top icon
Αγώνες

Τεστ Βαρκελώνης: Ο Bottas ταχύτερος

Ο Valtteri Bottas με την Williams σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της δεύτερης ημέρας του τελευταίου χειμερινού τεστ πριν την έναρξη της φετινής σεζόν. Η Mercedes συνέχισε με τις προσομοιώσεις αγωνιστικού σαββατοκύριακου, ενώ η Ferrari είχε την πιο αξιόπιστη ημέρα του χειμώνα, σε αντίθεση με τις πελατειακές της ομάδες. 

O Bottas σημείωσε την ταχύτερη επίδοσή του με την πολύ μαλακή (super soft) γόμα ελαστικών και ξεπέρασε τα 500 χλμ. δοκιμών σήμερα. Ο Φινλανδός δήλωσε ότι ήταν καλή ημέρα για την Williams, χωρίς προβλήματα στο μονοθέσιο. Η ομάδα ξεκίνησε να πειραματίζεται με το στήσιμο της FW38 και ο Bottas πιστεύει ότι έγινε πρόοδος, με το μονοθέσιο να έχει βελτιωθεί σε απόδοση στα αργά κομμάτια της πίστας, που ήταν η μεγαλύτερη αδυναμία της περυσινής Williams.

Τον δεύτερο χρόνο της ημέρας σημείωσε με τη μαλακή γόμα της Pirelli ο Lewis Hamilton, ο οποίος οδήγησε το μονοθέσιο της Mercedes το πρωί, προσομοιώνοντας κατατακτήριες δοκιμές. Σήμερα, καμία ομάδα (πέραν της Renault) δεν κατάφερε να σημειώσει ταχύτερο χρόνο από τις προηγούμενες. Ο Hamilton, στην πρώτη του γρήγορη προσπάθεια με τη μαλακή γόμα έκανε λάθος στο τρίτο τμήμα της πίστας. Ο Βρετανός σημείωσε την ταχύτερη επίδοση στη δεύτερη προσπάθειά του, η οποία ήταν 0,6 δλ. πιο αργή από τη χθεσινή επίδοση του team mate του, Nico Rosberg. O Γερμανός ανέλαβε να οδηγήσει το μονοθέσιο το απόγευμα, πραγματοποιώντας προσομοίωση αγώνα. Ο Rosberg ήταν ταχύτερος από τον Hamilton εχθές στο πρώτο stint με τη μαλακή γόμα, αλλά πιο αργός με τη μέση γόμα στα υπόλοιπα stint. Στο συνολικό χρόνο «αγώνα», ο Rosberg σήμερα ήταν πιο αργός από τον Hamilton εχθές, ωστόσο αυτό ενδέχεται να οφείλεται στις συνθήκες της πίστας.

Ο Hamilton δήλωσε: «Έκανα τους γύρους μου και έχω μια αντίληψη όσον αφορά που είναι καλό το μονοθέσιο και που όχι. Αλλά γενικά οι δοκιμές είναι πολύ καλές». Ο Βρετανός δήλωσε ότι δεν έχει παρακολουθήσει που βρίσκονται οι υπόλοιπες ομάδες, αλλά ήταν επικριτικός προς τα μαλακά ελαστικά που δοκίμασε για πρώτη φορά σήμερα: «Δεν έχω καλή αίσθηση, αυτά τα ελαστικά δεν είναι πολύ καλά. Πραγματικά εύχομαι να είχαμε τα περυσινά ελαστικά γιατί αυτά δεν είναι το ίδιο καλά». Αξίζει να θυμηθούμε ότι ο Hamilton είχε κάνει αντίστοιχες δηλώσεις και πέρυσι. Η Mercedes παρουσίασε σήμερα περαιτέρω αεροδυναμικές αναβαθμίσεις, στα πτερύγια δίπλα από την είσοδο αέρα των ψυγείων (pod fins), καθώς και την προσθήκη ενός καινούργιου μικρού αεροδυναμικού βοηθήματος (monkey seat) στην επάνω από την εξάτμιση. H Mercedes παρουσιάζει τις αναβαθμίσεις βαθμιαία για να αξιολογεί την απόδοση του κάθε εξαρτήματος ξεχωριστά.

Ο Kevin Magnussen με τη Renault και τα μαλακά ελαστικά (super soft) σημείωσε την τρίτη ταχύτερη επίδοση της ημέρας σε μια πολύ παραγωγική ημέρα για τη γαλλική ομάδα, που συμπλήρωσε 586 χλμ. σήμερα. Δεν παρουσιάστηκαν προβλήματα στην R.S.16 σήμερα εκτός από μια μικρή διαρροή νερού προς το τέλος της διαδικασίας. H Renault παρουσίασε μερικές αναβαθμίσεις στο πίσω μέρος του πατώματος του μονοθεσίου. Αξίζει να αναφερθεί εδώ ότι ο αγωνιστικός διευθυντής της γαλλικής ομάδας, Frederic Vasseur, δήλωσε ότι αμφότεροι οι οδηγοί της Renault έχουν υπογράψει μονοετές συμβόλαιο.

Στην 4η θέση του πίνακα των χρόνων βρέθηκε ο Sebastian Vettel με τη Ferrari, έχοντας χρησιμοποιήσει τη μέση γόμα για να σημειώσει την ταχύτερη επίδοσή του. Ο Γερμανός κατάφερε να διανύσει περισσότερα από 700 χλμ. σήμερα, με τη βοήθεια μιας φρέσκιας μονάδας ισχύος που τοποθετήθηκε σήμερα στο μονοθέσιο. Ο διευθυντής της Ferrari, Maurizio Arrivabene, αναγκάστηκε να αρνηθεί ότι η ιταλική ομάδα έχει πρόβλημα με τον κινητήρα της. Ο Ιταλός ισχυρίστηκε ότι ο προηγούμενος V6 που χρησιμοποιούσε η Scuderia στις δοκιμές είχε ολοκληρώσει τον κύκλο ζωής του. Ωστόσο, η Ferrari είχε συμπληρώσει συνολικά 2.000 χλμ. και φήμες λένε ότι είχε χρησιμοποιήσει τρεις μονάδες ισχύος για να διανύσει αυτή την απόσταση, λόγω ισχυρών κραδασμών που παρουσιάστηκαν όταν ο οδηγός δεν είναι με τέρμα γκάζι. Λόγω των προβλημάτων αυτών, ενδέχεται η Ferrari να διεξήγαγε τις δοκιμές μέχρι στιγμής με μειωμένη ισχύ. Φήμες λένε ότι η μονάδα που χρησιμοποιούσε σήμερα ο Vettel παρουσίαζε αναβαθμίσεις προς επίλυση των προβλημάτων. Αξίζει να αναφέρουμε ότι η Mercedes διεξήγαγε ολόκληρο το πρώτο τεστ με έναν κινητήρα, ξεπερνώντας τα 3.000 χλμ. αριθμός που αποτελεί το κατώτατο όριο χιλιομέτρων που θα κληθούν να διανύσουν οι μονάδες εντός της αγωνιστικής σεζόν. Κάποιοι πιστεύουν ότι η διαφορά μεταξύ Mercedes και Ferrari έχει μεγαλώσει αντί να έχει μειωθεί. Ο Vettel δήλωσε ότι ελπίζει η ομάδα να είναι έτοιμη για την έναρξη της σεζόν σε δύο εβδομάδες. «Έχουμε ακόμα λίγο χρόνο. Έχουμε ακόμα δύο μέρες εδώ. Ας προσπαθήσουμε να τις χρησιμοποιήσουμε και ξεκινάμε από εκεί μετά».

Την πέμπτη ταχύτερη επίδοση της ημέρας σημείωσε ο Jenson Button με τη McLaren-Honda, χρησιμοποιώντας τη μαλακή γόμα. Παρ’ ότι ένα πρόβλημα στην πίσω ανάρτηση προς το τέλος της πρωινής περιόδου κόστισε λίγο ωφέλιμο χρόνο στην ομάδα, ο Βρετανός οδηγός κάλυψε 563 χλμ. σήμερα. Η McLaren παρουσίασε σήμερα μια καινούργια πίσω αεροτομή και μέχρι το τέλος του τεστ αναμένεται να παρουσιάσει καινούργια εμπρός αεροτομή, πάτωμα και αεραγωγούς φρένων. Σύμφωνα με τον αγωνιστικό διευθυντή της McLaren, Eric Boullier, η μονάδα της Honda έχει βελτιωθεί στον τομέα άντληση ισχύος από το ERS, που αποτελούσε το αδύναμο σημείο της πέρυσι. Σύμφωνα με τον Γάλλο, ο V6 της Honda έχει φτάσει τουλάχιστον τα επίπεδα στα οποία βρίσκονταν πέρυσι οι υπόλοιποι κατασκευαστές κινητήρων. Την πρόοδο σε αυτό τον τομέα επεσήμανε και ο Button: «Θα έλεγα ότι είναι η μεγαλύτερη βελτίωση που έχω νιώσει στη μονάδα ισχύος τους τελευταίους 14 μήνες. Προφανώς, ακόμα βρισκόμαστε αρκετά μακριά από τους υπόλοιπους και μπορείς να το δεις αυτό στις τελικές ταχύτητες. Αλλά σίγουρα μπορείς να νιώσεις τη διαφορά στα αρχικά κομμάτια των ευθειών». Ο Boullier πιστεύει πάντως ότι η αξιοπιστία αποτελεί ακόμη αδυναμία της ομάδας. Η Honda δεν έχει ακόμη εκμεταλλευτεί τις πλήρεις δυνατότητες της μονάδας της. Σύμφωνα με τον Boullier υπάρχουν χαρτογραφήσεις που θα βελτιώσουν την απόδοση. Μάλιστα, αναφέρεται ότι η Honda προετοιμάζει μια ειδική χαρτογράφηση για τις κατατακτήριες δοκιμές σαν κι αυτή της Mercedes -που λέγεται ότι προσδίδει έως και 30 ίππους επιπλέον για περιορισμένη χρονική περίοδο. Ωστόσο, οι Ιάπωνες δεν έχουν καταφέρει να την αξιοποιήσουν ακόμα.

Δεδομένων των χρόνων που σημειώνει η McLaren στα επιμέρους τμήματα της πίστας, κάποιοι πιστεύουν ότι το πλαίσιο της βρετανικής ομάδας είναι πολύ καλό. Εχθές ο Alonso σημείωσε το δεύτερο καλύτερο χρόνο στο δεύτερο τμήμα της πίστας (που παρουσιάζει μερικές γρήγορες στροφές) και τον τρίτο στο τελικό, αργό κομμάτι. Ωστόσο, ο Button δήλωσε ότι: «Υπάρχει ακόμη πολλή δουλειά να γίνει εντός των επόμενων δύο ημερών για να βρούμε ένα στήσιμο το οποίο λειτουργεί πραγματικά για εμάς, γιατί δεν το έχουμε βρει. Δε νιώθω ότι στην πραγματικότητα έχουμε κάνει σωστές δοκιμές με το μονοθέσιο ακόμα, όσον αφορά το στήσιμο. Πιο πολύ έχουμε ασχοληθεί με την αεροδυναμική, κατανοώντας αν βρισκόμαστε στο σωστό μέρος ή όχι. Δεν έχουμε κάνει συγκεκριμένη δουλειά στο στήσιμο του μονοθεσίου για τον οδηγό». Ο Alonso πιστεύει ότι η McLaren μπορεί να ανέβει στο βάθρο φέτος, ωστόσο, σύμφωνα με τον Button η επίτευξη αυτού του στόχου θα είναι πολύ δύσκολη.

Στην 6η θέση πλασαρίστηκε ο Daniel Ricciardo με τη Red Bull, έχοντας χρησιμοποιήσει τη μέση γόμα για να σημειώσει την ταχύτερη επίδοσή του. Η ομάδα είχε καλή ημέρα, με τον Αυστραλό να διανύει 628 χλμ. O Ricciardo ωστόσο δήλωσε ότι δεν θέτει καμία προσδοκία για τη φετινή σεζόν. «Νομίζω ότι θα είναι παρόμοια με το τέλος της περυσινής χρονιάς. Περιμένω να βρισκόμαστε κοντά στην Williams και πιθανότατα τη Force India. Το ερώτημα είναι πόσο μπροστά είναι η Mercedes και η Ferrari». Ο Αυστραλός δήλωσε ότι η Renault έχει υποσχεθεί σημαντικές αναβαθμίσεις για τους πρώτους ευρωπαϊκούς αγώνες της σεζόν.

Για πρώτη φορά στις φετινές χειμερινές δοκιμές μια ομάδα διένυσε περισσότερα χιλιόμετρα από την Mercedes και αυτή ήταν η Toro Rosso, με τον Carlos Sainz να συμπληρώνει 772 χλμ. σήμερα. Ο Ισπανός δεν κυνηγούσε  επιδόσεις, καθώς χρησιμοποίησε τη μέση γόμα για τον ταχύτερο χρόνο του. Εντούτοις, κατάφερε να βρεθεί εμπρός από τον Sergio Perez με την Force India, ο οποίος χρησιμοποίησε τη μαλακή γόμα. Ο Pascal Wehrlein με την Manor κατετάγη 10ος χρησιμοποιώντας τη μαλακή γόμα.

Πολύ κακή ημέρα είχε η Sauber, καθώς το πρωί ο Marcus Ericsson έκανε μόλις τρεις γύρους. Μια ώρα πριν την ολοκλήρωση της διαδικασίας το απόγευμα, ο Σουηδός είχε μια έξοδο, όταν έχασε τον πίσω δεξιό τροχό… Ακόμα χειρότερα εξελίχθηκαν τα πράγματα για την Haas. H νεοσύστατη ομάδα αντικατέστησε το τούρμπο του κινητήρα της Ferrari εχθές το βράδυ και σήμερα διαπίστωσε ότι περιστρεφόταν σε ταχύτητες υψηλότερες του μέγιστου ορίου των 125.000 σ.α.λ. Οι μηχανικοί της Haas δεν κατάφεραν να επιλύσουν το πρόβλημα ώστε να επιστρέψει στην πίστα ο Esteban Gutierrez ο οποίος κατάφερε να συμπληρώσει μόνο έναν αναγνωριστικό γύρο.

Η φάρσα περί κατατακτήριων δοκιμών συνεχίζεται…

Οι τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο των αλλαγών στο σύστημα κατατακτήριων δοκιμών είναι αρκετές! Η τελευταία απόφαση των ομάδων είναι να υιοθετηθεί ένας συνδυασμός του παλιού και του καινούργιου συστήματος από το GP Αυστραλίας (και όχι από την Ισπανία). Το Q1 και το Q2 θα διεξάγονται με το καινούργιο σύστημα. Συνεπώς, μετά το 7ο λεπτό των δύο πρώτων σκελών της διαδικασίας ανά 1,5 λεπτό θα εγκαταλείπουν τη διαδικασία 7 οδηγοί. Το Q3 θα διεξάγεται με τη μορφή που είχε έως πέρυσι, χωρίς να αποχωρούν οδηγοί.

Ωστόσο σήμερα η πλειονότητα των οδηγών διεξήγαγε συμβούλιο με τον έφορο της FIA, Charlie Whiting, στο οποίο ο τόνος της συζήτησης εντάθηκε μερικές φορές σύμφωνα με τις πληροφορίες. Οι οδηγοί εναντιώθηκαν στις αλλαγές στις κατατακτήριες δοκιμές, ισχυριζόμενοι ότι το σύστημα θα γίνει υπερβολικά περίπλοκο και ζητούν να διατηρηθεί το παλιό. Η τελική απόφαση θα πρέπει να ληφθεί μέχρι την Παρασκευή, που θα συνεδριάσει το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA._Φ.Λ.

Τεστ Βαρκελώνης: Πρώτη μέρα

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ