Αγώνες Formula 1

GP Τοσκάνης: Στην επέτειο των 1000 Grand Prix της Ferrari

Το Mugello δεν έχει φιλοξενήσει ποτέ ξανά αγώνα Formula 1 στην ιστορία του, και θα το κάνει για πρώτη φορά ως ο τόπος που η Scuderia Ferrari θα συμπληρώσει 1000 Grand Prix στο κορυφαίο μηχανοκίνητο πρωτάθλημα.

Στο Σαν Πιέρο, στην βόρεια Ιταλία, σε ένα κομμάτι υπαίθρου με φυσικές υψομετρικές διαφορές, ξεπροβάλλει μία πίστα που ελάχιστοι, ειδεμή κανείς, οδηγοί στον κόσμο δεν αγαπούν για αυτό που είναι: κλασική διαδρομή.

Το Autodromo Internazionale del Mugello κατασκευάστηκε το 1974. Επί μία πεντηκονταετία, όμως, από το 1920, οι αγώνες γίνονταν στους δημόσιους δρόμους της περιοχής, που έφταναν ακόμα και τα 66 χιλιόμετρα σε μήκος. Μετά από ένα τραγικό δυστύχημα το 1970, που είδε ένα βρέφος 7 μηνών να χάνει τη ζωή του, επήλθε το κλείσιμο της διαδρομής και την αρχή του σχεδιασμού μίας μόνιμης πίστας.

Έτσι το 1974 ανοίγει το σιρκουί, σε μία τοποθεσία 5 χλμ. μακριά από το βορειότερο σημείο της παλιάς χάραξης. Έγινε αγαπημένος προορισμός αρκετών κατηγοριών αυτοκινήτων, αλλά και μοτοσυκλετών, με το κορυφαίο πρωτάθλημα δίτροχων να επισκέπτεται για πρώτη φορά την Τοσκάνη το 1976. Έκτοτε, έγινε αγαπημένη πίστα για τους ήρωες των 500cc και του MotoGP αργότερα. Φέτος ήταν η πρώτη φορά που δεν έγινε ο αγώνας στο Mugello, λόγω του κορωνοϊού.

Η Formula 1 δεν έχει ιστορία στο συγκεκριμένο μέρος. Φυσικά, η πίστα ανήκει στη Ferrari, και στις αρχές του αιώνα, όταν οι αλόγιστες δοκιμές ήταν η νόρμα, οι Schumacher, Barichello, Burti και Badoer «κατηφόριζαν» συχνά για να ρυθμίσουν στο τέλειο τα κόκκινα μονοθέσια. Τελευταία φορά που η πίστα είδε μονοθέσιο F1 ήταν το 2012, σε επίσημο τεστ μεσούσης της σεζόν, παρουσία όλων των ομάδων.

Στα τεχνικά της χαρακτηριστικά, η διαδρομή έχει μήκος 5,245 χλμ., και 14 στροφές, που κυμαίνονται από αργές φουρκέτες και σικέιν, μέχρι ταχύτατες, ανηφορικές, σχεδόν τέρμα γκάζι καμπές, που δοκιμάζουν τα όρια τόσο των οχημάτων, όσο και των οδηγών.

F1 - Mugello

Η μεγάλη ευθεία εκκίνησης/τερματισμού είναι και η μοναδική ευκαιρία των οδηγών να… ξεκουράσουν τους αυχένες τους, αφού μετά το σχετικά αργό πρώτο sector, ακολουθεί το δεύτερο με τις υψομετρικές εναλλαγές σε παρατεταμένες στροφές, και το τρίτο μέρος που είναι ένα start-stop τεστ για τα φρένα και την σταθερότητα του αμαξώματος.

Σε μία τέτοια χάραξη, το προσπέρασμα μοιάζει δύσκολο, ακόμα και με τη μεγάλη ευθεία και τα δυνατά φρένα για τη San Donato.

Υπό αυτό το πρίσμα, το φαβορί μοιάζει η Mercedes, αλλά και πού δεν είναι φαβορί φέτος τα «μαύρα βέλη»; Μπορεί να προέρχονται από έναν αγώνα που τίποτα δεν τους πήγε καλά, όμως συνήθως βγαίνουν από τέτοια αποτελέσματα με το μαχαίρι στα δόντια, και θέτουν σοβαρή υποψηφιότητα για τη νίκη.

Η μάχη του midfield έχει ανάψει για τα καλά, με τις McLaren (98 β.), Racing Point (82 β.), Renault (71 β.) και Ferrari (61 β.) κοντά, κι από πίσω η AlphaTauri, που με τη νίκη του Gasly έκανε ένα άλμα στη βαθμολογία, αν κι ακόμα 7η.

Αυτός θα είναι κι ο πρώτος φετινός αγώνας παρουσία κοινού, με τους διοργανωτές να ανοίγουν τις πύλες της πίστας για 3000 θεατές.

Σε ό,τι αφορά τα ελαστικά, η Pirelli επέλεξε τη C1, C2 και C3 γόμα για τον αγώνα, με τον επικεφαλής αγωνιστικών δραστηριοτήτων της, MarioIsola, να εξηγεί:

"Το Mugello είναι μια φανταστική προσθήκη στο καλεντάρι του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος με ιδιαίτερη σημασία για την Pirelli, καθώς είναι εδώ που ξεκινήσαμε τις δοκιμέςγια τα ελαστικά της Formula 1 τον Αύγουστο του 2010, μόλις δύο μήνες μετά την ανακοίνωση της συμφωνίας μας για την προμήθεια από το 2011 και μετά. Είναι μία θεαματική και γρήγορη πίστα που σίγουρα θα θέσει μεγάλες απαιτήσεις στα ελαστικά, γι 'αυτό επιλέξαμε τις πιο σκληρές γόμες. Όπως με κάθε νέα πίστα, το Mugello είναι κάπως άγνωστη για τους περισσότερους οδηγούς και ξεκινούν από λευκό χαρτί όταν πρόκειται για στρατηγική.Οι ελεύθερες δοκμές θα είναι ιδιαίτερα σημαντικές για τη συλλογή όσο το δυνατόν περισσότερων δεδομένων και είναι πιθανό να δούμε ομάδες να χωρίζουν τα προγράμματά τους για να αποκτήσουν όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες για κάθε ελαστικό κάτω από όλες τις συνθήκες. Συγχαρητήρια στη Ferrari για την επίτευξη του απίστευτου ορόσημου των 1000 αγώνων: ένας από τους παράγοντες που η ομάδα είναι τόσο εμβληματική στο άθλημά μας, και άξια αυτής της κατάλληλης γιορτής όπου είμαστε επίσης χαρούμενοι που είμαστε χορηγός επωνυμίας."

Προσδενόμαστε για το Mugello, λοιπόν._Δ.Μ.

Το πρόγραμμα του τριημέρου (ώρες Ελλάδας):

Παρασκευή 11/9

FP1: 12:00-13:30

FP2: 16:00-17:30

Σάββατο 12/9

FP3: 13:00-14:00

Κατατακτήριες: 16:00-17:00

Κυριακή 13/9

Αγώνας: 16:10

Πληροφορίες για τον αγώνα

Πρώτο Grand Prix: 2020

Μήκος πίστας: 5,245 χλμ.

Γύροι: 59

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου