top icon
Αγώνες

Τεστ Βαρκελώνης: Ο Kimi 1ος

Το πρώτο τεστ των φετινών χειμερινών δοκιμών εξέλιξης στην πίστα της Βαρκελώνης με τον Kimi Raikkonen επικεφαλής. Οι Ferrari και Red Bull ήταν οι μόνες ομάδες που χρησιμοποίησαν την ultra soft γόμα της Pirelli, ενώ η Mercedes διένυσε και πάλι τα περισσότερα χιλιόμετρα σήμερα. Καταστροφική ημέρα για την McLaren, που κατάφερε να κάνει μόλις 3 γύρους. 

Παρ’ ότι ο Raikkonen σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας, αντιμετώπισε και σήμερα προβλήματα, καθώς πέρασε τέσσερις ώρες στο γκαράζ της Ferrari. H επίσημη εξήγηση ήταν ότι η ομάδα της Ferrari αντικαθιστούσε ένα ψυγείο, ωστόσο αυτή η διαδικασία δεν απαιτεί τόσο πολύ χρόνο. Παρά το γεγονός ότι η Scuderia σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο σε τρεις από τις τέσσερις ημέρες του τεστ (συνήθως με πιο μαλακά ελαστικά), δεν έλειψαν τα προβλήματα αξιοπιστίας από το ιταλικό στρατόπεδο. O Raikkonen κάλυψε σήμερα απόσταση που 367 χλμ. αλλά δεν ανησυχεί για το γεγονός ότι η Mercedes έχει διανύσει πολύ περισσότερα χιλιόμετρα: «Όχι, γιατί να ανησυχώ; Είναι κάτι που κάνουν πολλές ομάδες. Εμείς ακολουθούμε το δικό μας πρόγραμμα. Προφανώς θα θέλαμε να έχουμε κάνει περισσότερους γύρους, καθώς έχασα μία από τις δύο ημέρες. Ετοιμαζόμαστε για τους αγώνες και αν υπάρχουν μερικά ζητήματα, ή πράγματα που πρέπει να δοκιμάσουμε, το κάνουμε εδώ. Δε γνωρίζω αν το μονοθέσιο θα είναι αρκετά καλό. Έχει καλή αίσθηση και προφανώς έχουμε πολλά πράγματα ακόμη που να δοκιμάσουμε και να ρυθμίσουμε. Είναι σίγουρα ένα βήμα μπροστά από αυτό που είχαμε πέρυσι, αλλά θα είναι αρκετά καλό; Θα δούμε στο τέλος της χρονιάς», κατέληξε ο Raikkonen.

Ο Daniil Kvyat με τη Red Bull κατετάγη στη 2η θέση σήμερα, χρησιμοποιώντας και αυτός την ultra soft γόμα ελαστικών της Pirelli. Ο Ρώσος επανέλαβε σήμερα ότι θα ήθελε να έχει κάνει περισσότερους γύρους. Τον τρίτο χρόνο της ημέρας σημείωσε ο 19χρονος Μεξικανός προστατευόμενος της Force India, Alfonso Celis, με την super soft γόμα ελαστικών.

Η τελευταία ημέρα ήταν και η καλύτερη για την ομάδα της Renault, με τον Kevin Magnussen να διανύει περισσότερα από 710 χλμ. όντας ο πιο παραγωγικός οδηγός της ημέρας. Ο Δανός προκάλεσε την τελευταία κόκκινη σημαία της ημέρας, παρκάροντας τη Renault στην 3η στροφή της πίστας 15 λεπτά πριν από τη λήξη της διαδικασίας, καθώς έμεινε από καύσιμα, για να επαληθεύσει η ομάδα τις ενδείξεις των οργάνων μέτρησης. Ο Magnussen χρησιμοποίησε τη μαλακή γόμα ελαστικών για να σημειώσει την ταχύτερη επίδοσή του και δήλωσε ευχαριστημένος από αυτό το τεστ. «Διαθέτουμε καλό ρυθμό και πιστεύω ότι αυτό είναι θετικό», κατέληξε ο Δανός.  

Ο Max Verstappen βρέθηκε στην 5η θέση με την Toro Rosso, έχοντας χρησιμοποιήσει τη μέση γόμα για να πετύχει την ταχύτερη επίδοσή του. Ο νεαρός Ολλανδός κάλυψε σήμερα 512 χλμ. και η Toro Rosso ήταν η δεύτερη πιο παραγωγική ομάδα του τεστ, πίσω από την Mercedes. Tον Verstappen ακολούθησε στον πίνακα των χρόνων ο Felipe Nasr με την περυσινή Sauber, χρησιμοποιώντας μαλακά ελαστικά.

Στην 7η και 8η θέση βρέθηκαν οι δύο οδηγοί της Mercedes, με τον Nico Rosberg να κάνει 86 γύρους το απόγευμα και τον Lewis Hamilton 99 το πρωί, πάντα με τη μέση γόμα ελαστικών. Η γερμανική ομάδα συμπλήρωσε σήμερα 860 χλμ. δοκιμών και 3.142 συνολικά στο τετραήμερο τεστ. Η Ferrari π.χ. κατάφερε να συμπληρώσει 1634 χλμ. σε αυτές τις τέσσερις ημέρες. O Rosberg δήλωσε σήμερα ότι «πάνω-κάτω ξέρουμε που βρισκόμαστε. Δε λέω ότι είμαστε σίγουρα οι ταχύτεροι, αλλά υπάρχουν μερικά καλά πράγματα στο μονοθέσιο, που είναι εντυπωσιακό. Σίγουρα μπορείς να το νιώσεις. Μικρά βήματα κάθε φορά». Ο Γερμανός αποκάλυψε επίσης ότι υπήρξαν και μερικά προβλήματα σε αυτό το τεστ: «Βρήκαμε μερικά κομμάτια που έσπασαν στο μονοθέσιο και δε θα τα είχαμε βρει αν είχαμε κάνει μόνο 2.000 χλμ. Οπότε αυτό ήταν χρήσιμο, διότι σίγουρα θα μας βοηθήσει στην αρχή της σεζόν. Δεν υπήρχαν πράγματα που θα μας έκαναν να εγκαταλείψουμε στον αγώνα, αλλά και πάλι, προβλήματα που δε θέλεις να προκύψουν». Η Mercedes παρουσίασε σήμερα καινούργιο ρύγχος (το οποίο φέρει S-duct) σε συνδυασμό με καινούργια αεροτομή και αεροδυναμικά βοηθήματα ανάμεσα στα ψαλίδια της εμπρός ανάρτησης (turning vanes). H γερμανική ομάδα όμως δεν έχει καταφέρει να περάσει ακόμα τα τεστ ακαμψίας για το συγκεκριμένο εξάρτημα, λόγω του περίπλοκου σχεδιασμού των πτερυγίων στα σημεία ένωσης με το κεντρικό, αεροδυναμικά ουδέτερο τμήμα (πλάτους 250 χλστ.) της αεροτομής.

Πολύ κακή ημέρα είχε σήμερα η Williams, καθώς ο Felipe Massa συμπλήρωσε μόλις 251 χλμ. δηλαδή ούτε την απόσταση ενός GP, λόγω «προβλήματος σε ένα από τα συστήματα του μονοθεσίου», το οποίο ωστόσο η ομάδα πιστεύει ότι έχει επιλύσει. O Massa χρησιμοποίησε τη μαλακή γόμα για να σημειώσει τον 9ο χρόνο της ημέρας. Η FW38 έφερε καινούργια αεροδυναμικά βοηθήματα (barge boards) εμπρός από τα ψυγεία.

Άλλη μια θετική ημέρα είχε η νεοσύστατη ομάδα της Haas, καθώς ο Esteban Gutierrez κατάφερε να διανύσει 414 χλμ. σήμερα. Ωστόσο, ο Μεξικανός προκάλεσε μία από τις κόκκινες σημαίες της ημέρας 90 λεπτά πριν τη λήξη της διαδικασίας.

H ημέρα της Manor διακόπηκε πρόωρα, λόγω ατυχήματος του Rio Haryanto. Ο Ινδονήσιος, ψάχνοντας τα όρια του μονοθεσίου εισήλθε στην 4η στροφή με υπερβολική ταχύτητα έχασε το πίσω μέρος και προσέκρουσε με αυτό στα προστατευτικά ελαστικά, προκαλώντας ζημιές στην Manor οι οποίες δεν ήταν εφικτό να επιδιορθωθούν εντός των 2,5 ωρών που απέμεναν για τη λήξη της διαδικασίας.

Τη χειρότερη ημέρα της σε αυτό το τεστ είχε σήμερα η McLaren, καθώς ο Fernando Alonso κατάφερε να συμπληρώσει μόλις τρεις γύρους. Εχθές το βράδυ, η ομάδα είχε διαγνώσει μια διαρροή νερού στη βάση του κινητήρα και αποφάσισε να αντικαταστήσει προληπτικά τη μονάδα ισχύος. Έπειτα από τρεις αναγνωριστικούς γύρους η τηλεμετρία έδειξε διαρροή σε ψυκτικό υγρό, η οποία δεν είχε σχέση με το προαναφερθέν πρόβλημα. Συνεπώς, η ομάδα αναγκάστηκε να αποσυναρμολογήσει το μονοθέσιο για να βρει τη ρίζα του προβλήματος. Λόγω της δύσκολης πρόσβασης στο σημείο που παρουσιάστηκε η διαρροή, η επισκευή πήρε πολλές ώρες. Συνεπώς, ο Alonso δεν ξαναβγήκε στην πίστα, αλλά δήλωσε ότι το πρόβλημα δεν ήταν σοβαρό και θα έχει διορθωθεί μέχρι το τεστ της επόμενης εβδομάδας. Η McLaren θα πραγματοποιήσει δύο ημέρες κινηματογραφικής μαγνητοσκόπησης προωθητικού υλικού στην πίστα της Βαρκελώνης την Παρασκευή και το Σάββατο. Η ομάδα έφερε στη Βαρκελώνη και ένα δεύτερο πλαίσιο, το οποίο ενδέχεται να κάνει το shakedown σε αυτές τις ημέρες. Στα «filming days», οι ομάδες χρησιμοποιούν ελαστικά επίδειξης (5 δλ. πιο αργά στο γύρο) και δεν επιτρέπεται να διανύσουν περισσότερα από 100 χλμ. ανά ημέρα.

Το δεύτερο και τελευταίο τεστ των φετινών χειμερινών δοκιμών θα διεξαχθεί μεταξύ 1 και 4 Μαρτίου πάλι στην πίστα της Βαρκελώνης._Φ.Λ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ