγάλο stint χρησιμοποιώντας τη μαλακή γόμα.

Ωστόσο, η Mercedes έβγαλε τον Hamilton πίσω από μια τριάδα πιο αργών συνδυασμών, γεγονός που κόστισε λίγο χρόνο στον Βρετανό.

Η Mercedes υπέθεσε ότι η Red Bull θα απέφευγε να χρησιμοποιήσει τη σκληρή γόμα, η οποία την Παρασκευή είχε δείξει αργή, αφού δεν παρείχε επαρκή πρόσφυση. Ο Verstappen μάλιστα ρώτησε τον αρχιμηχανικό του, Gianpiero Lambiase, αν η σκληρή γόμα θα είναι η σωστή επιλογή και η απάντηση του Ιταλού ήταν ότι έδειχναν να λειτουργούν σωστά στις Ferrari, που τις χρησιμοποιούσαν έπειτα από το μοναδικό pit stop που πραγματοποίησαν.

Ο Verstappen είχε τη δυνατότητα να διατηρήσει τη διαφορά από τον Hamilton σταθερά επάνω από τα τρία δευτερόλεπτα στους 12 γύρους έπειτα από το pit stop του. Ωστόσο, ο Hamilton επιτέθηκε στον 52ο γύρο και μείωσε στα 1,2 δλ.

Καθώς βρισκόταν αρκετά κοντά στη Red Bull, ο αρχιμηχανικός του Βρετανού, Peter Bonnington, συνέστησε στον Hamilton να κόψει ρυθμό και να κοιτάξει να προστατεύσει τα ελαστικά του για να διαρκέσουν μέχρι το τέλος.

Ωστόσο, ο Hamilton αρνήθηκε, επιλέγοντας να πιέσει όσο μπορεί τον Verstappen. Στον 59ο γύρο, τα ελαστικά του Hamilton άρχισαν να χάνουν απόδοση και η διαφορά μεταξύ τους ξεπέρασε και πάλι τα 2 δλ.

Αυτό ήταν και το τέλος της προσπάθειας του Hamilton να απειλήσει τον Verstappen. Για να διασφαλίσει η Mercedes τη 2η θέση του Hamilton, κάλεσε τον Bottas στα pits με επίφαση το γεγονός ότι τα ελαστικά του είχαν αρχίσει να δημιουργούν έντονους κραδασμούς στο μονοθέσιο.

Στη συνέχεια, το pit wall της Mercedes διέταξε τον Bottas να μην πάει για τον ταχύτερο γύρο. Μάλιστα, χρειάστηκε να παρέμβει και ο επικεφαλής στρατηγικής της ομάδας, James Vowles. Παρόλα αυτά, o Bottas «έκλεψε» τον ταχύτερο γύρο από τον Hamilton και μαζί του τον επιπλέον βαθμό που δίνει.

Εντούτοις, ο Hamilton είχε τη δυνατότητα να πάρει πίσω το βαθμό αυτό, σημειώνοντας τον ταχύτερο γύρο στο τελευταίο πέρασμα, παίρνοντας την καρό σημαία. Με αυτό τον τρόπο ελαχιστοποίησε τη βαθμολογική διαφορά μεταξύ τους στους 3 βαθμούς.

Ο Bottas ανέβηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου έπειτα από έναν αγώνα που δεν είχε πολύ δράση για τον ίδιο.

Εκπληκτικό αγώνα έκανε ο Pierre Gasly, ο οποίος κατάφερε να διατηρήσει την 4η θέση στην οποία είχε καταταγεί εχθές, παρά την πίεση του Charles Leclerc. Η AlphaTauri είχε το ρυθμό αγώνα να διατηρήσει πίσω τη Ferrari, παρά το γεγονός ότι ο Γαλλος χρησιμοποίησε τη μέση γόμα για σχεδόν 2/3 του αγώνα.

Ο Gasly πραγματοποίησε και ένα εκπληκτικό προσπέρασμα επί του Fernando Alonso από την εξωτερική στην Tarzan, καθώς ο Ισπανός είχε προεκτείνει (όπως και οι Ferrari) το πρώτο του stint.

Ο Leclerc από την πλευρά του δήλωσε ότι ήταν ταχύτερος από τον Gasly, αλλά δεν είχε τη δυνατότητα να πλησιάσει την AlphaTauri, λόγω του ακάθαρτου αέρα που άφηνε πίσω της. Ο Μονεγάσκος ανέφερε ότι ήταν πιο εύκολη για τον ίδιο η διαχείριση της μαλακής γόμας για 34 γύρους, παρά αυτή της σκληρής για 38.

Ο έτερος οδηγός της Ferrari, Carlos Sainz, αντιμετώπισε μεγάλα προβλήματα με τη σκληρή γόμα, με την οποία ανέφερε ότι γλιστρούσε συνεχώς, χωρίς να έχει πρόσφυση, με αποτέλεσμα να τα φθείρει τα ελαστικά του πολύ γρήγορα.

O διευθυντής της Ferrari, Mattia Binotto, ήταν ευχαριστημένος από τη σημερινό αγώνα, καθώς δήλωσε ότι η Scuderia θα μπορούσε να είχε ρισκάρει μια επανάληψη της εικόνας που επέδειξε στη Γαλλία, δεδομένης της φύσης του Zandvoort, με τα φορτία που ασκούνται στα ελαστικά στις γρήγορες και μέσης ταχύτητας στροφές να είναι παρόμοια με αυτά του Paul Ricard.

Βέβαια, σήμερα οι θερμοκρασίες ήταν πολύ χαμηλότερες. Με το σημερινό αποτέλεσμα, η Ferrari απέκτησε ένα προβάδισμα 11,5 βαθμών επί της McLaren, στη μάχη για την 3η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Τα προβλήματα του Sainz επέτρεψαν στον Alonso να «κλέψει» την 6η θέση από το συμπατριώτη του μόλις στον προτελευταίο γύρο. Ο team mate του Ισπανού, Esteban Ocon, τον είχε ωθήσει στο γρασίδι, πριν ο Alonso κάνει την εκπληκτική του κίνηση από την εξωτερική στη στροφή 3, για να κερδίσει δύο θέσεις και να ανέβει από την 9η στην 7η και να ανέβει στην 6η στον προτελευταίο γύρο.

Αφότου εκκίνησε από το pit lane, ο Sergio Perez βρέθηκε ακριβώς πίσω από τον Sainz, στην 8η θέση. Ο Μεξικανός πραγματοποίησε τα περισσότερα προσπεράσματα σήμερα, ωστόσο είχε στα χέρια του το καλύτερο μονοθέσιο για να το κάνει.

Πάραυτα, είχε δυσκολία να προσπεράσει τον Mazepin στους πρώτους γύρους και στην προσπάθειά του, τραυμάτισε το σετ ελαστικών σκληρής γόμας με το οποίο είχε εκκινήσει. Συνεπώς, η Red Bull τον κάλεσε στα pits στον 8ο γύρο για να τοποθετήσει το μοναδικό σετ μέσης γόμας που διέθετε.

Ο Perez ολοκλήρωσε τον αγώνα χρησιμοποιώντας τη μαλακή γόμα και κατάφερε να προσπεράσει τον Ocon για την 8η θέση μόλις τρεις γύρους πριν την καρό σημαία. Ο Γάλλος είχε ακολουθήσει στρατηγική ενός pit stop έχοντας εκκινήσει με τη μαλακή και ολοκληρώνοντας τον αγώνα με τη μέση γόμα.

Τον τελευταίο βαθμό πήρε ο Lando Norris, ο οποίος είχε μια σύγκρουση με τον Perez στην Tarzan, υπερασπιζόμενος τη θέση του υπερβολικά σθεναρά. Πίσω από τον Βρετανό τερμάτισε Daniel Ricciardo, σε ένα Σαββατοκύριακο που δεν αποδείχθηκε καλό για την McLaren.

Μάλιστα, ο Ricciardo παραλίγο να μην εκκινήσει, καθώς είχε πρόβλημα να επιλέξει πρώτη σχέση στο κιβώτιο και κουνούσε τα χέρια του προς τον αλυτάρχη του αγώνα, για να αναβάλλει την εκκίνηση. Εντέλει, με φρενήρεις χειρισμούς στο τιμόνι κατάφερε να λύσει το πρόβλημα και να ξεκινήσει.

Πίσω από τις McLaren, τερμάτισαν, συμμετρικά, οι Aston Martin (με τον Stroll να έχει πραγματοποιήσει ένα σθεναρό κλείσιμο στον Vettel), οι δύο Alfa Romeo, οι δύο Williams και η εναπομείνουσα Haas του Mick Schumacher._Φ.Λ.

Στρατηγικές αγώνα.


Βαθμολογία Πρωταθλήματος Οδηγών.


Βαθμολογία Πρωταθλήματος Κατασκευαστών.

Ποιο αυτοκίνητο πιστεύετε ότι θα κερδίσει τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς»;

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ