top icon
Formula 1

Σύγχυση όσον αφορά τι επιτρέπεται…

Αφότου οι αγωνοδίκες απέρριψαν το αίτημα της Mercedes να επανεξεταστεί το συμβάν μεταξύ Hamilton και Verstappen στη Βραζιλία, επικρατεί σύγχυση όσον αφορά τι είναι επιτρεπτό και τι όχι στις μάχες των οδηγών στην πίστα.

Την Παρασκευή το βράδυ, στην καθιερωμένη συνάντηση των οδηγών με τη διεύθυνση αγώνα στα πλαίσια του GP Κατάρ, συζητήθηκε έντονα το συμβάν της 4ης στροφής μεταξύ των Max Verstappen και Lewis Hamilton στο Interlagos, ώστε οι οδηγοί να γνωρίζουν τι επιτρέπεται να κάνουν και τι όχι στις μάχες μεταξύ τους.

Για κάποιους, οι απαντήσεις που έλαβαν δεν αποσαφήνισαν ιδιαίτερα τα πράγματα, καθώς αναφέρθηκε ότι επειδή οι αγωνοδίκες είναι διαφορετικοί σε κάθε αγώνα, είναι λογικό να υπάρχουν διαφορές στις αποφάσεις τους.

Γεγονός που καταδεικνύει ότι η Formula1 μάλλον θα πρέπει να σκεφτεί σοβαρά το ενδεχόμενο να έχει τουλάχιστον ένα μόνιμο μέλος στο σώμα αγωνοδικών για όλους τους αγώνες, ώστε να υπάρχει κάποια συνοχή στις αποφάσεις.

O Verstappen δήλωσε σχετικά: «Νομίζω ότι πάντα προσπαθούμε να ευθυγραμμίσουμε τους πάντες έχοντας την ίδια διαδικασία στον τρόπο σκέψης».

«Όλοι είναι διαφορετικοί, σωστά; Και ο καθένας νομίζω ότι έχει τον δικό του τρόπο να αγωνίζεται, να αμύνεται και να προσπερνά και φυσικά είναι πολύ δύσκολο και για τη FIA να, πώς να το πω; Να τους βάλει όλους στην ίδια γραμμή».

«Φυσικά, αυτοί αποφασίζουν, αλλά κάθε οδηγός έχει διαφορετική άποψη. Και νομίζω ότι εχθές, το θέμα ήταν να μοιραστούν όλοι τις απόψεις τους και στη συνέχεια η FIA να εξηγήσει τη διαδικασία σκέψης πίσω από αυτό».

«Έτσι, νομίζω ότι διανύσαμε πολύ δρόμο, και ήταν μια πολύ μεγάλη ενημέρωση. Οπότε, ναι, νομίζω ότι στο τέλος ήταν αρκετά ξεκάθαρο».

Ωστόσο, ο Lewis Hamilton διαφωνεί σε αυτό με τον αντίπαλό του στη μάχη του τίτλου. Όπως δήλωσε ο Βρετανός: «Όχι, δεν είναι σαφές. Κάθε οδηγός, εκτός από τον Max, ζητούσε απλώς σαφήνεια, οι περισσότεροι οδηγοί ζητούσαν σαφήνεια, αλλά δεν ήταν πολύ σαφές».

«Οπότε, ναι, δεν είναι ακόμα ξεκάθαρο ποια είναι τα όρια της πίστας. Είναι ξεκάθαρο ότι δεν είναι πλέον η λευκή γραμμή, όταν κάνουμε προσπέραση, αλλά… ναι, απλά το προσπαθούμε».

«Απλά ζητάμε συνοχή. Οπότε, αν είναι το ίδιο με τον προηγούμενο αγώνα, τότε θα πρέπει να είναι το ίδιο για όλους μας σε αυτές τις καταστάσεις, και τότε θα είναι μια χαρά».

Ο Bottas σχολίασε: «Είναι σαφές με αυτόν τον τρόπο ότι, αν πρόκειται για παρόμοιο περιστατικό με τη Βραζιλία, τότε είναι εντάξει – αλλά προφανώς είναι πάντα μια λεπτή γραμμή». Ο Φινλανδός προσέθεσε ότι ο διευθυντής αγώνων, Michael Masi, παρείχε «τουλάχιστον 20% επιβεβαίωση» ότι τον να εξωθείς έναν επιτιθέμενο από την εξωτερική οδηγό εκτός πίστας είναι εντός των κανονισμών…

Ο διευθυντής της Mercedes, Toto Wolff, εξέφρασε την ακόλουθη άποψη: «Κατά τη γνώμη μου, αυτό που λέει είναι ότι απλά ρίχνεσαι σε μια στροφή και καταστρέφεις το άλλο μονοθέσιο εκτός (αγωνιστικής) γραμμής».

«Και αυτό προφανώς μπορεί να οδηγήσει σε αρκετά πιο βρώμικη οδήγηση στο μέλλον. Αυτό που είπα σε κάποιους από τους ιθύνοντες είναι ότι δεν θέλουμε να έχουμε μια βρώμικη κατάσταση στον αγώνα (του Κατάρ), στη Σαουδική Αραβία ή στο Άμπου Ντάμπι, γιατί αυτό θα ήταν πολύ άσχημο».

«Αν έχουμε μια αμφιλεγόμενη κατάσταση σε οποιονδήποτε από τους τρεις αγώνες που θα ακολουθήσουν, μπορείτε να φανταστείτε την πόλωση και τη διαμάχη που θα δημιουργήσει αυτό, απλώς και μόνο επειδή δεν είναι σαφές, δε διατυπώθηκε με σαφήνεια».

Ο διευθυντής του συνδέσμου οδηγών (GPDA) και μελλοντικός οδηγός της Mercedes, George Russell, δήλωσε: «Νομίζω ότι, δυστυχώς, δεν υπήρξε κανένα αποτέλεσμα από την Παρασκευή. Κατανοώ ότι κάθε περίπτωση σε κάθε πίστα πρέπει να κρίνεται ξεχωριστά».

«Αλλά για μένα δεν ήταν καν κοντά στα όρια, ήταν πολύ πέρα από τα όρια, αυτό που συνέβη. Αν αυτός ήταν ο τελευταίος γύρος του αγώνα, κατά τη γνώμη μου θα ήταν μια αδιαμφισβήτητη ποινή για τον Max. Δεν μπορείς να καθυστερήσεις το φρενάρισμά σου 25 μέτρα και να κάνεις κάτι τέτοιο».

«Νομίζω ότι ο Max δεν τιμωρήθηκε μόνο επειδή ο Lewis νίκησε τον αγώνα. Οι συνέπειες δεν πρέπει να αποτελούν παράγοντα στην τιμωρία ή την κρίση του συμβάντος. Θα πρέπει να κρίνεται το περιστατικό κατά περίπτωση».

«Αυτό μας έλεγαν πάντα, δεν είναι οι συνέπειες του περιστατικού, αλλά το ίδιο το περιστατικό. Δεν ξέρω, πραγματικά. Στο τέλος της ημέρας, όλοι θέλουμε να αγωνιζόμαστε σκληρά, αλλά αυτό ήταν σκληρό και άδικο, και εμείς θέλουμε σκληρούς και δίκαιους αγώνες».

O Lando Norris, δήλωσε για την ποινή που δέχθηκε στην Αυστρία στη μάχη του με τον Sergio Perez: «Κάποια από τα πράγματα που καταλαβαίνουμε τώρα, σημαίνουν ότι δε θα έπρεπε να έχω λάβει ποινή. Αλλά και οι τύποι των επιφανειών που υπάρχουν στο εξωτερικό της πίστας, αν είναι όλες σε άσφαλτο ή οτιδήποτε άλλο, μπορεί επίσης να έχουν αντίκτυπο».

«Ο μόνος λόγος για τον οποίο πιστεύω τώρα (ότι έλαβε ποινή) είναι ότι υπήρχε αμμοπαγίδα και όχι άσφαλτος. Και νομίζω ότι είναι λίγο δύσκολο να δοθεί ποινή, αν υπάρχει αμμοπαγίδα και όχι άσφαλτος» (στην περιοχή διαφυγής).

«Αλλά αυτό που πρέπει να πιστέψω τώρα είναι ότι η διαφορά από τη δική μου (περίπτωση) με του Max την προηγούμενη εβδομάδα είναι ότι υπήρχε αμμοπαγίδα»._Φ.Λ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ