Αγώνες Formula 1

Preview GP Σιγκαπούρης 2016

Ο 15ος γύρος του φετινού Πρωταθλήματος Formula 1 είναι το νυχτερινό GP Σιγκαπούρης, ένας από τους μεγαλύτερους σε διάρκεια και πιο απαιτητικούς από τη φυσική κατάσταση των οδηγών αγώνες της σεζόν.

Υψηλότατες θερμοκρασίες και ποσοστά υγρασίας κάνουν τη Σιγκαπούρη… σάουνα για τους πιλότους, οι οποίοι φοράνε πυρίμαχες φόρμες με πολλαπλά στρώματα Nomex. Επιπλέον, η χάραξη του σιρκουί στους δρόμους της Σιγκαπούρης αποτελείται από αλλεπάλληλες στροφές με τους τοίχους να παραμονεύουν σε κάθε παραστράτημα. Λόγω της παρουσίας πολλών αργών στροφών, η μέση ωριαία ταχύτητα είναι αρκετά χαμηλή. Επιπλέον, η πιθανότητα παρέμβασης αυτοκινήτου ασφαλείας είναι εξαιρετικά αυξημένη. Συνεπώς, ο αγώνας φτάνει συνήθως το μέγιστο όριο των δύο ωρών σε διάρκεια. Δεδομένου του λείου οδοστρώματος, η Pirelli θα έχει στη διάθεση των ομάδων τις τρεις πιο μαλακές γόμες ελαστικών: μαλακή, supersoft και ultrasoft. Την κανονική ροή των διαδικασιών του τριημέρου ενδέχεται να δυσχεράνουν καταιγίδες που ενδέχεται να κάνουν την εμφάνισή τους, σύμφωνα με τις μετεωρολογικές προβλέψεις. Τα συστήματα πέδησης καταπονούνται πολύ στη Σιγκαπούρη, αφού οι οδηγοί περνάνε το ¼ του γύρου στα φρένα, ενώ έχουν παρατηρηθεί στο παρελθόν δυσλειτουργίες σε κιβώτια ταχυτήτων λόγω ηλεκτρομαγνητικής παρεμβολής από το υπόγειο μετρό.

Πέρυσι, η Mercedes γνώρισε τη μοναδική ήττα επί ίσοις όροις στη σύγχρονη εποχή των υβριδικών κινητήρων. Για το λόγο αυτό, ο διευθυντής της γερμανικής ομάδας, Toto Wolff δήλωσε ότι δε θεωρεί τα ασημί μονοθέσια φαβορί για τη νίκη σε αυτό τον αγώνα. Βέβαια, τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Σίγουρα η Mercedes πραγματοποίησε ενδελεχή έρευνα όσον αφορά τα αίτια της έλλειψης ανταγωνιστικότητας στη Σιγκαπούρη και θα έχει λάβει προληπτικά μέτρα για να αποφευχθεί το ενδεχόμενο επανάληψης αντίστοιχης απόδοσης, αν και δεν έχει φέρει αναβαθμίσεις. Η Σιγκαπούρη ανέδειξε πέρυσι την αδυναμία του γερμανικού μονοθεσίου να αντλήσει το μέγιστο από τις πολύ μαλακές γόμες ελαστικών.

Στα ίδια σημεία (μαλακά ελαστικά, στήσιμο παραγωγής υψηλών τιμών αρνητικής άντωσης) ποντάρει και η Red Bull για να κάνει μια καλή εμφάνιση, αφού τα χαρακτηριστικά του μονοθεσίου της ευνοούνται στις αργές στροφές της Σιγκαπούρης. Ήδη, ολόκληρο το τεχνικό τμήμα της Red Bull έχει επικεντρωθεί στην εξέλιξη του μονοθεσίου του 2017, αν και η ομάδα θα παρουσιάσει μερικές μικρές αναβαθμίσεις στη Σιγκαπούρη.

Ωστόσο, η Mercedes διαθέτει το πιο εξελιγμένο σύστημα τρίτου αποσβεστήρα στον εμπρός άξονα. Έπειτα από την απαγόρευση του FRIC το 2014 (στην εξέλιξη του οποίου η γερμανική ομάδα είχε το προβάδισμα), οι κανονισμοί απαγορεύουν τη διασύνδεση των αναρτήσεων των δύο αξόνων. Ωστόσο, τα μαθήματα που πήραν οι τεχνικοί από την εξέλιξη του συστήματος δεν τα ξέχασαν. Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα -αλλά και την απόδοση στην πίστα- η Mercedes βρίσκεται ακόμη αρκετά μπροστά από τους αντιπάλους της όσον αφορά την εξέλιξη της εμπρός ανάρτησης. Ο τρίτος αποσβεστήρας είναι υδραυλικά ελεγχόμενος και είναι ρυθμισμένος να αντιδράει παθητικά στα διαφορετικά φορτία που δέχεται από τα κανονικά αμορτισέρ και τις ράβδους στρέψης του κάθε τροχού. Π.χ. στις αργές στροφές, ο τρίτος αποσβεστήρας είναι μαλακός σε αντίθεση με τις γρήγορες στροφές, όπου έχει σκληρή ανταπόκριση, λόγω των υψηλότερων φορτίων που δέχεται. Στόχος του συστήματος είναι να διατηρείται το μονοθέσιο παράλληλο με το έδαφος όλες τις στιγμές, βελτιώνοντας την αεροδυναμική απόδοση και τη διατήρηση των ελαστικών εντός του ιδανικού θερμοκρασιακού πλαισίου. Η ρύθμιση όμως του τρίτου αποσβεστήρα είναι εξαιρετικά δύσκολη δουλειά. Μονάχα η Red Bull έχει ξεχωρίσει κάπως στην εξέλιξή του σε σύγκριση με τις υπόλοιπες ομάδες, αλλά παραμένει αρκετά πίσω από τη Mercedes ακόμα σε αυτό τον τομέα. Πάντως, η FIA θέλει να απαγορεύσει τη λύση που έχει υιοθετήσει η Mercedes για τον τρίτο αποσβεστήρα, όχι λόγω του τρόπου λειτουργίας της, αλλά λόγω του τρόπου τοποθέτησής της μεταξύ των δύο επιπέδων στο εμπρός μέρος του πλαισίου. Ωστόσο, οι καινούργιοι περιορισμοί αναμένεται να εφαρμοστούν το 2018…

Αξίζει να αναφερθεί ότι η McLaren, για να αποκτήσει την τεχνογνωσία επάνω σε αυτό τον τομέα, προσπάθησε να αποσπάσει τον επικεφαλής δυναμικής οχήματος της Mercedes, Loic Serra ο οποίος γνωρίζει πολύ καλά τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος των πρωταθλητών. H McLaren νόμιζε ότι είχε υπογράψει συμβόλαιο με τον Serra, αλλά λίγο αργότερα η Mercedes ανακοίνωσε ότι ο τεχνικός θα παραμείνει στο Brackley. Η McLaren αναμένεται να ακολουθήσει τη νομική οδό, λόγω της διαμάχης αυτής.

Την ίδια στιγμή, o πρόεδρος της Ferrari, Sergio Marchionne, διεξάγει συνεντεύξεις με πολλά άτομα για να εντοπίσει ταλέντα εντός των κόλπων της εταιρείας και να τα προωθήσει στην ομάδα της F1. Στόχος της ομάδας του Maranello είναι να δημιουργήσει μια ομάδα νεαρών ταλαντούχων τεχνικών, χωρίς να έχει ανάγκη ηχηρά ονόματα…

Από το Maranello και αποχώρησε ο πρώην αρχιμηχανικός του Kimi Raikkonen, Antonio Spagnolo, μέχρι πρότινος επικεφαλής του γκρουπ απόδοσης ελαστικών της Ferrari. Ο Spagnolo «μετακόμισε» στη Williams, όπου θα αναλάβει το ρόλο του ηγέτη της ομάδας απόδοσης της Williams, καθώς και του τμήματος ανάλυσης της απόδοσης των άλλων ομάδων. Παράλληλα, η Ferrari είχε αποσπάσει πριν από μερικούς μήνες από την Williams τον μηχανολόγο ελαστικών Ernesto Fina.

Αξίζει να αναφερθεί επίσης ότι η Sauber ανακοίνωσε την πρόσληψη του Nicolas Hennel de Beaupreau (πρώην Lotus, Ferrari, Toyota, McLaren, Renault και Benetton) ως επικεφαλής αεροδυναμικής. Επίσης, η ελβετική ομάδα απέσπασε την επικεφαλής στρατηγικής της Haas, Ruth Buscombe, η οποία πριν βρεθεί (για μόλις 8 μήνες) στην πρωτοεμφανιζόμενη φέτος αμερικανική ομάδα, εργαζόταν στη Ferrari για τέσσερα χρόνια._Φ.Λ.

Ώρες διεξαγωγής GP Ιταλίας

Παρασκευή (16/09)

13:00 – Ελεύθερες δοκιμές 1 (FP1)

16:30 – Ελεύθερες δοκιμές 2 (FP2)

Σάββατο (17/09)

13:00 – Ελεύθερες δοκιμές 3 (FP3)

16:00 – Κατατακτήριες δοκιμές

Κυριακή (18/09)

15:00 – Αγώνας

Όλες οι περίοδοι δοκιμών καθώς και ο αγώνας θα μεταδοθούν σε ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση από το συνδρομητικό κανάλι OTE Sport 5. Το GP Γερμανίας θα μεταδοθεί ζωντανά την Κυριακή από την EΡΤ2, που θα μεταδώσουν σε μαγνητοσκόπηση και τις κατατακτήριες δοκιμές, μία ώρα πριν από την εκκίνηση (στις 14:00). 

Ποιό από τα παρακάτω μοντέλα-νικητές του Car Of The Year θα ψηφίζατε ως το καλύτερο αυτοκίνητο της περιόδου 2010-2020;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου