top icon
Αγώνες

Σωρεία αλλαγών

Η FIA ανακοίνωσε πολυάριθμες αλλαγές στους κανονισμούς της F1, μεγάλο ποσοστό των οποίων θα εφαρμοστεί εντός της φετινής σεζόν. Οι αλλαγές συμφωνήθηκαν στη συνεδρίαση που είχε το Γκρουπ Στρατηγικής της F1 στο Biggin Hill της Αγγλίας την Τετάρτη (01/07) πριν το Βρετανικό GP. 

Περαιτέρω περιορισμοί όσον αφορά τα μηνύματα που θα έχει τη δυνατότητα να μεταδώσει το pit wall στον οδηγό θα παρουσιαστούν από το GP Βελγίου, που θα διεξαχθεί στις 23 Αυγούστου. Σύμφωνα με τις φήμες, ενδέχεται να επιτρέπονται στο μέλλον μόνο μηνύματα που αφορούν επείγουσες καταστάσεις, όπως την ασφάλεια του πιλότου. Επιπλέον, θα δρομολογηθούν ενέργειες ώστε να έχει ο οδηγός μεγαλύτερο έλεγχο των λειτουργιών του μονοθεσίου κατά τη διαδικασία της εκκίνησης. Από το 2016, ενδέχεται τα μονοθέσια να είναι εφοδιασμένα με (μονό) πεντάλ συμπλέκτη, αντί των δύο μοχλών πίσω από το τιμόνι για τη διαχείρισή του, που χρησιμοποιούν όλες οι ομάδες αυτή τη στιγμή.

Πιο επιεικείς αναμένεται να γίνουν οι κανονισμοί που αφορούν τις ποινές οι οποίες επιβάλλονται για τη χρήση περισσότερων από τεσσάρων εξαρτημάτων της μονάδας ισχύος κατά τη διάρκεια της σεζόν. Έπειτα από το GP Αυστρίας, όπου πολλοί οδηγοί πέραν του ότι εκκίνησαν από το πίσω μέρος του grid, είχαν να εκτίσουν περαιτέρω ποινές κατά τη διάρκεια του αγώνα, υπήρξαν πολλές αντιδράσεις εναντίον αυτών των μέτρων. Σύμφωνα με τις αναφορές, το Γκρουπ Στρατηγικής της F1 αναμένεται να ψηφίσει (μέσω fax) τον περιορισμό των προαναφερθέντων ποινών στη θέση εκκίνησης στο grid. Με αυτό τον τρόπο, αν ένας οδηγός έχει να εκτίσει ποινές λόγω αντικατάστασης εξαρτημάτων μονάδας ισχύος, θα μεταφέρεται στο πίσω μέρος του grid, αλλά δε θα έχει να εκτίσει επιπλέον ποινές στον αγώνα.

Επίσης, οι οδηγοί της McLaren-Honda θα έχουν φέτος το δικαίωμα να χρησιμοποιήσουν και 5η μονάδα ισχύος εντός της σεζόν χωρίς ποινή. Δεδομένου ότι η βρετανική ομάδα έχει χρησιμοποιήσει 5ο V6 σε αμφότερα τα μονοθέσιά της και έχει δεχθεί ποινή, αναφέρεται ότι λογικά, θα έχει το δικαίωμα να χρησιμοποιήσει 6η μονάδα χωρίς να τιμωρηθεί. Το Γκρουπ Στρατηγικής αποφάσισε ότι οι κατασκευαστές κινητήρων που εισέρχονται στην F1, θα έχουν το δικαίωμα να χρησιμοποιήσουν μια παραπάνω μονάδα ισχύος από τους αντιπάλους τους κατά τη διάρκεια της πρώτης σεζόν τους στο σπορ.

Παράλληλα, οι ομάδες δέχθηκαν εντολή από τη FIA και τη FOM να προτείνουν τρόπους με τους οποίους θα περιοριστεί το κόστος εξέλιξης και προμήθειας κινητήρων -κατά 10 εκατομμύρια ευρώ από τα 20-24 εκατομ. στα οποία ανέρχεται ετησίως αυτή τη στιγμή, σύμφωνα με τις φήμες. Το μέτρο αυτό θα είναι κρίσιμο για την επιβίωση των μικρότερων ομάδων. Για το σκοπό αυτό, θα επανεξεταστεί το σύστημα των tokens εξέλιξης που βρίσκεται εν ισχύ. Ενδέχεται επίσης να αυξηθεί η ποσότητα καυσίμου που θα χρησιμοποιείται στους αγώνες (από τα 100 στα 110 κιλά; -δεν έχει αποφασιστεί ακόμη) και ίσως περιοριστεί η χρήση δυναμόμετρων κινητήρων για προσομοιώσεις στα εργοστάσια των κατασκευαστών. Εξετάζεται η πιθανότητα λήψης και άλλων, παρόμοιων μέτρων. Από το 2016 θα εφαρμοστούν τροποποιήσεις και στους κανονισμούς που αφορούν το σχεδιασμό της εξάτμισης (και την τοποθέτηση της βαλβίδας wastegate) για να παράγεται πιο δυνατός ήχος από τα μονοθέσια.

Από το 2016, οι ομάδες θα έχουν μεγαλύτερη ελευθερία στην επιλογή γόμας ελαστικών. Η FIA ανακοίνωσε ότι σε συνεργασία με την Pirelli, τελειοποιούνται οι λεπτομέρειες για τον τρόπο με τον οποίο θα γίνει εφικτό κάτι τέτοιο. Φήμες λένε ότι οι ομάδες θα έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν τέσσερις αγώνες εντός της σεζόν, στους οποίους θα έχουν το δικαίωμα να αντικαταστήσουν μία από τις δυο διαθέσιμες γόμες ελαστικών με μία δικής τους επιλογής. να χρησιμοποιήσουν μόνο μία από τις δύο διαθέσιμες γόμες ελαστικών. Παράλληλα, αναμένεται να παρουσιαστούν «συναρπαστικές και πρωτοποριακές» αλλαγές στο πρόγραμμα των αγωνιστικών σαββατοκύριακων. Ο πρόεδρος της FIΑ έχει κάνει λόγο για το ενδεχόμενο διεξαγωγής ενός σπριντ αγώνα το Σάββατο -με τους αναπληρωματικούς οδηγούς των ομάδων;

Το Γκρουπ Στρατηγικής απέκλεισε και πάλι το ενδεχόμενο επιστροφής των ανεφοδιασμών κατά τη διάρκεια των GP, ενώ οι ομάδες κλήθηκαν να καταθέσουν (μέχρι το τέλος Αυγούστου) προτάσεις έχουμε το 2017 μονοθέσια πιο επιθετικά σε και όψη και 6 δλ. ταχύτερα στο γύρο. Τα μονοθέσια αναμένεται να γίνουν πιο φαρδιά. Το συνολικό πλάτος αναμένεται να αυξηθεί στα 2 μ. από το 1,8 μ. που είναι τώρα. Επίσης, αναμένεται να υιοθετηθούν ελαστικά μεγαλύτερου πλάτους στον πίσω άξονα, αεροτομές και διαχύτης διαφορετικού σχεδιασμού και να αυξηθεί σημαντικά η συνολικά παραγόμενη αρνητική άντωση.

Επίσης, αναφέρεται ότι η τακτική που θα ακολουθήσει η Haas την επόμενη σεζόν, με τη λήψη τεχνογνωσίας από τη Ferrari μέσω στενής συνεργασίας με το Maranello και έξυπνη ερμηνεία των κανονισμών, αναμένεται να απαγορευθεί για το 2017, βάζοντας φρένο και στο ενδεχόμενο χρήσης πελατειακών μονοθεσίων στο μέλλον. Αναμένεται να απαγορευθεί η κατασκευή του πλαισίου από άλλη ομάδα, καθώς και η χρήση αεροδυναμικής σήραγγας άλλης ομάδας._Φ.Λ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ