top icon
Αγώνες

GP Ουγγαρίας: Η τύχη χαμογελάει στον Rosberg

H διαδικασία κατατακτήριων δοκιμών… μακράς διαρκείας έληξε με κάπως άδοξο τρόπο. O Lewis Hamilton βρήκε κίτρινες σημαίες μπροστά του στον τελικό του γύρο και δεν είχε τη δυνατότητα να υπερασπιστεί την pole position που κατείχε μέχρι εκείνη τη στιγμή. Έχοντας φτάσει στο σημείο αργότερα, ο Nico Rosberg είχε την ευκαιρία να εκμεταλλευτεί την κατάσταση, έχοντας φροντίσει να αφήσει αρκετά το πόδι του από το γκάζι, για να αρπάξει την pole position την τελευταία στιγμή. 

Επρόκειτο για μια επεισοδιακή διαδικασία, καθώς το ξεκίνημα του Q1 αναβλήθηκε 20 λεπτά λόγω της βροχής και στη συνέχεια διακόπηκε τέσσερις φορές από κόκκινες σημαίες, για να τελειώσει 75(!) λεπτά έπειτα από την προγραμματισμένη αρχή του. Η διεύθυνση αγώνα διέκοψε το πρώτο σκέλος έπειτα από μόλις 5 λεπτά, λόγω περιορισμένης ορατότητας και εντεταμένης βροχόπτωσης. Στη συνέχεια, είδαμε ένα μπαράζ ατυχημάτων από τους Marcus Ericsson, Felipe Massa και Rio Haryanto. Στο μέσο του Q1 οι οδηγοί άρχισαν να περνάνε από τα ελαστικά βροχής στα ενδιάμεσα και στο μέσο του Q2 στα σλικ.

Έπειτα από τα πολλαπλά ατυχήματα του Q1, το Q2 ήταν επίσης εντυπωσιακό, με τους χρόνους να πέφτουν συνεχώς. Ο Kimi Raikkonen ήταν επικεφαλής 1 λεπτό πριν τη λήξη της διαδικασίας και εντέλει βρέθηκε στην 14η θέση! Ο Hamilton, έχοντας μπλοκάρει τα φρένα του στην πρώτη στροφή στην τελευταία του προσπάθεια στο δεύτερο σκέλος, συνέχισε να πιέζει και καταφέρε να προαχθεί στο Q3 για μόλις 1/10 του δλ, όντας 10ος.

Μέχρι τις τελικές προσπάθειες στο Q3, οι χρόνοι είχαν πέσει στα κανονικά επίπεδα, ωστόσο, εκτός αγωνιστικής γραμμής υπήρχαν ακόμη βρεγμένα κομμάτια. Ένα από αυτά αιφνιδίασε τον Fernando Alonso στα τελευταία δευτερόλεπτα της διαδικασίας, στην 9η στροφή και η McLaren του Ισπανού διέγραψε τετ-α-κέ και παρέμεινε ακινητοποιημένη στο kerb της εξωτερικής της στροφής. Ο Hamilton είχε σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη προσπάθεια στο Q3, όντας σχεδόν 0,4 δλ. ταχύτερος από τον Rosberg. O Γερμανός βελτίωσε την επίδοσή του κάνοντας και δεύτερο γρήγορο γύρο με το πρώτο σετ ελαστικών, μειώνοντας στο 1/10 του δλ. Στην τελική του προσπάθεια, ο Hamilton είχε βελτιώσει 0,4 δλ. την προηγούμενη επίδοσή του στον πρώτο τομέα της πίστας, ωστόσο στη συνέχεια, βρήκε μπροστά του την ακινητοποιημένη McLaren του Alonso και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την προσπάθεια. Ο Rosberg βρισκόταν αρκετά μονοθέσια πιο πίσω και όταν έφτασε στην 8η στροφή, ο Alonso είχε απομακρυνθεί από το επικίνδυνο σημείο. Οι διπλές κίτρινες σημαίες συνέχιζαν να ανεμίζουν και ο Rosberg διένυσε ουσιαστικά την 8η στροφή χωρίς γκάζι. Ο Γερμανός πιστεύει ότι αυτό θα είναι αρκετό για να μην υπάρξει αμφισβήτηση της pole του από τους αγωνοδίκες, παρά το γεγονός ότι ο χρόνος του στο μεσαίο τομέα της πίστας ήταν ο ταχύτερος της διαδικασίας των κατατακτήριων δοκιμών.

Από τους χαμένους της κίτρινης σημαίας που προκάλεσε ο Alonso ήταν ο Daniel Ricciardo, που επίσης αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την τελική του προσπάθεια στο Q3. Παρ’ ότι η Red Bull κατέλαβε τη δεύτερη σειρά εκκίνησης, ο Αυστραλός πιστεύει ότι θα μπορούσε να έχει κάνει κάτι καλύτερο, καθώς στην τελική του προσπάθεια είχε βελτιώσει κατά 0,35 δλ. την -ήδη πολύ καλή- επίδοσή του από την πρώτη προσπάθεια, που τελικά του χάρισε την 3η θέση. Μάλιστα, σε εκείνο το γύρο είχε κάνει ένα θεαματικό σώσιμο στα στάσιμα νερά της τελευταίας στροφής. Ο Max Verstappen θα εκκινήσει ακριβώς πίσω από τον team mate του, ωστόσο ο Ολλανδός έχασε την ευκαιρία να γράψει έναν τελικό χρόνο, όταν στην προσπάθειά του να διατηρήσει επαρκή απόσταση από τις προπορευόμενες Williams, δεν πρόλαβε να περάσει τη γραμμή εκκίνησης/τερματισμού εντός του επιτρεπόμενου χρονικού πλαισίου για μόλις 0,8 δλ.

Απογοητευτική ημέρα ήταν η σημερινή για την Ferrari, με τον Sebastian Vettel να κατατάσσεται 5ος και τον Raikkonen 14o. O Γερμανός ισχυρίζεται ότι θα μπορούσε να έχει ανέβει στην 3η θέση, αν δεν τον είχε εμποδίσει ο Jenson Button στον τελική του προσπάθεια. Ο Vettel, όπως και ο Rosberg, πέρασε τις κίτρινες σημαίες του Alonso, αλλά συνέχισε την προσπάθειά του, βρίσκοντας παντού στο διάβα του μονοθέσια που κινούνταν αργά, έχοντας εγκαταλείψει το δικό τους γρήγορο γύρο. Ο Vettel δήλωσε ότι ο Button «κοιμόταν» στη 12η στροφή, αναγκάζοντας τον οδηγό της Ferrari να εγκαταλείψει την προσπάθειά του. Εξαιρετικά απογοητευτική η επίδοση του Raikkonen, ο οποίος ξεκίνησε με αργό ρυθμό τις τελευταίες του προσπάθειες στο Q2. Όταν ο Φινλανδός ολοκλήρωσε τον τελικό του γύρο, οι υπόλοιποι οδηγοί τον ξεκινούσαν. Δεδομένης της τάχιστης βελτίωσης των συνθηκών της πίστας, το γεγονός αυτό ήταν καθοριστικό για την ημέρα του Raikkonen.

Ο Carlos Sainz πραγματοποίησε μια εντυπωσιακή εμφάνιση σήμερα, εξασφαλίζοντας -με λίγο παραπάνω ρίσκο, όπως ο ίδιος ανέφερε- την 6η θέση εκκίνησης στον αυριανό αγώνα. Σε αντίθεση με τη Ferrari, η McLaren είχε μια πολύ καλή ημέρα. Παρά το τετ-α-κέ του Alonso και το συμβάν μεταξύ Button και Vettel, η βρετανική ομάδα «κλείδωσε» την 4η σειρά εκκίνησης. Οι Nico Hulkenberg και Valtteri Bottas συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα, ενώ ο Romain Grosjean θα είναι από την 11η θέση ο πρώτος εξ αυτών που θα έχουν ελεύθερη επιλογή ελαστικών στην εκκίνηση._Φ.Λ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ