top icon
Αγώνες

Πιο μαλακά ελαστικά;

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery, υπονόησε ότι η ιταλική εταιρεία ενδέχεται να ρυθμίσει τις επιλογές ελαστικών για τα επόμενα GP, ώστε να διασφαλίσει στρατηγικές μεταξύ δύο και τριών pit stop.

Στο GP του Καναδά, που ιστορικά καταπονεί αρκετά τα ελαστικά, οι περισσότεροι οδηγοί ακολούθησαν στρατηγική ενός pit stop, παρά το γεγονός ότι η Pirelli είχε φέρει στο Μόντρεαλ τις πιο μαλακές φετινές της γόμες. Ο διευθυντής της Red Bull, Christian Horner, επέκρινε την Pirelli για συντηρητικές επιλογές ελαστικών, προσθέτοντας ότι οι αγώνες ενός pit stop δεν είναι καλοί για την F1.

Το φαινόμενο αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η Pirelli περίμενε μεγαλύτερη βελτίωση απόδοσης από τα μονοθέσια και κατασκεύασε πιο ανθεκτικά ελαστικά για να ανταπεξέλθουν στις αυξημένες απαιτήσεις, ενισχύοντας το σκελετό αυτών του πίσω άξονα. Οι γόμες έχουν παραμείνει οι ίδιες με πέρυσι, εκτός από την πολύ μαλακή, που φέτος είναι λίγο πιο σκληρή.

Ο Hembery δήλωσε: «Βλέπουμε ότι τα επίπεδα φθοράς και καταπόνησης έχουν βελτιωθεί σε σχέση με πέρυσι και τα μονοθέσια αντλούν το μέγιστο από τα ελαστικά για πολύ περισσότερους γύρους. Το αίτιο αυτού είναι κάποιες αλλαγές που πραγματοποιήσαμε στα πίσω ελαστικά και επέτρεψαν στις ομάδες να ισορροπήσουν τις τέσσερις γωνίες του μονοθεσίου πολύ καλύτερα. Δεν έχουμε δει τις βελτιώσεις απόδοσης που περιμέναμε στην αρχή της χρονιάς και οι οποίες είχαν υποδηλωθεί στις χειμερινές δοκιμές και στη Μελβούρνη. Ο ρυθμός έχει αυξηθεί ελάχιστα σε σύγκριση με πέρυσι, γεγονός που μας εξέπληξε κάπως».

Το Αυστριακό GP, που θα διεξαχθεί αυτό το σαββατοκύριακο, αποτελεί τον τρίτο συνεχόμενο αγώνα στον οποίο οι ομάδες θα έχουν στη διάθεσή τους μαλακά και πολύ μαλακά ελαστικά. Η Pirelli προβλέπει ότι η διαφορά απόδοσης μεταξύ των δύο ελαστικών θα κυμανθεί μεταξύ 0,7 και 0,9 δλ. στο γύρο. Ο Hembery δήλωσε ότι η ιδανική στρατηγική στον αγώνα θα εξαρτηθεί από τις θερμοκρασίες που θα επικρατούν στο Red Bull Ring. Αν είναι υψηλές, είναι πιο πιθανό να δούμε στρατηγικές δύο pit stop. Αν οι θερμοκρασίες είναι χαμηλές, τότε η στρατηγική ενός pit stop θα είναι προτιμότερη.

Η Pirelli δεν έχει ανακοινώσει τις γόμες ελαστικών που θα χρησιμοποιηθούν έπειτα από το Αυστριακό GP. Ο Hembery πιστεύει ότι η Pirelli μπορεί να αλλάξει τις επιλογές της σε μερικούς αγώνες για να πετύχει στρατηγικές δύο και τριών pit stop: «Υπάρχουν μερικοί αγώνες φέτος για τους οποίους, καθώς προχωράμε στη σεζόν, μπορούμε ίσως να κοιτάξουμε να κάνουμε μια μικρή αλλαγή. Ακόμη και τότε όμως η κατάσταση θα είναι οριακή, διότι οι πίστες πολλές φορές καθορίζουν από πριν τί μπορούμε να επιλέξουμε. Οι ανοιχτές επιλογές που έχουμε είναι λίγες και μακριά μεταξύ τους. Προφανώς, ο στόχος μας είναι να έχουμε στρατηγικές μεταξύ δύο και τριών pit stop σε κάθε αγώνα. Οπότε, είναι κάτι που θα παρακολουθούμε προσεκτικά στο μέλλον, σχετικά με τις επιλογές γόμας ελαστικών. Έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε μερικές μικρές αλλαγές αν χρειαστεί». O Hembery πάντως, απέκλεισε το ενδεχόμενο να τροποποιηθούν οι φετινές γόμες.

Περισσότερες επιλογές το 2017;

Σε μία προσπάθεια να αυξήσεις τις επιλογές στρατηγικής των ομάδων στους αγώνες, η Pirelli εξετάζει ένα ενδιαφέρον ενδεχόμενο. Να διατηρηθούν οι τέσσερις κατηγορίες γόμας σλικ ελαστικών (σκληρή, μέση, μαλακή, πολύ μαλακή) αλλά να υπάρχουν έως και τρεις επιλογές από κάθε γόμα με διαφορετικές διαβαθμίσεις σκληρότητας. Με αυτό τον τρόπο, οι επιλογές ελαστικών θα είναι πιο καλά προσαρμοσμένες στην εκάστοτε πίστα.

«Είναι κάτι πολύ δύσκολο να γίνει, αλλά εάν παραμείνουμε στο σπορ για το 2017, σίγουρα θα μπορούσαμε να κοιτάξουμε να κάνουμε κάτι τέτοιο», δήλωσε ο Hembery, που πιστεύει ότι με αυτό τον τρόπο θα είναι πιο εύκολο να εξασφαλιστούν στρατηγικές δύο και τριών pit stop σε κάθε αγώνα. Η Pirelli είναι εναντίον της ελεύθερης επιλογής ελαστικών από τις ομάδες, παραθέτοντας κινδύνους ασφάλειας, εφόσον δε θα υπάρχει εγγύηση ότι τα ελαστικά χρησιμοποιούνται πάντοτε σε συνθήκες για τις οποίες είναι σχεδιασμένα να αντιμετωπίσουν.

Βέβαια, ίσως το πρόβλημα ξεκινάει όταν ο αριθμός των pit stop καθορίζεται κατά παραγγελία, σύμφωνα με το τί έχει κριθεί ότι είναι πιο θεαματικό. Επιπλέον, οτιδήποτε αποκλίνει από αυτό επικρίνεται δριμύτατα… Από την άλλη, ο Horner πιθανότατα έχει δίκιο αναφέροντας ότι η F1 θα πρέπει να επιστρέψει σε σπριντ μορφή αγώνων, με τους οδηγούς να πιέζουν στο όριο για όσο το δυνατό μεγαλύτερο ποσοστό του GP και όχι να ξεκινάνε συντήρηση ελαστικών, φρένων κτλ. και εξοικονόμηση καυσίμων στον 8ο γύρο…_Φ.Λ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ