top icon
Αγώνες

Ημέρα της Γυναίκας – «Αμαζόνες» με αύρα ελληνική…

Οι «αμαζόνες» που μιλάνε ελληνικά και αντί για τα άλογα ασχολούνται με τα αυτοκίνητα έχουν κάτι σημαντικό να μας υπενθυμίσουν σήμερα, που είναι και η τιμητική τους.

Ξεκινώντας, θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε πως ο ρόλος της Ελληνίδας γυναίκας σε ζητήματα μηχανοκίνητου αθλητισμού μόνο περιορισμένος δεν είναι, αφού το «ασθενές φύλο» της χώρας μας αγκάλιασε την Αυτοκίνηση από την πρώτη στιγμή που ήρθε στην Ελλάδα. Είναι χαρακτηριστικό πως τον πρώτο αγώνα που έγινε στην πατρίδα μας, μια «δοκιμασία χιλιομέτρου» επί της λεωφόρου Συγγρού το καλοκαίρι του 1926 (εκατό χρόνια ελληνικοί αγώνες έρχονται του χρόνου) τον κέρδισε μια γυναίκα, η Λουκία Πάππου.

Loukia Pappou Syggrou 1926

Ο πρώτος νικητής του πρώτου αγώνα αυτοκινήτων στην Ιστορία της χώρας μας, ήταν γυναίκα: H Λουκία Πάππου κατεβαίνει τη Λεωφόρο Συγγρού το 1926, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο…

Nikolopoulou

Μαρία Νικολοπούλου

Στη συνέχεια, στο πέρασμα των δεκαετιών, η συμμετοχή των Ελληνίδων γυναικών στα αγωνιστικά δρώμενα της πατρίδας μας ήταν σημαντική. Διακρίθηκαν στον ρόλο του οδηγού και του συνοδηγού, αποτυπώνοντας και το χαρακτηριστικό κλίμα της εποχής, αφήνοντας ως παρακαταθήκη μια αίσθηση ευγένειας και ρομαντισμού που δύσκολα συναντάς στις ημέρες μας.

M Pavli

Mαριαλένα Παυλή

Πέραν αυτού, οι γυναίκες ήταν πολύ σημαντικές και στον ρόλο της «επιμελητείας», συμμετέχοντας συχνά και με καθοριστικό τρόπο στην αγωνιστική προετοιμασία των αγαπημένων τους προσώπων από τη θέση της συζύγου, της συντρόφου, της κόρης, της αδελφής ή της μητέρας.

Ημέρα της Γυναίκας

Μαρία Κυρλαγκίτση

Και δεν θα ξεχάσουμε να αναφέρουμε και την αποφασιστική τους συμβολή στο «ψυχολογικό κομμάτι» των αγώνων, ενθαρρύνοντας και ακολουθώντας παντού τους αγαπημένους τους στα αεροδρόμια που κάποτε φιλοξενούσαν αγώνες ταχύτητας, στις αναβάσεις, στις ειδικές διαδρομές και φυσικά στο Διεθνές Ράλλυ Ακρόπολις που χρόνο με το χρόνο δυνάμωνε και καθιερωνόταν.

Melina Laki

Μελίνα Λάκη

Οι γυναίκες όμως ξεχώρισαν και στο διοικητικό επίπεδο των ελληνικών αγώνων, αλλά και στο διεθνές μέσω της επιτυχημένης διεξαγωγής του Ράλλυ Ακρόπολις στη χώρα μας. Αλυτάρχης του Εθνικού μας Αγώνα η Ανίτα Πασαλή, που στα χρόνια που δραστηριοποιείται διακρίνεται ιδιαίτερα για τον οργανωτικό της ρόλο και χαίρει μεγάλης εκτίμησης στον πάντα μαγικό κόσμο του World Rally Championship (WRC). Η Κατερίνα Χαλιβελάκη, πρόεδρος σήμερα του ΑΣΜΑ και με προέλευση από οικογένεια «μπολιασμένη» με τους ελληνικούς αγώνες, παρακολούθησε σεμινάρια και συμμετείχε σε μεταπτυχιακό διοικητικής μέριμνας και οργάνωσης αγώνων, προκειμένου να μην αφήσει τίποτα στην τύχη. Η Φωτεινή Ψαρράκου έχει πολλά χιλιόμετρα ως συνοδηγός, συμμετοχές ως οδηγός και (το κυριότερο) δημιουργικό ρόλο που λείπει σε επίπεδο οργάνωσης. Πρόσφατα, εξελέξη παμψηφεί Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδας (ΟΜΑΕ), μετά από επιτυχημένη θητεία στην ΕΠΑ, με έργο που ξεπερνά την επιστροφή και την οργάνωση του Historic Acropolis Rally. Τέλος, υπάρχει και η «δικιά» μας Ελένη Ξενάκη, διευθύντρια σύνταξης των «4Τροχών», μέλος της Επιτροπής «Car Of The Year» και με ρόλο στην επιτυχημένη διεξαγωγή και διοργάνωση του Ράλλυ Ακρόπολις. Τέσσερις προσωπικότητες με διοικητικά προσόντα σε ισάριθμες ευαίσθητες θέσεις, αποδεικνύουν πως ο ρόλος της γυναίκας στα θέματα μηχανοκίνητου αθλητισμού στη χώρα μας είναι εξίσου σημαντικός.

Ημέρα της Γυναίκας

           Eλένη Βλαχαντώνη

Κάθε άνοιξη, σε κάθε νέο ξεκίνημα της φύσης που ανθίζει γύρω μας, μια πολυάριθμη ομάδα γυναικών ξεκινά τη δράση της. Εξετάζει το αγωνιστικό πρόγραμμα της χρονιάς και μαζί με το έτερον ήμισυ (στις περισσότερες περιπτώσεις) καθορίζουν πού θα συμμετάσχουν και ποιο είναι το ποθητό αποτέλεσμα για την προσπάθειά τους, αν όλα πάνε καλά. Στα θέματα επιμελητείας, είναι πολύ αυστηρές, τα πάντα μέσα στο αυτοκίνητο πρέπει να βρίσκονται στη σωστή θέση, τόσο για λόγους ασφαλείας, όσο και για την τήρηση των κανονισμών.

Tzeni Vitinarou

Τζένη Βυτινάρου

Τις Ελληνίδες μας θα τις δείτε κυρίως στο δεξί κάθισμα σε κάθε είδους διοργάνωση, από το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις του World Rally Championship (WRC) και το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις του Ευρωπαίκού Πρωταθλήματος Ιστορικών Αυτοκινήτων έως τους αγώνες των ελληνικών πρωταθλημάτων και των κυπέλλων ράλλυ ασφάλτου και χώματος. Είναι πάντα σωστά προετοιμασμένες και ξέρουν τι ζητούν σε κάθε ειδική διαδρομή.

Hara Moraiti

Xαρά Μωραΐτη

Το ίδιο συμβαίνει και στον διαρκώς αναπτυσσόμενο χώρο των ιστορικών αυτοκινήτων, όπου μπορείτε να τις δείτε στο δεξί κάθισμα μερικών από τα πιο σημαντικά αυτοκίνητα στην Ιστορία να κρατούν σημειώσεις, να ρυθμίζουν τα όργανα και να καθορίζουν τις ακριβείς ταχύτητες που πρέπει να τηρηθούν σε κάθε διαδρομή, είτε μιλάμε για συμμετοχή στη Regularity κατηγορία, είτε μιλάμε για την Sporting.

Katerina Bratsou

Κατερίνα Μπράτσου

Αντί επιλόγου…
Hμέρα της γυναίκας σήμερα. Όχι μόνο σήμερα δηλαδή, αφού κάθε ημέρα που περνά στη ζωή αξίζουν την τιμή και την αγάπη μας πέρα από καθιερωμένες γιορτούλες και πανηγύρια για την περίσταση. Στο σύντομο αφιέρωμά μας για τις Ελληνίδες του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ήταν αδύνατο να τις παρουσιάσουμε όλες (ευτυχής συγκυρία ότι είναι πολλές, αυτό δείχνει και την δυναμική τους για το παρόν και το μέλλον).

irini pafra

Eιρήνη Πάφρα

Επιλέξαμε λοιπόν δέκα εικόνες με ισάριθμες από τις πρωταγωνίστριές μας, οι οποίες τις εκπροσωπούν όλες. Έχουμε την αγάπη τους, έχουν τη δική μας…

Eva Krasouli

     Εβελίνα Κρασούλη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
«Ημέρα της Γυναίκας»: οι 9 κυρίες των ελληνικών αγώνων
Michele Mouton: Η βασίλισσα των ράλλυ μιλά για τη νίκη της στο Ράλλυ Ακρόπολις του 1982

Φωτογραφίες: Photo R Press

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ