top icon
Formula 1

Κρίσιμη η σεζόν του 2022 για τη Ferrari

Έπειτα από δύο κακές σεζόν για τη Ferrari, δεδομένου του κύρους της, το 2022 αποτελεί μια μεγάλη ευκαιρία να επιστρέψει σε πρωταγωνιστικό ρόλο.

Φέτος, οι οδηγοί της ιταλικής ομάδας ανέβηκαν πέντε φορές στο βάθρο, αλλά δεν κατάφεραν να κατακτήσουν νίκη. Αν είχε διαπιστωθεί η ζημιά στο ημιαξόνιο του μονοθεσίου του Charles Leclerc από το ατύχημα του Σαββάτου στο Μονακό, ο ίσως η Scuderia είχε πανηγυρίσει τη νίκη στην πατρίδα του 24χρονου.

Μία καλή ευκαιρία αποτέλεσε και το GP Μ. Βρετανίας, το οποίο αν είχε διαρκέσει δύο γύρους λιγότερους, ο Leclerc θα είχε επικρατήσει. Αλλά η ιστορία δε γράφεται με τα αν και εφόσον.

Η σεζόν του 2022 είναι πολύ σημαντική για τη Ferrari, με τις σημαντικές αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς που θα αναγκάσουν όλες τις ομάδες να ξεκινήσουν από το μηδέν.

Η ανάγκη της Ferrari να επιστρέψει τουλάχιστον στις νίκες, είναι επιτακτική, καθώς αν δε συμβεί αυτό, δεν είναι απίθανο να δούμε αποχωρήσεις από την ομάδα. Ο διευθυντής της Scuderia, Mattia Binotto, γνωρίζει ότι η θέση του είναι επισφαλής, το έχει δηλώσει άλλωστε.

Για το 2022, ο Binotto δήλωσε: «Του χρόνου πρέπει να τα πάμε καλύτερα και να δείξουμε ότι είμαστε ικανοί να κερδίσουμε κάποιους αγώνες: φέτος δεν κερδίσαμε ούτε έναν. Το 2022 για μένα, το να είμαστε ανταγωνιστικοί σημαίνει ότι σε κάποια GP θα πρέπει να διεκδικήσουμε την πρώτη θέση».

Ο διευθυντής της Red Bull, Christian Horner, αστειεύτηκε σε συνέντευξη Τύπου στο Αμπού Ντάμπι ότι η Ferrari θα είναι μακράν μπροστά του χρόνου, καθώς Mercedes και Red Bull έχουν αφιερώσει πολύ χρόνο στο κυνήγι του φετινού τίτλου.

Mattia Binotto

O Binotto ήταν πιο επιφυλακτικός: «Είναι δύσκολο να πούμε τώρα, γιατί όλοι ξεκινάμε με λευκό χαρτί και δουλεύουμε… στα τυφλά. Μη γνωρίζοντας τι κάνουν οι άλλοι, πρέπει να κοιτάξουμε τους εαυτούς μας».

«Κατά τη γνώμη μου, η ομάδα δουλεύει καλά, αλλά γνωρίζουμε επίσης ότι και οι άλλοι είναι πολύ δυνατοί: αν έχουν καταφέρει να φτιάξουν αυτοκίνητα που ήταν εκπληκτικά στην πίστα, είναι αναπόφευκτα πολύ δυνατές ομάδες».

«Από την πλευρά μας καταβάλλουμε τη μέγιστη δυνατή προσπάθεια, δίνουμε προτεραιότητα στο 2022 γιατί ξέρουμε ότι υπάρχει ακόμα διαφορά που πρέπει να καλύψουμε».

«Ειλικρινά, δεν αισθάνομαι ότι έχουμε φτάσει ακόμη στα ύψη των κορυφαίων ομάδων, διότι τα γεγονότα έχουν δείξει ότι είναι πολύ δυνατές, αλλά ελπίζω ότι μπορώ να βασιστώ στη συνεχή ανάπτυξη μιας ομάδας που βλέπω ότι είναι ενωμένη».

Οδηγικό δίδυμο

Όσον αφορά το οδηγικό δίδυμο που είχε φέτος η Ferrari, ο Carlos Sainz αποτέλεσε μια από τις μεγαλύτερες εκπλήξεις της σεζόν, για την ταχύτητα με την οποία προσαρμόστηκε στο καινούργιο του περιβάλλον και μονοθέσιο.

Κατάφερε να ανέβει τέσσερις φορές στο βάθρο και ολοκλήρωσε τη σεζόν στην 5η θέση, πρώτος από τους «υπόλοιπους» (δηλαδή εκτός των οδηγών των δύο κορυφαίων ομάδων) και είχε το μεγαλύτερο σερί συνεχόμενων τερματισμών στο βάθρο, από οποιοδήποτε άλλο πιλότο.

Λίγοι θα περίμεναν ότι ο Sainz θα ολοκλήρωνε τη σεζόν όντας εμπρός από τον Leclerc στην τελική βαθμολογία του Πρωταθλήματος Οδηγών. Μπορεί ο Μονεγάσκος να υπερίσχυσε στις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά ο Sainz έφερνε σχεδόν πάντα βαθμούς την Κυριακή, έχοντας άψογη διαχείριση αγώνα.

Η Ferrari έχει εκπλαγεί ευχάριστα επίσης από την εργασιομανία του Sainz και την προθυμία του να βρίσκεται στο εργοστάσιο και να κάνει πράγματα που μπορούν να βελτιώσουν την απόδοση του μονοθεσίου.

Στην αρχή της σεζόν, βρισκόταν τόσο συχνά στο Maranello που οι τεχνικοί δεν είχαν τι άλλο να του δώσουν να κάνει. Δεδομένων των αποτελεσμάτων του Ισπανού, ο Binotto δήλωσε ότι θα συζητήσει κατά τη διάρκεια του χειμώνα με τον Sainz για το μέλλον του στη Scuderia.

O Binotto δήλωσε: «Νομίζω ότι ο Carlos έκανε μια σπουδαία χρονιά. Όταν υπογράψαμε πριν από ένα χρόνο, είπαμε ότι το χειμώνα είναι η κατάλληλη στιγμή για να καθίσουμε και να κάνουμε μια ανασκόπηση της σεζόν. Αυτό είναι κάτι που σίγουρα θα κάνουμε κατά τη διάρκεια του χειμώνα».

«Σίγουρα θα γίνει μια ανασκόπηση της σεζόν συνολικά και θα αρχίσουμε να συζητάμε για το πως μπορεί να είναι το μέλλον μας. Όταν υπογράψαμε με τον Carlos, ο στόχος ήταν να έχουμε δύο καλούς οδηγούς, συνεπείς και ικανούς να σημειώσουν βαθμούς για την ομάδα».

«Νομίζω ότι αυτό το πετύχαμε αυτή τη σεζόν. Γι’ αυτό είμαι πολύ περήφανος και για τους δύο. Νομίζω ότι όπως έχω πει αρκετές φορές, έχουμε το καλύτερο οδηγικό δίδυμο στη Formula 1 και είμαι αρκετά ευχαριστημένος με αυτό που έκανε ο Carlos αυτή τη σεζόν».

«Όντας η πρώτη του σεζόν με τη Ferrari, δεν ήταν απλή. Υπογράψαμε μαζί του επειδή είδαμε ότι είναι ένας καλός οδηγός αγώνων, συνεπής, που πάντα σημειώνει βαθμούς. Αλλά νομίζω ότι είναι επίσης ένας καλός μαθητής».

«Κατά τη διάρκεια της σεζόν, βελτιώθηκε και νομίζω ότι το τέλος της χρονιάς είναι το καλύτερο κομμάτι του σε ολόκληρη τη σεζόν».

Carlos Sainz

O Sainz ευελπιστεί ότι ο ίδιος και ο Leclerc θα πιέσουν ο ένας τον άλλο «σε ένα καλύτερο επίπεδο την επόμενη σεζόν, και αυτό θα ωφελήσει και τη Ferrari. Είναι ένας σπουδαίος ανταγωνισμός και ένας σπουδαίος ομόσταυλος, εκτός από το ότι είναι ένας σούπερ cool τύπος να τον έχεις για team-mate».

«Από τη στιγμή που έφτασα στις χειμερινές δοκιμές στο Μπαχρέιν, είχα πολλά πράγματα να μάθω από τον Charles. Οδηγούσε τη Ferrari με έναν συγκεκριμένο τρόπο, για να είναι τόσο γρήγορος όσο είναι όλη τη χρονιά».

«Έπρεπε να προσαρμοστώ, έπρεπε να αντιγράψω πολλά από τα πράγματα που έβλεπα στα δεδομένα. Μερικές φορές ήταν δύσκολο να πιστέψω ότι ήταν δυνατό να το κάνω αυτό, και ήταν τόσο γρήγορο που ήταν πραγματικά λίγο σοκαριστικό».

«Αλλά σιγά-σιγά, προσαρμοζόμενος και προσπαθώντας να μάθω από αυτόν, κατάφερα να φτάσω σε ένα καλό επίπεδο. Υπάρχουν ακόμα πράγματα που καθώς πηγαίνουμε στο χειμερινό διάλειμμα, είναι πολύ πιο δυνατός από εμένα. Θα ανταλλάξουμε κάποιες πληροφορίες και θα προσπαθήσουμε και οι δύο να γίνουμε καλύτεροι οδηγοί μαθαίνοντας ο ένας από τον άλλον».

Ο Leclerc από την πλευρά του δήλωσε: «Μάθαμε πολλά. Όπως πάντα, όταν έχεις έναν νέο ομόσταυλο, πάντα μαθαίνεις νέους τρόπους, με τους οποίους ο Carlos προσεγγίζει τα αγωνιστικά Σαββατοκύριακα, τον τρόπο που δουλεύει, το ταλέντο του, την ωμή ταχύτητά του επίσης, τον τρόπο που παίρνει τις στροφές».

«Είχε μια καταπληκτική χρονιά, οπότε προφανώς με πίεσε πάρα πολύ να προσπαθώ να αποδίδω καλύτερα σε κάθε αγώνα και ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρον».

«Νομίζω ότι ίσως ένα από τα δυνατά σημεία του Carlos είναι η διαχείριση των αγώνων και η διαχείριση των ελαστικών, και αυτό ήταν ίσως η αδυναμία μου το 2019. Έχω προοδεύσει πολύ ως οδηγός το 2020, και πάλι φέτος, και εν μέρει φέτος χάρη στον Carlos».

«Νομίζω ότι από τις αρχές του 2020 άρχισα να λέω ότι η διαχείριση του αγώνα είναι μία από τις αδυναμίες μου, ειδικά μετά το 2019 όπου είχα πολλές καλές εμφανίσεις στις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά μετά στον αγώνα δυσκολευόμουν λίγο περισσότερο».

«Δυσκολευόμασταν λίγο περισσότερο ως ομάδα, αλλά και ως οδηγός δυσκολευόμουν περισσότερο από άλλους, οπότε έβαλα πολλή δουλειά σε αυτό το 2020, βελτιώθηκα πολύ και νομίζω ότι το 2021 ήταν στην πραγματικότητα ένα από τα δυνατά μου σημεία».

«Αισθάνομαι καλά όποτε χρειάζεται να κάνουμε κάποια διαχείριση των ελαστικών, αισθάνομαι ότι κάνω καλή δουλειά. Αλλά υπάρχουν ακόμα πολλά που πρέπει να δουλέψω, ίσως μια ισορροπία από τις κατατακτήριες δοκιμές στον αγώνα που μάλλον δεν έχω βρει ακόμα».

«Μερικές φορές θυσίασα λίγο περισσότερο τις κατατακτήριες δοκιμές μου για να είμαι καλύτερος στον αγώνα, όπως έχουμε δει μερικές φορές αυτή τη σεζόν. Αλλά είναι μια ισορροπία πάνω στην οποία δουλεύω για να προσπαθήσω να βρω τον τέλειο συμβιβασμό μεταξύ δοκιμών και αγώνα».

Πριν από λίγες ημέρες, η Ferrari ανακοίνωσε ότι ο Leclerc βρέθηκε και πάλι φέτος (μετά τον Ιανουάριο) θετικός σε τεστ για Covid-19 και απομονώνεται στο σπίτι του, με ήπια συμπτώματα. Μπορούν οι καλές επιδόσεις του Sainz και η εργασιομανία του, να απειλούν το κύρος του Leclerc ως Νο. 1 οδηγού στη Ferrari;

Leclerc & Sainz

Σε πρόσφατες δηλώσεις του, ο Binotto ανέφερε ότι η Scuderia βασίζεται στον Leclerc για την κατάκτηση του τίτλου όταν θα έχει τη δυνατότητα να του προσφέρει ένα μονοθέσιο ικανό να του επιτρέψει να τον διεκδικήσει, παρά τις αναφορές περί διαπληκτισμού μεταξύ τους στο Ιταλικό GP.

Οι φήμες τότε έλεγαν ότι η διαμάχη μεταξύ τους δημιουργήθηκε επειδή ο Binotto ανέφερε στον Leclerc ότι η Ferrari θα βασίσει το στήσιμο του μονοθεσίου στα σχόλια του Sainz, διότι είναι πιο αξιόπιστα.

Αξίζει να αναφερθεί ότι σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα της ιταλικής αθλητικής εφημερίδας Gazzetta dello Sport, ο Leclerc έχει όρο στο συμβόλαιό του (το οποίο ισχύει μέχρι το 2024), ο οποίος του επιτρέπει να αποχωρήσει από την ομάδα, αν η Ferrari δε βρεθεί στις τρεις πρώτες θέσεις του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών.

Αν ισχύει αυτό, αποτελεί άλλον ένα πολύ καλό λόγο για τη Ferrari να θέλει να τα πάει καλά του χρόνου, για να έχει τη δυνατότητα να διατηρήσει στο Maranello τον Leclerc. H Ferrari είναι πλήρως επικεντρωμένη στην εξέλιξη του μονοθεσίου του 2022 (εσωτερική ονομασία: 674) από τις αρχές της φετινής σεζόν.

Μονοθέσιο 2022

Τα μονοθέσια της καινούργιας γενιάς, θα παράγουν περισσότερη αρνητική άντωση στον πίσω άξονα, συνεπώς, ο περιοριστικός παράγοντας θα είναι πολύ περισσότερο η πρόσφυση που θα έχουν τη δυνατότητα να παρέχουν τα εμπρός ελαστικά.

Κατά συνέπεια, η οδηγική συμπεριφορά των νέων μονοθεσίων θα είναι εγγενώς υποστροφική. Το στήσιμο όμως θα είναι πιο «ουδέτερο» καθώς δε θα υπάρχει τόσο μεγάλη ανάγκη προστασίας των ευαίσθητων πίσω ελαστικών όπως συνέβαινε μέχρι φέτος.

Τα καινούργια μονοθέσια θα απαιτήσουν και προσαρμογή του οδηγικού στιλ από τους πιλότους. Ο Binotto σχολίασε σχετικά με αυτό: «Δεν θα προσαρμοστούν όλοι με τον ίδιο τρόπο: θα έχουν πολλά να μάθουν».

«Τα μονοθέσια θα μοιάζουν περισσότερο με αυτά της Formula 2. Έτσι, όσοι ήταν γρήγοροι σε αυτό το Πρωτάθλημα, θα είναι πιθανότατα γρήγοροι και στα νέα μονοθέσια».

Ένα επιπλέον εργαλείο που θα έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει η Ferrari στην εξέλιξη του καινούργιου μονοθεσίου της, είναι ο νέος προσομοιωτής που έχει κατασκευαστεί από την εταιρεία της Dynisma.

Χρειάστηκαν δύο χρόνια για να ολοκληρωθεί η εγκατάσταση και κυρίως η βαθμονόμηση του καινούργιου προσομοιωτή, ο οποίος είναι έτοιμος προς χρήση πλέον.

Ferrari

Μονάδα ισχύος

Η Ferrari έκανε ένα μεγάλο βήμα προόδου στην απόδοση με την παρουσίαση του καινούργιου υβριδικού συστήματος στο GP Ρωσίας και ο ιταλικός Τύπος κάνει λόγο εδώ και αρκετό καιρό για έναν… υπερκινητήρα ενόψει 2022.

Οι τελευταίες φήμες σε αυτό τον τομέα ανέφεραν ότι η Ferrari δε θα ακολουθήσει την αρχιτεκτονική των Mercedes και Honda (που θα υιοθετήσει του χρόνου και η Renault), με διαχωρισμένο το συμπιεστή του τούρμπο από τη φτερωτή και την τοποθέτηση μεταξύ τους της MGU-H με έναν -ιδιαίτερα απαιτητικό στην κατασκευή του- άξονα να τα ενώνει.

Αξίζει να αναφερθεί ότι κινητήρας εσωτερικής καύσης, τούρμπο, MGU-H, εξατμίσεις, καύσιμο και λιπαντικά θα πρέπει να περάσουν ομολογκασιόν μέχρι την 1η Μαρτίου 2022. Ωστόσο, μπαταρία, τα ηλεκτρονικά ελέγχου και MGU-K, μπορούν να καθυστερήσουν και να περάσουν ομολογκασιόν μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου 2022. Το ίδιο συνέβη και φέτος.

Διοίκηση

Μια από τις μεγαλύτερες φήμες που έχει κυκλοφορήσει τις τελευταίες εβδομάδες είναι η επιστροφή του πρώην προέδρου της FIA, Jean Todt στο Maranello σε συμβουλευτικό ρόλο.

Παρότι ο Binotto χαρακτήρισε τις αναφορές αυτές ως απλά εικασίες, ο Todt αρνήθηκε να διαψεύσει τις φήμες, δηλώνοντας: «Προς το παρόν δεν υπάρχει τίποτα. Πρέπει να είμαστε ρεαλιστές. Η δέσμευσή μου στην οδική ασφάλεια με τα Ηνωμένα Έθνη είναι το πρώτο και το πιο σημαντικό».

«Αλλά δεν κλείνω την πόρτα σε άλλες ευκαιρίες, εφόσον είναι συμβατές με αυτά που κάνω ήδη». Σύμφωνα με τις φήμες στην Ιταλία, το καλοκαίρι, η Ferrari έκανε πρόταση σε δύο διευθυντές ομάδων (έναν εν ενεργεία και έναν πρώην) να έρθουν στο Maranello και δέχθηκε αρνητική απάντηση.

Στην εκδήλωση «Χρυσά Κράνη» που διοργανώνει στο τέλος κάθε σεζόν το ιταλικό περιοδικό AutoSprint, ο πρόεδρος της Ferrari μίλησε αποκλειστικά για τα κατορθώματα του Cavallino Rampante στους αγώνες GT και αγνόησε πλήρως τις προσπάθειες της ομάδας της Formula 1, παρότι υπήρχαν πολλά μέλη της στην αίθουσα.

Κάποιοι θεωρούν ότι αυτό δεν είναι τυχαίο. Αναφέρεται ότι αν ο Binotto βρεθεί εκτός Maranello, o πιθανότερος αντικαταστάτης του είναι ο Antonello Coletta, υπεύθυνος του προγράμματος GT της Ferrari.

Φήμες για αντικατάσταση του Binotto με τον Coletta είχαν αναδυθεί στον ιταλικό Τύπο και το καλοκαίρι του 2020, αλλά δεν έχει συμβεί κάτι έκτοτε._Φ.Λ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ