top icon
Αγώνες

Πέντε πίστες που θα θέλαμε να δούμε στη Formula 1

H Formula 1 έχει κάνει σαφή την πρόθεσή της να αγωνιστεί φέτος σε πίστες που δεν ήταν κανονικά στο πρόγραμμα, κι εμείς επιλέγουμε τις πέντε που θα θέλαμε να δούμε ξανά.

Ο κορωνοϊός έχει ανατρέψει όσα ίσχυαν για το φετινό πρόγραμμα της Formula 1, η οποία πλέον θέλει να κάνει αγώνες και σε πίστες που δεν υπήρχαν στο κανονικό καλεντάρι, ώστε να μπορέσει να φτάσει τα 15 GP που θα της εξασφαλίσουν τα χρήματα από τα τηλεοπτικά δικαιώματα.

Οι παράμετροι για να συμπεριληφθεί μία πίστα στην κάτωθι λιστα:

-Να έχουν Grade 1 πιστοποίηση,

-Να μην είναι σε κακή επιδημιολογική κατάσταση οι χώρες.

 Ωστόσο, δεν είναι τόσο ρεαλιστικό, γιατί αναφέρονται και πίστες που βρίσκονται κτός Ευρώπης.

Circuito de Jerez

Ιστορική η πίστα του ισπανικού νότου, και με παρουσία στο φετινό καλεντάρι του MotoGP, το Circuito de Jerez – Ángel Nieto είναι μία εξαιρετική περίπτωση πίστας σε ένα τόσο ριζικά αλλαγμένο πρόγραμμα.

Η F1 επισκεπτόταν συχνά την Ανδαλούσια, με τον τελικό του πρωταθλήματος του 1997 να αποτελεί το highlight της. Μέχρι και το 2014 ήταν τόπος χειμερινών δοκιμών.

Η μήκους 4,4 χιλιομέτρων χάραξη έχει αρκετές ιδιαιτερότητες: είναι μία στενή πίστα, με 13 στροφές και συχνές αλλαγές κατεύθυνσης – ένα σωστό τέστ αεροδυναμικής, αλλά και υπομονής, αφού το προσπέρασμα είναι σχεδόν απίθανο. 

Θα έκανε την ήδη αρκετά ιδιαίτερη σεζόν ακόμα πιο ιδιαίτερη και ξεχωριστή, με την επιστροφή ενός σιρκουί βγαλμένου από τα παλιά.

Autodromo Internazionale del Mugello

Το «δεύτερο σπίτι» της Ferrari (μετά τη Monza φυσικά), η πίστα του Mugello αποτελεί τη Μέκκα του MotoGP στην Ιταλία, αλλά φέτος ίσως ήρθε η ώρα να ακουστούν οι V6, όχι οι I4 κινητήρες.

Η τελευταία φορά που μονοθέσιο F1 βρέθηκε στην Τοσκάνη ήταν το 2012, για επίσημες δοκιμές εντός της χρονιάς, με τον Romain Grosjean να γράφει τον ταχύτερο χρόνο, 1:21.035.

Είναι δεδομένο ότι φέτος οι χρόνοι θα πέσουν ριζικά, αν τελικά η Liberty Media αποφασίσει να επισκεφθεί την πίστα, συνδυάζοντάς το μάλιστα με το 1000ό Grand Prix της Ferrari στη Formula 1. Θα είναι μία όμορφη στιγμή για την μακροβιότερη ομάδα του σπορ και ολόκληρη την Ιταλία που τόσο ταλαιπωρήθηκε από την πανδημία.

Τεχνικά, το Mugello διαθέτει τη μεγάλη ευθεία, μήκους 1,1 χιλιομέτρων, ιδανική για προσπέρασμα στα φρένα της San Donato, με το δεύτερο sector να αποτελεί ένα εξαιρετικά απαιτητικό συνονθύλευμα γρήγορων καμπών μαζί με υψομετρικές διαφορές, ικανό να «σπάσει στα δύο» αυχένες, όπως δήλωσε (αρκετά γλαφυρά) ο Mark Webber προ ημερών.
 

Sepang International Circuit 

Είναι πραγματικά ατυχές που η Μαλαισία δεν αγκάλιασε ποτέ τη Formula 1 όσο χρειαζόταν για να είναι βιώσιμη η διεξαγωγή ενός Grand Prix εκεί.

Η προς Ανατολάς επέκταση της F1 ξεκίνησε από την πίστα της Sepang, το μακρινό 1999, με το σπορ να επισκέπτεται την Κουάλα Λουμπούρ μέχρι και το 2017, προσφέροντας τρομερούς αγώνες, χάρη και στο κλίμα της περιοχής, που πολλές φορές άλλαζε τα δεδομένα, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα τον αγώνα του 2001, αλλά και του 2009.

Ως χάραξη, έχουμε να κάνουμε ίσως με την πλέον ενδιαφέρουσα πίστα δημιουργίας Hermann Tilke. Διαθέτει όλα τα κλασικά στοιχεία που έχουν τα σιρκουί που σχεδιάζει ο Γερμανός αρχιτέκτονας, με τις μεγάλες ευθείες, τις κλειστές πρώτες καμπές, τις παρατεταμένες γρήγορες στροφές και τις φαρδιές γραμμές, χωρίς όμως να μοιάζει με μία απλή αντιγραφή κομματιών άλλων πιστών – είναι αυθεντική και άκρως απαιτητική, και μία τέλεια ευκαιρία για να δούμε αγώνα με θέαμα και δράση, καθώς το απρόοπτο παραμονεύει σε κάθε στροφή.

Imola

Για μία γενιά F1 fans, η Imola έχει μία ξεχωριστή θέση στη συνείδησή τους, κι όχι μόνο για τον θάνατο του Ayrton Senna. 

Ακόμα και στην τωρινή της μορφή, χωρίς το σικέιν μετά την έξοδο της Rivazza, το Autodromo Enzo e Dino Ferrari είναι μία τρομερή πίστα, με ροή και γρήγορες καμπές, βγαλμένη από μία άλλη εποχή των αγώνων.

Είναι, όμως, στην ίδια κατηγορία με τη Jerez ή το Hungaroring: ένας γύρος εκεί είναι εξαιρετικός, αλλά στον αγώνα, το προσπέρασμα θα είναι -επιεικώς- δύσκολο, αλλά θα είναι μία μοναδική ευκαιρία να δούμε τα τωρινά μονοθέσια σε μία τόσο old-school διαδρομή.

Η τελευταία φορά που έγινε Grand Prix εκεί ήταν το 2006.

Indianapolis Motor Speedway
 

Οι πληγές του παρελθόντος επουλώθηκαν, ο ιδιοκτήτης της πίστας, Roger Penske έκανε ανοιχτή πρόσκληση στη Liberty Media, και η πίστα στο Austin περνά μία τρομερή ύφεση, έχοντας απολύσει όλο το προσωπικό της εν μέσω της πανδημίας.

Αυτά τα τρία στοιχεία θα μπορούσαν να στρέψουν την F1 στην επιλογή της Ινδιανάπολης, στην GP χάραξή της.

Η πίστα είναι εξαιρετική, με γρήγορες στροφές και ροή που θα ζήλευαν οι περισσότερες πίστες του κανονικού προγράμματος, και με δεδομένο ότι η διοίκηση του σπορ θέλει να έχει ισχυρή παρουσία στις ΗΠΑ, αυτό το σενάριο δε μοιάζει και τόσο απίθανο.

Σίγουρα, όμως, θα πρέπει να μπει ένα σικέιν στην αρχή του οβάλ μέρους της πίστας, για να μειωθούν οι δυνάμεις που θα ασκηθούν στα ελαστικά της Pirelli και να αποφευχθεί το φιάσκο του 2005.

Υπενθυμίζεται ότι το τελικό πρόγραμμα του 2020 αναμένεται πριν την πρεμιέρα στην Αυστρία._Δ.Μ.
 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ