top icon
Formula 1

Yπό επίβλεψη o Tsunoda

O Yuki Tsunoda θα μετακομίσει από την Αγγλία στην Ιταλία, για να βρίσκεται υπό την άμεση επίβλεψη του διευθυντή της ομάδας της AlphaTauri, Franz Tost, σύμφωνα με τις δηλώσεις του αγωνιστικού συμβούλου της Red Bull, Helmut Marko.

Η Red Bull είχε πλέξει το εγκώμιο του Tsunoda πριν κάνει το ντεμπούτο του στην F1, όσον αφορά την τάχιστη προσαρμοστικότητα του Ιάπωνα και τη δυνατότητά του να μαθαίνει γρήγορα.

Έπειτα από μια αρκετά καλή εμφάνιση στην πρεμιέρα της σεζόν στο Μπαχρέιν, η πορεία του Tsunoda έχει πάρει την κατιούσα και μέχρι στιγμής δεν έχει καταφέρει να επιδείξει κάτι αξιόλογο. 

Τα σχόλια που δίνει στους μηχανικούς του είναι πολύ συχνά αντίθετα από αυτά του Pierre Gasly και ο Tsunoda έφτασε στο σημείο να δηλώσει στο Ισπανικό GP ότι ίσως το μονοθέσιό του δεν είναι το ίδιο με αυτό του team mate του.

Δυστυχώς δεν είναι δηλώσεις που αρμόζουν σε έναν οδηγό ο οποίος στο Μπαχρέιν έπρεπε να ακολουθήσει τις συμβουλές του αρχιμηχανικού του για να θερμάνει επαρκώς τα ελαστικά του υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας.

O Marko σχολίασε: «Το ξεκίνημα της σεζόν ήταν πραγματικά εξαιρετικό. Δυστυχώς, στη συνέχεια ξεκίνησαν τα λάθη. H προσπάθεια να προσπεράσει τον Hamilton στο βρεγμένο στην Imola ήταν ριψοκίνδυνη κίνηση και φυσικά, πήγε στραβά, καταστρέφοντας τη δυνατότητα να τερματίσει τον αγώνα στους βαθμούς. Στις κατατακτήριες δοκιμές πάλι σε εκείνο τον αγώνα, διέπραξε ένα πολύ μεγάλο λάθος».

«Στο Μονακό τονίσαμε πόσο σημαντικό είναι να μην κάνει λάθη στις ελεύθερες δοκιμές αλλά στη δεύτερη περίοδο είχε ένα ατύχημα που σταμάτησε την πρόοδο που χρειαζόταν για να τα πάει καλύτερα στις κατατακτήριες δοκιμές».

«Τώρα, αποφασίσαμε ότι θα μετακομίσει στην Ιταλία. Ο Yuki χρειάζεται να συγκεντρωθεί και θα μάθει ότι η Formula 1 είναι το πιο σκληρό πρωτάθλημα στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ως αποτέλεσμα, η εργασία του και η προσέγγισή του πρέπει να είναι εξίσου επαγγελματική. Ο Franz θα επιβλέπει και θα οργανώνει την καθημερινή του ζωή. Πολλή προπόνηση, καρτ και δουλειά με την ομάδα στο εργοστάσιο περιμένει τον Yuki».

«Έπειτα από τα λάθη που έχει διαπράξει, πιστεύω ότι η αυτοπεποίθησή του έχει κλονιστεί. Ευελπιστούμε ότι η πιο ελεγχόμενη ζωή που τον περιμένει στην Ιταλία μπορεί να τον βάλει στο σωστό δρόμο. Γνωρίζουμε ότι έχει τις δυνατότητες , αλλά χρειάζεται και την κατάλληλη εξέλιξη», κατέληξε ο 78χρονος Αυστριακός.

Συνεπώς, ο 21 ετών Ιάπωνας, αναμένεται να μετακομίσει υπό τις εντολές της Red Bull και θα έχει το “αφεντικό” του να τον επιβλέπει καθημερινά. Μια κατάσταση που πιθανότατα δε θα είναι ιδανική για κανέναν από τους δύο. 

Είναι αρκετά ατυχές να βλέπουμε έναν οδηγό της Formula 1 να δέχεται τέτοια μεταχείριση από την ομάδα του. Βέβαια, ίσως ο Tsunoda να μην έπρεπε να έχει βρεθεί τόσο νωρίς στην F1 εξ αρχής. 

Ο Ιάπωνας έχει γίνει ήδη περίφημος για την αγενή γλώσσα που χρησιμοποιεί στον ασύρματο. Ίσως είναι δείγματα ενός ανθρώπου που έχει μάθει την αγγλική γλώσα πολύ πρόσφατα, εντός του περιβάλλοντος αγωνιστικών ομάδων μικρότερων κατηγοριών, οι οποίες δε φημίζονται για την… καθαρότητα έκφρασης. 

Ενδεχομένως όμως να δείχνει έναν νεαρό ο οποίος δεν έχει ακόμα μάθει να διατηρεί την ψυχραιμία του εντός του cockpit, όταν η αδρεναλίνη ρέει άφθονη στο αίμα του. O ίδιος ανέφερε: «Το να ελέγχω τον εαυτό μου είναι το βασικό ζήτημα τώρα για εμένα, 100%. Ειδικά στη Βαρκελώνη ήμουν εντελώς εκτός ελέγχου. Δεν ξέρω γιατί αλλά απλά πάτησα την ενδοεπικοινωνία. Δε χρειαζόταν να το κάνω, αλλά απλά πάτησα το κουμπί. Δεν ξέρω γιατί, αλλά έπρεπε να τους φωνάξω. Αυτό είναι σίγουρα τώρα το αδύναμο σημείο μου και πρέπει πραγματικά να βελτιωθώ στην επικοινωνία στον ασύρματο. Δεν ξέρω γιατί γίνομαι τόσο θερμόαιμος στο cockpit».

Yuki Tsunoda

Δυστυχώς οι λόγοι για τους οποίους συμβαίνουν τα προαναφερθέντα θα πρέπει να γίνουν σαφείς στον Tsunoda αν θέλει να συνεχιστεί η καριέρα του στην F1. Ίσως έχει φτάσει πολύ εύκολα στην F1 και δεν έχει εκτιμήσει σωστά το ύψος της πρόκληση που αντιμετωπίζει. Επίσης, βρίσκεται σε ένα περιβάλλον που είναι αρκετά ανυπόμονο και δε φέρει ο ίδιος το μεγαλύτερο βάρος των ευθυνών για την κατάσταση η οποία έχει δημιουργηθεί.

Ο τρόπος με τον οποίο διαχειρίζεται ο Marko τις καριέρες των νεαρών οδηγών του προγράμματος της Red Bull έχει δείξει ότι δεν είναι ο πλέον αποδοτικός. Από το 2014 που ο Sebastian Vettel αποφάσισε να αποχωρήσει από την Red Bull, το πρόγραμμα οδηγών της αυστριακής εταιρίας δεν έχει κάνει τις καλύτερες κινήσεις.

To 2015 δε θέλησε να προωθήσει τον Jean-Eric Vergne στη Red Bull και προτίμησε τον Daniil Kvyat, ο οποίος απέδειξε ότι δεν ήταν έτοιμος για ένα τέτοιο βήμα. Ο Ρώσος αντικαταστάθηκε στον 5ο αγώνα της επόμενης σεζόν από τον Max Verstappen. Ο Ολλανδός αποτελεί το καλύτερο απόκτημα της Red Bull στη μετά Vettel εποχή, αλλά δεν ήταν μέλος του προγράμματος νεαρών οδηγών της αυστριακής εταιρίας πριν από την F1.

Έχοντας παραχωρήσει τον Sainz στη Renault, ο Marko προτίμησε να μην προωθήσει τον Ισπανό στη Red Bull το 2019, αλλά τον Pierre Gasly στη θέση του Daniel Ricciardo. Εντέλει, ο Γάλλος αντιμετώπισε ένα εχθρικό προς τον ίδιο κλίμα, όπως είχε αποκαλυφθεί και στο Drive to Survive 2, τη σειρά του Netflix. Oι φήμες λένε ότι η συμπεριφορά του Gasly εκνεύρισε κάποιους εντός της Red Bull και ο Γάλλος βρέθηκε πίσω στην Toro Rosso έπειτα από μόλις 12 αγώνες. 

Ο Alex Albon κλήθηκε να τον αντικαταστήσει στη Red Bull στο μέσο της πρώτης του σεζόν στην F1 και αυτός είδε την πόρτα της εξόδου στο τέλος της περυσινής χρονιάς. Ο Sergio Perez κλήθηκε ως λύση ανάγκης, αφού το πρόγραμμα νέων οδηγών της Red Bull δεν είχε να προωθήσει κάποιο καινούργιο ταλέντο. 

Ωστόσο, αν είχαν γίνει διαφορετικοί χειρισμοί στο παρελθόν, αντί να προωθείται ο νεαρότερος διαθέσιμος οδηγός χωρίς απαραίτητα να έχει το κατάλληλο υπόβαθρο, το πρόγραμμα οδηγών της Red Bull ίσως έδειχνε πιο υγιή εικόνα, με περισσότερα διαθέσιμα ταλέντα.

Αντ’ αυτού βλέπουμε πρόωρες ανυψώσεις άπειρων οδηγών σε θέσεις υψηλής πίεσης. Αν δε μπορούν να ανταπεξέλθουν, η πορεία τους στην F1 τελειώνει απροειδοποίητα, αφού σπανίως υπάρχει ζήτηση για αυτούς από άλλες ομάδες…

Ίσως ο Tsunoda αποτελεί ένα ακόμα παράδειγμα της όχι πάντοτε αποτελεσματικής διαχείρισης του προγράμματος οδηγών της Red Bull. Ο χρόνος θα δείξει αν ο Ιάπωνας έχει τη δυνατότητα να ανταποκριθεί στις προσδοκίες. Εξαρτάται ίσως και από το πόσο περιορισμένος θα είναι χρόνος αυτός._Φ.Λ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ