top icon
Αγώνες

Τεστ Βαρκελώνης: Ο Vettel στην κορυφή

Ολοκληρώθηκαν οι χειμερινές δοκιμές εξέλιξης πριν την έναρξη της φετινής σεζόν της F1. Ο Sebastian Vettel σημείωσε την ταχύτερη επίδοση της τελευταίας ημέρας, κατά την οποία η Mercedes αντιμετώπισε για πρώτη φορά φέτος το χειμώνα πρόβλημα αξιοπιστίας.

Το δεύτερο τετραήμερο τεστ στην πίστα της Βαρκελώνης ολοκληρώθηκε με τον Vettel επικεφαλής των χρόνων. Ο Γερμανός οδηγός της Ferrari σημείωσε την ταχύτερη επίδοση της ημέρας με την super soft γόμα ελαστικών. Παρ’ ότι χρησιμοποίησε και τα ultra soft ελαστικά, δεν κατάφερε να βελτιώσει την επίδοσή του. Ο Γερμανός πραγματοποίησε σήμερα μια ενθαρρυντική για την ιταλική ομάδα προσομοίωση αγώνα. Στις επιπλέον φωτογραφίες του παρόντος άρθρου μπορείτε να βρείτε τους χρόνους των προσομοιώσεων αγώνα που πραγματοποίησαν οι οδηγοί της Ferrari τις δυο τελευταίες ημέρες του τεστ, καθώς και τους αντίστοιχους χρόνους που σημείωσαν οι Mercedes τις δύο πρώτες ημέρες. Η Mercedes έχει το προβάδισμα, εμφανές κυρίως στο τελικό stint του Hamilton, ωστόσο η διαφορά δεν είναι πολύ μεγάλη. Ο Vettel ήταν ο πιο παραγωγικός οδηγός της ημέρας, καλύπτοντας 661 χλμ. Ήταν η πρώτη φορά φέτος που η Ferrari διένυσε περισσότερα χιλιόμετρα από την Mercedes.

Διχασμένες είναι οι απόψεις όσον αφορά την προστατευτική στεφάνη γύρω από το cockpit που δοκίμασε σήμερα το πρωί o Vettel. O Γερμανός δήλωσε για τη χρήση του: «Μπορείς να δεις αυτά που χρειάζεται να βλέπεις. Νομίζω ότι μπορούμε να βελτιώσουμε το σύστημα όσον αφορά την αισθητική και την ορατότητα». Ο Vettel δήλωσε ότι θα δούμε περαιτέρω εξελίξεις του συστήματος και προσέθεσε: «Συμφωνώ ότι δεν φαίνεται πολύ ωραίο, δεν είναι η εικόνα που έχουμε συνηθίσει από τα μονοθέσια της F1 εδώ και πολύ καιρό. Αλλά εάν βοηθάει στη βελτίωση της ασφάλειας, σώζοντας ζωές, θα υπήρχαν δύο οδηγοί που θα ήταν ακόμη μεταξύ μας, ο Henry Surtees και ο Justin Wilson, αν είχαμε αυτού του είδους το σύστημα».

Ο Lewis Hamilton, αφότου αποκάλεσε την προσθήκη ως τη χειρότερη αισθητική επέμβαση στην ιστορία της F1, ευχήθηκε σήμερα σε δηλώσει τους να μην επιβληθεί: «Εάν παρουσιαστεί, ελπίζω να έχουμε την επιλογή να το χρησιμοποιήσουμε ή όχι, γιατί δε θα το βάλω στο μονοθέσιό μου! Στο κάτω-κάτω, πρόκειται για την προστασία του οδηγού και θα έπρεπε να έχουμε προσωπική επιλογή. Θα πρέπει να είμαι σε θέση να αποφασίσω αν θα πρέπει να το τοποθετήσω στο μονοθέσιό μου, διότι δε θα ήταν κάτι που θα επέλεγα. Μου αρέσει όπως είναι τώρα. Όταν μπαίνω στο μονοθέσιο ξέρω ότι υπάρχει ένα ορισμένο ρίσκο. Η ασφάλεια είναι σίγουρα ένα πολύ σημαντικό ζήτημα αλλά υπάρχουν ρίσκα που παίρνουμε και πρέπει να αποφασίσεις πόσο ρίσκο θα πάρεις. Εγώ θα προτιμούσα να οδηγώ χωρίς αυτό και να το ρισκάρω».

Επιστρέφοντας στην ανάλυση της τελευταίας ημέρας δοκιμών, στη δεύτερη θέση κατετάγη ο Carlos Sainz με την Toro Rosso. O Ισπανός χρησιμοποίησε την ultra soft γόμα ελαστικών για να σημειώσει την ταχύτερη επίδοσή του και κάλυψε σήμερα σχεδόν 620 χλμ. Ο Sainz δήλωσε ότι στόχος της ομάδας είναι να εισέλθει στο Q3 των κατατακτήριων δοκιμών του GP Αυστραλίας. Ο Ισπανός τόνισε επίσης ότι η Toro Rosso θα πρέπει να εκμεταλλευτεί το πρώτο κομμάτι της σεζόν.

Ο Felipe Massa βρέθηκε στην 3η θέση, έχοντας σημειώσει την ταχύτερη επίδοσή του με την super soft γόμα ελαστικών. Ο Βραζιλιάνος κάλυψε σήμερα 600 χιλιόμετρα. H Williams, αφότου απέτυχε να περάσει το πρώτο crash test με το καινούργιο ρύγχος της FW38, τώρα σκοπεύει να το παρουσιάσει στο δεύτερο αγώνα της σεζόν, το GP του Μπαχρέιν.

Κακή ημέρα είχε σήμερα η Force India. O Sergio Perez σημείωσε τον 4ο ταχύτερο χρόνο με την super soft γόμα ελαστικών, ωστόσο μόλις μία ώρα μετά την έναρξη του απογευματινού τετραώρου, ο Μεξικανός αναγκάστηκε να παρκάρει την VJM09 στην πίστα. Έκτοτε δεν επανεμφανίστηκε σε αυτήν…

Στην 5η θέση του πίνακα των χρόνων κατετάγη ο Lewis Hamilton με την Mercedes να χρησιμοποιεί αποκλειστικά τη μέση γόμα σήμερα. H Mercedes επέλεξε να έχει στη διάθεσή της μόνο 4 σετ μαλακής γόμας ελαστικών για τις χειμερινές δοκιμές. Τα υπόλοιπα 60 σετ της γερμανικής ομάδας (η Pirelli παρέδωσε 8 σετ σε κάθε ομάδα για κάθε ημέρα δοκιμών) ήταν μέσης γόμας. Η Mercedes επέλεξε κατά αυτό τον τρόπο τα σετ ελαστικών της, διότι αλλιώς δε θα είχε τρόπο να διανύσει τόσα πολλά χιλιόμετρα δοκιμών, καθώς τα ultra soft π.χ. διαρκούν το πολύ δύο γρήγορους γύρους στην πίστα της Βαρκελώνης. H Mercedes συμπλήρωσε φέτος σε 8 ημέρες δοκιμών 6.023 χλμ. (που αντιστοιχούν σε περίπου 19 GP), δηλαδή μόλις 100 χλμ. λιγότερα από πέρυσι, που οι συνολικές ημέρες ήταν 12!

Ωστόσο, η γερμανική ομάδα αντιμετώπισε σήμερα το πρώτο της πρόβλημα αξιοπιστίας. Δώδεκα λεπτά πριν τη λήξη της πρωινής περιόδου, ο Hamilton σταμάτησε στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού με πρόβλημα στη μετάδοση της W07. Η επισκευή δεν απαίτησε την αντικατάσταση του κιβωτίου και ο Rosberg επέστρεψε στην πίστα δυόμιση ώρες αργότερα (η μία εξ αυτών ήταν το μεσημεριανό διάλειμμα). Ο Γερμανός βρέθηκε στην τελευταία θέση των χρόνων.

Στην 6η θέση βρέθηκε ο Daniel Ricciardo με τη Red Bull, η οποία σήμερα διέθετε μια καινούργια εμπρός αεροτομή. Ο Αυστραλός, που κάλυψε 572 χλμ. σήμερα, χρησιμοποίησε την μαλακή γόμα για να σημειώσει την ταχύτερη επίδοσή του.

Ο Jenson Button με την McLaren κατετάγη πίσω από τον Ricciardo, έχοντας όμως γράψει το χρόνο του με την ultra soft γόμα ελαστικών. Ο Βρεαντός διένυσε σήμερα 563 χλμ. και η McLaren χρησιμοποίησε μόνο μια μονάδα ισχύος της Honda καθ’ όλη τη διάρκεια του δεύτερου τεστ στη Βαρκελώνη, γεγονός που δίνει αφορμή για αισιοδοξία στους ανθρώπους της ομάδας. Σήμερα, η McLaren παρουσίασε μια καινούργια εμπρός αεροτομή, καινούργιο διαχύτη και μερικές αλλαγές στο υποστήριγμα της πίσω αεροτομής, που περνάει μέσα από την εξάτμιση. Ωστόσο, οι υπόλοιπες αεροδυναμικές αναβαθμίσεις της ΜP4-31 θα παρουσιαστούν στη Μελβούρνη, καθώς η παραγωγή των καινούργιων εξαρτημάτων καθυστέρησε.

O Jolyon Palmer με τη Renault ήταν 8ος (με τη super soft γόμα). Ο Βρετανός πέρασε αρκετή ώρα στα pits το πρωί λόγω ενός προβλήματος υδραυλικών, ωστόσο κατάφερε να συμπληρώσει περίπου 420 χλμ. δοκιμών. O Palmer χαρακτήρισε τη χειμερινή του προετοιμασία ενόψει της πρώτης του σεζόν στην F1 «καταστροφική», καθώς η πλειονότητα των προβλημάτων της Renault έτυχε στον ίδιο και κατά συνέπεια δεν κατάφερε να διανύσει πολλά χιλιόμετρα.

Στην 9η θέση βρέθηκε ο Marcus Ericsson με τη Sauber, έχοντας χρησιμοποιήσει τη μαλακή γόμα ελαστικών. Ο Σουηδός κάλυψε σχεδόν 615 χλμ. σήμερα και βρέθηκε εμπρός από τους δύο οδηγούς της Haas. O Romain Grosjean με τη μαλακή γόμα ήταν ταχύτερος του team mate του, Esteban Gutierrez, ο οποίος ανέλαβε καθήκοντα στο τελευταίο δίωρο και χρησιμοποίησε την super soft γόμα για να πετύχει την ταχύτερη επίδοσή του. Ολόκληρο το πρωινό έχασε η Manor και ο Rio Haryanto, ο οποίος χρησιμοποιώντας την ultra soft γόμα, ήταν ταχύτερος του Rosberg, που προφανώς δεν κυνηγούσε επιδόσεις._Φ.Λ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ