Αγώνες Formula 1

GP Σιγκαπούρης: Στο μικροσκόπιο

Μία νίκη-μισό πρωτάθλημα, ένα σημαντικό λάθος από τη Ferrari και η ανηλεής μάχη του midfield. Βάζουμε το Grand Prix Σιγκαπούρης «στο μικροσκόπιο».

Ο αγώνας στη Marina Bay ήταν ‘doordie’ για τον Sebastian Vettel. Η νίκη ήταν μονόδρομος για τον Γερμανό, αν ήθελε να μπει ξανά στη μάχη του τίτλου με δυναμισμό. Κι όμως, ο Lewis Hamilton έδειξε τη «δίψα» που θα έπρεπε να έχει ο οδηγός της Ferrari, και πήρε μία πολύ σημαντική νίκη για τη συνέχεια του πρωταθλήματος, βάζοντας ακόμα πιο γερές βάσεις για τον 5ο τίτλο του.

Η διαφορά των 40 βαθμών που τον χωρίζει από τον Vettel, με έξι αγώνες να απομένουν, είναι αρκετή για να πει κανείς πως τα πράγματα δύσκολα μπορούν να αλλάξουν. Εννοείται πως τίποτα δεν έχει κριθεί, και πως χρόνος για να μεταστραφεί η κατάσταση υπάρχει, αλλά θα χρειαστεί μία πραγματική υπέρβαση από την πλευρά του για να καταφέρει κάτι τέτοιο.

O Hamilton, όμως, βρίσκεται σε εξαιρετική κατάσταση. Η εκπληκτική pole το Σάββατο ήταν ενδεικτικό της φόρμας στην οποία είναι ο Βρετανός, ειδικά μετά τη νίκη στη Μόντσα. Η Mercedes έφτασε στη Σιγκαπούρη με την προοπτική να υστερεί ακόμα και της Red Bullσε δυναμική, αφού παραδοσιακά δεν μπορεί να δείξει ανταγωνιστική στον εν λόγω αγώνα. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν επιβεβαιώθηκε το Σάββατο, και την Κυριακή, οι 25 βαθμοί πήγαν στον πρωτοπόρο της κατάταξης, που δε δυσκολεύτηκε σε καμία στιγμή να διατηρήσει τη θέση τους.

Το λάθος της Ferrari κοστίζει (ξανά)

Η Ferrari είχε τον ρυθμό για να κερδίσει τον αγώνα. Δεν είναι προφανές και πολλοί θα πουν ότι είναι «ευσεβής πόθος», αλλά είναι πραγματικότητα. Αυτό φάνηκε τόσο στις δοκιμές της Παρασκευής, όσο και στον αγώνα. Στο πρώτο stint, ο Vettel είχε παρόμοιο ρυθμό με εκείνον του Hamilton, μέχρι 2 γύρους πριν το δικό του pits top, την ώρα που ο Raikkonen είχε σταθερά καλό γυρολόγιο με τη μαλακή γόμα στο δικό του δεύτερο stint.

Ωστόσο, στο pit wall της Scuderia, θεώρησαν σωστό να καλέσουν τον Vettel στα pits στον 17ο γύρο, για την ultra soft γόμα, περιμένοντας αυτή να αντέξει για 44 ακόμα γύρους, ως τον τερματισμό. Αυτό ήταν πρακτικά αδύνατον, αν ο Γερμανός ήθελε να πιέσει για να περάσει τον Hamilton. Τελικά, έχασε και τη δεύτερη θέση που είχε κερδίσει στην εκκίνηση από τον Verstappen, και δεν μπορούσε να δώσει μάχη, γιατί σε αυτήν την περίπτωση, τα ελαστικά του δεν θα άντεχαν ως το τέλος, και θα χρειαζόταν ακόμα ένα pit stop, που θα τον έριχνε κι άλλο στην κατάταξη.

Αν είχαν επιλέξει τη μαλακή γόμα, η έκβαση του αγώνα θα μπορούσε να είναι πολύ διαφορετική και ο Vettel θα ήταν σε θέση να πιέσει για μεγαλύτερο διάστημα, χωρίς να σκέφτεται τόσο τη φθορά. Πρακτικά, σε έναν αγώνα που όλα έπρεπε να γίνουν σωστά, η στρατηγική, που τόσο καλά έχει κυλήσει φέτος για την ιταλική ομάδα, ήταν το τρωτό σημείο της.

Μετά από αρκετούς αγώνες, το midfield ήταν τα πλείστα ανταγωνιστικό. Η κλειστή χάραξη της Σιγκαπούρης βοήθησε σε αυτό, με τις διαφορές να είναι μικρές ανάμεσα στις θέσεις 8-15. Μόνη εξαίρεση ο Fernando Alonso, που έκανε μία πολύ καλή εκκίνηση από την 11η θέση και ανέβηκε 7ος, μένοντας εκεί, και ανοίγοντας τη διαφορά του από τους διώκτες του.

Ωστόσο, η μάχη για τη δεκάδα μαινόταν μέχρι και λίγο πριν το τέλος του αγώνα, με τον Charles Leclerc ν  κάνει ένα σημαντικό προσπέρασμα επί του Pierre Gasly, πριν το pit stop του Γάλλου, ενώ μετά με την στρατηγική που επέλεξε η Sauber (πρώτο στιντ 38 γύρων με την ultra soft, και μετά 23 γύροι με την hypersoft), ο Μονεγάσκος μπόρεσε να αναρριχηθεί στην 9η θέση.

Πίσω, εκτός δεκάδας, δεν έλειψαν και οι επαφές, όπως εκείνη η αψυχολόγητη κίνηση του Sergio Perez προς τον Sergey Sirotkin.

Σε έναν αγώνα που είχε ελάχιστο ενδιαφέρον, ο Hamilton πήρε το μέγιστο, και πλέον κατευθύνεται στο Ρωσικό GP (28-30 Σεπτεμβρίου) με μία διαφορά ασφαλείας._Δ.Μ.

Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Τουρκίας;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου