Το τελευταίο σενάριο που αφορά τους μελλοντικούς προμηθευτές κινητήρων της Red Bull, είναι ότι η μεγάλη ομάδα θα στραφεί προς την Mercedes και η Toro Rosso προς την Honda. Από την πλευρά της Renault υπάρχουν σαφείς υπαινιγμοί ότι η συνεργασία με τη Red Bull δε θα συνεχιστεί πέραν του 2016.

Παρ' ότι αμφότεροι οι οδηγοί της Red Bull-Renault ανέβηκαν στο βάθρο του Ουγγρικού GP, τα σημάδια ότι θα επέλθει διαζύγιο μεταξύ των δύο εταιρειών γίνονται ολοένα και πιο έντονα. Η Renault είναι διατεθειμένη να αντιμετωπίσει το 2016 ως μεταβατική χρονιά ενόψει 2017. Αυτή είναι πιθανότατα η σεζόν στην οποία στοχεύει να επιστρέψει με δική της ομάδα η Renault στην F1, εφόσον αγοράσει την πλειονότητα των μετοχών (έχει αναφερθεί το 51%) της Lotus από τον Gerard Lopez και την Genii Capital.

Οι φήμες λένε ότι η Red Bull προσπαθεί να αποδεσμευθεί από το συμβόλαιο με τη Renault νωρίτερα από το 2016... Αναφέρεται ότι η αυστριακή ομάδα θα επικαλεστεί τις υποσχέσεις εξέλιξης της Renault που δεν υλοποιήθηκαν, ως παράβαση των όρων του συμβολαίου μεταξύ τους για να λύσει τη συνεργασία. Σύμφωνα με τις φήμες, οι προτάσεις βελτίωσης των κεφαλών των κυλίνδρων του V6 της Renault, στις οποίες εργάστηκε επί μήνες ο Mario Ilien (σε ένα μονοκύλινδρο μοντέλο) στα εργαστήρια της AVL στην Αυστρία -με χρηματοδότηση από την Red Bull- θα έφερναν κέρδος 0,4 δλ. στο γύρο. Ωστόσο, η Renault απέρριψε τις προτάσεις του Ilien, καθώς έκρινε ότι οι δικές της ιδέες προσφέρουν περισσότερες δυνατότητες εξέλιξης. Η γαλλική εταιρεία θα παρουσιάσει αναβαθμίσεις στον κινητήρα της χρησιμοποιώντας tokens εξέλιξης στο GP Ρωσίας, στις αρχές Οκτωβρίου. Ωστόσο ο διευθυντής της Red Bull, Christian Horner, παραμένει σκεπτικός: «Μόνο το χρονόμετρο θα μας δείξει εάν η Renault θα καταφέρει να αυξήσει την ισχύ του κινητήρα. Τα αποτελέσματα των στατικών δοκιμών δεν είναι αξιόπιστα».

Για την ομάδα της Red Bull, οι εναλλακτικές επιλογές προμηθευτή κινητήρων, πέραν της Renault, είναι προφανείς: Ferrari ή Mercedes. H Red Bull έχει συνεργαστεί με τη Ferrari (και μέσω της Toro Rosso) και γνωρίζει ότι οι πελατειακοί ιταλικοί κινητήρες συνήθως δεν είναι ίδιων προδιαγραφών με τους εργοστασιακούς. Αντιθέτως, στο στρατόπεδο της Mercedes επικρατεί ισότητα μεταξύ της ομάδας του Brackley και των πελατειακών. Εντούτοις, η Red Bull αποτελεί πολύ πιο επικίνδυνο αντίπαλο από τη Williams π.χ. και ήδη η βρετανική ομάδα έχει προκαλέσει μερικές δυσκολίες στη Mercedes στη μιάμιση σεζόν που χρησιμοποιεί τους γερμανικούς κινητήρες. Η Mercedes έχει δηλώσει πως δεν έχει τη δυνατότητα να προμηθεύσει περισσότερες από τέσσερις ομάδες. Εάν όμως χάσει έναν από τους πελάτες της; Ο Toto Wolff έχει δηλώσει επί του θέματος «ποτέ μη λες ποτέ». Προφανώς, η επικρατέστερη υποψήφια για αλλαγή προμηθευτή κινητήρα είναι η Lotus, εφόσον πραγματοποιηθεί η αγορά της εκ μέρους της Renault. Επιπλέον, ενδέχεται και ο Bernie Ecclestone να βάλει το... χεράκι του στην υπόθεση, για να παραχωρήσει η Mercedes κινητήρες στη Red Bull.

Παράλληλα, η συνεργασία μεταξύ Toro Rosso και Honda ακούγεται λογική και για τις δύο πλευρές, εάν υποτεθεί ότι η ιταλική ομάδα δεν συνεχίσει τη συνεργασία με τη Renault (και δεν επιστρέψει πίσω στη Ferrari). H Honda θα μπορούσε να επωφεληθεί για την εξέλιξη του κινητήρα της έχοντας δύο επιπλέον μονοθέσια με τους κινητήρες της να διαγράφουν χιλιόμετρα στις πίστες, συλλέγοντας δεδομένα. Με το budget που διαθέτει η Toro Rosso, δύσκολα θα μπορούσε απειλήσει τη McLaren. Η βρετανική ομάδα θα είχε περισσότερα να κερδίσει, απ' ότι να χάσει από το ενδεχόμενο συνεργασίας Toro Rosso και Honda.

Αναφέρεται ότι η Red Bull έχει δώσει διορία δύο εβδομάδων στη Renault να ξεκαθαρίσει τα μελλοντικά της σχέδια. Κατά το γερμανικό Τύπο, εχθές, 18 Ιουλίου, πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι συνάντηση μεταξύ του CEO της Renault, Carlos Ghosn, του αγωνιστικού διευθυντή της γαλλικής εταιρείας, Cyril Abiteboul και του (τετράκις πρωταθλητή στην F1) Alain Prost, που είναι πρεσβευτής και αγωνιστικός σύμβουλος, καθώς και συνιδιοκτήτης της εργοστασιακής ομάδας (e.dams) στη Formula E. Οι συνομιλίες τους περιστράφηκαν γύρω από το μέλλον της Renault στην F1. O Abiteboul παραδέχθηκε για πρώτη φορά δημοσίως στην Ουγγαρία ότι η αγορά της Lotus αποτελεί ένα ενδεχόμενο για τη Renault. Κατά τις φήμες, η γαλλική εταιρεία έχει υποσχεθεί να παραδώσει στη Lotus γραπτή προσφορά μέχρι το τέλος Ιουλίου.

Ο Bernie Ecclestone πιστεύει ότι -ο ίδιος τουλάχιστον- θα γνωρίζει εντός της επόμενης εβδομάδας για την εξέλιξη της κατάστασης: «Διευθετούμε σταδιακά τα πράγματα. Μέχρι το τέλος αυτής της εβδομάδας, θα γνωρίζουμε προς τα πού πορευόμαστε. Ευελπιστούμε ότι μέχρι τότε θα γνωρίζουμε εάν η Renault θα αγοράσει τη Lotus, ή τί θα συμβεί». Ο Βρετανός δισεκατομμυριούχος δήλωσε επίσης ότι η Renault θα έχει καλύτερους οικονομικούς όρους εάν αγοράσει μια ομάδα, επειδή είναι Κατασκευαστής. Επιπλέον, η γαλλική εταιρεία έχει κατακτήσει πρόσφατα δύο τίτλους (2005, 2006) και ίσως της προσφερθούν επιπλέον (πέραν του μεριδίου που αντιστοιχεί στη θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών που ολοκλήρωσε την προηγούμενη σεζόν η ομάδα) χρήματα (12 εκατομμύρια ευρώ) για αυτές τις επιτυχίες, με το ενδεχόμενο το ποσό να αυξηθεί, αν κατακτηθούν κι άλλα πρωταθλήματα. Στον αγγλικό Τύπο αναφέρεται ότι η Renault θέλει να εισέλθει στην F1 ως καινούργια ομάδα, χρησιμοποιώντας τις εγκαταστάσεις και το προσωπικό του Enstone, αλλά χωρίς να αγοράσει την εταιρεία που ξεκίνησε ως Toleman και μετονομάστηκε ανά τα χρόνια σε Benetton, Renault και Lotus. Η παράταση της προθεσμίας καταβολής αιτήσεων συμμετοχής για νέες ομάδες στην F1 που ανακοινώθηκε πρόσφατα από τη FIA φαίνεται να υποστηρίζει την άποψη αυτή.

Ωστόσο, η Renault δε θέλει ακόμη να αποσύρει από την επίσημη πολιτική της την απειλή αποχώρησης από την F1. Σύμφωνα με το γαλλικό Τύπο, δεν πρόκειται να υπάρξει επίσημη ανακοίνωση από τη Renault όσον αφορά το μέλλον της στην F1 μέχρι το Σεπτέμβριο. Εντούτοις, υπάρχουν αρκετές ενδείξεις -και μερικές δηλώσεις- που συνιστούν ότι η Renault τείνει προς την απόκτηση δικής της ομάδας στην F1. Πρόσφατα, η γαλλική εταιρεία δήλωσε ότι θα αποσύρει την οικονομική υποστήριξη που παρείχε στη Formula Renault 3.5 από το 2004. Η κίνηση αυτή υπολογίζεται ότι θα αποδεσμεύσει περί τα 50 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, τα οποία το αγωνιστικό τμήμα της Renault θα έχει τη δυνατότητα να διαθέσει αλλού, π.χ. σε μία ομάδα της F1. Σπόνσορες όπως η πετρελαϊκή Total και η «συμμαχική» αυτοκινητοβιομηχανία Infiniti έχουν τη δυνατότητα να συνεισφέρουν στο budget της γαλλικής ομάδας. Ίσως μάλιστα δούμε και τον Alain Prost σε διοικητικό ρόλο.

Cyril Abiteboul και Christian Horner.

Ο διευθυντής του αγωνιστικού τμήματος της Renault, Cyril Abiteboul, επανέλαβε πάντως ότι η Renault σκοπεύει να τιμήσει τα συμβόλαια που διατηρεί με τις ομάδες της Red Bull έως το τέλος του 2016. Οι αποφάσεις της γαλλικής εταιρείας αφορούν τη χρονική περίοδο πέραν του 2016, όπως δήλωσε ο Γάλλος: «Οι λύσεις που εξελίσσουμε είναι περισσότερο για το 2017, αντί για το 2016. Εάν το 2016 αποτελέσει μεταβατική χρονιά ενόψει 2017, τότε πρέπει να εξελίξουμε κάτι. Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε. Αλλά έχουμε κάνει περισσότερη πρόοδο στην επιθυμία μας να παραμείνουμε στην F1. Δε νομίζω ότι πρέπει να διακινδυνεύσουμε το 2017, πιέζοντας κάτι για το 2016. Δεν υπάρχει βιασύνη. Είναι μακρόπνοο σχέδιο. Αλλά αυτή η προσέγγιση είναι διαφορετική σε εταιρείες όπως η Red Bull, που βρίσκονται στο σπορ μονάχα δύο χρόνια τώρα και είναι περισσότερο σπόνσορες, αντί για κατασκευαστές. Ίσως αυτό είναι που δεν ικανοποιεί τη Red Bull, που θέλει να έχει επιτυχία, χθες. Το καταλαβαίνω αυτό, αλλά από την πλευρά μας, δεν το κοιτάμε έτσι. Ίσως αυτός είναι ένας από τους λόγους που καθιστούν δύσκολη την ευθυγράμμιση σε αυτή τη χρονική στιγμή με τη Red Bull. Αλλά σκεπτόμαστε μακροπρόθεσμα».

Ο Γάλλος συνέχισε: «Όταν διαβάσαμε ότι η Red Bull χάνει χρήματα με τη Renault... Αυτό είναι εντελώς απαράδεκτο. Υπολογίζοντας όλα τα χρήματα που πληρώθηκαν άμεσα, τα ποσά που τους κατέβαλλε η Total και τα ποσά που έλαβαν από την Infiniti, καθώς και τα έσοδα από τα αποτελέσματα που επετεύχθησαν, μιλάμε για μισό δισεκατομμύριο ευρώ. Ποτέ πριν δεν είχε επιτρέψει μια αυτοκινητοβιομηχανία στη Red Bull να κερδίσει. Πρέπει να ξαναβάλουμε τη Renault στο κέντρο του παιχνιδιού».

«Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι τα κέρδη είναι μεγαλύτερα από τα ρίσκα και την αρνητικότητα που σχετίζεται με αυτό (την εμπλοκή στην F1). Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο χρειάζεται να αλλάξουμε αυτό που κάνουμε τώρα. Διότι αυτή τη στιγμή, η ισορροπία μεταξύ του κέρδους και της απώλειας, οικονομικής και όσον αφορά τη φήμη, δεν είναι αρκετά καλή. Αυτό είναι που πρέπει να διευθετήσουμε. Σε οτιδήποτε κάνουμε στο μέλλον στην F1 θα έχουμε πολύ περισσότερο έλεγχο. Κατά τη γνώμη μου, η δυσκολία της απόφασης που πρέπει να λάβουμε, έγκειται στην ακριβή ισορρόπηση πολλών παραγόντων. Δε μπορούμε να εργαστούμε απομονωμένοι, πρέπει να έχουμε συνεργασίες, αλλά πρέπει επίσης να έχουμε τον έλεγχο. Αυτός είναι ο έλεγχος και ο διαμοιρασμός ρίσκου που πρέπει να υπολογιστεί, να κατανεμηθεί και να αποφασιστεί», κατέληξε ο Abiteboul._Φ.Λ.

Στην εποχή της αυτόνομης οδήγησης, θα επιλέγατε ένα αυτοκίνητο που θα θυσίαζε τους επιβάτες του για το γενικότερο καλό;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά