Αγώνες Formula 1

GP Τουρκίας: Ταξίδι στον Βόσπορο

Η Formula 1 θα βρεθεί στα στενά Στενά των Δαρδανελλίων για πρώτη φορά μετά το 2011, σε μία πίστα που, αν και δεν έχει μακρά ιστορία, αποτελεί μία μοναδική και ξεχωριστή πρόκληση για οδηγούς και μονοθέσια.

Πάνε πλέον 15 χρόνια από την πρεμιέρα του Τουρκικού Grand Prix στο προσκήνιο της Formula 1. Η προς ανατολάς επέκταση του σπορ υπό την ηγεσία του Bernie Ecclestone είχε αρχίσει με τη Μαλαισία το 1999, για να συνεχιστεί με την Κίνα, το Μπαχρέιν, και μεταξύ άλλων, την Τουρκία.

Ιδανική τοποθεσία για την ανέγερση μίας νέας πίστας ήταν τα προάστια της Κωνσταντινούπολης, συγκεκριμένα στην Τούζλα. Το Istanbul Park, ή Istanbul Otodrom όπως ονομάστηκε αρχικά, είναι σχεδιαστικό τέκνο του αρχιτέκτονα Hermann Tilke, ο οποίος έχει επιμεληθεί την πλειονότητα των σιρκουί που έχουν μπει στο σπορ από τα μέσα της δεκαετίας του ’90 και μετά. Σε αντίθεση με άλλα ‘Tilkedromes’, η πίστα της Πόλης υπήρξε ένα από τα σπουδαιότερα έργα του. Όταν άνοιξε τις πύλες της για το κοινό στις 21 Αυγούστου 2005, για το FP1 του πρώτου GP στη γείτονα χώρα, ο κόσμος κι οι οδηγοί ήρθαν αντιμέτωποι με μία διαδρομή γεμάτη προκλήσεις.

Δανειζόμενο στοιχεία από το Spa, τη Suzuka και το Nurburgring, το Istanbul Park έχει μεγάλες ευθείες, αλλά και δύσκολες, τυφλές στροφές, και την παρατεταμένη Στροφή 8, που έχει τέσσερις (!) κορυφές και είναι μία από τις πιο απαιτητικές καμπές στο πρωτάθλημα.

Ένας γύρος στην πίστα:

Τα ελαστικά

Η Pirelli φέρνει στην Τουρκία τις γόμες C1, C2 και C3, σε μία πίστα που πρόσφατα στρώθηκε με νέα άσφαλτο και θα έχει αρκετά μεγάλες απαιτήσεις από τα ελαστικά.

Ο επικεφαλής της Pirelli στην F1, Mario Isola, δήλωσε σχετικά:

«Η πίστα της Τουρκίας είναι μία ακόμα φοβερή διαδρομή στο φετινό πρόγραμμα της Formula 1, και ενώ την έχουμε επισκεφθεί στο παρελθόν, θα πρέπει να το θεωρούμε ένα νέο σιρκουί: ειδικά από τη στιγμή που δεν έχουμε δεδομένα απ’ τη νέα άσφαλτο που έχει στρωθεί.

«Στον τομέα των ελαστικών, περιμένουμε να αντιμετωπίσουμε μία ιδιαίτερη πρόκληση σε ό,τι αφορά τα φορτία που θα δεχτούν, κάτι που μας οδήγησε στο να επιλέξουμε πιο σκληρές γόμες, όπως κάναμε και με τον αγώνα στο Portimao. Όπως έχει συμβεί ήδη αρκετές φορές φέτος, τα δεδομένα από τα ελεύθερα δοκιμαστικά θα είναι κρίσιμα, όχι μόνο για την εξέταση της αποσύνθεσης των ελαστικών, αλλά της φθοράς που θα δεχτούν.

«Φυσικά, καμία συζήτηση για το Istanbul Park δεν είναι πλήρης χωρίς να αναφερθεί η Στροφή 8: φέτος θα είναι πιθανότατα flat-out χάρη στην αεροδυναμική που παράγουν τα μονοθέσια πλέον, αυξάνοντας και τα φορτία που θα ασκηθούν στα ελαστικά. Δεν θα είναι εύκολα τα πράγματα, οπότε η σωστή διαχείριση των ελαστικών θα είναι υψίστης σημασίας.»

Το πρόγραμμα του τριημέρου:

Παρασκευή 13 Νοεμβρίου:

FP1: 10:00-11:30

FP2: 14:00-15:30

Σάββατο 14 Νοεμβρίου:

FP3: 11:00-12:00

Κατατακτήριες: 14:00-15:00

Κυριακή 15 Νοεμβρίου:

Αγώνας: 12:10

 

Πληροφορίες για το Grand Prix:

Πρώτο GP: 2005

Μήκος πίστας: 5,338 χιλιόμετρα

Περισσότερες νίκες (οδηγοί): Felipe Massa (3)

Περισσότερες νίκες (κατασκευαστές): Ferrari (3)

Απόσταση αγώνα: 309,396 χιλιόμετρα

Γύροι: 58

Ψηφίστε το πιο όμορφο sport coupe των τελευταίων 50 ετών. Προσοχή, δεν αναζητούμε το καλύτερο αλλά το πλέον όμορφο από το 1970 μέχρι σήμερα.

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου