top icon
Συνεντεύξεις

Συνέντευξη: Ο Antonio Giovinazzi στους 4Τ για την Alfa Romeo, το όνειρο της Ferrari και τον Kimi Raikkonen

Ο Antonio Giovinazzi μίλησε στους 4ΤΡΟΧΟΥΣ για τη βελτίωση της Alfa Romeo, τις βλέψεις του για μία θέση στη Scuderia Ferrari, τη σχέση του με τον Kimi Raikkonen και το μήνυμα υπέρ της διαφορετικότητας στη Formula 1.

Η ώρα είναι 16:15 Ελλάδας, 14:15 στην πίστα του Πορτιμάο, στα νότια της Πορτογαλίας. Ανοιχτό το laptop, αναμένοντας την είσοδο στο Zoom call με την Alfa Romeo και τον Antonio Giovinazzi.

Ο Ιταλός έχει δεχτεί αρκετή κριτική για το γεγονός ότι βρίσκεται στη Formula 1 και φέτος, ενώ θα μπορούσε ο -εξαιρετικός πέρυσι- Robert Swhartzman, ή ο εξίσου δυνατός Callum Ilott, να πάρουν την θέση του πλάι στον Kimi Raikkonen.

Εκείνος δεν φαίνεται να δίνει σημασία σε αυτές τις φωνές. Ακόμα κι αν μία εξ αυτών είναι έτοιμη να του πάρει συνέντευξη.

Τον Giovinazzi τον έμαθε ο κόσμος με την δεύτερη θέση του στο GP2 το 2016. Στην F1 έκανε ντεμπούτο αντί του Pascal Wehrlein το 2017, με ελάχιστη επιτυχία. Έτσι, έπρεπε να περιμένει ως το 2019 για την πρώτη του πλήρη σεζόν στο σπορ, με την Alfa Romeo Racing.

Είναι χαμογελαστός, ευδιάθετος, μεσογειακός. Μακριά μαλλιά, καθαρά μάτια. Ευχάριστος στη συζήτηση, επαγγελματίας για όσους τον έχουν ζήσει.

Όταν έχεις στη διάθεσή σου 15 λεπτά με έναν οδηγό, τα πρώτα δευτερόλεπτα περνούν γρήγορα μετά τα πρώτα λίγα ιταλικά που γνωρίζουμε.

-Ciao Antonio.

-Ciao, Dimitris.

Εκεί ξεκινούν τα αγγλικά. Τον ευχαριστούμε για τον χρόνο του και τη διάθεσή του, χαμογελά και μας ευχαριστεί κι εκείνος.

-Ξεκινήσατε θετικά τη σεζόν σε σχέση με τις δυσκολίες της περασμένης σεζόν. Θα συμφωνούσες με αυτήν την άποψη; Κι αν ναι, τι βρίσκεις βελτιωμένο σε σχέση με το 2020;

Πράγματι, ισχύει αυτό. Το διαπιστώσαμε από την πρώτη μέρα των δοκιμών (σ.σ. στο Μπαχρέιν) ότι το μονοθέσιο είναι καλύτερο, η μονάδα ισχύος (της Ferrari) είναι καλύτερη, πως συνολικά είχαμε ένα καλύτερο πακέτο.

Δυστυχώς, ήμασταν άτυχοι στους πρώτους δύο αγώνες, αλλά όταν θα γυρίσει η τύχη με το μέρος μας, θα έχουμε την ευκαιρία για τους πρώτους μας βαθμούς, και σίγουρα θα μπορέσουμε να συλλέξουμε περισσότερους από πέρυσι.

-Έχουμε δει ότι το midfield φέτος είναι αρκετά κλειστό – και πάλι. Πιστεύεις πως θα έχετε, ως Alfa Romeo, πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων σας μέσα στη σεζόν;

Όντως. Πιστεύω πως το είδαμε αυτό και στην Ίμολα, όπου βρεθήκαμε πιο κοντά στους υπόλοιπους σε σχέση με τον αγώνα στο Μπαχρέιν, και θα δούμε τι θα γίνει στο Πορτιμάο.

Αλλά, το γεγονός ότι έχουμε ένα καλύτερο μονοθέσιο σε σχέση με το 2020, μας επιτρέπει να κοιτάμε και τις ομάδες μπροστά μας, όπως είναι η Alpine κι η Aston Martin. Θα πρέπει να τα κάνουμε όλα σωστά, να είμαστε και πάλι στο Q2 και μετά να στοχεύσουμε σε βαθμούς και με τα δύο μονοθέσια την Κυριακή.

-Στοχεύετε πράγματι στις Alpine και Aston Martin; Το βασίζεις στις διαφορές των μονοθέσιων και τις μεταβλητές από πίστα σε πίστα;

Ναι, φάνηκε και στην πρεμιέρα ότι οι διαφορές ήταν συνολικά πιο μεγάλες σε σχέση με την Ίμολα. Η πίστα μπορεί να κάνει τη διαφορά. Δεν γνωρίζουμε τι θα γίνει στο Πορτιμάο, αλλά πιστεύω ότι και το κάθε σιρκουί θα παίζει τον ρόλο του.

Θα πρέπει να δούμε τι θα γίνει εδώ: οι συνθήκες είναι διαφορετικές, με πιο υψηλές θερμοκρασίες, η πρόσφυση από την πίστα θα είναι μικρότερη. Θα φανεί ήδη από το FP2 που θα βρισκόμαστε.

-Πώς ένιωσες που αγωνίστηκες ξανά στην Ίμολα;

Είναι μία όμορφη πίστα, κι είναι όμορφο το συναίσθημα να αγωνίζεσαι εκεί. Δυστυχώς, απουσίαζαν οι tifosi, αλλά για μένα, ένα Grand Prix  στην Ιταλία είναι πάντα ξεχωριστό, κι ας μην καταφέραμε να φύγουμε με βαθμούς.

O Antonio Giovinazzi στη σημερινή μας συνέντευξη – Photo Antonin Vincent / DPPI

-Μιλώντας για την Ιταλία, έχεις δηλώσει και στο παρελθόν ότι το όνειρό σου είναι να οδηγήσεις για τη Ferrari. Όντας μέλος της ευρύτερης «οικογένειας» της Scuderia, έχεις ακόμα αυτές τις βλέψεις;

Ναι, φυσικά. Παραμένω κομμάτι της ομάδας, αλλά δεν θέλω να εστιάζω τόσο πολύ στο μέλλον. Επικεντρώνομαι στο παρόν, να τα πάω καλά και να αποδίδω ως οδηγός της Alfa Romeo, και μετά είμαι βέβαιος ότι όλα μπορούν να συμβούν αν εγώ κάνω αυτό που πρέπει. Θα δούμε τι θα συμβεί.

-Με το Sprint Qualifying να έχει πλέον εγκριθεί από τις ομάδες, και με δεδομένη την αρνητική στάση πολλών συναθλητών σου, τι άποψη έχεις εσύ για αυτό το νέο φορμάτ;

Θα πρέπει να το δούμε. Πρέπει να το δούμε στην πράξη στο Silverstone, όταν θα δοκιμαστεί για πρώτη φορά, και τότε θα είμαστε σε θέση να καταθέσουμε την άποψή μας.

Προσωπικά, έχω εμπειρία από αυτό το φορμάτ από τις μικρότερες κατηγορίες στις οποίες έχω αγωνιστεί. Αλλά θα πρέπει να το δοκιμάσουμε εδώ για να πούμε αν είναι καλή ή όχι σαν ιδέα.

-Από πέρυσι, η F1 τονίζει τη σημασία της διαφορετικότητας, εκπροσωπεί αυτό το μήνυμα με το We Race As One. Ποια είναι η στάση σου απέναντι σε αυτήν την προσπάθεια;

Το υποστηρίζω, και το υποστηρίζουν κι όλοι οι οδηγοί, γιατί μας βλέπει πολύς κόσμος, νέος κόσμος, και είναι σημαντικό να δίνουμε το καλό παράδειγμα.

Υπάρχουν άνθρωποι που μας έχουν για ινδάλματα, επομένως είναι σημαντικό να έχουμε αυτό το μήνυμα, ειδικά πριν τους αγώνες, για να μιλάμε για αυτά τα θέματα. Ήταν σωστή η απόφαση της Formula 1 να κάνει κάτι τέτοιο.

-Η άποψή σου για το Grand Prix στο Μαϊάμι;

Πολύ καλή απόφαση! Είναι πολύ όμορφο το Μαϊάμι, οπότε γιατί να μην το κάνουμε; Πάντα μου άρεσε να ταξιδεύω στις ΗΠΑ, ειδικά στο Μαϊάμι, οπότε το να αγωνιστούμε εκεί είναι κάτι το απίστευτο. Θα πρέπει να δούμε και την πίστα, αλλά είναι μία ωραία κίνηση, μία σημαντική κίνηση για τη Formula 1.

-Έχεις βρεθεί στο Μαϊάμι;

Ναι! Όχι για να αγωνιστώ, αλλά για διακοπές!

-Είναι, όμως, ακόμη ένα σιρκουί πόλης. Μία μερίδα του κοινού ασκεί κριτική στο σπορ για αυτές τις πίστες. Από τη θέση του οδηγού, αποτελούν πρόκληση για σένα τέτοιες πίστες;

Λατρεύω τα σιρκουί πόλης. Από όταν άρχισα στη Formula 3, λάτρευα το Μακάο, και τώρα ακόμα στη Formula 1 το διασκεδάζω.

Μ’αρέσει η Σιγκαπούρη ειδικά, οπότε για μένα είναι κάτι το θετικό. Θέλουμε, όμως, και τις πιο παραδοσιακές πίστες, όπως είναι η Μόντσα, η Ίμολα και το Σπα. Πρέπει να κρατάμε μία ισορροπία, και να μη χάνουμε τις παραδοσιακές πίστες από το καλεντάρι.

-Για το τέλος, έχω αφήσει μία ερώτηση που είμαι σίγουρος ότι έχεις δεχτεί πολλάκις. Πώς είναι ο Kimi Raikkonen ως teammate κι ως συνεργάτης μέσα στην ομάδα;

Το έχω πει και το ξαναλέω, είναι χαρά μου που βρίσκομαι στην ίδια ομάδα μαζί του. Πρωτίστως γιατί είναι ένας πολύ γρήγορος οδηγός, ένας πρωταθλητής, με πολλή εμπειρία. Όταν ήμουν στις αρχές της καριέρας μου στη Formula 1, έμαθα πολλά ‘μυστικά’ από εκείνον, και βελτιώθηκα σε προσωπικό επίπεδο.

Τον γνώριζα ήδη από όταν αγωνιζόταν στη Ferrari, όσο εγώ ήμουν ο δοκιμαστής της ομάδας, επομένως η σχέση μας είναι καλή. Κι αυτό βοηθά και την ομάδα, γιατί στο τέλος της ημέρας αυτό χρειαζόμαστε για να πάρουμε όσο περισσότερους βαθμούς μπορούμε.

Ευχαριστούμε τον Antonio Giovinazzi και την Alfa Romeo Racing ORLEN για τον χρόνο τους.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ