top icon
Αγώνες

Οικονομικά κίνητρα για τη Renault

Οι δηλώσεις του Bernie Ecclestone υποδεικνύουν ότι η Renault έχει καλούς οικονομικούς λόγους να αποκτήσει τη δική της ομάδα στην F1.

Προς το παρόν, δεν έχουν ληφθεί τελικές αποφάσεις για το μέλλον της Renault στην F1. Όπως έχει δηλώσει όμως ο CEO της γαλλικής εταιρείας, Carlos Ghosn, η αγορά ομάδας εξαρτάται από τον τρόπο διακυβέρνησης του σπορ και τα χρήματα που θα επενδύει και θα λαμβάνει η Renault. Από τα έσοδα της εμπορικής εκμετάλλευσης της F1, η FOM παραχωρεί το 65% των κερδών στις ομάδες. Εξ αυτών, το 15% (του συνόλου) διαμοιράζεται μεταξύ αυτών που έχουν οριστεί ως ιστορικές ομάδες της F1: Ferrari, Mercedes, McLaren, Red Bull και Williams. Από το ντεμπούτο της στην F1 το 1977, η Renault έχει χάσει μονάχα πέντε σεζόν μέχρι σήμερα (1987-1988, 1998-2000), συμμετέχοντας είτε με τη δική της ομάδα (1977-1985, 2002-2011), είτε ως προμηθευτής κινητήρων. Κατά την αξιολόγηση του ενδεχομένου αγοράς της ομάδας της Lotus, μεγάλο ρόλο θα διαδραματίσει αν η FOM θα εντάξει τη Renault στις ιστορικές ομάδες, κάτι που θα εξασφαλίσει στη γαλλική εταιρεία περισσότερα έσοδα από τα κέρδη της F1.

O Bernie Ecclestone, σε ερώτηση αν είναι διατεθειμένος να εντάξει τη Renault μεταξύ των ιστορικών ομάδων, απάντησε καταφατικά: «Ναι. Αν αγοράσουν τη Lotus και κάνουν ακριβώς αυτό που έκανε η Mercedes και η Red Bull, σίγουρα. Έχουν συζητήσει το ενδεχόμενο να αγοράσουν τη Lotus, οπότε υπάρχει τρόπος για αυτούς και θα μας άρεσε πολύ να τους έχουμε μαζί μας».

Ωστόσο, αναφέρεται ότι για να εισαχθεί η Renault στις ιστορικές ομάδες θα χρειαστεί η ομόφωνη συναίνεση όλων των υπόλοιπων ομάδων. Αυτό συμπεριλαμβάνει και τις Red Bull και Toro Rosso, των οποίων το συμβόλαιο προμήθειας κινητήρων με τη γαλλική εταιρεία λήγει στο τέλος του 2016. Υπάρχει περίπτωση να δημιουργηθούν αντιδράσεις από αυτές τις ομάδες; Ο Ecclestone δεν πιστεύει ότι θα συμβεί κάτι τέτοιο… «εάν (η Renault) κάνει αυτό που πρέπει για να είναι σύμφωνη με αυτούς του ανθρώπους, δε νομίζω ότι θα χρειαστούμε κάποιον να συμφωνήσει. Νομίζω ότι θα μπορούσαμε να το αντιμετωπίσουμε αρκετά εύκολα».

Ο διευθύνων σύμβουλος του αγωνιστικού τμήματος της Renault, Cyril Abiteboul, δήλωσε: «Γνωρίζουμε το σπορ αρκετά καλά – είμαστε μέρος του για 38 χρόνια. Χωρίς κατάλληλη χρηματοδότηση, δεν υπάρχει απόδοση. Δεν έχουμε την πρόθεση να συμμετέχουμε, όπως κάνουμε τώρα, για να συμπληρώνουμε τους αριθμούς συμμετοχής του grid. Δεδομένης της κληρονομιάς που έχουμε στο σπορ, οποιοδήποτε εγχείρημα της Renault στην F1, θα πρέπει να είναι κορυφαίας απόδοσης. Οποιαδήποτε οικονομική αναγνώριση της αξίας της Renault στη Formula 1, όχι μόνο ως προμηθευτή κινητήρων, αλλά πιο συγκεκριμένα ως ομάδας, σίγουρα θα βοηθήσει. Δεν είναι μόνο τα χρήματα που αποτελούν κρίσιμο συστατικό στη Formula 1, διότι πάντα υπάρχουν άλλα ζητήματα που πρέπει να διευθετηθούν, αλλά σίγουρα τα χρήματα είναι απαραίτητα. Οπότε, αυτού του είδους το σχόλιο από τον Bernie προφανώς και είναι θετικό».

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Renault ήταν ο βασικός παρακινητής της μεταστροφής στους υβριδικούς turbo V6 κινητήρες  που χρησιμοποιεί η F1 από το 2014. Σύμφωνα με τις αναφορές, η γαλλική εταιρεία είχε απειλήσει με αποχώρηση από την F1 αν η τεχνολογία δε γινόταν πιο σχετική με τα αυτοκίνητα παραγωγής. Η Renault κατακτούσε τίτλους στην F1 με τον V8 κινητήρα της στο πίσω μέρος των Red Bull, αλλά δεν έβλεπε επαρκές αντίκρισμα σε προβολή. Εντέλει, η FIA συμφώνησε να εφαρμόσει δραστικές αλλαγές στους κανονισμούς της F1 περί κινητήρων, οι οποίοι αύξησαν το κόστος εξέλιξης για τους κατασκευαστές και το κόστος αγοράς τους από τις μικρότερες ομάδες. Εντούτοις, φαίνεται ότι η Renault δεν είχε επενδύσει επαρκείς πόρους στην εξέλιξη των καινούργιων κινητήρων και βρέθηκε πίσω. Παράλληλα, ο Ecclestone έχει επικρίνει πολλές φορές τόσο τους ίδιους τους V6 κινητήρες, όσο και τους περιοριστικούς κανονισμούς όσον αφορά την εξέλιξή τους. Αλλά διαθέτοντας μόλις τέσσερις κατασκευαστές κινητήρων, δεν έχει την πολυτέλεια να χάσει τη Renault, για αυτό και είναι πρόθυμος να της παραχωρήσει περισσότερα χρήματα, στην προσπάθειά του να διατηρήσει τη γαλλική εταιρεία στην F1. Εφόσον ο Mr. E είναι πρόθυμος να εντάξει τη Renault στις ιστορικές ομάδες, υπάρχει μεγαλύτερο κίνητρο για την αγορά της ομάδας της Lotus από τη γαλλική εταιρεία. Θα πρέπει όμως να διευθετηθεί η συνεργασία με τις δύο ομάδες της Red Bull._Φ.Λ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ